Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken

Anbefalte innlegg

Så du gadd ikke lete etter et eneste eksempel, likevel har du holdt rettsaken og dømt meg? Og du snakker om selvinnsikt!

Jeg har kalt folk rasister mange ganger. Min mor, for eksempel, er en rasist, og det er hun helt enig i. Min søster er også rasist, men hun er uenig. Jeg står i min fulle rett til å si hva jeg mener, og her på forumet er det tonnevis av rasister.

Nå, gå og finn et eksempel på at jeg har brukt ordet rasist som et skjellsord uten grunn.

Omtrent hver gang du har brukt det. Du har åpenbart en merkelig definisjon på hva en rasist er, da omtrent alle faller under din definisjon. Min grandonkel var nok en rasist, "aldri stol på arabere". Men han hadde nok erfart litt av hvert i sin karriere som sjømann :p

Arabere er en kulturell gruppering ariere. Din grandonkel var altså ikke rasist ifølge apollox' definisjon. Man må vel gå rundt med et stort skilt hvor det står "jeg syntes den negroide rase er mindre verdt enn den ariske" for å passe innenfor den definisjonen.

Uansett, jeg har tenkt å legge meg. Jeg leser Game of Thrones for andre gang, og håper å få med meg mer av det politiske spillet denne gangen :)

Åja, og jeg var politisk aktiv i min ungdom, men jeg ble veldig fort lei av alle som nektet å faktisk diskutere politikk og heller ville diskutere markedsføring og ledelse. Ikke noe for meg. Mye bedre på universitetet, der skal vi teoretisk sett lære fag, og bruker all vår tid på å diskutere politikk i stedet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke begynn med det bullshitet der igjen. Det finnes ingen raser i det hele tatt, så per din definisjon burde ikke uttrykket rasisme eksistere. Vi snakker om en bredere diskusjon, der folk fra muslimske land, på grunn av sin hudfarge, religion, etnisitet og kultur blir satt i bås.

Setter de ikke seg selv i bås når de utøver kulturen sin?

Jeg kan eksempelvis si "jeg hater alle khattyggende kvinneundertrykkende trygdesnyltende voldtektsmenn", og da vil folk som marthe michelet og thomas hylland eriksen glatt kalle meg rasist, selv om jeg kun sier at jeg hater en masse negative egenskaper.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er noen som forsøker seg med å bortforklare ABB's terror som reaksjon på multikulturalisme og høye innvandringstall.

Dette er selvsagt bare svada.

Allerede i slutten av 1970 åra løp ekstremister som Arne Myrdal og FMI (folkebevegelsen mot innvandring) rundt med balltre og dynamitt. Altså den gangen det kanskje fantes kun etpar tusen innvandrere og alle var i jobb p.g.a. stor etterspørsel etter arbeidskraft.

Det vil si det har alltid eksistert slike fremmedfiendlige/rasistiske grupperinger, uavhengig av de fremmedes antall, herkomst eller samfunnets situasjon forøvrig.

Et lære-eksempel til ettertanke er jo Ku Klux Klan, etablert 1870 i USA. De gikk løs på den svarte befolkninga, selv om disse ikke engang var der "frivillig". Som vi vet havnet de der i utgangspunktet som slaver transportert fra Afrika iført håndjern & fotlenker, alikevle ble de ikke spart for hatet.

Man ser også mye av fasisme/nasjonalisme/ekstremisme og angrep på marginaliserte grupper i land som Russland og de baltiske landa, enda de knapt har noe innvandring å snakke om.

Dette vi snakker om som pakkes inn i ulike navn som anti-islam, rasisme, ultranasjonalisme, osv. springer (grovt sett) ut av samme forkvaklede ideer.

Kall en spade for en spade

Feil, feil, og atter feil igjen.

Arne Myrdal,s tid var ikke på 70-tallet:

http://no.wikipedia.org/wiki/Arne_Myrdal

Arne Johannes Myrdal (født 2. november 1935, død 8. august 2007 i Arendal) var en omstridt norsk innvandringsmotstander og politisk aktivist. Han ble mest kjent for sin harde motstand mot innvandring i Norge tidlig på 1990-tallet, og hans omstridte virkemidler knyttet til denne politiske saken. Mest nevneverdig var at han i 1990 ble dømt til ett års fengsel for å ha planlagt å sprenge asylmottaket på Tromøy, samt hans tale på Youngstorget høsten 1991. Hans rolle i gateslaget i Brumunddal sommeren 1991 fikk også stor medieoppmerksomhet. I 1987 var han med på å stifte Folkebevegelsen mot innvandring og var dens første leder.Myrdal var lokalpolitisk aktiv for Arbeiderpartiet på 1960-tallet, men på grunn av stridigheter gikk han ut og stiftet Øyestad frie Arbeiderparti. På begynnelsen av 1980-tallet var han medforfatter på en kontroversiell bygdebok som fikk medieomtale i VG flere ganger. «Så har altså det utrolige skjedd – at en bygdebok er blitt bestseller!», skrev VG i 1981.

Myrdal var også lokalpoilitisk aktiv for AP på 60-tallet.

Hvor mye veier dette på vektskåla?

Antall innvandrere i Norge:

http://no.wikipedia.org/wiki/Innvandrere_i_Norge

Vil tro at antallet innvandrere du nevner - "ett par tusen" må man minst tilbake til 50-tallet for å fine ett så lavt totalanslag over innvandrere.

Tenker du på mørkhudede og eller Muslimer så var tallet allerede oppfylt sent på 60-tallet, da det kom innvandrere fra Pakistan og India.

Historisk sett er de fleste trossamfunn i Norge oppstått som følge av innvandring. Som følge av økt innvandring fra 1965 av har flere religioner fått medlemmer og forsamlinger i Norge. De fleste medlemmer av islamske trossamfunn er innvandrere fra India, Pakistan, Irak, Tyrkia, Somalia og andre muslimske land; mens innvandrere fra Filippinene, Polen og Chile og flere andre land i stor grad tilhører den katolske kirke. Den katolske kirke har fått nye medlemmer fra flere land og språkgrupper, og betjener nå folk fra ca 150 land med sjelesorg på mer enn 20 språk. Det er i dag mellom 200 000 og 230 000 katolikker i Norge. Fordi de fleste med katolsk bakgrunn går i kirken uten å være registrert, er det offisielt bare 57 000 katolikker i Norge.[36] Det er betegnende at St. Olav katolske menighet i Oslo i perioden 1997-2002 feiret messe på 24 forskjellige språk.[37]

Og etter hvor godt A. Myrdal brukte klubba, vil jeg tro at han lærte å bruke denne da han var aktiv i AP på 60-tallet lokalt.

Endret av Vårbris
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Allerede i slutten av 1970 åra løp ekstremister som Arne Myrdal og FMI (folkebevegelsen mot innvandring) rundt med balltre og dynamitt.

De begynte vel med balltre etter gjentatte angrep fra venstreekstreme?

Dynamitt?

Spade for en spade. Ok. Hva kaller du en norsk skole med én norsk elev, og resten utelukket innvandrere?

Bør jeg kalle det noe spesiellt?

Du kunne jo "spurt" Arne Myrdal i sin tid om han hadde et spesiellt navn på skole med 1 innvandrerelv balandt 300 norske

For å si det sånn, du kan gjerne "gjømme deg bak" tall, men det er egentlig ikke sannhten om hva rasister/nasjonalister etc. bryr seg om.

Det er nemlig ikke slik at slike kasus er fraværende i sammfunnet helt inntil til det dukker opp "fremmede". De er der tvertimot hele tiden, men blomstrer opp så fort de finner et felles objekt som de kan ta ut sin fysiske eller verbale aggresjon mot

Når selv sosialister med norsk bakgrunn ikke lenger orker å ha barna sine i skoler på østkanten sier det seg selv at noe er galt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Ikke begynn med det bullshitet der igjen. Det finnes ingen raser i det hele tatt, så per din definisjon burde ikke uttrykket rasisme eksistere. Vi snakker om en bredere diskusjon, der folk fra muslimske land, på grunn av sin hudfarge, religion, etnisitet og kultur blir satt i bås.

Rasisme går ut på at man deler mennesket inn i biologiske "raser", og altså tillegger mennesker negative egenskaper basert på genetikk. Rasisme eksisterer uavhengig av om det finnes "raser" av mennesker eller ikke. Når en rasist deler inne mennesker etter biologiske trekk og tildeler negative egenskaper blir han ikke noe mindre rasist av at det ikke faktisk er noe som heter ulike raser av mennesker.

Benekter du virkelig at du bruker rasismekortet stadig vekk?

Lenke til kommentar

Nå har jeg falt fullstendig ut av tråden den siste tiden, men hvordan kan en person være rasist om det ikke eksisterer raser?

At man er politisk korrekt og mener at det ikke eksisterer raser er ikke ensbetydende med at det ikke eksisterer raser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan vi la være å diskutere semantikk mer nå? Vi er alle klar over hverandres meninger, definisjoner osv. Hvis noen vil diskutere innvandring eller vold begått av innvandrere er dette tidspunktet; når debatten renner ut i definisjoner er det på tide å dra hjem.

Lenke til kommentar

Når selv sosialister med norsk bakgrunn ikke lenger orker å ha barna sine i skoler på østkanten sier det seg selv at noe er galt.

At noen skoler i Oslo har majoritet av innvandrerbarn, har vel den enkle forklaringen at folk stort sett bor etter lommeboka (vestkant vs østkant)

Andre steder i landet er ikke dette noe "problem" såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

At noen skoler i Oslo har majoritet av innvandrerbarn, har vel den enkle forklaringen at folk stort sett bor etter lommeboka (vestkant vs østkant)

Poenget er altså hvordan tilstandene er på disse skolene.

Lenke til kommentar

Poenget er altså hvordan tilstandene er på disse skolene.

Der kan jeg hjelpe til, siden jeg har erfaring derfra. Jeg har jobbet som norsk-lærer tre timer i uka i et semester, og saken er grei: tilstanden er dårlig. Dårlige norsk-kunnskaper, dårlige sosiale evner, og lite respekt for både lærere og elever.

Dette har med integrering å gjøre, og ikke innvandring. Bedre integrering ville sørget for at elevene ble bedre fordelt slik at det ikke var så mange fremmedspråklige på hver skole, og sørget for at fremmedspråklige elever snakket norsk hjemme i stedet for å måtte oversette for sine egen foreldre på foreldremøter.

Jeg er knallhard sosialist, innvandringsforkjemper og antageligvis en kulturmarxist i tillegg, og spørsmålet er ikke "om" dette er et problem. Dette har vi også slått fast flere ganger, og hver gang dør diskusjonen ut på dette spørsmålet: hvordan kan vi sørge for bedre integrering?

Er kanskje problemet her at dere motstandere ikke vil ha bedre integrering, men utelukkende er opptatt av å presentere problemsituasjoner uten noen løsningsforslag...?

Lenke til kommentar

Ved å tro på raser og deres iboende forskjeller.

Bare for å ha det sagt.

Så i dine øyne så er jeg en rasist? Mennesker har tilpasset seg til forskjellige miljøer. Afrikanere som kommer til fra land med mye steppelandskap har fordeler når det kommer til løping. Langt langt tilbake var metoden for å jakte på byttet og løpe etter dyret til det ble så sliten at de kunne lettere ta dyret ned. Dette medførte til at de fikk lange ben og muskulatur som var tilpasset løping. Er en grunn til at afrikanere dominerer såpass i løpesport. Forskning har også avdekket mange forskjeller når det kommer til andre egenskaper og medisin.

Men denne forskningen er dessverre blitt så tabu grunnet rasister gjennom historien har brukt liksom-forskning til å tillegge folk negative egenskaper på bakgrunn av gener.

Mennesker er mennesker, alt som gjør oss til mennesker er det samme hos alle. Enkelte forskjeller er et resultat av omgivelsene.

Lenke til kommentar

Ved å tro på raser og deres iboende forskjeller.

Bare for å ha det sagt.

Så i dine øyne så er jeg en rasist?

"Rasisme betegner oppfatningen om at arten homo sapiens – menneske – kan deles inn i forskjellige raser, hvorav noen er mer intelligente eller har andre egenskaper som gjør dem mer verdifulle enn andre."

Dersom du mener dette er du med andre ord definisjonsmessig en rasist. Men det betyr selvfølgelig ikke at noen som mener dette ønsker å banke opp negre.

Mennesker har tilpasset seg til forskjellige miljøer. Afrikanere som kommer til fra land med mye steppelandskap har fordeler når det kommer til løping. Langt langt tilbake var metoden for å jakte på byttet og løpe etter dyret til det ble så sliten at de kunne lettere ta dyret ned. Dette medførte til at de fikk lange ben og muskulatur som var tilpasset løping. Er en grunn til at afrikanere dominerer såpass i løpesport. Forskning har også avdekket mange forskjeller når det kommer til andre egenskaper og medisin.

Men denne forskningen er dessverre blitt så tabu grunnet rasister gjennom historien har brukt liksom-forskning til å tillegge folk negative egenskaper på bakgrunn av gener.

Mennesker er mennesker, alt som gjør oss til mennesker er det samme hos alle. Enkelte forskjeller er et resultat av omgivelsene.

Det er sikkert korrekt. Men jeg tror også vi bør skille litt, det er forskjell på å tro at afrikanere grunnet lokale forhold kanskje er raskere løpere enn kaukasere, og å mene at afrikanere er naturlig dumme, kriminelle og primitive fordi de er afrikanere.

Men det er bare min oppfatning.

Lenke til kommentar

"Rasisme betegner oppfatningen om at arten homo sapiens – menneske – kan deles inn i forskjellige raser, hvorav noen er mer intelligente eller har andre egenskaper som gjør dem mer verdifulle enn andre."

Med andre ord, om man er av oppfatningen at arten Homo Sapiens kan deles opp i forskjellige raser, er man ikke rasist.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...