Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

Hvis 70% av sakene forårsakes av et ekstremt mindretall i befolkningen, er det et problem. Hadde innvandrerene vært 50% av norges befolkning, kunne du tatt den sammenligningen.

Ja, jeg ser hva du mener. Likevel er menn fortsatt overrepresentert i forhold til kvinner når det kommer til kriminalitet generelt og voldtekt spesielt. Ikke i like stor grad som innvandrerne det er snakk om her (nettopp pga forholdstallene), men det er fortsatt snakk om en overvekt som også bør tas opp.

 

I tillegg må man se på korrelasjon og kausalitet. F.eks er det en overvekt av svarte i amerikanske fengsler. Det betyr ikke at svarte mennesker er mer kriminelle fordi de er svarte (ja, jeg vet enkelte konspirasjonsteoretikere og rasister her inne mener dette). Det er ikke svartheten i huden som er den direkte årsaken til at de er kriminelle. Det har mer å gjøre med hvilke forhold de lever under (svarte er ofte mer fattige, lever i ghettoer og på gata osv).

 

Igjen: Jeg sier ikke dette for å bagatellisere de overgrepsvoldtekter som skjer. Mitt poeng er at man må være forsiktig med å legge skylden på hudfarge eller religion. Èn ting er å si at det er en statistikk overvekt av somaliere eller muslimer når det kommer til overfallsvoldtekter i Oslo. Det er et faktum som vel knapt kan diskuteres, rent tallmessig. Det er noe helt annet å si at "muslimer er voldtektsmenn" eller "islam er farlig". Da har man hoppet bukk over mange ledd og kausaliteter på veien. Man må ikke kaste barnet ut med badevannet her, eller generalisere mer enn hva man har grunnlag for. Det fører bare til økt fremmedfrykt. En muslim er like lite en potensiell voldtektsforbryter bare fordi han er muslim som en mann er en potensiell voldtektsforbryter bare fordi han er mann.

 

Og? i stedet for å ta tak i problemet som er innvandring så vil du heller diskriminere mot menn eller noe annet tilsvarende sinnsykt noe?

Så hvis det gjelder menn så er det "sinnsykt" og "diskriminerende", men ikke når det gjelder innvandring?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget ditt er?

Hvorfor er det relevant at 70 % er ikke-norske når 80 % er menn? Menn er mer overrepresentert enn hva ikke-nordmenn er.

Og? i stedet for å ta tak i problemet som er innvandring så vil du heller diskriminere mot menn eller noe annet tilsvarende sinnsykt noe?

 

Tabris' "poeng" er ugyldig. Selvsagt er menn overrepresentert innen voldtekt og annen kriminalitet, det er tross alt ganske store biologiske forskjeller mellom menn og kvinner. Vi menn har vært voldelige krigere, jegere osv til alle tider.

Men fortsatt er faktum at vi ville hatt veldig mange færre grove overfallsvoldtekter i Skandinavia om vi ikke hadde hatt invandring fra Afrika og midt-Østen.

 

Menn er dessverre mer voldelige enn kvinner i alle raser i og kulturer, men vi trenger ikke å forverre situasjonen ved å importere barbarer fra andre raser som blir overrepresentert inennfor grove forbrytelser i Norge. Dette har vi intet behov for, uansett hva hjernevaskingspressen har fått deg til å tro.

 

Derimot har jeg aldri hevdet at voldtekter er den eneste grunnen til å sperre Europas grenser for innvandring.

Endret av Wyrd
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men fortsatt er faktum at vi ville hatt veldig mange færre grove overfallsvoldtekter i Skandinavia om vi ikke hadde hatt invandring fra Afrika og midt-Østen.

Det er mulig at det du sier her stemmer, men du kan ikke si at det er et faktum. Det var overfallsvoldtekter i Norge før vi fikk innvandring, og vi kan ikke vite hvordan samfunnet hadde utviklet seg om vi ikke hadde hatt innvandring fra Afrika og Midt-Østen. Vi kan spekulere og komme med spådommer som er mer eller mindre sannsynlige, men vi kan ikke snakke om at en slik antagelse er et "faktum".

