Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken

Anbefalte innlegg

Individualismen er ikke så sterk i Japan som i de fleste vestlige land.

Jeg har aldri forstått tankegangen om at asiatiske land er kollektivister. Det passer dårlig med min erfaring. F.eks. er det ganske strenge straffer i Japan, fordi de mener indidet er ansvarlig imotsetning til Norge hvor man mener samfunnet er delevis ansvarlig. Når jeg prater med mange asiatere og da spesielt kinesere, så er det ikke hva de kan gjøre for Kina som kommer i fokus, men hvordan de kan få seg en god jobb og tjene mye penger.

Det handler om verdier og moral. I Japan og asiatiske land generelt ligger familien i fokus. Man ønsker at familien skal være stolt av dem. Dermed får de en langt større respekt for autoriteter, og en bedre holdning. I london, så har foreldrene svært lite kontroll på sine barn.

Det er nok riktig at slik plyndring hadde skjedd i Norge, og da spesielt Oslo. Men det finnes en mellomting mellom Japan og Haiti.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det viktigste er dog å huske at IQ bare er en målemetode. Om vi begynner å diskriminere og lignende på grunn av dette, ligger man tynt ann.

Nei, vi ligger allerede tynt av fordi vi ikke har diskriminert på grunnlag av dette.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det viktigste er dog å huske at IQ bare er en målemetode. Om vi begynner å diskriminere og lignende på grunn av dette, ligger man tynt ann.

Nei, vi ligger allerede tynt av fordi vi ikke har diskriminert på grunnlag av dette.

Ja ikke sant, hadde vi diskriminert de med lav IQ og dårlige gener, kunne vi sperret inne deg og alle rasist vennen dine, ville gjort forumet et mye bedre sted å være.

Lenke til kommentar

Ja ikke sant, hadde vi diskriminert de med lav IQ og dårlige gener, kunne vi sperret inne deg og alle rasist vennen dine, ville gjort forumet et mye bedre sted å være.

Hvor høy IQ har du da Gunfreak?

http://illvit.no/iqtest

Hvorfor mener du at 793 har lav iq? Han skriver mye mer nyansert og formulerende enn deg :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

:)

Det var gøy med IQ-test, men regner med at den der ikke her helt nøyaktig, eller regnes den som god? Takk for linken :)

Googlet denne testen, alle får visst høyt resultat på denne så den er nok useriøs.

Endret av cFc
Lenke til kommentar

Dere bestemmer at svart hud betyr lav IQ, jeg bestemmer at rasister har lav IQ.

Siden dere kan finne på vilde påstander kan jeg også gjøre det.

Nå har nå jeg postet quoter fra rapporter skrevet av forskere i seriøse rapporter som anngår forskjeller i hele befolkninger som er statistisk merkbar og gir utslav i lavere gjennomsnitts-IQ. Er det rasistisk av meg? Og kaller du det for vilde påstander? Gjerne link til noen rapporter skrevet av seriøse forskere som sier at det ikke er noen forskjeller.

• Liker 1
Lenke til kommentar

:)

Det var gøy med IQ-test, men regner med at den der ikke her helt nøyaktig, eller regnes den som god? Takk for linken :)

Googlet denne testen, alle får visst høyt resultat på denne så den er nok useriøs.

Åja :) Vet du om noen tester på nettet som er bedre?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Raporten du postet til var basert på The bell curve, som er en rasistisk bok, raportene er vist også fra folk med kjente rasistiske motiv.

Rasisme meg her og rasisme meg der. Haha. Gunfreak benekter vitenskap fordi den har "feil" forfatter :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dere bestemmer at svart hud betyr lav IQ, jeg bestemmer at rasister har lav IQ.

Siden dere kan finne på vilde påstander kan jeg også gjøre det.

De har vel retten til å mene at en person men et annet etnisk opphav er mindre begavet vel??

Jeg for min del ikke forstår hvorfor det i det hele tatt tas opp som et poeng siden man normalt sett ikke kan peke på noen og si at han er dum på bakgrunn av hudfargen.

Mange som er smartere og mer opplyste enn mange av oss noen gang vil bli...

Det man kan si er at de som etnisk gruppe kanskje er mindre begavet.. ser ikke noe problem med å anerkjenne dette om det stemmer..

Det blir jo på sett og vis det samme som å anerkjenne at noen afrikanere er mye bedre egnet til å løpe langt..

At de som gruppe har visse, bakdeler betyr ikke at alle individer er slik, ei heller at man skal behandle dem annerledes...

Men å kalle all forskning som påpeker fakta for rasisme er som å skyte på postbudet..

EDIT: typo

Endret av αкαѕнα
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Raporten du postet til var basert på The bell curve, som er en rasistisk bok, raportene er vist også fra folk med kjente rasistiske motiv.

Rasisme meg her og rasisme meg der. Haha. Gunfreak benekter vitenskap fordi den har "feil" forfatter :)

Sier mannen som fornekter alt han ikke liker fordi jødene står bak det?

