Shruggie Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 ... Og ble slått tilbake av Asia. Godt hjulpet av Amerika. De hadde klart å holde Europa helt fint om de ikke hadde angrepet Soviet og vært involvert med Japan som angrep USA. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Du kan ikke vri og vende på bildene du bruker for å vri diskusjonen til din fordel. Hvis du gjør det, kan jeg gjøre det - noe jeg nettopp beviste. Gå tilbake til start: Dere vil hive ut alle muslimer fordi et fåtall muslimer gjør ting dere ikke liker. Jeg vil ha høyere toleranse i samfunnet, og mener at selv om det absolutt ikke er slik at det ikke er problemer med innvandring, er det ingen vits å kaste ut barnet med badevannet... For å oversette et bilde... Jeg føler da ikke at jeg har vridd på noe som helst.. jeg skal innrømme jeg ofte kan få lysten til å vri meg unna, men denne gangen føler jeg at du var urettferdig... Jeg personlig har aldri hatt islam i fokus... Og om alle konverterte til kristendommen på grensa ville mitt standpunkt være uendret... Dersom alle etnisk minoriteter var speidergutter som handlet og hentet posten for de gamle så endret ikke det det faktum at vi som etnisk egenart er truet om dette fortsetter.. Jeg er ikke mot islam, jeg synes det er helt topp at de dyrker sin identitet, men problemet er antallet. Jeg har ingen problemet med enkeltmennesker, men at Norges etniske andel har sunket med 12% siden 80 tallet... Sannsynligvis er det også store mørketall som ikke er tatt med ettersom det legges til rette for adopsjon fra fjerne himmelstrøk og barn fra blandingsekteskap.. Du kan tolke det som du vil, jeg bare poengterer situasjonen og sier ikke annet enn at summen av alt vil føre til vår undergang som folk. Og for å gjenta meg selv... dersom ikke noe slikt betyr noe ser jeg ikke poenget med å bry meg om andre miljøspørsmål... Men være så snill å dra meg inn i "oss vs islam" greia.. jeg ser ikke på islam som en trussel.. hadde vårt folk blitt islamifisert i stedet for kristnet for 1000 år siden hadde vi eid jorden... Vi hadde sikkert gått gjennom samme ekstremisme og mørketid vi opplevde gjennom kristendommen, for så å komme opp til samme resultat som vi har i dag. religion og kultur er i konstant endring, mens et folkeslag er tapt for alltid.. Lenke til kommentar
baltakatt Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Hva i all verden? Mener du at alle de som velger å prøve narkotika har mer mot enn de som velger å ikke gjøre det? Og påstår du at de som prøver narkotika gjør dette 100% av egen vilje uten påvirkning av andre? Ikke meningen å tillegge deg meninger du ikke har, ble bare veldig nysgjerring på hva du mener her... La meg understreke at jeg verken bruker eller har brukt narkotika, og heller ikke oppfordrer andre til å gjøre det. Jeg syns bare at det er et dårlig slagord - de som av egen fri vilje velger å bruke narkotika har jo like mye mot til å ta egne valg som de som velger å IKKE bruke narkotika. På samme måte som at det korrekte er å velge å ikke bruke narkotika, så er jo "det korrekte" å stemme på Arbeiderpartiet. Om man har valgt AP, så har man valgt riktig, om man har valgt FrP, så er man et samfunnsproblem.. Selv om det er en avsporing så må jeg bare si at MOT står for følgende: "MOTs mål er å bidra til robuste ungdommer og trygge ungdomsmiljø". "Gjennom ung til ung-formidling, øvelser, historier, dialog og rollespill bevisstgjøres ungdom til å ta egne valg, ta vare på hverandre og vise mot". Syns dette er glimrende tiltak jeg, ungdom blir oppfordret til å ta egne valg, jeg skal ikke definere hva som er de rette eller gale valgene. Hele poenget er at de må de selv finne ut. Og dine tanker om at hvis man velger AP, så har man valgt riktig og blir et samfunnsproblem ved å valge FRP er jeg ikke enig i. Jeg kjenner mange som stemmer FRP, de er ikke et samfunnsproblem i det hele tatt, de utgjør et viktig element i den politiske debatten. Samfunnsproblemer oppstår når det finnes krefter som aktivt vil begrense demokratiet vi har i den vestlige verden. Hvis da folk vil stemme på AP, FRP eller noen andre partier må dette respekteres uansett! Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Du kan ikke vri og vende på bildene du bruker for å vri diskusjonen til din fordel. Hvis du gjør det, kan jeg gjøre det - noe jeg nettopp beviste. Gå tilbake til start: Dere vil hive ut alle muslimer fordi et fåtall muslimer gjør ting dere ikke liker. Jeg vil ha høyere toleranse i samfunnet, og mener at selv om det absolutt ikke er slik at det ikke er problemer med innvandring, er det ingen vits å kaste ut barnet med badevannet... For å oversette et bilde... Jeg føler da ikke at jeg har vridd på noe som helst.. jeg skal innrømme jeg ofte kan få lysten til å vri meg unna, men denne gangen føler jeg at du var urettferdig... Jeg personlig har aldri hatt islam i fokus... Og om alle konverterte til kristendommen på grensa ville mitt standpunkt være uendret... Dersom alle etnisk minoriteter var speidergutter som handlet og hentet posten for de gamle så endret ikke det det faktum at vi som etnisk egenart er truet om dette fortsetter.. Jeg er ikke mot islam, jeg synes det er helt topp at de dyrker sin identitet, men problemet er antallet. Jeg har ingen problemet med enkeltmennesker, men at Norges etniske andel har sunket med 12% siden 80 tallet... Sannsynligvis er det også store mørketall som ikke er tatt med ettersom det legges til rette for adopsjon fra fjerne himmelstrøk og barn fra blandingsekteskap.. Du kan tolke det som du vil, jeg bare poengterer situasjonen og sier ikke annet enn at summen av alt vil føre til vår undergang som folk. Og for å gjenta meg selv... dersom ikke noe slikt betyr noe ser jeg ikke poenget med å bry meg om andre miljøspørsmål... Men være så snill å dra meg inn i "oss vs islam" greia.. jeg ser ikke på islam som en trussel.. hadde vårt folk blitt islamifisert i stedet for kristnet for 1000 år siden hadde vi eid jorden... Vi hadde sikkert gått gjennom samme ekstremisme og mørketid vi opplevde gjennom kristendommen, for så å komme opp til samme resultat som vi har i dag. religion og kultur er i konstant endring, mens et folkeslag er tapt for alltid.. Tør jeg anbefale Island? Deres kultur hadde før 1940 ikke endret seg på rundt 800 år. Når de så endret seg, endret de seg SKIKKELIG. Det var det eller å dø ut. Lenke til kommentar
baltakatt Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 ... Og ble slått tilbake av Asia. Godt hjulpet av Amerika. De hadde klart å holde Europa helt fint om de ikke hadde angrepet Soviet og vært involvert med Japan som angrep USA. Poenget mitt er at den vestlige verden som delte de samme verdiene stod sammen mot nazi-Tyskland og jeg ser ingen grunn til at dette ikke skal skje igjen ved en fremtidig "muslimsk invasjon" som mange frykter. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Tør jeg anbefale Island? Deres kultur hadde før 1940 ikke endret seg på rundt 800 år. Når de så endret seg, endret de seg SKIKKELIG. Det var det eller å dø ut. ?? Den skjønte jeg ikke ?? Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 ... Og ble slått tilbake av Asia. Godt hjulpet av Amerika. De hadde klart å holde Europa helt fint om de ikke hadde angrepet Soviet og vært involvert med Japan som angrep USA. Poenget mitt er at den vestlige verden som delte de samme verdiene stod sammen mot nazi-Tyskland og jeg ser ingen grunn til at dette ikke skal skje igjen ved en fremtidig "muslimsk invasjon" som mange frykter. Dei vil aldri greie å innvadere oss med millitær makt. Porblemet er kolloniseringa, som poltikerena lar føregå. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 ... Og ble slått tilbake av Asia. Godt hjulpet av Amerika. De hadde klart å holde Europa helt fint om de ikke hadde angrepet Soviet og vært involvert med Japan som angrep USA. Poenget mitt er at den vestlige verden som delte de samme verdiene stod sammen mot nazi-Tyskland og jeg ser ingen grunn til at dette ikke skal skje igjen ved en fremtidig "muslimsk invasjon" som mange frykter. Jeg er helt uenig. USA og Soviet vant krigen, og de delte få verdier. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Tør jeg anbefale Island? Deres kultur hadde før 1940 ikke endret seg på rundt 800 år. Når de så endret seg, endret de seg SKIKKELIG. Det var det eller å dø ut. ?? Den skjønte jeg ikke ?? Kulturelt hegemoni er en red herring. Det har aldri vært "en kultur" i Norge, og det vil aldri bli det. Bare se på slagene i vikingtiden, hvor Knut av Danmark tok over Norge med hjelp fra sør-Norge fordi de ikke likte å bli styrt fra Nidaros. Bare se på de tyske innvandrerne fra dansketiden; de drev kulturbeskrivelse av Norge og fant ENORME forskjeller. Bare se på Oslo før 1950, hvor alle boligannonser ble avsluttet med "ingen nordlendinger, sigøinere eller samer". Vi er et komplisert land, og det kommer ikke av at vi har noen muslimer her nå som vi ikke hadde før. 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Du kan ikke vri og vende på bildene du bruker for å vri diskusjonen til din fordel. Hvis du gjør det, kan jeg gjøre det - noe jeg nettopp beviste. Gå tilbake til start: Dere vil hive ut alle muslimer fordi et fåtall muslimer gjør ting dere ikke liker. Jeg vil ha høyere toleranse i samfunnet, og mener at selv om det absolutt ikke er slik at det ikke er problemer med innvandring, er det ingen vits å kaste ut barnet med badevannet... For å oversette et bilde... Jeg føler da ikke at jeg har vridd på noe som helst.. jeg skal innrømme jeg ofte kan få lysten til å vri meg unna, men denne gangen føler jeg at du var urettferdig... Jeg personlig har aldri hatt islam i fokus... Og om alle konverterte til kristendommen på grensa ville mitt standpunkt være uendret... Dersom alle etnisk minoriteter var speidergutter som handlet og hentet posten for de gamle så endret ikke det det faktum at vi som etnisk egenart er truet om dette fortsetter.. Jeg er ikke mot islam, jeg synes det er helt topp at de dyrker sin identitet, men problemet er antallet. Jeg har ingen problemet med enkeltmennesker, men at Norges etniske andel har sunket med 12% siden 80 tallet... Sannsynligvis er det også store mørketall som ikke er tatt med ettersom det legges til rette for adopsjon fra fjerne himmelstrøk og barn fra blandingsekteskap.. Du kan tolke det som du vil, jeg bare poengterer situasjonen og sier ikke annet enn at summen av alt vil føre til vår undergang som folk. Og for å gjenta meg selv... dersom ikke noe slikt betyr noe ser jeg ikke poenget med å bry meg om andre miljøspørsmål... Men være så snill å dra meg inn i "oss vs islam" greia.. jeg ser ikke på islam som en trussel.. hadde vårt folk blitt islamifisert i stedet for kristnet for 1000 år siden hadde vi eid jorden... Vi hadde sikkert gått gjennom samme ekstremisme og mørketid vi opplevde gjennom kristendommen, for så å komme opp til samme resultat som vi har i dag. religion og kultur er i konstant endring, mens et folkeslag er tapt for alltid.. Tvilar sterkt på at historien hadde gått som den gjekk viss europa hadde vert islamisert i stede for å blir kristna. Sjølv om den katolske kirka var i mot mykje filosofisk vitenskap, var dei sterkt for teknisk vitenskap og mange kriste prestar var med å utøfrte vitenskaplige eksperiment. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Vi er et komplisert land, og det kommer ikke av at vi har noen muslimer her nå som vi ikke hadde før. Jeg tror vi snakker forbi hverandre jeg... Jeg er ikke uenig med deg om at kulturen er i konstant endring. Norge var ganske annerledes fra 1940 tallet til 80 tallet når innvandringen begynte å ta fart... Jeg kunne ikke brydd meg mindre om "kultur" argumentet.. vår kultur vil alltid være i endring og vår kultur vil alltid være Norsk uansett hva den består av. En kan likevel velge å mene at tap av det vi kaller kulturbærere i dag kanskje ikke vil bli så veldig festlig, men jeg har alltid basert mitt syn på det etniske grunnlaget. Alle menneskeskapte lover og regler, tradisjoner eller hva som helst falmer alltid over tid. Folket lever evig i generasjoner. Men på grunn av våre valg i dag vil vi som folk snart komme i mindretall i egne land. Lenke til kommentar
baltakatt Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 ... Og ble slått tilbake av Asia. Godt hjulpet av Amerika. De hadde klart å holde Europa helt fint om de ikke hadde angrepet Soviet og vært involvert med Japan som angrep USA. Poenget mitt er at den vestlige verden som delte de samme verdiene stod sammen mot nazi-Tyskland og jeg ser ingen grunn til at dette ikke skal skje igjen ved en fremtidig "muslimsk invasjon" som mange frykter. Jeg er helt uenig. USA og Soviet vant krigen, og de delte få verdier. Ser at jeg selv sporer helt av her med å dra inn nazi-Tyskland og verdenskriger, dette fordi jeg ikke tror det vil bli noen "krig" mellom islam og vesten. Et slikt inntrykk er i all hovedsak medieskapt og blåst opp noe voldsomt, mye fordi at mennesker alltid vil ha en trang til å definere seg selv og "de andre". Men sett at en slik hypotetisk krig skulle forekomme så er jeg rimelig sikker på at demokrtiske land fra alle kontinenter ville ha kommet seirende ut. Nå er jo nasjoner som USA, Russland, Tyskland, Japan, Australia, Brasil, Sør-Afrika osv demokratiske stater som alle ville ha "kjempet på vår side". At muslimer helt uoppdaget skal snike seg inn og plutselig utføde oss ser jeg på som totalt ulogisk tankegang blottet for sunn fornuft. Men la meg få si at jeg overhodet ikke tror på en slik overgeneralisering som muslimer mot vesten! De som tror på noe slikt er rett og slett uopplyste siden det finnes muslimer som er for frihet og demokrati og som problemfritt intergreres i vestlige samfunn. Jeg prøver bare å beskrive at hvis en slik motsetning mellom muslimer og vesten hadde eksistert,så hadde ikke en gang da en invasjon av vesten vært mulig. 1 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Tvilar sterkt på at historien hadde gått som den gjekk viss europa hadde vert islamisert i stede for å blir kristna. Sjølv om den katolske kirka var i mot mykje filosofisk vitenskap, var dei sterkt for teknisk vitenskap og mange kriste prestar var med å utøfrte vitenskaplige eksperiment. De brant folk på bålet også.. !!! Alle folk går gjennom en utvikling og deres levemåte er et resultat av hvor utviklet de er som folkeslag. Alle må få ha retten til å leve som de selv vil, om de vil koke hverandre i olje så gjerne for meg, men jeg vil ikke blande olje og vann i mine nabolag... Å importere folk fra problemområdene sprer problemene ikke løsninger.. Lenke til kommentar
