Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

Men det endrer ikke det faktumet at våre forfedre hadde mørk hud...

 

Tviler på at våre forfedre så ut som den moderne Afrikaner.

Jeg finner ikke ord som beskriver hvor ignorant den setningen her. All seriøs forskning tilsier at vi alle stammer fra de første moderne menneskene som dro fra Afrika. Det var opptil flere utvandringer over en lang periode, akkurat hvilke veier de tok osv. diskuteres det mye om. Men nye ledetråder dukker stadig opp, som gjør veien de første moderne menneskene mer og mer tydelig.

 

 

At våre forfedre var svarte er FAKTA.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi fulgte isen oppover og hadde det beste utgangspunktet til å overleve her.

Men det endrer ikke det faktumet at våre forfedre hadde mørk hud...

"Fulgte isen oppover" .... jeg ler meg i hjel... Hva slags is fulgte vi etter? Hadde vi virkelig de beste utgangspunktet til å overleve? På hvilken måte?

 

Så du har ikke fått med deg en tid vi ofte kaller for istiden??

Jo, selvsagt.. Selvsagt var det en tid som vi kaller istiden...:)

Etterhvert som isen smeltet så kunne mennesker flytte mer og mer nordover. Dersom hele menneskerasen oppstod i Afrika, så er det jo en selvfølge at våre forfedre var svarte i huden...

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Istid

 

Grunnen til at vi var best egnet var på grunn av lys hud, og sikkert svært dyktige til andre ting som var nødvendig for å overleve...

Best egnet i hva da? Har vi ikke bare tilpasset oss miljøet? Mener du at solen ikke har noe med hudfarge å gjøre? Alle mennesker har vært svært dyktige til å overleve, ellers ville ikke alle mennesker i dag ha levd...

Lenke til kommentar

Jeg tror poenget hans er at siden vi hvite har forandret oss en del på de 125.000-60.000 årene siden den gang, er det sannsynlig at de svarte også har gjort det.

 

Denne diskusjonen er forøvrig off topic, irrelevant og fullstending uten interesse for meg, så jeg har spurt en mod om å skille den ut til egen tråd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror poenget hans er at siden vi hvite har forandret oss en del på de 125.000-60.000 årene siden den gang, er det sannsynlig at de svarte også har gjort det.

 

 

 

Er nok det jeg/vi mener ja.

 

 

Jeg finner ikke ord som beskriver hvor ignorant den setningen her. All seriøs forskning tilsier at vi alle stammer fra de første moderne menneskene som dro fra Afrika. Det var opptil flere utvandringer over en lang periode, akkurat hvilke veier de tok osv. diskuteres det mye om. Men nye ledetråder dukker stadig opp, som gjør veien de første moderne menneskene mer og mer tydelig.

 

 

At våre forfedre var svarte er FAKTA.

 

Fakta? Nei. Teori? Ja.

 

"Out of Africa" er ikke den eneste teorien der ute heller, og andre teorier virker mer logiske.

Lenke til kommentar

At våre forfedre var svarte er FAKTA.

 

Hva om forfedrene våre var hvite, men så strandet noen av dem i Afrika som fikk så mye sol at de ble svarte...

 

Hvordan kan man se farge på en person som levde for 40/50.000 år siden?

 

Ikke det at det betyr så mye hvordan han så ut egentlig altså, men jeg lurer bare på hvordan man kan vite dette rent vitenskapelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett hvordan vi "var før", så er vi forskjellige raser nå.

 

Selv om PK'ere foretrekker begrepet etnisitet.

Det er litt forskjell på "raser" og "etnisitet"...

Forøvrig er det ikke flere "raser" men forskjellige kulturer og forskjellige hudfarger, religioner og så videre innad i menneskerasen.

 

At man ikke liker annerledeshet innad i flokken, gir ingen god grunn til å basere seg på løgner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett hvordan vi "var før", så er vi forskjellige raser nå.

 

Selv om PK'ere foretrekker begrepet etnisitet.

