Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken

Anbefalte innlegg

Nøyaktig det samme som katolikker, protestanter, jøder, hinduer og alle andre religioner, med andre ord. Men huff så redde vi må være for akkurat disse; for DE er brune!

Hinduer er brune. Er vi redd for dem?

Det er helt naturlig at man ikke liker at noen kommer inn i Norge, bygger sine egne samfunn på svære fremmede verdier og truer det norske samfunnet. Kan du nevne et eneste eksempel på to svært forskjellige kulturer med omtrent lik styrkeforhold som har levd med hverandre i fred?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kom til å fundere på hva som hadde skjedd dersom det viste seg å være en muslim som utførte bombingen. Hadde de mange "høyre-ekstreme" (ja, jeg vet dere misliker ordet) brukerne her i tråden fortsatt med den samme generaliseringen som de har vist hittil? Altså denne retorikken: Én muslim var terrorist = alle terrorister. Eller som det er blitt gjort mange, mange ganger; Én muslim voldtar, alle muslimer voldtar.

Altså en generaliserende logikk.

Så jeg spør: Hadde dere brukt samme logikk i dette tilfellet som med overgrepssakene? Jeg tror ja.

Nå er det ikke bare snakk om en enkelt muslim som har gjennomført terror, en enkelt muslim som har voldtatt, osv.

Lenke til kommentar

Hvis det er så "Naturlig" at man ikke liker dette, hvorfor reflekterer ikke det folkevalgte stortinget dette? Vi har et ord for denne "naturlige" følelsen: fremmedfrykt.

Her i Norge er vi i ferd med å kvitte oss med kristendommen etter 1000 års åk, og hvis du ser på statistikkene vil du se at våre muslimer er langt mindre religiøse enn de er i hjemlandene sine. Dette er jo utelukkende positivt: det viser at de norske verdiene - samhold, samarbeid, åpenhet, hjelp din neste osv - er langt sterkere enn Islam. Ja, og sterkere enn kristendommen selvsagt, på tross av at kirken hele tiden hevder at det er "kristne verdier".

Jeg liker troende muslimer også, jeg. Særlig de som faktisk har tenkt gjennom religionen sin og valgt å forbli religiøse. Som Bushra Ishaq, som jeg fikk intervjue for Radio Nova når hun vant Fritt Ords Pris i fjor. Fantastisk ung jente; medisinstudent, forsker og politisk aktiv muslim som fremfor alt vil hjelpe til å bygge opp Norge.

Men jeg er enig i at det er "mørkemenn" i Islam også, på samme måte som Kristendommen. Mulla Krekar er for eksempel nøyaktig like "verdifull" som Ludvig Nessa. For ikke å snakke om de jævla fjolsene som sender døtrene sine til Afrika for å bli kjønnslemlestet.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke bare snakk om en enkelt muslim som har gjennomført terror, en enkelt muslim som har voldtatt, osv.

Det er jeg selvsagt klar over. Men hva er poenget ditt? At selv om flere individer har voldtatt, så skal dette gå utover en mye, mye større gruppe?

Lenke til kommentar

SSBs levekårsundersøkelser. Antall ganger de ber daglig, osv.

Her er en oversikt over medlemmer i trossamfunn. 98.000 muslimer i Norge i 2010. Hvis vi samtidig regner med at tallene for antall med muslimsk bakgrunn (som av en eller annen grunn ofte omtales som "muslimer i Norge" uten at den sier noe om faktisk religion.) er korrekte, er det rundt 60 %? Det er jo langt lavere enn noen "muslimske land" jeg har hørt om.

http://www.ssb.no/trosamf/tab-2010-12-13-01.html

Endret av tofagerl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det er så "Naturlig" at man ikke liker dette, hvorfor reflekterer ikke det folkevalgte stortinget dette? Vi har et ord for denne "naturlige" følelsen: fremmedfrykt.

Nei, det kan ikke kalles fremmedfrykt. Hvorfor reflekterer ikke folkevalgte stortinget dette.