Nei jeg fornekter ikke vietnskap, faktisk er det vitenskap som har fortal meg at det ikke finnes raser

As there is only one human species, each human is genetically and physically capable of breeding with a fellow human (of opposite sex, obviously). Even after the 10,000 years that they were otherwise isolated from other groups, aboriginal Australians still have no trouble making babies with other groups. Therefore it is difficult to see, from a scientific taxonomical view, how humanity can be conclusively and objectively sub-divided into "races" based on the varying definitions that different societies have applied over time. Essentially the term "race" is no more than social invention, one which changes depending on the society and over time. Most people in the west will recognise "Chinese" as a race, but in China you will find Hui, Han, Miao, Zhuang, and almost countless other "races" which are — to the Chinese — just as distinguishable as black and white is in America and Europe.

Typically race is only used by more powerful groups in an attempt to provide some legitimacy for denigrating, controlling or exploiting others. It would be more difficult to start an effective slave trade, for example, if there wasn't a way of distinguishing people (however arbitrarily) in a way to legitimise it.

http://rationalwiki.org/wiki/Race

Lenke til kommentar

En rasistisk bok? Du er klar over at om en forsker går ut med et arbeid der det blir indikert til at det er mest sannsynlig at noe politisk ukorrekt stemmer, så vil mennesker kalle denne personen for ord og bekskrivelser, slik som rasist. Fordi at de, ikke nødvendigvis basert på vitenskap, er uenige med denne personen, ikke fordi at han tar feil.

Skal jeg ta det du sier for god fisk? Du viser ingen kilder til at dette er basert på rasisme. Om en forsker ansatt på et eliteuniversitet kommer inn på et område med et åpent sinn. Der finner han ut at jammen var det forskjeller på menneskeraser som ikke kan ha noe annen forklaring enn genetisk, og skriver dette, så vil mennesker som deg kalle ham rasist fordi at dem ikke liker det han sier. Din kommentar er særdeles ignorant. Du prøver ikke å bevise hva du sier, men innbiller deg at det er rett pga moralske syn. Hva med å finne en rapport som sier noe annet? Rapporten, den lengre teksten jeg linket til, fant jeg på nettet til universitetet, der jeg kan søke gjennom utallige rapporter. Den var skrevet og lagt ut på en skikkelig måte, gitt ut i et forskningsblad og sikkert diskutert videre. Hva du tenker er rasistisk er ganske urelevant så lenge du ikke klarer å gi noen skikkelig grunn eller iallefall oppbygging basert på fakta som styrker din påstand.

The Bell Curve er ikke en rasistisk bok, det er en bok som omhandler raser og påstår at det er forskjeller basert på forskningsresultater og teorier. Om teoriene og forskningen skulle holde lavere kvalitet kan hende, og da får man heller påståd det enn å angripe boken på moralsk grunn som er latterlig tynt. Gunfreak, det er mennesker som deg som stopper utviklingen i samfunnet. De som avfeier blindt andres arbeid på grunn av hva andre mener om det moralske bør gå inn i seg selv.

Hva i huleste skal "vist fra folk med rasistiske (...)" bety? Tok du en kjapp googling og fant noen merkelapper å putte på dem, før du så blindt videreførte dette? Jeg tok faktisk meg bryet å lete gjennom stoff, utelukkende vitenskapelig, i rapporter som man finner via nettverk tilgjengelig via britiske universiteter. Og det avfeier du som rasisme uten engang å si noe om kvaliteten på forskningen. Smålig.

• Liker 5
Lenke til kommentar

En rasistisk bok? Du er klar over at om en forsker går ut med et arbeid der det blir indikert til at det er mest sannsynlig at noe politisk ukorrekt stemmer, så vil mennesker kalle denne personen for ord og bekskrivelser, slik som rasist. Fordi at de, ikke nødvendigvis basert på vitenskap, er uenige med denne personen, ikke fordi at han tar feil.

Skal jeg ta det du sier for god fisk? Du viser ingen kilder til at dette er basert på rasisme. Om en forsker ansatt på et eliteuniversitet kommer inn på et område med et åpent sinn. Der finner han ut at jammen var det forskjeller på menneskeraser som ikke kan ha noe annen forklaring enn genetisk, og skriver dette, så vil mennesker som deg kalle ham rasist fordi at dem ikke liker det han sier. Din kommentar er særdeles ignorant. Du prøver ikke å bevise hva du sier, men innbiller deg at det er rett pga moralske syn. Hva med å finne en rapport som sier noe annet? Rapporten, den lengre teksten jeg linket til, fant jeg på nettet til universitetet, der jeg kan søke gjennom utallige rapporter. Den var skrevet og lagt ut på en skikkelig måte, gitt ut i et forskningsblad og sikkert diskutert videre. Hva du tenker er rasistisk er ganske urelevant så lenge du ikke klarer å gi noen skikkelig grunn eller iallefall oppbygging basert på fakta som styrker din påstand.