Ja, la oss for en stund anta at den hedenske tro er den korrekte. Vil ikke det si at vi hvite dermed er mere utviklet siden vi også en gang var negre? og at negrene derfor er nærmere beslektet apekattene siden all evolusjon er kun en rekke positive mutasjoner som på magisk vis oppstår?

 

Det er selvsagt en avskyelig og forkastelig tro, men det må være slik om "ut av afrika" og evolusjonsteorien stemmer.

 

Hvis du har en svart bil, og farger den hvit, vil bilen da være "mer utviklet" enn den svarte bilen?

Eller hvis en dyreart er opprinnelig rødfarget, og blir spredd rundt i hele verden, og det skjer en liten forandring som gjør at at noen er blåfarget, betyr det da at de blåfargede er mer utviklet? Er ikke både de blå og de røde, den samme dyrearten, selv om noen av dem har endret farge over tid?

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

At våre forfedre var svarte er FAKTA.

 

Hva om forfedrene våre var hvite, men så strandet noen av dem i Afrika som fikk så mye sol at de ble svarte...

 

Hvordan kan man se farge på en person som levde for 40/50.000 år siden?

 

Ikke det at det betyr så mye hvordan han så ut egentlig altså, men jeg lurer bare på hvordan man kan vite dette rent vitenskapelig.

All seriøs forskning viser at mennesket utviklet seg i Afrika. Finnes ikke et fnugg av bevis på at homo sapiens utviklet seg et annet sted. Alle afrikanere er mørke i huden (ikke europeiske afrikanere selvsagt), hvorfor våre forfedre skulle ha en annen farge er ulogisk.

http://www.uio.no/fo...1/hudfarge.html

 

 

Vet ikke hvorfor jeg diskuterer med dere egentlig, bortkastet tid. Nå venter jeg bare på en tirade av konspirasjoner og andre sinnsyke agendaer. Og dette temaet er forøvrig helt offtopic. Problemene vi har med innvandringspolitikken er relatert til inkompatibel kultur, analfabetisme, osv. Har ikke noe med rase å gjøre.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

At våre forfedre var svarte er FAKTA.

 

Hva om forfedrene våre var hvite, men så strandet noen av dem i Afrika som fikk så mye sol at de ble svarte...

 

Hvordan kan man se farge på en person som levde for 40/50.000 år siden?

 

Ikke det at det betyr så mye hvordan han så ut egentlig altså, men jeg lurer bare på hvordan man kan vite dette rent vitenskapelig.

 

Det er også utrolig mange kristne som tror Jesus var hvit... Selv om han vokste opp i midtøsten blant bare svarte mennesker...

 

Det finnes enda mennesker som hevder at jorda er en flat disk, og at tyngdekraften oppleves fordi denne disken stadig beveger seg oppover. Når denne flate disken som vi lever på, beveger seg oppover, konstant hele tiden, så sier det jo seg selv hvorfor en kopp faller i bakken dersom man slipper den, eller hva?

 

Jeg vil si at du minner meg om en flat og ung jord kreasjonist. Du velger å tro det du gjør, basert på synsing, og benekter all vitenskap og vitenskaplig metode og hva man har funnet ut. Hvorfor? Det er da bare å sette seg ned å studere det...

Endret av turbonello
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, la oss for en stund anta at den hedenske tro er den korrekte. Vil ikke det si at vi hvite dermed er mere utviklet siden vi også en gang var negre? og at negrene derfor er nærmere beslektet apekattene siden all evolusjon er kun en rekke positive mutasjoner som på magisk vis oppstår?

 

Det er selvsagt en avskyelig og forkastelig tro, men det må være slik om "ut av afrika" og evolusjonsteorien stemmer.

 

PK'erne er de mest rasistiske? Artig artig =P ^^

 

Men er jo sant det du skriver.

 

Er du også kreasjonist?

Lenke til kommentar

Finnes ikke et fnugg av bevis på at homo sapiens utviklet seg et annet sted.

Beklager, men det finnes to teorier om hvor menneskeheten begynte. Den ene er for øyeblikket den mest støttede og generelt godtatte, at vi alle kommer ifra Afrika.

