Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken

Anbefalte innlegg

Jeg syns vi burde bruke u-hjelp pengene til å hjelpe de fattige landene til å hjelpe seg selv, hvis du skjønner hva jeg mener. Dagens u-hjelp politikk er feilslått. En del av pengene forsvinner i korrupte regimer, pengene blir kun brukt på kortsiktede prosjekter osv. Mange land har ikke kommet seg noe fram, noen har til og med blitt fattigere.

Det må tenkes langsiktig, pengene må brukes til å investere i landets fremtid. Det finnes ingen "quick fix" løsning.

De fleste U-hjelp donasjonene går til nettopp det. De sendes ikke som en personlig sjekk til Mugabe.

Hvor har jeg sagt det? Men pengene sørger for at korrupte regimer beholder makten.

Vi har gitt u-hjelp i 60år og lite som tyder på at det har hjulpet.

http://www.dagbladet.../29/484524.html

For to år siden kom verket Norsk Utviklingshjelps historie. Trebindsverket er fullt av eksempler på mislykket og skadelig norsk bistand fra 1950 og fram til i dag.

Forfatterne kan i det hele tatt ikke slå fast om bistanden vi har gitt gjennom 50 år har hjulpet.

Uklart om 170 milliarder kroner i u-hjelp har hjulpet

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns vi burde bruke u-hjelp pengene til å hjelpe de fattige landene til å hjelpe seg selv, hvis du skjønner hva jeg mener. Dagens u-hjelp politikk er feilslått. En del av pengene forsvinner i korrupte regimer, pengene blir kun brukt på kortsiktede prosjekter osv. Mange land har ikke kommet seg noe fram, noen har til og med blitt fattigere.

Det må tenkes langsiktig, pengene må brukes til å investere i landets fremtid. Det finnes ingen "quick fix" løsning.

De fleste U-hjelp donasjonene går til nettopp det. De sendes ikke som en personlig sjekk til Mugabe.

Hvor har jeg sagt det? Men pengene sørger for at korrupte regimer beholder makten.

For to år siden kom verket Norsk Utviklingshjelps historie. Trebindsverket er fullt av eksempler på mislykket og skadelig norsk bistand fra 1950 og fram til i dag.

Forfatterne kan i det hele tatt ikke slå fast om bistanden vi har gitt gjennom 50 år har hjulpet.

Det var ikke en anklage, bare en liten hjelpesetning. Se for eksempel på Unicef, NORAD, redd barna osv. Disse hjelper.

Lenke til kommentar

De har langt lavere sysselsetting, og langt flere er på trygd. Dermed tar de mer penger enn de gir inn og kostnaden blir ca en million kroner per asylsøker.

Hvis du for en gangs skyld lar være å skjære alle over én kam og forsøker å se på innvandrere som en heterogen gruppe, så vil du fort finne ut at enkelte innvandrergrupper har en høyere sysselsettingsgrad enn etniske nordmenn. Ville det ikke være mer formålstjenlig å heller se på hvorfor det er slik og hva man kan gjøre for å rette opp situasjonen? Men det er jo ingen pessimisme i det ....

Her i byen har det lenge gått en fyr rundt i gatene, ruset, arbeidsløs, osv. "Han burde få seg en jobb", sier folk. Men hvem vil ansette en sånn fyr? Jeg tviler på at han selv er i stand til å bryte ut av den onde sirkelen han er i, så uten hjelp og uten en arbeidsgiver som er villig til å gi ham en sjanse kommer han vel til å sose avgårde på trygd & sosialen til han dør. (Noen vil antageligvis aldri bli i stand til å bli reintegrert i samfunnet igjen.)

Mange innvandrere har det på samme måten; det kreves av dem at de må få seg jobb, men ingen vil ansette dem. Enkelte grupper har (sikkert ikke uten grunn) et dårligere rykte enn andre, men selv ønsker vi jo å bli ansett som individer, ikke som medlem i en gruppe. Vi finner det urimelig når andre skriver "nordmann = potensiell terrorist", uansett hvilken ende av det politiske spektrum vi befinner oss, så hvorfor skal vi være så raske med å stemple andre individer med "gruppetilhørigheten"?

Lenke til kommentar

Det var ikke en anklage, bare en liten hjelpesetning. Se for eksempel på Unicef, NORAD, redd barna osv. Disse hjelper.

Jaha? På hvilken måte? Nødhjelp, ingen tvil om at de gjør bra innsats på det feltet. Men hva med neste hungersnød, og neste og neste og neste. Ser du hvor jeg går med dette? Vi bedrer ikke forholdene i landene, de er like fattige som de alltid har vært. Det er helt klart at vi bør hjelpe dem med nødhjelp osv. Men vi bør også investere i landene som vil bedre forholdene på langsikt. De ligger hundrevis av år bak oss, dette gjøres ikke på en håndvending. Men med bedre utviklete stater kommer livskvalitet til å øke, større middelklasse, mindre barnedødelighet osv. Ting som er med på å få dem ut av hengemyra. De har hele kroppen i hengemyra, bortsett fra hodet som vi mater.