1. På grunn av politisk korrekthet og argumenter som at vi ikke kan gjøre det på grunn av internasjonale avtaler

2. På grunn av manglende demokrati. I dagens system kan man bare stemme på noen få ganske like partier med ferdige programmer. Det er langt ifra sikkert at de vil gjennomføre hva de sier en gang

3. På grunn av manglende kunnskap om situasjonen. Det er f.eks. langt flere som stemmer på FRP blandt hvite på østkanten, på tross av at de som misliker innvndre har insentiver til å dra, mens de som liker dem har insentiver til å komme.

Her i Norge er vi i ferd med å kvitte oss med kristendommen etter 1000 års åk, og hvis du ser på statistikkene vil du se at våre muslimer er langt mindre religiøse enn de er i hjemlandene sine. Dette er jo utelukkende positivt: det viser at de norske verdiene - samhold, samarbeid, åpenhet, hjelp din neste osv - er langt sterkere enn Islam. Ja, og sterkere enn kristendommen selvsagt, på tross av at kirken hele tiden hevder at det er "kristne verdier".

Det er alltid morsomt å se når de virkelige årsakene skinner igjennom. Det du egentlig sier er, norske verdier er overlegen andre nasjoners verdier. Dette vil muslimer forstå og de vil se lyset. Det er en svært overlegen og naiv holdning. Det er ikke rart at muslimer er mindre relgiøse i Norge, når man innvandrer til et land blir man påvirket av lokalebefolkningen. I tilegg fører utdanning til mindre ekstremisme. Det betyr ikke at de vil bli sekularisery.

Saken er, innvandre i Norge blir mer og mer ghettofisert. I de muslimske områdene så er islam det sterkeste båndene mellom individene. Islam knytter dem også sammen mot Norge, siden de vil skylde på Norge for at de er fattige. Dette vil ikke skape grobunn for sekularisering.

Men jeg er enig i at det er "mørkemenn" i Islam også, på samme måte som Kristendommen. Mulla Krekar er for eksempel nøyaktig like "verdifull" som Ludvig Nessa. For ikke å snakke om de jævla fjolsene som sender døtrene sine til Afrika for å bli kjønnslemlestet.

Du har et veldig polarisert syn på verden. Du kan ikke dele inn muslimer etter mørkemenn og lysemenn.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

SSBs levekårsundersøkelser. Antall ganger de ber daglig, osv.

Her er en oversikt over medlemmer i trossamfunn. 98.000 muslimer i Norge i 2010. Hvis vi samtidig regner med at tallene for antall med muslimsk bakgrunn (som av en eller annen grunn ofte omtales som "muslimer i Norge" uten at den sier noe om faktisk religion.) er korrekte, er det rundt 60 %? Det er jo langt lavere enn noen "muslimske land" jeg har hørt om.

http://www.ssb.no/trosamf/tab-2010-12-13-01.html

Ikke alle praktiserer relgionen sin, vet du. Faktisk, 60% er veldig høyt når det er frivilig inmelding.

Lenke til kommentar

Nei, det kan ikke kalles fremmedfrykt. Hvorfor reflekterer ikke folkevalgte stortinget dette.

1. På grunn av politisk korrekthet og argumenter som at vi ikke kan gjøre det på grunn av internasjonale avtaler

2. På grunn av manglende demokrati. I dagens system kan man bare stemme på noen få ganske like partier med ferdige programmer. Det er langt ifra sikkert at de vil gjennomføre hva de sier en gang

3. På grunn av manglende kunnskap om situasjonen. Det er f.eks. langt flere som stemmer på FRP blandt hvite på østkanten, på tross av at de som misliker innvndre har insentiver til å dra, mens de som liker dem har insentiver til å komme.

Det er alltid morsomt å se når de virkelige årsakene skinner igjennom. Det du egentlig sier er, norske verdier er overlegen andre nasjoners verdier. Dette vil muslimer forstå og de vil se lyset. Det er en svært overlegen og naiv holdning. Det er ikke rart at muslimer er mindre relgiøse i Norge, når man innvandrer til et land blir man påvirket av lokalebefolkningen. I tilegg fører utdanning til mindre ekstremisme. Det betyr ikke at de vil bli sekularisery.

