Tåkefyrste Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Vel, slik som jeg (og mange andre) tyder definisjonen så er det ikke det at du deler opp verden i raser som gjør deg til rasist, men heller delen der de snakker om å sette verdi på et menneske ut ifra rase. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Igjen: kan vi la semantikken ligge? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 "Rasisme betegner oppfatningen om at arten homo sapiens – menneske – kan deles inn i forskjellige raser, hvorav noen er mer intelligente eller har andre egenskaper som gjør dem mer verdifulle enn andre." Med andre ord, om man er av oppfatningen at arten Homo Sapiens kan deles opp i forskjellige raser, er man ikke rasist. Nei bare uopplyst Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Den såkalte "multikulturalismen" er en av de verste epidemiene vårt land er blitt rammet av - noensinne. Jeg blir bare helt målløs over hvilke ekstreme landsforrædere vi har sittende på tinget. Folket må se å våkne opp for alvor. Når sanne norske patrioter igjen får tilbake makten over landet vårt, er det på tide for Stoltenberg og de andre landssvikerne å falle på kne og trygle om nåde! Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg tippet dette var rambling fra Breivik sitt manifest. Skremmende å se hvilke syke og ekstreme holdninger noen på dette forumet besitter. 4 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Den såkalte "multikulturalismen" er en av de verste epidemiene vårt land er blitt rammet av - noensinne. Jeg blir bare helt målløs over hvilke ekstreme landsforrædere vi har sittende på tinget. Folket må se å våkne opp for alvor. Når sanne norske patrioter igjen får tilbake makten over landet vårt, er det på tide for Stoltenberg og de andre landssvikerne å falle på kne og trygle om nåde! Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg tippet dette var rambling fra Breivik sitt manifest. Skremmende å se hvilke syke og ekstreme holdninger noen på dette forumet besitter. Sjølv folk under renessansen som meinte at jorda var rund var sett på som ekstreme. Endret 28. juli 2011 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Den såkalte "multikulturalismen" er en av de verste epidemiene vårt land er blitt rammet av - noensinne. Jeg blir bare helt målløs over hvilke ekstreme landsforrædere vi har sittende på tinget. Folket må se å våkne opp for alvor. Når sanne norske patrioter igjen får tilbake makten over landet vårt, er det på tide for Stoltenberg og de andre landssvikerne å falle på kne og trygle om nåde! Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg tippet dette var rambling fra Breivik sitt manifest. Skremmende å se hvilke syke og ekstreme holdninger noen på dette forumet besitter. Sjølv folk under renessansen som meinte at jorda var rund var sett på som ekstreme. Nei folk har vist at jorda var rund lenge før renessansen. 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Nope, det er feil. Det var allment akseptert. Les en bok! Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Den såkalte "multikulturalismen" er en av de verste epidemiene vårt land er blitt rammet av - noensinne. Jeg blir bare helt målløs over hvilke ekstreme landsforrædere vi har sittende på tinget. Folket må se å våkne opp for alvor. Når sanne norske patrioter igjen får tilbake makten over landet vårt, er det på tide for Stoltenberg og de andre landssvikerne å falle på kne og trygle om nåde! Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg tippet dette var rambling fra Breivik sitt manifest. Skremmende å se hvilke syke og ekstreme holdninger noen på dette forumet besitter. Sjølv folk under renessansen som meinte at jorda var rund var sett på som ekstreme. Nei folk har vist at jorda var rund lenge før renessansen. Ja, dei gamle grekerane viste at jorda var rundt i 220 f.kr, men romerane og seinare befolkninga i europa såg på jorda som flat. Og såg på andre, som meinte det motsatte som ekstreme og ignorante. Endret 28. juli 2011 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Nope, det er feil. Det var allment akseptert. Les en bok! Den såkalte "multikulturalismen" er en av de verste epidemiene vårt land er blitt rammet av - noensinne. Jeg blir bare helt målløs over hvilke ekstreme landsforrædere vi har sittende på tinget. Folket må se å våkne opp for alvor. Når sanne norske patrioter igjen får tilbake makten over landet vårt, er det på tide for Stoltenberg og de andre landssvikerne å falle på kne og trygle om nåde! Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg tippet dette var rambling fra Breivik sitt manifest. Skremmende å se hvilke syke og ekstreme holdninger noen på dette forumet besitter. Sjølv folk under renessansen som meinte at jorda var rund var sett på som ekstreme. Nei folk har vist at jorda var rund lenge før renessansen. Ja, dei gamle grekerane viste at jorda var rundt i 220 f.kr, men romerane og seinare befolkninga i europa såg på jorda som flat. Og såg på andre, som meinte det motsatte som ekstreme og ignorante. Se over hva tofagerl skrev Og selv kriken godtok at jorda var rund. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Nope, det er feil. Det var allment akseptert. Les en bok! Den såkalte "multikulturalismen" er en av de verste epidemiene vårt land er blitt rammet av - noensinne. Jeg blir bare helt målløs over hvilke ekstreme landsforrædere vi har sittende på tinget. Folket må se å våkne opp for alvor. Når sanne norske patrioter igjen får tilbake makten over landet vårt, er det på tide for Stoltenberg og de andre landssvikerne å falle på kne og trygle om nåde! Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg tippet dette var rambling fra Breivik sitt manifest. Skremmende å se hvilke syke og ekstreme holdninger noen på dette forumet besitter. Sjølv folk under renessansen som meinte at jorda var rund var sett på som ekstreme. Nei folk har vist at jorda var rund lenge før renessansen. Ja, dei gamle grekerane viste at jorda var rundt i 220 f.kr, men romerane og seinare befolkninga i europa såg på jorda som flat. Og såg på andre, som meinte det motsatte som ekstreme og ignorante. Se over hva tofagerl skrev Og selv kriken godtok at jorda var rund. Kirka ville berre at alt skulle ver som det var. Det virka som dei var livredde for at einkvar forandring ville utløyse noko som ville frata dei (paven og dei høgståande prestane) makta. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Den såkalte "multikulturalismen" er en av de verste epidemiene vårt land er blitt rammet av - noensinne. Jeg blir bare helt målløs over hvilke ekstreme landsforrædere vi har sittende på tinget. Folket må se å våkne opp for alvor. Når sanne norske patrioter igjen får tilbake makten over landet vårt, er det på tide for Stoltenberg og de andre landssvikerne å falle på kne og trygle om nåde! Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg tippet dette var rambling fra Breivik sitt manifest. Skremmende å se hvilke syke og ekstreme holdninger noen på dette forumet besitter. Sjølv folk under renessansen som meinte at jorda var rund var sett på som ekstreme. Haha. Dagens stråmann. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Igjen. Det at jorda var rund var godt kjent. Jeg mistenker at du tenker på geosentrisme, som grekerne fremmet og kirka preket. Se Galileo Galilei. Og les en bok! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Haha. Dagens stråmann. Ja. Men den virket. Alle sammen begynte å diskutere fasongen på jorda istedet for det opprinnelige innlegget... Geir 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Den såkalte "multikulturalismen" er en av de verste epidemiene vårt land er blitt rammet av - noensinne. Jeg blir bare helt målløs over hvilke ekstreme landsforrædere vi har sittende på tinget. Folket må se å våkne opp for alvor. Når sanne norske patrioter igjen får tilbake makten over landet vårt, er det på tide for Stoltenberg og de andre landssvikerne å falle på kne og trygle om nåde! Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg tippet dette var rambling fra Breivik sitt manifest. Skremmende å se hvilke syke og ekstreme holdninger noen på dette forumet besitter. Sjølv folk under renessansen som meinte at jorda var rund var sett på som ekstreme. Haha. Dagens stråmann. Nei, trur nok du må lese på definisjonen på ein stråmann. Stråmenn gjelder berre når det er argument, du har ikkje komt med eit argument, du har berre sagt at enkelte meiningar er "syke og ekstreme". Eg kjem då med eit eksempel der ein meining var ekstrem for mange år sidan, som viste seg å vere riktig. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Rent formelt er det nok snarere det som på engelsk kalles " a red herring". Hva nå det kalles på norsk. Men det om det. Spørmålet er hva poenget ditt var: At vi engang i fremtiden kommer til å synes det samme om emnet som vi synes at jorden er rund? At den siterte brukeren har rett og at vi bare ikke vet bedre ennå? Geir Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Dette har med integrering å gjøre, og ikke innvandring. Bedre integrering ville sørget for at elevene ble bedre fordelt slik at det ikke var så mange fremmedspråklige på hver skole, og sørget for at fremmedspråklige elever snakket norsk hjemme i stedet for å måtte oversette for sine egen foreldre på foreldremøter. Selvsagt har det med innvandring å gjøre. Mangel på integrering samtidig som det strømmer på med nye innvandrere. Alle kan se at det bare blir problemer av det. Er kanskje problemet her at dere motstandere ikke vil ha bedre integrering, men utelukkende er opptatt av å presentere problemsituasjoner uten noen løsningsforslag...? Løsningene dine fungerer ikke. Løsningen er å ikke ta inn flere enn vi faktisk klarer å integrere. "Rasisme betegner oppfatningen om at arten homo sapiens – menneske – kan deles inn i forskjellige raser, hvorav noen er mer intelligente eller har andre egenskaper som gjør dem mer verdifulle enn andre." Med andre ord, om man er av oppfatningen at arten Homo Sapiens kan deles opp i forskjellige raser, er man ikke rasist. Nei, man må tillegge enkeltgrupper negative egenskaper også. 3 Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Den såkalte "multikulturalismen" er en av de verste epidemiene vårt land er blitt rammet av - noensinne. Jeg blir bare helt målløs over hvilke ekstreme landsforrædere vi har sittende på tinget. Folket må se å våkne opp for alvor. Når sanne norske patrioter igjen får tilbake makten over landet vårt, er det på tide for Stoltenberg og de andre landssvikerne å falle på kne og trygle om nåde! Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg tippet dette var rambling fra Breivik sitt manifest. Skremmende å se hvilke syke og ekstreme holdninger noen på dette forumet besitter. Det der er ikke ekstreme holdninger. Skal en holdning være ekstrem, bør den nesten representeres av en bittebitteliten del av Norges befolkning. Det Wyrd sier er det veldig mange som mener, og hvis vi ikke lar dem få komme til ordet, blir en av de til slutt så sinte at de slår tilbake med vold. Jeg logget meg på Facebook fem minutter etter beskjeden om bombing i Oslo. Da fikk jeg ganske greit bekreftet at Wyrd er alt annet enn alene om å mene det han skriver der, selv om noe av det selvsagt var godt pakket inn i politisk korrekthet. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Når selv sosialister med norsk bakgrunn ikke lenger orker å ha barna sine i skoler på østkanten sier det seg selv at noe er galt. At noen skoler i Oslo har majoritet av innvandrerbarn, har vel den enkle forklaringen at folk stort sett bor etter lommeboka (vestkant vs østkant) Andre steder i landet er ikke dette noe "problem" såvidt jeg vet. Ikke riktig. Det har langt mer med skolenes tilstand og området. Hvis det var sånn at området var trygt og skolene var gode ville folk flyttet til de områdene fordi de har langt billigere boligpriser. Mange flytter når barna kommer i skolealder, fordi de ønsker at barna skal ha en triveligere skolegang. 1 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) For hva er rasisme annet enn å knytte negative trekk til biologisk bakgrunn? Noen her gir jo så og si uttrykk for at anerkjennelse av egenart er rasisme... Slike holdninger mener jeg er rett ut forferdelig og kan sammenlignes med mangelende forståelse for at miljøvern er viktig.. Selv om miljø ikke er viktig for deg direkte, så er det viktig på sikt.. Endret 29. juli 2011 av αкαѕнα 1 Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 For hva er rasisme annet enn å knytte negative trekk til biologisk bakgrunn? Noen her gir jo så og si uttrykk for at anerkjennelse av egenart er rasisme... Slike holdninger mener jeg er rett ut forferdelig og kan sammenlignes med mangelende forståelse for at miljøvern er viktig.. Selv om miljø ikke er viktig for deg direkte, så er det viktig på sikt.. Nå skjønner jeg virkelig ikke hva du prøver å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg