Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

Joda, jeg ser problemet med at straff skaper ofre. Å gi folk et tilbud er greit nok, men dersom de ikke står fritt til å velge å ta imot det, hva er tilbudet verd?

 

Hvordan vet vi om en mindreårig (14-15 i dette tilfellet) ønsker hjelp men ikke tør be om det? At de ønsket å svømme vet vi, det ga de uttrykk for, men de ville ikke sette seg opp mot foreldrene. Om den ene ønsket å bli giftet vekk vet vi ikke, hun kom aldri tilbake fra Pakistan sammen med foreldrene og søsteren, så det var ikke så lett å få høre hennes versjon. Men om hun hadde gjort det, og hadde sagt at hun synes det var greit, ville det da vært greit?

 

Hvor gammel skal man være før man regnes som gammel nok til å forstå, og er det samme alder som der man kan regnes som gammel nok til å kunne stå for sin egen mening?

 

Er årsaken irrelevant i ditt univers? Dersom en ber om hjelp til lemlestelse eller annet mot gjenytelser, er det greit så lenge man er gammel nok? Når blir overgrep frivillige?

 

Vi vandrer kanskje litt off topic her. Mulig vi bør ha en egen tråd for dette.

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, jeg ser problemet med at straff skaper ofre. Å gi folk et tilbud er greit nok, men dersom de ikke står fritt til å velge å ta imot det, hva er tilbudet verd?

 

Om du tilbyr noen din beskyttelse men blir avvist tyder det faktisk på at individet ikke ønsker din beskyttelse ettersom hun/han anser det alternativet som værre en de andre alternativer de har. (Selvfølgelig mulig at de tar feil, men hvem er berrettiget å ta avgjørelsen?)

 

Hvordan vet vi om en mindreårig (14-15 i dette tilfellet) ønsker hjelp men ikke tør be om det? At de ønsket å svømme vet vi, det ga de uttrykk for, men de ville ikke sette seg opp mot foreldrene.

Mange barn blir presset av sine foreldre til å gjøre leksene sine og vil ikke sette seg opp mot sine foreldre for å unngå å gjøre leksene.

Bør man gripe inn for å unngå at barn blir "tvunget" til å gjøre sine lekser? Vi vet jo at de helst ikke vil gjøre leksene sine og ønsker hjelp til å unngå disse.

 

Poeng: Det du kritiserer er ikke det press som foreldrene legger på sine barn, men hva disse ønsker å oppnå ved dette presset (en dydig religiøs datter).

 

Om den ene ønsket å bli giftet vekk vet vi ikke, hun kom aldri tilbake fra Pakistan sammen med foreldrene og søsteren, så det var ikke så lett å få høre hennes versjon. Men om hun hadde gjort det, og hadde sagt at hun synes det var greit, ville det da vært greit?

En Indisk kamerat dro til India for sitt bryllup uten å ha møtt bruden på forhånd. Hun var utvalgt av foreldrene (på begge sider).

 

Ble han (og hun) presset til å gifte seg? Ja

Ble de TVUNGET til å gifte seg? NEI

 

Vi opplever alle sammen press, men tvang forutsetter bruk av vold eller trusler derav.

 

 

Hvor gammel skal man være før man regnes som gammel nok til å forstå, og er det samme alder som der man kan regnes som gammel nok til å kunne stå for sin egen mening?

Interresant tema som nok trenger egen tråd for utfyldig svar. Jeg tror alderen varierer meget fra person til person og er avhengig av personlige omstendigheter.

 

Er årsaken irrelevant i ditt univers? Dersom en ber om hjelp til lemlestelse eller annet mot gjenytelser, er det greit så lenge man er gammel nok? Når blir overgrep frivillige?

Har faktisk ikke tenkt igjennom dette med årsaken, men umiddelbart hvirker den sekundær.

Overgrep kan per definisjon aldri være frivillige, men være karakterisert av bruk av Tvang (vold eller trusler derav).

Om du frivillig ber andre om hjelp til å skade deg selv eller deltar i aktiviteter med høy risiko for personskade (eller dødsfall)kan jeg ikke se noe galt med det per se. (Selv om jeg selv ikke nødvendigvis ville delta frivillig).

 

Vi vandrer kanskje litt off topic her. Mulig vi bør ha en egen tråd for dette.