The Bell Curve er ikke en rasistisk bok, det er en bok som omhandler raser og påstår at det er forskjeller basert på forskningsresultater og teorier. Om teoriene og forskningen skulle holde lavere kvalitet kan hende, og da får man heller påståd det enn å angripe boken på moralsk grunn som er latterlig tynt. Gunfreak, det er mennesker som deg som stopper utviklingen i samfunnet. De som avfeier blindt andres arbeid på grunn av hva andre mener om det moralske bør gå inn i seg selv.

Hva i huleste skal "vist fra folk med rasistiske (...)" bety? Tok du en kjapp googling og fant noen merkelapper å putte på dem, før du så blindt videreførte dette? Jeg tok faktisk meg bryet å lete gjennom stoff, utelukkende vitenskapelig, i rapporter som man finner via nettverk tilgjengelig via britiske universiteter. Og det avfeier du som rasisme uten engang å si noe om kvaliteten på forskningen. Smålig.

Bra innlegg!

:thumbup:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bra innlegg!

Joda.. det var meget bra, men jeg tror dessverre det er som å skvette vann på gåsa...

Alle data som taler vår sak vil være rasistisk motiverte og må derfor være fra useriøse forskere..

samme sak meg holocaust forskningen.. Dersom noen finner noe som strider mot den allment aksepterte oppfatningen om saken og sier det høyt, er de automatisk en useriøs forsker..

Enkelt og greit...

Lenke til kommentar

Sier mannen som fornekter alt han ikke liker fordi jødene står bak det?

Nei jeg fornekter ikke vietnskap, faktisk er det vitenskap som har fortal meg at det ikke finnes raser

As there is only one human species, each human is genetically and physically capable of breeding with a fellow human (of opposite sex, obviously). Even after the 10,000 years that they were otherwise isolated from other groups, aboriginal Australians still have no trouble making babies with other groups. Therefore it is difficult to see, from a scientific taxonomical view, how humanity can be conclusively and objectively sub-divided into "races" based on the varying definitions that different societies have applied over time. Essentially the term "race" is no more than social invention, one which changes depending on the society and over time. Most people in the west will recognise "Chinese" as a race, but in China you will find Hui, Han, Miao, Zhuang, and almost countless other "races" which are — to the Chinese — just as distinguishable as black and white is in America and Europe.

Typically race is only used by more powerful groups in an attempt to provide some legitimacy for denigrating, controlling or exploiting others. It would be more difficult to start an effective slave trade, for example, if there wasn't a way of distinguishing people (however arbitrarily) in a way to legitimise it.

http://rationalwiki.org/wiki/Race

Den kilden din beviser ikke noe som helst. Personen som skriver sier kun at alle menneskeraser kan parre seg med hverandre. Det kan også hunderaser og katteraser. Er det da ikke noen forskjeller mellom hunderaser? Og ja, det finnes mange flere raser enn bare "kineser" i Kina, akkurat som at vi har keltere, nordide, latinere og mange flere raser blant Europeere eller hvite som man kaller det.

Hva er frykten din for å inrømme forskjeller mellom folkegrupper? Har du sett en kenyaner på 100 meter? Eller en nigerianer på 5000 meter? Det er også store forskjeller mellom folkegrupper i Afrika. Vi burde heller gledet oss over de egenskapene forskjellige raser har og så forsøke å forbedre de svake områdene. :new_woot:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bra innlegg!

Joda.. det var meget bra, men jeg tror dessverre det er som å skvette vann på gåsa...

Alle data som taler vår sak vil være rasistisk motiverte og må derfor være fra useriøse forskere..

samme sak meg holocaust forskningen.. Dersom noen finner noe som strider mot den allment aksepterte oppfatningen om saken og sier det høyt, er de automatisk en useriøs forsker..

Enkelt og greit...

Skvetter nok vann på skåla til Freak, men kan være at noen andre finner det interessant.

Stolt over å være afrikaner? Stå på! Stolt av å være araber? Flott! Stolt av å være hvit! Rasist! Nazist! Fascist! :D

Endret av nico69
Lenke til kommentar

Jeg vil samtidig si at jeg ikke er 100 % sikker i min sak, og er åpen for at jeg tar feil. Dog er ikke måten å bevise det på å linke til rationalwiki som ikke har en eneste kilde og er et eneste langt moraliserende essay. Heller ikke å kalle bøker for rasisme.

Jeg vil også være 100 % klar over at all diskriminering mot individer er jeg helt og holden i mot. Omså det er forskjeller på raser som gir utslag på statistikk, så skal et enkeltindivid ALDRI blir diskriminert på noen som helst måte av dette, og jeg har ingen problemer med andre raser i Norge, det jeg har problemer med er individer og enkeltgrupper som kræsjer med resten av samfunnet, og da ikke på rasegrunnlag.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...