Saken er, innvandre i Norge blir mer og mer ghettofisert. I de muslimske områdene så er islam det sterkeste båndene mellom individene. Islam knytter dem også sammen mot Norge, siden de vil skylde på Norge for at de er fattige. Dette vil ikke skape grobunn for sekularisering.

Du har et veldig polarisert syn på verden. Du kan ikke dele inn muslimer etter mørkemenn og lysemenn.

1: Du kan si hva du vil om demokrati, men det er det systemet vi har. Hvis du ikke er i stand til å finne et parti som fungerer for deg står du fritt til å danne ditt eget. Det er forholdsvis enkelt, alt du trenger er et antall signaturer. Et alternativ til AP/SV som er mot innvandring f.eks, vil nok få relativt stor interesse. (Særlig blant min familie :(

2: Jeg tror ikke du skjønte poenget der. Poenget var at de verdiene er kjerneverdiene i følgende land: Alle. De er også grunnprinsippene i følgende religioner: Alle. Med andre ord er religion bare en ramme rundt nøyaktig det samme, og folk har en tendens til å bruke den ramma som et våpen.

3: "Lysemenn"? Det er ikke jeg som har et polarisert syn, jeg ser bare forskjell på religiøse og drittsekker som bruker religionen som et skalkeskjul for hat. Det er ikke mange av de drittsekkene i Norge, det er derfor vi som regel vet hvem de er når de åpner munnen.

Ang statistikk: nettopp. Det er poenget; det er frivillig å være religiøs i Norge, og dermed går andelen ateister opp.

Lenke til kommentar

1: Du kan si hva du vil om demokrati, men det er det systemet vi har. Hvis du ikke er i stand til å finne et parti som fungerer for deg står du fritt til å danne ditt eget. Det er forholdsvis enkelt, alt du trenger er et antall signaturer. Et alternativ til AP/SV som er mot innvandring f.eks, vil nok få relativt stor interesse. (Særlig blant min familie :(

2: Jeg tror ikke du skjønte poenget der. Poenget var at de verdiene er kjerneverdiene i følgende land: Alle. De er også grunnprinsippene i følgende religioner: Alle. Med andre ord er religion bare en ramme rundt nøyaktig det samme, og folk har en tendens til å bruke den ramma som et våpen.

3: "Lysemenn"? Det er ikke jeg som har et polarisert syn, jeg ser bare forskjell på religiøse og drittsekker som bruker religionen som et skalkeskjul for hat. Det er ikke mange av de drittsekkene i Norge, det er derfor vi som regel vet hvem de er når de åpner munnen.

Ang statistikk: nettopp. Det er poenget; det er frivillig å være religiøs i Norge, og dermed går andelen ateister opp.

1. Det er ikke bare å danne et nytt parti og det vil bli tøft å komme over sperregrensen. Dagens system er ikke helt demokratisk, og dermed vil ikke politikerene reflektere folkemeningene. Jeg er helt enig at vi trenger et alternativ til AP/SV som er imot innvandring, men den eneste måten jeg kan tenke meg at de vil komme over sperregrensen er om en fraksjon splitter seg fra FRP. De som virkelig bryr seg om innvandring, vil svelge resten av FRPs politikk.

2. Nei, norske verdier er ikke kjerneverdiene til alle land i verden. Du sa at norske verdier vil bekjempe islam, hvordan kan da norske verdier være kjerneverdiene til islam. Du setter deg selv i et dårlig lys. Det virker som om du tror norske verdier er så overlegen at muslimer vil se lyset.

3. Du har et polarisert syn. Jeg sa ikke at andre ikke har et polarisert syn også. Som sagt du kan ikke dele inn muslimer inn i drittsekker og ikke drittsekker. De er alle individer med negative og positive egenskaper. Noen har flere negative egenskaper og andre har flere positive egenskaper.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Du kan prøve å overbevise oss om at Norge er udemokratisk så mye du vil, men du tar feil likevel. Hvis et flertall av medlemmene i SV ville gå over til å bli innvandringsmotstandere, hadde det blitt avgjort på ett årsmøte. Flertallet av politisk aktive og stemmegivere i Norge er for innvandring; dermed tar vi mot innvandrere.

2. Les det jeg skrev. Det finnes ingen "norske verdier". Alle mennesker er like, vi er bare påvirket av kultur.

3. Fair nuff. Poenget mitt var at 99% av alle religiøse er helt greie folk, og 1 % er drittsekker. Du vet, på samme måte som 99% av alle melkebønder, rørleggere, møbelsnekkere osv. er helt greie folk, og 1 % er drittsekker. (Numbers not intended to be factual)

Lenke til kommentar

1. Du kan prøve å overbevise oss om at Norge er udemokratisk så mye du vil, men du tar feil likevel. Hvis et flertall av medlemmene i SV ville gå over til å bli innvandringsmotstandere, hadde det blitt avgjort på ett årsmøte. Flertallet av politisk aktive og stemmegivere i Norge er for innvandring; dermed tar vi mot innvandrere.

Hva tar jeg feil om? Norge er ikke helt demokratisk, ingen land er helt demokratisk fordi da må man ha direkte demokrati og folk må følge med. Norge kunne ha vært mer demokratisk, f.eks. kunne vi hatt flere direkte avstemninger.

Vi har statistikk over holdninger til innvndring. For det første lager du en stråmnn. Ingen er for å lukke seg inne. Men det er mange som er imot dagens innvandring, og det er svært få som er positive. Vi har statistikk som viser det. Sprørsmålet ditt var, hvorfor representerer ikke politiske partier folket. Da fortalte jeg deg at Norge er ikke et perfekt demokrati. Dermed kan det være en vesentlig forskjell mellom hva folk ønsker og hvilken politikk som gjennomføres.

2. Les det jeg skrev. Det finnes ingen "norske verdier". Alle mennesker er like, vi er bare påvirket av kultur.

Som min far pleier å si. Vi er alle like, men noen er likere enn andre.

Dine holdninger har vært tydelige, du skrev "Dette er jo utelukkende positivt: det viser at de norske verdiene er langt sterkere enn Islam" Og nå sier du det ikke eksisterer noen norske verdier? Det er tydlig at du mener norske verdier er overlegen andre verdier.

3. Fair nuff. Poenget mitt var at 99% av alle religiøse er helt greie folk, og 1 % er drittsekker. Du vet, på samme måte som 99% av alle melkebønder, rørleggere, møbelsnekkere osv. er helt greie folk, og 1 % er drittsekker. (Numbers not intended to be factual)

Poenget mitt er at du ikke kan dele inn i drittsekker og ikke-drittsekker. Alle mennesker har positive og negative egenskaper og det er relativt fra person til person. Hvorfor insisterer du forsatt på å dele inn i drittsekker og ikke-drittsekker.

Lenke til kommentar

Her i Norge har jo ingen muslimer begått terrorangrep. I motsetning til nasser, som har fire angrep på samvittigheten på 40 år.

En ting jeg lurte på i farten....

mener du at vi skal slutte å tale vår sak av denne grunn, eller mener du at verdien av oss som folk er nedgradert som følge av dette...

Lenke til kommentar

1: Dere som er i mindretall er faen så sikre på at Norge ikke er demokratisk, men kommer ikke med beviser, statistikk eller eksempler. Bare tåkeprat.

2: Dude, må jeg forklare konseptet sarkasme for deg?

3: Hvorfor i alle dager kan jeg ikke det?

Akasha: Nei, jeg mener at faren ved dere som folk er blitt større. I motsetning til muslimer, hvor farenivået har ligget på 0 siden 1950.

Lenke til kommentar

1: Dere som er i mindretall er faen så sikre på at Norge ikke er demokratisk, men kommer ikke med beviser, statistikk eller eksempler. Bare tåkeprat.

Uenig. Er propaganda tillatt i demokrati? Er det i så fall fortsatt demokrati?

Akasha: Nei, jeg mener at faren ved dere som folk er blitt større. I motsetning til muslimer, hvor farenivået har ligget på 0 siden 1950.

Hvis farenivået rundt muslimer er 0, forklar dette

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3724270.ece

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...