 

Den andre teorien, som fikk splitter nye bevis i desember 2010, peker mot av menneskeheten oppstod flere plasser.

 

Anthropologists have been divided as to whether current human population evolved only in East Africa, speciated, then migrated out of Africa and replaced human populations in Eurasia (called the "Out-of-Africa" Model or the "Complete-Replacement" Model) or evolved as one interconnected population (as postulated by the Multiregional Evolution hypothesis).
Lenke til kommentar

Her spekuleres det mye, men leses lite?

 

Jeg finner ikke ord som beskriver hvor ignorant den setningen her. All seriøs forskning tilsier at vi alle stammer fra de første moderne menneskene som dro fra Afrika. Det var opptil flere utvandringer over en lang periode, akkurat hvilke veier de tok osv. diskuteres det mye om. Men nye ledetråder dukker stadig opp, som gjør veien de første moderne menneskene mer og mer tydelig.

 

At våre forfedre var svarte er FAKTA.

 

Oi, oi. Jeg ville vært forsiktig med den påstanden der. Nå spørs det selvfølgelig hvor vidt man definerer hva som er en svart person, men hvis man tenker på utseendet til dagens svarte afrikanere så er disse ikke like de menneskene som i følge en teori utvandret fra Afrika og befolket verden. Akkurat som de som utvandret fra Afrika utviklet seg over millioner av år ift. til sine omgivelser og ble til blant annet såkalt hvite mennesker, så stod heller ikke evolusjonen på stedet hvil blant de som ble igjen. Dagens negroide afrikanere representerer i like stor grad som kaukasoide mennesker en evolusjon bort fra disse langt tidligere mennesketypene.

 

Det er også utrolig mange kristne som tror Jesus var hvit... Selv om han vokste opp i midtøsten blant bare svarte mennesker...

 

Er arabere svarte også nå? Hvis man ferdes i noenlunde de samme landområdene som Jesus, som Libanon, Palestina og Syria, ser man at menneskene her har et typisk middelhavsutseende som man også finner i Sør-Europa og Nord-Afrika. All sannsynlighet tilsier at Jesus lignet på disse, og avbildningen av ham som en kaukasoid mann med mørkt hår og skjegg virker som den minst risikable.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes ikke et fnugg av bevis på at homo sapiens utviklet seg et annet sted.

 

Det finnes ikke så mye bevis på at mennesket utviklet seg noen plass i det hele tatt. Alle data er basert på funn, antakelser og politiske bestillingsverk.

 

Fant dog en spennende kommentar på forskning.no som viser at det så absolutt er en del diskusjon omkring disse begrepene...

 

Den første impliserer at alle mennesker som lever på Jorda i dag stammer fra et fåtall individer som dro ut fra Afrika for rundt regnet 130 000 år siden, mens den andre mener at det nok skjedde, men at mye av menneskets gener også stammer fra andre deler av verden. Forskjellen på de to er selvsagt dermed hvor like/ulike verdens forskjellige raser (eller "raser") egentlig er.

 

Vi har skrevet mye om dette her på forskning.no. Søker du på ordet "neandertaler", får du et bilde av det som har skjedd de siste årene, for eksempel hvordan man for en tid siden fant et skjellett i Portugal som antydet at det barnet det stammet fra, hadde gener både fra Homo sapiens og Homo neandertalensis.

 

DNA-analyser fra 2003 konkluderte derimot med det motsatte.

kilde:

forskning.no

 

Så... hvor var vi igjen sa du..?

Lenke til kommentar

Finnes ikke et fnugg av bevis på at homo sapiens utviklet seg et annet sted.

 

Det finnes ikke så mye bevis på at mennesket utviklet seg noen plass i det hele tatt. Alle data er basert på funn, antakelser og politiske bestillingsverk.

 

Fant dog en spennende kommentar på forskning.no som viser at det så absolutt er en del diskusjon omkring disse begrepene...