 

Geir :)

Det er mulig vi har gått litt off-topic, men likevel tror jeg disse aspektene er særdeles relevante nettopp fordi mange ønsker å ta ibruk vold (eller trusler derav) mot innvandrere. Disse aspektene deslegitimerer dette.

Lenke til kommentar

Det er forsåvidt intet problem med "parallelle kultursamfunn" såvidt jeg kan se?

 

Hvis du i det hele tatt skal kunne ha grunnlag for å ta del i denne diskusjonen, så er du nødt til å akseptere det faktum at det har oppstått paralellsamfunn utenfor det norske samfunnet, det samme har skjedd i Sverige, Danmark, Frankrike, Storbritannia, og så videre.

I storbritannia har det gått så langt at man i London faktisk har aksept for Shariadomstoler i familietvister.

 

Disse paralellsamfunnene oppstår da innvandrerne flytter til bydeler der det kun bor andre innvandrere, og man får en ghetto der innvandrerne kun snakker sitt eget språk, barna ikke lærer norsk, og dermed blir skoletapere.

 

I Norge har man dette i Groruddalen og på Grønland.

 

Dokumentasjon som vanlig:

http://stavrum.nettavisen.no/?p=2372 "Hemmelige taperfabrikker", om hvordan barn i Groruddalen og andre innvandrertette strøk i Oslo ikke kan lese eller skrive i femteklasse, og ikke forstår grunnleggende matematikk..

http://www.p4.no/story.aspx?id=361442 "Nordmenn flytter fra groruddalen"

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article4070789.ece "Vanskelig å være etnisk norsk"

 

Dermed tror jeg vi alle kan være enige om at dersom du ikke har aksept for at det faktisk eksisterer paralelle kultursamfunn, der folk nekter å lære norsk, og ikke tar del i noen form for integrering - ja da har du ingenting i denne diskusjonen å gjøre, og bør slutte å poste.

 

Er det mange jøder i Groruddalen? trodde de hadde problemer med helt andre ting. Ellers er jeg enig i det nederste avsnittet ditt, men han har like mye rett som deg til å være her å diskutere.

 

Ellers vil vel forslagene regjeringen la frem, hjelpe på problemene i Groruddalen. Og ordføreren der har jo og avlagt mobbeløftet, så der bør det ha skjedd store forandringer siden juni.

Lenke til kommentar

Om du tilbyr noen din beskyttelse men blir avvist tyder det faktisk på at individet ikke ønsker din beskyttelse ettersom hun/han anser det alternativet som værre en de andre alternativer de har. (Selvfølgelig mulig at de tar feil, men hvem er berrettiget å ta avgjørelsen?)

Et moralsk dilemma, det der. Problemet oppstår dersom alternativene (selv om de er bedre i offerets øyne) i seg selv i dine øyne er moralsk uakseptabelt. Som damen som finner seg i mishandling fordi mannen har gjort det klart at han ellers tar med deres felles barn og reiser hjem til [sett inn arabisk land der faren har juridisk rett på sine barn i slike saker.] (En slik sak her i Bergen nylig.)

 

Mange barn blir presset av sine foreldre til å gjøre leksene sine og vil ikke sette seg opp mot sine foreldre for å unngå å gjøre leksene.

Bør man gripe inn for å unngå at barn blir "tvunget" til å gjøre sine lekser? Vi vet jo at de helst ikke vil gjøre leksene sine og ønsker hjelp til å unngå disse.

Igjen, skal vi ignorere konktekst og årsak? Er det en moralsk (vi vet det er en juridisk) forskjell på leksetvang og si Fritzl-saken?

 

En Indisk kamerat dro til India for sitt bryllup uten å ha møtt bruden på forhånd. Hun var utvalgt av foreldrene (på begge sider).

Samtidig vet vi at for mange er det elementer av tvang, direkte eller indirekte. Dersom vi som samfunn (i den grad du anerkjenner samfunnet som part) eller individer synes at slik er utilbørlig, skal vi ikke reagere? Annet enn mot voldshandlinger? Problemet med det er at en del vold kan vi vanskelig avverge, bare straffe i ettertid. En generell moralsk vurdering kan vi gjøre på forhånd, skjønt den ville ramme de frivillige med de tvungne.

 

Med andre ord: Hvis vi vet at en praksis strider mot vårt moralsyn, og vi vet at den i betydelig grad har vold som virkemiddel, rettferdiggjør det generaliserende ordninger?

