Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

1: Det kan være sant, all den tid "mitt" argument mot høyreargumenter utelukkende består av ordet "rasist". Det som er mer trolig er at jeg kommer med argumenter mot, og i tillegg kaller dere rasister - fordi dere er rasister, og jeg liker ikke rasister. Og da har jeg jo argumenter, jeg bare supplerer de litt ;)

 

Å diskutere med deg har med andre ord null verdi fordi du går etter person og ikke sak. Og hva så om andre parten også går etter person. Er strategien å knuse dumskap med dumskap?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Det kan være sant, all den tid "mitt" argument mot høyreargumenter utelukkende består av ordet "rasist". Det som er mer trolig er at jeg kommer med argumenter mot, og i tillegg kaller dere rasister - fordi dere er rasister, og jeg liker ikke rasister. Og da har jeg jo argumenter, jeg bare supplerer de litt ;)

 

Å diskutere med deg har med andre ord null verdi fordi du går etter person og ikke sak. Og hva så om andre parten også går etter person. Er strategien å knuse dumskap med dumskap?

 

Det er ikke det vi snakker om. Vi snakker om at ABB og Pjassop følte at det ikke var sann ytringsfrihet fordi "alle" på venstresiden bare kunne ytre det magiske ordet Rasist, som tydeligvis fører til at de får munnen sydd igjen og internettkontoen inndratt.

Lenke til kommentar

Hvorfor? Vi snakker om at Pjassop føler seg truet til stillhet når han blir kalt rasist! Skal vi virkelig trenge å omdefinere rasist, eller skal vi la den debatten ligge og fokusere på at Pjassop tydeligvis ikke klarer å argumentere seg ut av en våt papirpose?

 

Fordi ellers får man bare uvitenskapelig drittkasting, når du bevisst bruker rasist for å nedsable den du diskuterer med uavhengig av om personen er rasist eller ei kommer ikke debatten noe vei. Tipper du ikke hadde trives med å bli assosiert med ideer og tanker du ikke har og til tross for at du redegjør for at du ikke har de så fortsetter det å brukes mot deg i en svertekampanje.

 

Ellers så har han til tider absolutt rett, å være rasist i det norske samfunn er et ekstremt sosialt stigma og blir noen stemplet som rasist så blir de automatisk ansett som dårlige mennesker som man ikke bør høre meningene til. Flere grupper tar tiltak for å kneble disse og å uttalere seg rasistisk er faktisk forbudt i henhold til norsk lov (og jeg tror ikke noen kommer til å bli dømt for å kritisere religion eller kultur). Så rasiststempelet er ganske sterkt her til lands.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvorfor? Vi snakker om at Pjassop føler seg truet til stillhet når han blir kalt rasist! Skal vi virkelig trenge å omdefinere rasist, eller skal vi la den debatten ligge og fokusere på at Pjassop tydeligvis ikke klarer å argumentere seg ut av en våt papirpose?

Jeg blir ikke kalt rasist. Det jeg skriver er at det utvidede rasismebegrepet er rasistisk. Enhver som knytter kultur opp mot gener er en avskyelig rasist i min verden.

Lenke til kommentar

Det er ikke det vi snakker om. Vi snakker om at ABB og Pjassop følte at det ikke var sann ytringsfrihet fordi "alle" på venstresiden bare kunne ytre det magiske ordet Rasist, som tydeligvis fører til at de får munnen sydd igjen og internettkontoen inndratt.

 

Javel. Så du bruker med andre ord ikke ordet rasist i nettdebatter? Eller gjør du det?

 

Enten går du på person ved å kalle ham rasist(noe som sier mer enn nok om ditt bidrag) eller så har du gode nok argumenter så du slipper å ty til personangrep. Hva blir det til?

Lenke til kommentar
Ja... Jeg skjønte det. Jeg er dog ikke enig med deg, og det er heller ikke resten av den vitenskapelige verden. Hvis du virkelig vil leke denne leken definerer jeg herved nazist som "en Pjassop" og avviser dine argumenter fordi du er nazist.

Vitenskapelig? Rasismendefinisjonen er ikke vitenskapelig. Den er bare en arbitrær definisjon. Jeg har argumentert for at den utvidede rasismedefinisjonen ikke bare er feilaktig, men også rasistisk, da den knytter kultur opp mot gener, noe jeg finner avskyelig og ondskapsfullt.

 

Jeg skjønte alt. Du kan ikke kreve at man skal "nå frem med meningene sine" i et demokratisk land. Du kan bare kreve at du får lov til å komme med dem. Og dere har kommet med de, og samfunnet har vist GANG PÅ GANG at de er uenige med dere.

 

Så hva er det dere vil egentlig? At høyreekstreme får en time på TV i beste sendetid hver fredagskveld hvor hele Norge blir tvunget til å se på?

Det er helt åpenbart at du ikke skjønner hva jeg skriver.

Lenke til kommentar
Hvorfor? Vi snakker om at Pjassop føler seg truet til stillhet når han blir kalt rasist! Skal vi virkelig trenge å omdefinere rasist, eller skal vi la den debatten ligge og fokusere på at Pjassop tydeligvis ikke klarer å argumentere seg ut av en våt papirpose?

Jeg blir ikke kalt rasist. Det jeg skriver er at det utvidede rasismebegrepet er rasistisk. Enhver som knytter kultur opp mot gener er en avskyelig rasist i min verden.

 

Jeg liker ikke din verden, og jeg diskuterer heller ikke mot noen som lever i den. Adjø.

 

Det er ikke det vi snakker om. Vi snakker om at ABB og Pjassop følte at det ikke var sann ytringsfrihet fordi "alle" på venstresiden bare kunne ytre det magiske ordet Rasist, som tydeligvis fører til at de får munnen sydd igjen og internettkontoen inndratt.

 

Javel. Så du bruker med andre ord ikke ordet rasist i nettdebatter? Eller gjør du det?

 

Enten går du på person ved å kalle ham rasist(noe som sier mer enn nok om ditt bidrag) eller så har du gode nok argumenter så du slipper å ty til personangrep. Hva blir det til?

 

Jeg tror du hadde rett tidligere: du er i feil tråd. Vi diskuterer ikke enkeltpersoner her, vi diskuterer (akkurat nå) hvorvidt det å stemple folk som rasister er det samme som å innskrenke ytringsfriheten.

Lenke til kommentar
Jeg skjønte alt. Du kan ikke kreve at man skal "nå frem med meningene sine" i et demokratisk land. Du kan bare kreve at du får lov til å komme med dem. Og dere har kommet med de, og samfunnet har vist GANG PÅ GANG at de er uenige med dere.

 

Så hva er det dere vil egentlig? At høyreekstreme får en time på TV i beste sendetid hver fredagskveld hvor hele Norge blir tvunget til å se på?

Det er helt åpenbart at du ikke skjønner hva jeg skriver.

 

Si hva du mener med andre ord da, så kanskje jeg skjønner det. Og vennligst ikke omdefiner noen vanlige utrykk til å bety andre ting i "din verden", for den verdenen begynner å bli fjern fra virkeligheten allerede.

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om så kan det umulig være så vanskelig å få nok oppslutning rundt en folkeavstemning rundt innvandring. Sosiale medier har jo tross alt ekstremt mye makt.

 

Positive sider ved ikke vestlig innvandring??

 

vs

 

Negative sider ved ikke vestlig innvandring

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3028203.ece

 

Kan mindre ikke vestlig innvandring føre til at en enkelt kvinne slipper å få ødelagt sitt liv pga voldtekt så sier jeg lett ja.

 

Resultatet er egentlig gitt på forhånd. Spørsmålet er hva "spørsmålet" ved en slik avstemning bør være. Hva skal det stemmes over?

 

Tør jeg minne om at ett hundre prosent av alle terroraksjoner på norsk jord er gjennomført av norske høyreradikalere?

 

http://www.dagbladet.no/2011/07/22/nyheter/innenriks/skyteepisode/utoya/17418837/

 

 

Kanskje vi skulle begynne med å oppspore og internere alle høyreradikale? Sånn for sikkerhets skyld?

Lenke til kommentar

Tør jeg minne om at ett hundre prosent av alle terroraksjoner på norsk jord er gjennomført av norske høyreradikalere?

 

http://www.dagbladet.no/2011/07/22/nyheter/innenriks/skyteepisode/utoya/17418837/

 

 

Kanskje vi skulle begynne med å oppspore og internere alle høyreradikale? Sånn for sikkerhets skyld?

 

Så vidt jeg vet så er innvandring fra høyreekstreme miljøer i Øst Europa ikke et stort problem. Hvofor snakker du om sure druer når jeg snakker om epler?

 

Og om du av en eller annen grunn tror at det er terror som er grunnen til at folk flest ikke ønsker ikke vestlig innvandring så har du misforstått noe fundamentalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tør jeg minne om at ett hundre prosent av alle terroraksjoner på norsk jord er gjennomført av norske høyreradikalere?

 

http://www.dagbladet.no/2011/07/22/nyheter/innenriks/skyteepisode/utoya/17418837/

 

 

Kanskje vi skulle begynne med å oppspore og internere alle høyreradikale? Sånn for sikkerhets skyld?

 

Så vidt jeg vet så er innvandring fra høyreekstreme miljøer i Øst Europa ikke et stort problem. Hvofor snakker du om sure druer når jeg snakker om epler?

 

Og om du av en eller annen grunn tror at det er terror som er grunnen til at folk flest ikke ønsker ikke vestlig innvandring så har du misforstått noe fundamentalt.

 

Jeg snakker om negative konsekvenser av å la høyreradikale gå fritt. Snakket ikke du om negative konsekvenser av å la muslimer gå fritt i det norske samfunn?

Lenke til kommentar

... som forøvrig var ført opp i manifestet som ABBs favorittkomiker. Morsom fyr, men ikke først og fremst en komiker. Jeg er langt større fan av Eddie Izzard :)

 

Tror fortsatt trusselen om terror fra radikale muslimer er mye høyere enn fra høyreradikale. Den som tror noe annet er i mine øyne ganske så naiv.

 

Men faktaene og statistikken er klart mot deg. Kanskje du har rett hvis du bor i Israel, men ikke her i Norge.

Lenke til kommentar
Hvorfor? Vi snakker om at Pjassop føler seg truet til stillhet når han blir kalt rasist! Skal vi virkelig trenge å omdefinere rasist, eller skal vi la den debatten ligge og fokusere på at Pjassop tydeligvis ikke klarer å argumentere seg ut av en våt papirpose?

Jeg blir ikke kalt rasist. Det jeg skriver er at det utvidede rasismebegrepet er rasistisk. Enhver som knytter kultur opp mot gener er en avskyelig rasist i min verden.

Jeg liker ikke din verden, og jeg diskuterer heller ikke mot noen som lever i den. Adjø.

Du mener altså at det ikke er rasistisk å knytte kulturelle særtrekk opp mot genetikk? Da bekrefter du jo at du har rasistiske holdninger.

 

For hva er rasisme annet enn å knytte negative trekk til biologisk bakgrunn?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...