 

Den første impliserer at alle mennesker som lever på Jorda i dag stammer fra et fåtall individer som dro ut fra Afrika for rundt regnet 130 000 år siden, mens den andre mener at det nok skjedde, men at mye av menneskets gener også stammer fra andre deler av verden. Forskjellen på de to er selvsagt dermed hvor like/ulike verdens forskjellige raser (eller "raser") egentlig er.

 

Vi har skrevet mye om dette her på forskning.no. Søker du på ordet "neandertaler", får du et bilde av det som har skjedd de siste årene, for eksempel hvordan man for en tid siden fant et skjellett i Portugal som antydet at det barnet det stammet fra, hadde gener både fra Homo sapiens og Homo neandertalensis.

 

DNA-analyser fra 2003 konkluderte derimot med det motsatte.

kilde:

forskning.no

 

Så... hvor var vi igjen sa du..?

 

Regular as clockwork. Så alle funn av tidligere menneske arter i Afrika er bestillingsverk? Hvor mener du vår art utviklet seg? Vi bare plutselig ekstisterte, TADA! Mennesket har kommet folkens!

 

Hva i alle dager har neandertalere med dette å gjøre. Det var en menneske art som hadde utviklet seg til å leve under harde miljø, noe som forklarer deres korte og kraftige kropp. Når homo sapiens kom på scenen titusener av år senere ble de utkonkurrert og døde senere ut. Forskere er som du sier uenige i hvorvidt homo sapiens blandet seg med neandertalere. Men homo sapiens har en tendens til å knulle det aller meste, så blir ikke overrasket hvis det skulle stemme.

 

 

 

Lenke til kommentar

Finnes ikke et fnugg av bevis på at homo sapiens utviklet seg et annet sted.

Beklager, men det finnes to teorier om hvor menneskeheten begynte. Den ene er for øyeblikket den mest støttede og generelt godtatte, at vi alle kommer ifra Afrika.

 

Den andre teorien, som fikk splitter nye bevis i desember 2010, peker mot av menneskeheten oppstod flere plasser.

 

Anthropologists have been divided as to whether current human population evolved only in East Africa, speciated, then migrated out of Africa and replaced human populations in Eurasia (called the "Out-of-Africa" Model or the "Complete-Replacement" Model) or evolved as one interconnected population (as postulated by the Multiregional Evolution hypothesis).

Jeg kan ikke se at det motbeviser noe av det jeg har sagt. Menneskene i Eurasia kom jo også fra Afrika. At de blandet seg med nyere utvandret populasjoner er sannsynlig.

Lenke til kommentar

Her spekuleres det mye, men leses lite?

 

Jeg finner ikke ord som beskriver hvor ignorant den setningen her. All seriøs forskning tilsier at vi alle stammer fra de første moderne menneskene som dro fra Afrika. Det var opptil flere utvandringer over en lang periode, akkurat hvilke veier de tok osv. diskuteres det mye om. Men nye ledetråder dukker stadig opp, som gjør veien de første moderne menneskene mer og mer tydelig.

 

At våre forfedre var svarte er FAKTA.

 

Oi, oi. Jeg ville vært forsiktig med den påstanden der. Nå spørs det selvfølgelig hvor vidt man definerer hva som er en svart person, men hvis man tenker på utseendet til dagens svarte afrikanere så er disse ikke like de menneskene som i følge en teori utvandret fra Afrika og befolket verden. Akkurat som de som utvandret fra Afrika utviklet seg over millioner av år ift. til sine omgivelser og ble til blant annet såkalt hvite mennesker, så stod heller ikke evolusjonen på stedet hvil blant de som ble igjen. Dagens negroide afrikanere representerer i like stor grad som kaukasoide mennesker en evolusjon bort fra disse langt tidligere mennesketypene.

 

 

Stemmer det, dagens afrikanere er ikke noe nærmere våre forfedre enn vi er. Rasister vil hevde noe annet selvsagt. Men det er stammer i Afrika som har DNA vi kan spore langt tilbake. F.eks San folket.

 

bushmen_hunters.jpg

 

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...