Lenke til kommentar

De har langt lavere sysselsetting, og langt flere er på trygd. Dermed tar de mer penger enn de gir inn og kostnaden blir ca en million kroner per asylsøker.

Hvis du for en gangs skyld lar være å skjære alle over én kam og forsøker å se på innvandrere som en heterogen gruppe, så vil du fort finne ut at enkelte innvandrergrupper har en høyere sysselsettingsgrad enn etniske nordmenn. Ville det ikke være mer formålstjenlig å heller se på hvorfor det er slik og hva man kan gjøre for å rette opp situasjonen? Men det er jo ingen pessimisme i det ....

Her i byen har det lenge gått en fyr rundt i gatene, ruset, arbeidsløs, osv. "Han burde få seg en jobb", sier folk. Men hvem vil ansette en sånn fyr? Jeg tviler på at han selv er i stand til å bryte ut av den onde sirkelen han er i, så uten hjelp og uten en arbeidsgiver som er villig til å gi ham en sjanse kommer han vel til å sose avgårde på trygd & sosialen til han dør. (Noen vil antageligvis aldri bli i stand til å bli reintegrert i samfunnet igjen.)

Mange innvandrere har det på samme måten; det kreves av dem at de må få seg jobb, men ingen vil ansette dem. Enkelte grupper har (sikkert ikke uten grunn) et dårligere rykte enn andre, men selv ønsker vi jo å bli ansett som individer, ikke som medlem i en gruppe. Vi finner det urimelig når andre skriver "nordmann = potensiell terrorist", uansett hvilken ende av det politiske spektrum vi befinner oss, så hvorfor skal vi være så raske med å stemple andre individer med "gruppetilhørigheten"?

Herregud så teit, det sier seg jo sjøl at ingen vil ansette noen som ikke kan en dritt!

Eksempelvis, Somaliere. De fleste er jo analfabeter! Hvordan i helsike skal de kunne fungere i noensomhelst slags jobb dersom de knapt nok kan klokka, dukker opp akkurat når det passer de, og ikke kan lese eller skrive, langt mindre snakke norsk???

Til sterk kontrast kan man se på Tsjetsjenere og Filippinere, som har høy arbeidsdeltakelse og et visst grunnleggende kunnskapsnivå. De lærer seg norsk og får seg jobb.

Altså før eller senere må naive nordmenn begynne å forstå at det faktisk er enkelte folkegrupper det ikke går an å få sysselsatt, rett og slett.

Det går bare ikke an å få en khat-tyggende analfabet ut i jobb, det funker ikke.

Så kan man være så innvandringsvennlig antirasist man bare vil, det har faen ikke noenting med saken å gjøre.

Problemet er at folk som ikke kan noenting, ikke kan være arbeidstakere! Rett og slett!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jaha? På hvilken måte? Nødhjelp, ingen tvil om at de gjør bra innsats på det feltet. Men hva med neste hungersnød, og neste og neste og neste. Ser du hvor jeg går med dette? Vi bedrer ikke forholdene i landene, de er like fattige som de alltid har vært. Det er helt klart at vi bør hjelpe dem med nødhjelp osv. Men vi bør også investere i landene som vil bedre forholdene på langsikt. De ligger hundrevis av år bak oss, dette gjøres ikke på en håndvending. Men med bedre utviklete stater kommer livskvalitet til å øke, større middelklasse, mindre barnedødelighet osv. Ting som er med på å få dem ut av hengemyra. De har hele kroppen i hengemyra, bortsett fra hodet som vi mater.

Jeg er ikke uenig med deg. Bare se på mine poster tidligere her; lær en mann å fiske, er mitt slagord! Utdanning, infrastruktur og jobber er så fantastisk mye bedre enn en pose havrekjeks. Men fakta er at havrekjeks er billigere, raskere, og langt mer mettende enn en 20-års plan om å bygge 5 % flere veier i Afrika...

Lenke til kommentar

Herregud så teit, det sier seg jo sjøl at ingen vil ansette noen som ikke kan en dritt!

Eksempelvis, Somaliere. De fleste er jo analfabeter! Hvordan i helsike skal de kunne fungere i noensomhelst slags jobb dersom de knapt nok kan klokka, dukker opp akkurat når det passer de, og ikke kan lese eller skrive, langt mindre snakke norsk???

Til sterk kontrast kan man se på Tsjetsjenere og Filippinere, som har høy arbeidsdeltakelse og et visst grunnleggende kunnskapsnivå. De lærer seg norsk og får seg jobb.

Altså før eller senere må naive nordmenn begynne å forstå at det faktisk er enkelte folkegrupper det ikke går an å få sysselsatt, rett og slett.

Det går bare ikke an å få en khat-tyggende analfabet ut i jobb, det funker ikke.

Så kan man være så innvandringsvennlig antirasist man bare vil, det har faen ikke noenting med saken å gjøre.

Problemet er at folk som ikke kan noenting, ikke kan være arbeidstakere! Rett og slett!

ISS. Vaskefirmaet. De ansetter massevis av somaliere som utelukkende snakker arabisk. Eller tror du at vi bare ansetter folk med doktorgrad her i landet?