baltakatt Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Vi er et komplisert land, og det kommer ikke av at vi har noen muslimer her nå som vi ikke hadde før. Jeg tror vi snakker forbi hverandre jeg... Jeg er ikke uenig med deg om at kulturen er i konstant endring. Norge var ganske annerledes fra 1940 tallet til 80 tallet når innvandringen begynte å ta fart... Jeg kunne ikke brydd meg mindre om "kultur" argumentet.. vår kultur vil alltid være i endring og vår kultur vil alltid være Norsk uansett hva den består av. En kan likevel velge å mene at tap av det vi kaller kulturbærere i dag kanskje ikke vil bli så veldig festlig, men jeg har alltid basert mitt syn på det etniske grunnlaget. Alle menneskeskapte lover og regler, tradisjoner eller hva som helst falmer alltid over tid. Folket lever evig i generasjoner. Men på grunn av våre valg i dag vil vi som folk snart komme i mindretall i egne land. Tror du ikke at etniske folkegrupper også i all tid har vært i endring slik som kulturer? Hvis jeg forstår deg riktig så er du bekymret for at vårt utseende skal forandres? Du sier at folket lever evig i generasjoner, men hva er da folket uten lover, regler og tradisjoner? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Vi er et komplisert land, og det kommer ikke av at vi har noen muslimer her nå som vi ikke hadde før. Jeg tror vi snakker forbi hverandre jeg... Jeg er ikke uenig med deg om at kulturen er i konstant endring. Norge var ganske annerledes fra 1940 tallet til 80 tallet når innvandringen begynte å ta fart... Jeg kunne ikke brydd meg mindre om "kultur" argumentet.. vår kultur vil alltid være i endring og vår kultur vil alltid være Norsk uansett hva den består av. En kan likevel velge å mene at tap av det vi kaller kulturbærere i dag kanskje ikke vil bli så veldig festlig, men jeg har alltid basert mitt syn på det etniske grunnlaget. Alle menneskeskapte lover og regler, tradisjoner eller hva som helst falmer alltid over tid. Folket lever evig i generasjoner. Men på grunn av våre valg i dag vil vi som folk snart komme i mindretall i egne land. Aha, så du er ren genetisk rasist? Lenke til kommentar
baltakatt Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Tvilar sterkt på at historien hadde gått som den gjekk viss europa hadde vert islamisert i stede for å blir kristna. Sjølv om den katolske kirka var i mot mykje filosofisk vitenskap, var dei sterkt for teknisk vitenskap og mange kriste prestar var med å utøfrte vitenskaplige eksperiment. De brant folk på bålet også.. !!! Alle folk går gjennom en utvikling og deres levemåte er et resultat av hvor utviklet de er som folkeslag. Alle må få ha retten til å leve som de selv vil, om de vil koke hverandre i olje så gjerne for meg, men jeg vil ikke blande olje og vann i mine nabolag... Å importere folk fra problemområdene sprer problemene ikke løsninger.. Og hvem definerer hva som er et problemområde? Er Norge og vesten et problemfritt område med sitt enorme overforbruk, forsøpling av verden, utnyttelse av arbeidskraft i u-land, glorifisering av kjendiser, første og andre verdenskrig, kolonisering osv? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) Jeg har ingen problemet med enkeltmennesker, men at Norges etniske andel har sunket med 12% siden 80 tallet... Sannsynligvis er det også store mørketall som ikke er tatt med ettersom det legges til rette for adopsjon fra fjerne himmelstrøk og barn fra blandingsekteskap.. 12 % er størrelsen på innvandrerbefolkningen i Norge, inklusive annen generasjons innvandrere. Av disse 12 % er det store flertall fra europeiske land som Sverige, Polen, Danmark, Tyskland, Nederland, baltiske stater med flere. De tilhører i stor grad samme "etniske gruppe" som "nordmenn" - akkurat som nordmenn har hatt betydelig etnisk innflytelse på deler av Frankrike og Storbritannia. Vår vikingforfedre var særdeles mobile - ja faktisk var den relative mobiliteten i Europa i perioden år 1000 til 1800 større enn mange kanskje tror, ikke minst pga kriger og handelsforbund. Faktisk kommer bare ca 1/5 av disse fra muslimske land - og innvandring fra Thailand og Filippinene er i dag nesten like stor som fra en de fleste muslimske land. Adopsjon inn til Norge er så liten at den ikke er å bry seg om - i 2010 var det 343 barn, det maksimale på et år har vært 1 000 stk. I tillegg har disse ingen kulturell ballast, dvs. at de uansett fødeland vil målbære norsk kultur og verdier. Og dersom det å blandingsekteskap påvirker etnisitet så betyr det at du oppfatter at vi har en egen norsk rase. Noe som beviselig er feil. Norsk etnisk egenart er ikke så spesiell - og det meste av det er i realiteten importert fra andre land. Religion er importert, bondekultur er importert og fornorsket, vårt demokrati tufter på franske og engelske idealer. Norge har opp gjennom historien faktisk vært et åpent land på mange måter, med langt større kontakt med omverdenen enn mange andre land. Endret 1. august 2011 av Bolson Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Og dine tanker om at hvis man velger AP, så har man valgt riktig og blir et samfunnsproblem ved å valge FRP er jeg ikke enig i. Jeg kjenner mange som stemmer FRP, de er ikke et samfunnsproblem i det hele tatt, de utgjør et viktig element i den politiske debatten. Samfunnsproblemer oppstår når det finnes krefter som aktivt vil begrense demokratiet vi har i den vestlige verden. Hvis da folk vil stemme på AP, FRP eller noen andre partier må dette respekteres uansett! Kanskje det er kun jeg som har lite tolerante venner - men jeg føler nesten at jeg ikke kan si høyt at jeg stemmer FrP. I Bergen sine nabokommuner har nynorsk stått sterkt i lang tid. I de senere år har mange bergensere flyttet fra Bergen til nabokommunene, og det høye antallet bokmåls-bergenserne har ført til at de tidligere nynorskskolene nå har blitt "kuppet" av bokmålsfolket. De tidligere nynorskkommunene erobres av bergensere.. En vakker dag sitter vi igjen med svarteper, etter at innvandrerne har overkjørt oss ved hjelp av demokratiske spilleregler. Salamiforbud og burkapåbud. Garantert. Lenke til kommentar
Salvo Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 En vakker dag sitter vi igjen med svarteper, etter at innvandrerne har overkjørt oss ved hjelp av demokratiske spilleregler. Salamiforbud og burkapåbud. Garantert. Er det svenskene eller polakkene som kommer til å fronte salamiforbudet? Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Tvilar sterkt på at historien hadde gått som den gjekk viss europa hadde vert islamisert i stede for å blir kristna. Sjølv om den katolske kirka var i mot mykje filosofisk vitenskap, var dei sterkt for teknisk vitenskap og mange kriste prestar var med å utøfrte vitenskaplige eksperiment. De brant folk på bålet også.. !!! Alle folk går gjennom en utvikling og deres levemåte er et resultat av hvor utviklet de er som folkeslag. Alle må få ha retten til å leve som de selv vil, om de vil koke hverandre i olje så gjerne for meg, men jeg vil ikke blande olje og vann i mine nabolag... Å importere folk fra problemområdene sprer problemene ikke løsninger.. Ja, dei brant damer dei meinte var hekser. 100 000 blei anklagd for å vere hekser, og 40 000 fekk dødsdom etter rettsak. Ein liten krig hadde drept like mange mennesker. Muslimane greide ikkje å utvikle seg av ein grunn, og det kan vere islam. Trur du har olje og vatn på kjøkkene ditt. Eg vil ikkje importere folk fra problemområde. Det har eg ikkje sagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg