Shruggie Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 At dere ikke ser bjelken i deres eget øye... Les artikkelen fra tidligere i tråden hvor akkurat den tankegangen der knuses. Og Northern? Du er en rasist. Har du tenkt å stikke av fra debatten nå med halen mellom beina, eller har du tenkt å argumentere mot meg? For hvis du argumenterer mot meg har du motbevist argumentet om ytringsfrihet. Go ahead... Make my day! 1 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Bare 75 %. Selv om norske logistiske terrorister var involvert i Lillehammer-saken var gjerningsmennene israelske. Det var ikke terror, det var ulovlig militæroperasjon av fremmed makt på norsk jord. Det israelske drapet på Ahmed Bouchiki på Lillehammer var statsterrorisme. Når Abu Nidals glade gutter skjøt den israelske ambassadøren i London var dette et terrorangrep. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Godt mulig. Jeg tenker vanligvis ikke på statsterrorisme som reelt, men Israel er jo et unntak for å si det mildt... Og ja, og USA selvsagt... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Lillehammer-operasjonen var en del av et større bilde der Mossads operasjon Guds Hevn i tiden etter München drepte palestinske terrorister, men også palestinske intellektuelle i Europa som arbeidet fredelig for den palestinske frigjøringskampen med intellektuelle midler, og ikke hadde noe med terroren i München å gjøre. De ble praktisk nok inkludert i Guds Hevn, så kunne man stoppe kjeften på dem. Mossads egentlige mål i Lillehammer var forøvrig Ali Hassan Salameh, Fatahs etteretningssjef. Terrorisme er en handling, ikke en tilhørighet. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Ja, jeg så filmen og har lest om Bouchiki saken tidligere, men jeg er ikke udelt enig i at det er terror. Jeg ser poenget ditt, at det ble brukt for å skremme palestinere, men da er for eksempel Hiroshima og Nagasaki langt klarere eksempler på statsterrorisme. For ikke å snakke om Dresden. Men det aller beste eksempelet er jo Unit 101 og Qibya. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Og Northern? Du er en rasist. Har du tenkt å stikke av fra debatten nå med halen mellom beina, eller har du tenkt å argumentere mot meg? For hvis du argumenterer mot meg har du motbevist argumentet om ytringsfrihet. Go ahead... Make my day! Trodde du hadde meg på ignorér lista? Og igjen, kondolerer... Aldri ansett meg som noen rasist i ordets rette forstand (som i å rangere raser etter "verdi"), men, jeg er sterkt imot ikke-vestlig innvandring fordi jeg føler det blir for mye kulturkrasj (og man kan ikke argumentere mot overfallsvoldtekt-statistikken). Hadde det ikke vært bedre om de dro til et land med en kultur mer lik deres egne? Jeg hater ikke andre raser, jeg misliker bare måten veldig mange av dem oppfører seg på, og hvilke holdninger mange av dem har. Merk, jeg skriver ikke "alle". Kjenner mange fantastiske folk som tilfeldigvis er innvandrere. 1 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Handlinger utført i uniform er ikke terrorisme, det er krigsforbrytelser. Men dette blir en uendelig diskusjon, og vi er off topic. Endret 27. juli 2011 av Simon Aldra Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Og Northern? Du er en rasist. Har du tenkt å stikke av fra debatten nå med halen mellom beina, eller har du tenkt å argumentere mot meg? For hvis du argumenterer mot meg har du motbevist argumentet om ytringsfrihet. Go ahead... Make my day! Trodde du hadde meg på ignorér lista? Og igjen, kondolerer... Aldri ansett meg som noen rasist i ordets rette forstand (som i å rangere raser etter "verdi"), men, jeg er sterkt imot ikke-vestlig innvandring fordi jeg føler det blir for mye kulturkrasj (og man kan ikke argumentere mot overfallsvoldtekt-statistikken). Hadde det ikke vært bedre om de dro til et land med en kultur mer lik deres egne? Jeg hater ikke andre raser, jeg misliker bare måten veldig mange av dem oppfører seg på, og hvilke holdninger mange av dem har. Merk, jeg skriver ikke "alle". Kjenner mange fantastiske folk som tilfeldigvis er innvandrere. Jeg har det, men jeg er dødelig nysgjerrig Jeg mente ikke faktisk at du er rasist, jeg ville bare motbevise ytringsfrihetsargumentet. Jeg har ikke peiling på hva du er, men jeg tror du er nasjonalist og mot fremmede kulturer i Norge. Som er helt OK, det skal du få lov til å være, jeg er bare uenig i slutningene dine. Handlinger utført i uniform er ikke terrorisme, det er krigsforbrytelser. Sterkt uenig. Det er handlingen og motivasjonen, ikke aktøren Men ja, off topic... Edit: Unit 101 var forresten ikke uniformert, de drev med false flag operasjoner; før det ble kjent at det var Israel som sto bak var tanken at en palestinsk fraksjon skulle få skylden for angrepet som skulle øyensynlig være mot en Jordanisk hær. (Jordanisk... Kan ikke være riktig...) Endret 27. juli 2011 av tofagerl Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 De (nei, ikke alle) er vel alt for opptatt av å overfalle og voldta Norske kvinner/jenter. Se på statistikken. Men jeg er vel bare en "kvalm rasist" som mener slikt. Det kommer ann på måten man omgir seg med det. Og den spydige tonen din gjør det i allefall lett for meg å plassere deg på kartet. Forøvrig har jeg ikke støtt på noen som forsvarer voldtektmenn. Kriminalitet begås av enkeltindivider og skal straffes deretter. Akuratt som europere som misbruker småbarn i Thailand, så skal hverken Thailand eller Norge la det gå utover (straffe kollektivt) majoriteten som oppfører seg ordentlig. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Jeg har det, men jeg er dødelig nysgjerrig Jeg mente ikke faktisk at du er rasist, jeg ville bare motbevise ytringsfrihetsargumentet. Jeg har ikke peiling på hva du er, men jeg tror du er nasjonalist og mot fremmede kulturer i Norge. Som er helt OK, det skal du få lov til å være, jeg er bare uenig i slutningene dine. Slik ja. Du tror nok rett der. Vi er enig om å være uenige =) Det mange mener med ytringsfrihetargumentet er vel at man blir sablet ned hvis man ytrer meningene sine offentlig; hvis de ikke er "liberale" meninger. Stanislav som ble angrepet utenfor Rockefeller i påska er jo et greit eksempel. Endret 27. juli 2011 av Northern 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg har det, men jeg er dødelig nysgjerrig Jeg mente ikke faktisk at du er rasist, jeg ville bare motbevise ytringsfrihetsargumentet. Jeg har ikke peiling på hva du er, men jeg tror du er nasjonalist og mot fremmede kulturer i Norge. Som er helt OK, det skal du få lov til å være, jeg er bare uenig i slutningene dine. Slik ja. Du tror nok rett der. Vi er enig om å være uenige =) Det mange mener med ytringsfrihetargumentet er vel at man blir sablet ned hvis man ytrer meningene sine offentlig; hvis de ikke er "liberale" meninger. Ja, og det har jeg enda tilgode å se. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg har det, men jeg er dødelig nysgjerrig Jeg mente ikke faktisk at du er rasist, jeg ville bare motbevise ytringsfrihetsargumentet. Jeg har ikke peiling på hva du er, men jeg tror du er nasjonalist og mot fremmede kulturer i Norge. Som er helt OK, det skal du få lov til å være, jeg er bare uenig i slutningene dine. Slik ja. Du tror nok rett der. Vi er enig om å være uenige =) Det mange mener med ytringsfrihetargumentet er vel at man blir sablet ned hvis man ytrer meningene sine offentlig; hvis de ikke er "liberale" meninger. Ja, og det har jeg enda tilgode å se. Du kaller jo alle som er uenige med deg rasister. En veldig passende eksempel på hva kritikere av innvandringspolitikken blir møtt med. 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg har det, men jeg er dødelig nysgjerrig Jeg mente ikke faktisk at du er rasist, jeg ville bare motbevise ytringsfrihetsargumentet. Jeg har ikke peiling på hva du er, men jeg tror du er nasjonalist og mot fremmede kulturer i Norge. Som er helt OK, det skal du få lov til å være, jeg er bare uenig i slutningene dine. Slik ja. Du tror nok rett der. Vi er enig om å være uenige =) Det mange mener med ytringsfrihetargumentet er vel at man blir sablet ned hvis man ytrer meningene sine offentlig; hvis de ikke er "liberale" meninger. Ja, og det har jeg enda tilgode å se. Du kaller jo alle som er uenige med deg rasister. En veldig passende eksempel på hva kritikere av innvandringspolitikken blir møtt med. Gjør jeg? Eller er det noe du "har et inntrykk" av? Gi meg et eksempel, og ikke det med Northern, det var et retorisk poeng. Lenke til kommentar
FredTrump Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Gjør jeg? Eller er det noe du "har et inntrykk" av? Gi meg et eksempel, og ikke det med Northern, det var et retorisk poeng. Greia er jo at det er mange skap-rasister her i tråden, selv om de maskerer godt over sine meninger. Det blir jo da å snakke med disse og se hva egentlig de mener Mange er jo i bunnen selvhatende mennesker, dog skal jeg ikke nevne noen nå Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg har det, men jeg er dødelig nysgjerrig Jeg mente ikke faktisk at du er rasist, jeg ville bare motbevise ytringsfrihetsargumentet. Jeg har ikke peiling på hva du er, men jeg tror du er nasjonalist og mot fremmede kulturer i Norge. Som er helt OK, det skal du få lov til å være, jeg er bare uenig i slutningene dine. Slik ja. Du tror nok rett der. Vi er enig om å være uenige =) Det mange mener med ytringsfrihetargumentet er vel at man blir sablet ned hvis man ytrer meningene sine offentlig; hvis de ikke er "liberale" meninger. Ja, og det har jeg enda tilgode å se. Du kaller jo alle som er uenige med deg rasister. En veldig passende eksempel på hva kritikere av innvandringspolitikken blir møtt med. Gjør jeg? Eller er det noe du "har et inntrykk" av? Gi meg et eksempel, og ikke det med Northern, det var et retorisk poeng. Ja, liten selvinnsikt much? Jeg orker ikke å gå igjennom 180 sider, men bruken av rasiststempelet for å angripe en annen debattant er hyppig. Min kritikk av innvandringspolitikken handler over hodet ikke om rase, men derimot om kultur og andre sosiale hindringer. Noe jeg tipper også gjelder 98% av kritikerne i denne tråden. Da ekskluderer jeg nut case tilfellene, som jeg ikke vet om jeg skal ta seriøst eller ikke. 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Så du gadd ikke lete etter et eneste eksempel, likevel har du holdt rettsaken og dømt meg? Og du snakker om selvinnsikt! Jeg har kalt folk rasister mange ganger. Min mor, for eksempel, er en rasist, og det er hun helt enig i. Min søster er også rasist, men hun er uenig. Jeg står i min fulle rett til å si hva jeg mener, og her på forumet er det tonnevis av rasister. Nå, gå og finn et eksempel på at jeg har brukt ordet rasist som et skjellsord uten grunn. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Håpløst å diskutere her inne når det ropes rasisme i annenhver post. Islam er ikke, og kommer aldri til å bli en rase. Synes det nesten er mer rasistisk av dere å anta at all kritikk av innvandring er basert på hudfarge. 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Ikke begynn med det bullshitet der igjen. Det finnes ingen raser i det hele tatt, så per din definisjon burde ikke uttrykket rasisme eksistere. Vi snakker om en bredere diskusjon, der folk fra muslimske land, på grunn av sin hudfarge, religion, etnisitet og kultur blir satt i bås. Endret 27. juli 2011 av tofagerl Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Så du gadd ikke lete etter et eneste eksempel, likevel har du holdt rettsaken og dømt meg? Og du snakker om selvinnsikt! Jeg har kalt folk rasister mange ganger. Min mor, for eksempel, er en rasist, og det er hun helt enig i. Min søster er også rasist, men hun er uenig. Jeg står i min fulle rett til å si hva jeg mener, og her på forumet er det tonnevis av rasister. Nå, gå og finn et eksempel på at jeg har brukt ordet rasist som et skjellsord uten grunn. Omtrent hver gang du har brukt det. Du har åpenbart en merkelig definisjon på hva en rasist er, da omtrent alle faller under din definisjon. Min grandonkel var nok en rasist, "aldri stol på arabere". Men han hadde nok erfart litt av hvert i sin karriere som sjømann 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Du skulle vært politiker du tofagerl. Ditt elsk til alt som ikke er norsk har jo ingen grenser. Det er sunt å være skeptisk iblant, husk det. Og nei, man kan aldri være rasist når det gjelder religion, så ikke begynn engang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg