Tå. Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Ordet rasisme er meningsløst. Like greit å slutte å bruke det. Et ord som har flere 1000 ulike definisjoner gir ikke grunnlag for god dialog. 5 Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Den såkalte "multikulturalismen" er en av de verste epidemiene vårt land er blitt rammet av - noensinne. Jeg blir bare helt målløs over hvilke ekstreme landsforrædere vi har sittende på tinget. Folket må se å våkne opp for alvor. Når sanne norske patrioter igjen får tilbake makten over landet vårt, er det på tide for Stoltenberg og de andre landssvikerne å falle på kne og trygle om nåde! Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg tippet dette var rambling fra Breivik sitt manifest. Skremmende å se hvilke syke og ekstreme holdninger noen på dette forumet besitter. Det der er ikke ekstreme holdninger. Skal en holdning være ekstrem, bør den nesten representeres av en bittebitteliten del av Norges befolkning. Det Wyrd sier er det veldig mange som mener, og hvis vi ikke lar dem få komme til ordet, blir en av de til slutt så sinte at de slår tilbake med vold. Jeg logget meg på Facebook fem minutter etter beskjeden om bombing i Oslo. Da fikk jeg ganske greit bekreftet at Wyrd er alt annet enn alene om å mene det han skriver der, selv om noe av det selvsagt var godt pakket inn i politisk korrekthet. Dette er ikke bare uskyldige ord, men nærmest oppfordring til vold og trusler. Når sanne norske patrioter igjen får tilbake makten over landet vårt, er det på tide for Stoltenberg og de andre landssvikerne å falle på kne og trygle om nåde! Ved å se de siste markeringene og reaksjonene fra den norske befolkningen er det uten tvil en veldig liten del som fortsatt deler Wyrd sine ekstreme og hatefulle opprop. Heldigvis. Endret 29. juli 2011 av Myagos 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Rent formelt er det nok snarere det som på engelsk kalles " a red herring". Hva nå det kalles på norsk. Men det om det. Spørmålet er hva poenget ditt var: At vi engang i fremtiden kommer til å synes det samme om emnet som vi synes at jorden er rund? At den siterte brukeren har rett og at vi bare ikke vet bedre ennå? Geir Ja, poenget mitt var at vi ein dag kjem til å forstå at innvandring er negativt, slik som vi for lenge siden forstod at jorda var rundt og ikkje flat. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Kan vi ikke heller vente til "en dag" i stedet for å slå det fast nå? Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Naturens unike uttrykk av skaperverk er for flott til å ødelegges gjennom hjernevasking. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Ordet rasisme er meningsløst. Like greit å slutte å bruke det. Et ord som har flere 1000 ulike definisjoner gir ikke grunnlag for god dialog. Så har du noe bedre ord for samme formål? Gitt at formålet er å definere "oppfatningen om at arten homo sapiens – menneske – kan deles inn i forskjellige raser, hvorav noen er mer intelligente eller har andre egenskaper som gjør dem mer verdifulle enn andre." Ja, poenget mitt var at vi ein dag kjem til å forstå at innvandring er negativt, slik som vi for lenge siden forstod at jorda var rundt og ikkje flat. Det antok jeg ja. Deler du da også den siterte oppfartningen om at "sanne norske patrioter igjen får tilbake makten over landet vårt", og at da "er det på tide for Stoltenberg og de andre landssvikerne å falle på kne og trygle om nåde!"...? Geir Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Ordet rasisme er meningsløst. Like greit å slutte å bruke det. Et ord som har flere 1000 ulike definisjoner gir ikke grunnlag for god dialog. Så har du noe bedre ord for samme formål? Gitt at formålet er å definere "oppfatningen om at arten homo sapiens – menneske – kan deles inn i forskjellige raser, hvorav noen er mer intelligente eller har andre egenskaper som gjør dem mer verdifulle enn andre." Såvidt jeg vet er det ingen seriøse forskere som hevder at det er noe forskjell på intelligens eller at noen raser er mer verdifulle enn andre? Men rasist er et passende ord for de som måtte mene det ja. Men jeg er åpenbart rasist ifølge flere her i tråden, selv om jeg overhodet ikke står for slike idiotisk uttalelser. Jeg mener at menneske kan deles inn flere raser, men at noen raser er mer verdifulle eller at noen raser er mindre intelligente osv. er noe jeg tar veldig avstand fra. Mitt forhold til menneskeraser er rent vitenskapelig, ikke politisk. Har ingen agenda. Jeg har ingen ønske om konflikt eller bråk. Kun interessert i det vitenskapelige. Jeg synes det er synd at rasister har gjort dette temaet så tabu at det