 

Poeng: Det du kritiserer er ikke det press som foreldrene legger på sine barn, men hva disse ønsker å oppnå ved dette presset (en dydig religiøs datter).

Eventuelt en nyttig union mellom familier slik sånne ekteskap ofte er. Men nei, det er ikke i seg selv det primære. Det er om presset har konsekvenser som ikke er akseptable etter de normer jeg mener bør gjelde i verden. Nå er jeg blant dem som mener at leksepresset er for stort i dagens samfunn, det skyldes både et statlig press for å begynne med skole og lekser stadig tidligere i barns liv, og foreldrenes forventninger og drømmer på barnas vegne. Det første synes jeg er galt, det andre betenkelig, men foreldrenes rett. (Uten sammeligning med mer alvorlige former for press.)

 

Vi opplever alle sammen press, men tvang forutsetter bruk av vold eller trusler derav.

Da må du definere vold. Er sosial ostrakisme et tilbørlig press? Kidnapping av felles barn som nevnt over? Hvis trusler om vold er nok, er "Gjør leksene dine, ellers kommer trollet og tar deg" tvang?

 

Bare så det er sagt: Jeg er motstander av forbud mot hijab og annet. Jeg har endog forsvart bruken av det som uniformseffekt i politi og militæret. Men jeg er motstander av påbud også, enten det er et juridisk eller moralsk et. Edit: Derav min manglende skråsikkerhet. Mine argumenter er jo også moralsk fundert, og dermed drives vel jeg også av det samme som de som ønsker forbud. En bedre verden - subjektivt sett.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Er det mange jøder i Groruddalen? trodde de hadde problemer med helt andre ting.

 

Du klarer ikke å skjule din islamsk-baserte jødehets altså? Du bare klarte ikke å dy deg?

Som god muslim måtte du bare komme med litt jødehat i et tilfeldig innlegg?

Jøder var ikke nevnt ved ett ord i mitt innlegg. Det er jo helt på jordet at du kommer med noe sånt som du gjør her.

 

Det er jo ikke overraskende at muslimer er på lag med Adolf Hitler, men dette må da virkelig være en glipp fra din side, en taktisk bommert rett og slett.

Eller mener du i fullt alvor at du skal skylde på jødene for problemene i Groruddalen?

 

Det finnes vel totalt ca. 1000 jøder i hele Norge, mens i Oslo alene er det vel 125.000 muslimer eller mer, pluss de illegale innvandrerne ingen teller med.

 

Jeg har registrert at jødene har blitt kjeppjaget fra Malmö området av nazistiske muslimer, men dersom dere begynner med denne nazistvirksomheten i Oslo kan jeg love dere at folk kommer til å si fra!!!!

 

Stolt muslim holder opp nazi-flagg med teksten "Godt jobba!":

welldonei.jpg

Endret av Ideal
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror det virkelige tallet jøder er mye høyere enn det som blir gjengitt fra offisielle kilder, i alle fall når man dømmer ut i fra deres tilstedeværelse på dette forumet og lignende steder. Rasebegrepet har jo praktisk talt blitt utryddet i norden takket være nettopp jødisk innflytelse. At jøder skulle ha noen problemer med knyttet til innvandringen er for meg lite problematisk siden det er de som har skapt dette multikulturelle helvetet i utgangspunktet, dessuten kan de bare stikke til Israel om det blir for "hett" for dem her i nord.

 

Null sympati.

 

http://www.youtube.com/watch?v=jkXfnyXp06Y

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fantasiverden du liksom. Du vet meget godt at jødene er noe fremmed for norden, de var de første innvandrerne. De er de store promotørene av likestilling, feminisme, multikultur og lignende som tjener jødiske interesser og som gjør det enklere for dem å trumfe over deres vertsnasjoner.

 

Hvem tjener på at nordmenn blir mistroiske til muslimer, hvem tjener på at innvandringsproblematikken blir vinklet til noe som omhandler Islam? svaret er den evige jøde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser dere hvordan mange av dere blir automatisk på defensiven når det gjelder jøder og deres rolle i mye av verdens elendighet? Enkelte av dere er åpenbart jøder selv og gjør det ut av et instinkt om å beskytte deres stamme, men dere andre er hjernevasket til tusen.

 

Når man vil vite hvem det er som virkelig styrer et land så skal man alltid spørre seg selv: Hvem er det jeg ikke kan kritisere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...