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem. Her i landet fødes det jevnlig individer som ikke kan en dritt, bortsett fra å spise og drite. (Og skrike.)

Har du hørt om opplæring?

Selv en ustyrlig, bablende gjøk som deg klarte jo å lære å lese og skrive, så hvorfor skulle ikke en somalier kunne lære det samme?

Jeg er klar over at en somalier rett fra gata ikke vil være egnet til å bekle de stillingene som utlyses i Aftenposten daglig, men saken er at det er altfor få her i landet som er det. (I så fall har de som regel allerede en annen jobb med tilsvarende krav til kompetanse.)

Norsk næringsliv skriker etter folk, men de som er ledige trenger opplæring, omskolering, kall det hva du vil. Hvis du tror du er ferdig med opplæring den dagen du er ferdig med videregående, så vil du bli overrasket.

Lenke til kommentar

kilde

The Worldwide Pattern of IQ Scores. East Asians average higher on IQ tests than Whites, both in the U. S. and in Asia, even though IQ tests were developed for use in the Euro-American culture. Around the world, the average IQ for East Asians centers around 106; for Whites, about 100; and for Blacks about 85 in the U.S. and 70 in sub-Saharan Africa.

Husk dog at IQ-testen er laget for en vestlig kultur. Les kilden for mere informasjon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ville vi bestått IQ testen til en infødt Amerikaner, Australiener ... ?

Nyheter om innvandrere

Hei. Jeg er 13 år og norsk muslim jeg føler det er min feil. Han sier han drepte alle de fordi jeg er her. Burte jeg flytte ut for å beskytte norske barn i framtiden? Det er det jeg føler. Hilsen Sophia

http://politisk.tv2.no/gjestebloggerne/kj%C3%A6re-sophia/

Svar:

Kjære Sophia,

Jeg har tenkt på deg denne uken. På NRKs nettmøte på mandag spurte du om du bør flytte fra Norge, for å beskytte norske barn i framtiden. Du tenker at terroristen drepte fordi du er her.

Norge er like mye ditt land som mitt. Norge er et land hvor det ikke skal spille noen rolle om du er kristen, muslim eller ateist. Hvor det ikke betyr noe om hudfargen din er hvit eller brun. Det som betyr noe er at du bor her, og er glad i det landet vi deler sammen.

Vi kan ikke stoppe terroristens ideer ved å gjøre som han vil. Vi kan bare stoppe dem ved å gjøre det motsatte. Vi må ta bedre vare på hverandre. Vi må vise at vi respekterer hverandre, og bryr oss om hverandre. Vi må skjønne at vi er sammen i dette lille landet, uansett hvilken bakgrunn vi har.

Derfor trenger vi deg, Sophia. Det at du er her viser at vi ikke vil la oss forandre, at vi ikke vil gi etter for hat og frykt. Bli hos oss!

Vennlig hilsen

Audun Lysbakken

Barneminister i Norge

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Nei, det ville vi nok ikke gjort. Vi hadde nok slitt en god del der. Derfor nevner jeg det i innlegget mitt at IQ-testen er laget for en vestlig kultur.

*edit*

Asia slår resten av vesten uansett dog.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

akasha, du må gjerne lese den medisinske artikkelen jeg la frem, og komme med motargumenter.

Gidder ikke ^^

Er bare å ta en titt på "den Europeiske" sivilisasjon og så sette kikkerten mot til eksempel et eller annet land i Afrika, så ser man jo at det er noen åpenbare forskjeller..

Det går ikke så mye på enkeltmennesker som absolutt kan være 10 ganger smartere enn både deg og meg, men det faktum at det er en overveldende vilje til å leve som villmenn..

men man kan ikke si at en som ser sånn eller sånn ut sannsynligvis er dummere med en slik forskning som begrunnelse...

det handler vel så mye om miljø som arv det der tror jeg...

Lenke til kommentar

Tror du, men likevel vil du ikke lese den undersøkelsen der. :p

The Gene-Environment Architecture of IQ is the Same in all Races, and Race Differences are Most Pronounced on More Heritable Abilities. Studies of Black, White, and East Asian twins, for example, show the heritability of IQ is 50% or higher in all races.
Brain Size Differences. Studies using magnetic resonance imaging (MRI) find a correlation of brain size with IQ of about 0.40. Larger brains contain more neurons and synapses and process information faster. Race differences in brain size are present at birth. By adulthood, East Asians average 1 cubic inch more cranial capacity than Whites who average 5 cubic inches more than Blacks.

Around the world, the average IQ for East Asians centers around 106; for Whites, about 100; and for Blacks about 85 in the U.S. and 70 in sub-Saharan Africa.

Og når de er adopterte til hvite middelklassepersoner:

he Minnesota Trans-Racial Adoption Study followed children to age 17 and found race differences were even greater than at age 7: White children, 106; Mixed-Race children, 99; and Black children, 89.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Unnskyld, jeg blir kvalm. Josef Mengele drev sikkert også med slik retorikk i politiske debatter. Hvorfor er det så viktig å debattere IQ i denne tråden? Svar på det før vi fortsetter.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...