Lenke til kommentar

En mann er en mer potensiell voldtektsforbryter enn en kvinne, og en ikke-vestlig innvandrer er en mer potensiell voldtektsforbryter enn en etnisk norsk mann. Er det så vanskelig å forstå?

Det er ikke vanskelig, men jeg er ikke enig. Slike generaliseringer som du gjør her har ingenting for seg, bortsett fra å spre fremmedfrykt. Å peke på reelle tall og ta tak i det konkrete problemet er jeg for. Men å generalisere dette videre til muslimer eller menn generelt har jeg svært lite til overs for. Har det noe for seg at jeg går rundt og ser på menn generelt som potensielle voldtektsmenn? Eller det samme med muslimske menn? Hva bidrar det med, bortsett fra at jeg forhåndsdømmer fremmede mennesker basert på kjønn eller religion?

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Eventyrmannen: Jeg lurer fortsatt på hvorfor det å prate om at menn er overrepresenert er "sinnsykt" og "diskriminerende", mens det ikke er noen av delene når det kommer til innvandring?

 

Ellers legger jeg merke til at du er flinkere med latterliggjøring og andre hersketeknikker enn du er til saklig debatt, og det er begrenset hvor lenge jeg kommer til å debattere med deg om du fortsetter slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Voldtekt fra menn ovenfor kvinner er et problem vi har hatt i all tid. Det er vanskelig å gjøre noe med dyriske instinkt. Men vi kan gjøre vårt beste. Å straffe menn hjelper ikke, da mannfolk flest ikke begår voldtekter. Ja, mesteparten av voldtekter blir foretatt av mannfolk, men med tanke på hvor mange mannfolk det er i Norge vs hvor mange som blir voldtatt, er det veldig, veldig lite. Man bør heller fokusere på avvikene. De som stikker seg ut.

 

Det beste hadde vært om alle kunne levd hånd i hånd uten problemer, slik som i barnehistorier og slikt. Realiteten er dessverre ikke like enkel, og vi må ta noen grep for å redde våre jenter.

Lenke til kommentar

Det beste hadde vært om alle kunne levd hånd i hånd uten problemer, slik som i barnehistorier og slikt. Realiteten er dessverre ikke like enkel, og vi må ta noen grep for å redde våre jenter.

Jeg er helt enig med deg her. Det jeg reagerer på er når dette blir generalisert til å gjelde innvandrere eller muslimer generelt. Da er man over på polariseringer, generaliseringer og å spre fremmedfrykt. Det kan ikke føre noe godt med seg.

 

Hvem er det som blir voldtatt? Alltid en hvit, norsk jente. Hvor kommer gjerningsmannen fra? Alltid fra et ikke-vestlig land?

 

Problemet er menn sier du? Kanskje feminiserte dustemikkler i "mannspanelet" og lignende er de som det bør skyldes på, men jeg har fortsatt vanskelig for å se på noen av dem som menn.

Nei, det er ikke alltid en ikke-vestlig mann og en hvit, norsk jente. Men innvandrere er overrepresentert når det kommer til overfallsvoldtekt, og menn er overrepresentert når det kommer til så og si alle former for krminialitet, spesielt når det er snakk om ulike former for vold (eller drap). Om du har problemer med å se på dem som menn eller ikke er helt relevant.

 

Og ingenting av dette er et svar på spørsmålet mitt.

Lenke til kommentar

Problemet er at 100% av overfallsvoldtekter i Oslo begås av ikke-etniske nordmenn, så må man faktisk fastslå at "ja, det er et problem med innvandring". Spørsmålet er hva man gjør videre. Hvorfor er 100% av overfallsvoldtekter gjort av ikke-etniske nordmenn? Har de krigstraumer? Er det kultur-forskjellen? Er det fordi de liker Khat?

 

Problemet kan ikke feies under teppet, men det må taes på en seriøs måte, da de fleste innvandrere er mennesker uten problemer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...