ikke er mulig å snakke om det uten å bli kalt rasist. Endret 29. juli 2011 av Uderzo Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 En av flere grunner til at mange er skeptiske til Muslimer IT'S the leafy London suburb that's gearing up to be one of the host local authorities for next year's Olympics.But yesterday bemused residents of Waltham Forest were reacting to news the borough had been declared an Islamic emirate by a fringe group of fundamentalists. The group Muslims Against Crusades has demanded strict Sharia law in the east London community - banning gambling, smoking and alcohol. Dozens of posters had been put up - quickly removed by the council - insisting: "You are entering a Shariah controlled zone - Islamic rules enforced." The group's Islamic Emirates Project aims to establish independent Muslim states within Britain and has also earmarked Bradford and Dewsbury in West Yorks, and Luton, Beds. The Islamic group's website said: "Muslims Against Crusades would like to announce that Waltham Forest is to be the first borough to be targeted for an intense Shariah-led campaign." Yesterday supporter of the group Abu Izzadeen, 36, insisted he wants to see the stoning of adulterers and women forced to cover up their bodies on the streets of Waltham Forest, which has one of the country's highest Muslim populations. Artikkelen finner du her. 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Gærninger finnes i alle miljøer. Noen linjer lenger ned i artikkelen finner vi dette: Community leaders urged residents to ignore the "publicity stunt". Mohammed Ilyas, general secretary at Waltham Forest mosque, said: "We totally condemn these kinds of views and if someone came in here preaching that kind of message we would throw them out." Geir Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Og videre: Yesterday Waltham Forest Council said it had removed the posters and was combing through CCTV footage to help police prosecute any offenders.Council leader Chris Robbins said: "People shouldn't get the wrong idea about our borough because a handful of small-minded idiots decided to deface our streets with ridiculous posters." Ghaffar Hussain of Quilliam, a counter-extremism and pro-democracy think-tank, said: "Muslims Against Crusades are a lunatic fringe of troublemakers not even taken seriously by genuine extremists, let alone ordinary Muslims who abhor their rhetoric and tactics and find them an embarrassment." Hvis dere skal cherry-picke nyheter og presentere de her for sjokkverdi bør dere i det minste velge en artikkel som faktisk er sjokkerende, og ikke bare en fyr med en kopimaskin. Endret 29. juli 2011 av tofagerl Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Å sitere the Sun som en kilde i slike sammenhenger er ikke helt troverdig. The Sun er nesten like redd mørkhudede mennesker (og ja, da mener jeg mørkhudede mennesker) som the Daily Mail. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Jævla negative dere var da =P Var jo bare for å vise saker som gjør at folk faktisk ser negativt på Islam. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 I så fall failet du. Det du viste var at en eller flere muslimer i det området er dumme som brød og fikk folket mot seg. Også andre muslimer. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Ja, det blir vel litt som å sammenligne alle kristene med Pastor Jan-Åge Torp eller Westboro Baptist Church (disse som demonstrer i gay og Afgh. veteraners begravelser) Forøvrig inneholder jo fy-plakaten i artikkeln morsomt nok endel punkter som Oslo-folk har bedt om for hovedstaden (vekk med narkomane og horer) Pengeautomater er allerede fjernet. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Og likevel er det mange som mener at alle på høyresiden er ekstremister. Hmm hmm. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Og likevel er det mange som mener at alle på høyresiden er ekstremister. Kilde? Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Hva med å lese et par tråder her på Diskusjon? 2 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Hva med å lese et par tråder her på Diskusjon? Hva med å komme med eksempler? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Hvis man først skal mate trollet bør man etter det jeg skjønner først sette i stand en grøtspisekonkurranse, og så jukse. Endret 30. juli 2011 av tofagerl Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Og likevel er det mange som mener at alle på høyresiden er ekstremister. Kilde? https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=57 Endret 30. juli 2011 av Vårbris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg