Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken

Anbefalte innlegg

Bare 75 %. Selv om norske logistiske terrorister var involvert i Lillehammer-saken var gjerningsmennene israelske.

Det var ikke terror, det var ulovlig militæroperasjon av fremmed makt på norsk jord.

Hvorfor? Vi snakker om at Pjassop føler seg truet til stillhet når han blir kalt rasist! Skal vi virkelig trenge å omdefinere rasist, eller skal vi la den debatten ligge og fokusere på at Pjassop tydeligvis ikke klarer å argumentere seg ut av en våt papirpose?

Jeg blir ikke kalt rasist. Det jeg skriver er at det utvidede rasismebegrepet er rasistisk. Enhver som knytter kultur opp mot gener er en avskyelig rasist i min verden.

Jeg liker ikke din verden, og jeg diskuterer heller ikke mot noen som lever i den. Adjø.

Du mener altså at det ikke er rasistisk å knytte kulturelle særtrekk opp mot genetikk? Da bekrefter du jo at du har rasistiske holdninger.

For hva er rasisme annet enn å knytte negative trekk til biologisk bakgrunn?

Nice, en stråmann som fremdeles står etter at jeg har revet den ned tre ganger! Du burde bli profesjonell fornekter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor? Vi snakker om at Pjassop føler seg truet til stillhet når han blir kalt rasist! Skal vi virkelig trenge å omdefinere rasist, eller skal vi la den debatten ligge og fokusere på at Pjassop tydeligvis ikke klarer å argumentere seg ut av en våt papirpose?

Jeg blir ikke kalt rasist. Det jeg skriver er at det utvidede rasismebegrepet er rasistisk. Enhver som knytter kultur opp mot gener er en avskyelig rasist i min verden.

Jeg liker ikke din verden, og jeg diskuterer heller ikke mot noen som lever i den. Adjø.

Du mener altså at det ikke er rasistisk å knytte kulturelle særtrekk opp mot genetikk? Da bekrefter du jo at du har rasistiske holdninger.

For hva er rasisme annet enn å knytte negative trekk til biologisk bakgrunn?

Nice, en stråmann som fremdeles står etter at jeg har revet den ned tre ganger! Du burde bli profesjonell fornekter.

Jeg ser ikke at det er en stråmann. Hvis rasisme (det å knytte negative trekk til genetisk bakgrunn) også inneholder kultur, er dette utvidede rasismebegrepet i seg selv rasistisk.

Lenke til kommentar

Jeg snakker om negative konsekvenser av å la høyreradikale gå fritt. Snakket ikke du om negative konsekvenser av å la muslimer gå fritt i det norske samfunn?

Jeg snakker om å redusere ikke vestlig innvandring. Om du ønsker så kan nok dette indirekte tolkes slik at jeg ønsker færre muslimer som går fritt rundt i det norske samfunn. Om du tror jeg ønsker å innskrenke norske muslimers bevegelsesfrihet i det norske samfunnet så tar du grundig feil. En smule forutinntatt overfor mine meninger kanskje?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror fortsatt trusselen om terror fra radikale muslimer er mye høyere enn fra høyreradikale. Den som tror noe annet er i mine øyne ganske så naiv.

Men faktaene og statistikken er klart mot deg. Kanskje du har rett hvis du bor i Israel, men ikke her i Norge.

Jo, her i norge også. EN gal nordmann endrer ikke det faktum at det finnes hundretusenvis av gale radikale muslimer i verden som e villig til å gjøre det samme. Er vel ikke lenge siden de stoppet et planlagt angrep mot t-banen i oslo som muslimske terrorister hadde klekket ut.

Det er bare tilfeldigheter (og evt godt politiarbeid) som gjør at det første og eneste terrorangrepet i Norge sålangt er gjort av en nordmann.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror fortsatt trusselen om terror fra radikale muslimer er mye høyere enn fra høyreradikale. Den som tror noe annet er i mine øyne ganske så naiv.

Men faktaene og statistikken er klart mot deg. Kanskje du har rett hvis du bor i Israel, men ikke her i Norge.

Jo, her i norge også. EN gal nordmann endrer ikke det faktum at det finnes hundretusenvis av gale radikale muslimer i verden som e villig til å gjøre det samme. Er vel ikke lenge siden de stoppet et planlagt angrep mot t-banen i oslo som muslimske terrorister hadde klekket ut.

Det er bare tilfeldigheter (og evt godt politiarbeid) som gjør at det første og eneste terrorangrepet i Norge sålangt er gjort av en nordmann.

Problemet ditt er at de gale radikale muslimene utelukkende eksisterer i din fantasi. Og det angrepet mot t-banen har jeg aldri hørt om. Jeg vet at tre muslimer ble pågrepet i 2009, men såvidt jeg husker fantes det ikke verken bevis eller dokumentasjon på noe som helst.

Lenke til kommentar

Problemet ditt er at de gale radikale muslimene utelukkende eksisterer i din fantasi. Og det angrepet mot t-banen har jeg aldri hørt om. Jeg vet at tre muslimer ble pågrepet i 2009, men såvidt jeg husker fantes det ikke verken bevis eller dokumentasjon på noe som helst.

Hvordan definerer du radikal muslim? Skulle jeg virkelig likt å vite.

Lenke til kommentar

Eksisterer gale radikale muslimer bare i min fantasi? Jeg har hørt mye dumt her inne, men det tar vel kaka.

I Norge eksisterer de bare i din fantasi. Hvorfor tror du ellers vi sitter her i år 2011, etter at du og dine har skreket om terrorister siden 2001 uten at vi har sett noe til de? Venter de på noe? Har PST arrestert de i tusenvis og deportert de uten å si fra til pressen? Eller kan det være at trusselen er mindre (ikke ikke-eksisterende, men mindre) enn dere påstår?

Lenke til kommentar

Er noen som forsøker seg med å bortforklare ABB's terror som reaksjon på multikulturalisme og høye innvandringstall.

Dette er selvsagt bare svada.

Allerede i slutten av 1970 åra løp ekstremister som Arne Myrdal og FMI (folkebevegelsen mot innvandring) rundt med balltre og dynamitt. Altså den gangen det kanskje fantes kun etpar tusen innvandrere og alle var i jobb p.g.a. stor etterspørsel etter arbeidskraft.

Det vil si det har alltid eksistert slike fremmedfiendlige/rasistiske grupperinger, uavhengig av de fremmedes antall, herkomst eller samfunnets situasjon forøvrig.

Et lære-eksempel til ettertanke er jo Ku Klux Klan, etablert 1870 i USA. De gikk løs på den svarte befolkninga, selv om disse ikke engang var der "frivillig". Som vi vet havnet de der i utgangspunktet som slaver transportert fra Afrika iført håndjern & fotlenker, alikevle ble de ikke spart for hatet.

Man ser også mye av fasisme/nasjonalisme/ekstremisme og angrep på marginaliserte grupper i land som Russland og de baltiske landa, enda de knapt har noe innvandring å snakke om.

Dette vi snakker om som pakkes inn i ulike navn som anti-islam, rasisme, ultranasjonalisme, osv. springer (grovt sett) ut av samme forkvaklede ideer.

Kall en spade for en spade

Lenke til kommentar

Spade for en spade. Ok. Hva kaller du en norsk skole med én norsk elev, og resten utelukket innvandrere?

Bør jeg kalle det noe spesiellt?

Du kunne jo "spurt" Arne Myrdal i sin tid om han hadde et spesiellt navn på skole med 1 innvandrerelv balandt 300 norske

For å si det sånn, du kan gjerne "gjømme deg bak" tall, men det er egentlig ikke sannhten om hva rasister/nasjonalister etc. bryr seg om.

Det er nemlig ikke slik at slike kasus er fraværende i sammfunnet helt inntil til det dukker opp "fremmede". De er der tvertimot hele tiden, men blomstrer opp så fort de finner et felles objekt som de kan ta ut sin fysiske eller verbale aggresjon mot

Lenke til kommentar

Jeg snakker om negative konsekvenser av å la høyreradikale gå fritt. Snakket ikke du om negative konsekvenser av å la muslimer gå fritt i det norske samfunn?

Jeg snakker om å redusere ikke vestlig innvandring. Om du ønsker så kan nok dette indirekte tolkes slik at jeg ønsker færre muslimer som går fritt rundt i det norske samfunn. Om du tror jeg ønsker å innskrenke norske muslimers bevegelsesfrihet i det norske samfunnet så tar du grundig feil. En smule forutinntatt overfor mine meninger kanskje?

Ditt eget problem hvis du blir tolket sånn! Tenk heller på hvordan du ordlegger deg.

Lenke til kommentar

Bør jeg kalle det noe spesiellt?

Hva med "et problem".

Du kunne jo "spurt" Arne Myrdal i sin tid om han hadde et spesiellt navn på skole med 1 innvandrerelv balandt 300 norske

Ikke et problem. Det er Norge vi snakker om? Man skal lære seg norsk og norske verdier, ikke sant? Hvordan gjør du det i en skole bestående bare av innvandrere?

Jeg bryr meg om sannheten. Og sannheten er at vi har et problem med innvandringen vår.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke et problem. Det er Norge vi snakker om? Man skal lære seg norsk og norske verdier, ikke sant? Hvordan gjør du det i en skole bestående bare av innvandrere?

Jeg bryr meg om sannheten. Og sannheten er at vi har et problem med innvandringen vår.

Er i bunn og grunn enig. Noen ser det tydligvis ikke som et problem (eller utfordring om man vil) med skoleklasser hvor nordmenn er i mindretall. Dette vil jo naturlig skape større integreringsutfordringer. I mitt syn er det mye mer verdifullt med klasser hvor det f.eks er 1/4 eller 1/5 innvandrerbarn, da vil de forhåpentligvis lettere lære seg det norske språket, få norske venner og lære hvilke verdier vi har.

Og som man ofte må påpeke for å ikke bli kalt både det ene og det andre bare man stiller seg kritisk til norsk innvandringspolitikk, så er jeg IKKE i mot innvandring, ei heller er jeg rasist. Jeg synes bare måten norsk innvandringspolitikk håndteres burde vært annerledes på flere punkter.

Lenke til kommentar

Det er vel stort sett et oslo "problem" dette med elev-tetthet på noen skoler.

Men appropos "problem", som jeg sa; folk med denslags ideologi vi snakker om, hadde "problem" med innvandrere den gangen det bare var noen håndfuller innvandrere her også.

Men du vil selvsagt ikke innse at det ligger noe annnet, mer alvorlig under slike strømmninger vi har vært vitne til opp gjennom åra og spesiellt siste tiden.

At kanskje flere hundre ungdommer der ute har blitt suggerert til å delta i dette brune grumset av hatefulle ideologier. Strengt sagt trenger de hjelp til å komme seg ut fra destruktivt tankemønster.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Det finnes folk som er i feil tankemønster på begge sider av det politiske spekter. Akkurat det ser jeg ikke på som noe problem. Jeg vil ikke ha Nazi-tyskland, men jeg vil heller ikke ha Svenskestemning i Norge heller.

Og Oslo ER Norges hovedstad.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ditt eget problem hvis du blir tolket sånn! Tenk heller på hvordan du ordlegger deg.

Jeg har ikke skrevet noe i denne tråden som hinter til at jeg ønsker å innskrenke norske muslimers bevegelsesfrihet. Siter gjerne de deler av mine innlegg hvor jeg foreslår dette. Vanskelig for meg å vite hvordan jeg kan ordlegge meg bedre når jeg ikke vet hvor jeg ikke har ordlagt meg godt nok.

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om så kan det umulig være så vanskelig å få nok oppslutning rundt en folkeavstemning rundt innvandring. Sosiale medier har jo tross alt ekstremt mye makt.

Positive sider ved ikke vestlig innvandring??

vs

Negative sider ved ikke vestlig innvandring

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3028203.ece

Kan mindre ikke vestlig innvandring føre til at en enkelt kvinne slipper å få ødelagt sitt liv pga voldtekt så sier jeg lett ja.

Resultatet er egentlig gitt på forhånd. Spørsmålet er hva "spørsmålet" ved en slik avstemning bør være. Hva skal det stemmes over?

Tør jeg minne om at ett hundre prosent av alle terroraksjoner på norsk jord er gjennomført av norske høyreradikalere?

http://www.dagbladet.no/2011/07/22/nyheter/innenriks/skyteepisode/utoya/17418837/

Kanskje vi skulle begynne med å oppspore og internere alle høyreradikale? Sånn for sikkerhets skyld?

Hvor mange "høyreradikale" driver med overfallsvoldtekter her til lands? Og hvem er overrepresentert der?

OG hvorfor hører man ikke en dritt om at det er registrert flere aksjoner fra venstresiden enn høyre over hele verden?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eksisterer gale radikale muslimer bare i min fantasi? Jeg har hørt mye dumt her inne, men det tar vel kaka.

I Norge eksisterer de bare i din fantasi. Hvorfor tror du ellers vi sitter her i år 2011, etter at du og dine har skreket om terrorister siden 2001 uten at vi har sett noe til de? Venter de på noe? Har PST arrestert de i tusenvis og deportert de uten å si fra til pressen? Eller kan det være at trusselen er mindre (ikke ikke-eksisterende, men mindre) enn dere påstår?

De (nei, ikke alle) er vel alt for opptatt av å overfalle og voldta Norske kvinner/jenter. Se på statistikken.

Men jeg er vel bare en "kvalm rasist" som mener slikt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...