Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Nå var det vel gjerne forutsetning for en del lån til uland på 70-tallet at man skulle forsøke å skape et kapitalistisk forbrukersamfunn i løpet av en tiårsperiode. For å sette det i perspektiv var det en økonomisk og samfunnsmessig utvikling som for oss i den industrielle verden tok noe mellom ett hundre og femti og to hundre år.

 

Det samme ble vel forsøkt i Russland etter Sovjetunionens fall. Sjokkterapi og salg av så mye offentlige eiendom som overhodet mulig.

 

Nå skal vi ikke late som om dette er den eneste årsaken til at Russland er der landet er i dag, men det har spilt en rolle.

 

Sjokkterapi ga ikke samme effekt i Storbritannia under revolusjonære Thatcher, men det har kanskje noe å gjøre med at økonomien og samfunnet var et forbrukersamfunn og industrialisert. Det, og massive innskudd av friske petroleums-Pund i den britiske økonomien. Reddet ræva til Thatcher-regjeringen.

 

Jeg er enig, jeg tror ikke kapitalisme er en quick fix. Somalia er et land i dyp krise og det finnes ingen enkle løsninger. Jeg reagerte bare på påstanden om at sosialisme er eneste måte å stoppe overbefolkning og sult på.

Lenke til kommentar

Nei, den enkleste løsningen er å gi faen. Det er dog ikke den riktige løsningen!

ååå ???

 

Om det faktisk løser problemet på lang sikt så er det kanskje like greit??

 

Hva er poenget med å spre problemene utover et helt nytt kontinent egentlig??

 

Intensjonen er sikkert god, men resultatet sier seg jo selv (som vi ser).

Lenke til kommentar

Camlon, at man i tiden etter 1991 hadde et fremvoksende gangstervelde representert ved gamle KGB-folk og andre resurssterke personer fra Sovjettiden kjøpte opp rubbel og bit skapte ikke akkurat en økonomi med rom for gründere. Selv om også det fant sted.

Jeg har aldri sagt at det var positivt. Jeg sa at det har ingenting med kapitalisme å gjøre. De solgte nasjonalbedrifter for å betale tilbake gjelden sin, akkuratt som Hellas gjør nå.

 

Det har absolutt ingenting med å innføre en kapitalistisk økonomi i uland, som vi har her i vesten. Uland bør slutte å motkjempe markedskreftene og fokusere på å begrense korrupsjon, styrke rettsystemet og eindomsretten, og gjøre det mer attraktivt å starte firmaer og ansette arbeidere.

Lenke til kommentar

Hva? Jeg snakker om mat! Send de pengene dere har til overs, mat folk som ikke har mat, så tar vi de problemene som går på lang sikt etterpå. Og hvis du virkelig hater afrikanere så mye at du ikke kan ofre en hundrelapp til å mate spebarn, så vil jeg ikke vite av dere.

Hvorfor skal vi ikke bry oss om langsiktige konsekvenser? Problemet er at de blir avhengig av maten, og føder altfor mange barn. Vi kan kanskje hjelpe 1 milliard Afrikanere, men kan vi hjelpe 5 milliarder Afrikanere som er avhengig av mat?

 

Det er slik kortsiktig tenking som har ført til de forferdelige forholdene i Afrika fra starten av.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er ikke uenig som sagt, men nå er det faktisk slik at dersom mat ikke leveres nå dør faktiske unger; ikke teoretiske langsiktige "hvis bare" unger, men noens sønner og døtre! Tusenvis av noens sønner og døtre. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Tanke 1: Mat folk. Tanke to: fiks verden.

 

Så med mindre du har en genial plan for hvordan du fikser verden VED å la folk dø, så vet du hva du bør gjøre. Jeg anbefaler enten UNICEF eller Redd Barna, men Kirkens nødhjelp er nok heller ikke noe dårlig valg.

 

Jeg valgte UNHCR.org.

Lenke til kommentar

Ja, da er jo spørsmålet:

er det fornuftig av vestlige land å fortsette å bidra til afrikas overbefolkning, eller er det faktisk slik at folketallet der må ned til et bærekraftig nivå??

 

Kall det hjerterått, men det er faktisk virkeligheten - afrika er overbefolket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg er ikke uenig som sagt, men nå er det faktisk slik at dersom mat ikke leveres nå dør faktiske unger; ikke teoretiske langsiktige "hvis bare" unger, men noens sønner og døtre! Tusenvis av noens sønner og døtre. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Tanke 1: Mat folk. Tanke to: fiks verden.

 

Så med mindre du har en genial plan for hvordan du fikser verden VED å la folk dø, så vet du hva du bør gjøre. Jeg anbefaler enten UNICEF eller Redd Barna, men Kirkens nødhjelp er nok heller ikke noe dårlig valg.

 

Jeg valgte UNHCR.org.

For min del hjelper jeg med å gi nødhjelp. Jeg ga f.eks. 500 kroner til Haiti.

 

Jeg gir ikke penger til utviklingshjelp, fordi jeg tror ikke vi kan fikse verden. Vi kan fikse verden hvis de fikser sine ineffektive systemer, men det kommer ikke til å skje, spesielt hvis de blir avhengig av nødhjelp. Altså du vil aldri komme deg forbi tanke 1 og etterhvert vil det bli sa mange mennesker i verden som er avhengig av mat at vi vil ikke klare a mate dem alle sammen. Hvis vi kutter navlesnoren da, sa vil konsekvensene bli langt, langt verre.

Lenke til kommentar

Hva? Jeg snakker om mat! Send de pengene dere har til overs, mat folk som ikke har mat, så tar vi de problemene som går på lang sikt etterpå. Og hvis du virkelig hater afrikanere så mye at du ikke kan ofre en hundrelapp til å mate spebarn, så vil jeg ikke vite av dere.

 

Naturen rydder opp av seg selv... Dersom det blir for mange mennesker så vil det være en naturlig konsekvens at veldig mange dør.

 

At du forsøker å distansere mennesket fra naturens naturlige syklus og harmoni er ikke en holdning jeg deler.

 

Dersom de ikke kan hjelpe seg selv har de ikke livets rett og det er til nasjonens beste at de forsvinner.

 

Det er selvsagt sykt brutalt og jeg ville sannsynligvis sitte å gråte i timesvis om jeg måtte se faenskapen i øynene, men det er dessverre slik naturen er.

 

Overbefolkning og uhjelp bidrar kun til å seigpine, og holde nasjonen kunstig i live. Det blir som å sette en pasient i kunstig koma uten å egentlig ha noen formening om hvordan du skal løse problemet.

 

Dersom vi hadde latt dem være i fred så ville det dødd mange og så ville de blitt sterkere og forhåpentligvis blomstret slik som alle andre folkeslag har muligheten til...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mm, og siden vi her i Norge tydeligvis er fjernet fra "naturen" av en eller annen grunn og ikke får lov til å delta.. Trenger jeg å fullføre den setningen?

 

Ja, jeg er ikke uenig som sagt, men nå er det faktisk slik at dersom mat ikke leveres nå dør faktiske unger; ikke teoretiske langsiktige "hvis bare" unger, men noens sønner og døtre! Tusenvis av noens sønner og døtre. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Tanke 1: Mat folk. Tanke to: fiks verden.

 

Så med mindre du har en genial plan for hvordan du fikser verden VED å la folk dø, så vet du hva du bør gjøre. Jeg anbefaler enten UNICEF eller Redd Barna, men Kirkens nødhjelp er nok heller ikke noe dårlig valg.

 

Jeg valgte UNHCR.org.

For min del hjelper jeg med å gi nødhjelp. Jeg ga f.eks. 500 kroner til Haiti.

 

Jeg gir ikke penger til utviklingshjelp, fordi jeg tror ikke vi kan fikse verden. Vi kan fikse verden hvis de fikser sine ineffektive systemer, men det kommer ikke til å skje, spesielt hvis de blir avhengig av nødhjelp. Altså du vil aldri komme deg forbi tanke 1 og etterhvert vil det bli sa mange mennesker i verden som er avhengig av mat at vi vil ikke klare a mate dem alle sammen. Hvis vi kutter navlesnoren da, sa vil konsekvensene bli langt, langt verre.

 

Ja, som sagt tidligere: Poenget ditt er vel tatt, men dette er en krise, og vi kan fikse verden til vinteren.

Lenke til kommentar

Mm, og siden vi her i Norge tydeligvis er fjernet fra "naturen" av en eller annen grunn og ikke får lov til å delta.. Trenger jeg å fullføre den setningen?

 

Vi tror vi er fjernet fra naturen ja...

 

Resultatet av dette er :

 

  • KOLS: 200.000
  • Migrene: 500.000
  • Spenningshovudpine: 400.000
  • Angst og depresjon: 395.000
  • Søvnproblem: 640.000
  • ADHD: 30.000
  • Diabetes: 200.000
  • Demens: 70.000
  • Revmatiske sykdommer: 300.000
  • Muskel og skjelettplager: 800.000
  • Kreft: 199.170
  • Hjerneslag: 14.500
  • Spille avhengighet: 29.000
  • Allergi: 1.900.000
  • Astma: 600.000
  • Funksjonshemming: 700.000
  • Psoriasis: 120.000
  • Hjertesyke: 450.000
  • ME: 50.000
  • Impotens: 70.000
  • Fedme: 740.000
  • Osteoporose: 100.000
  • Spiseforstyrrelser: 50.000
  • Høyt blodtrykk: 650.000

 

fantastiske nyheter for en nasjon som nesten ikke føder barn men henter mesteparten av genene fra andre verdens deler..

 

YEAAA.... dette ser bra lyst ut !!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akasha, de tallene du ramser opp kan ikke motbevise det faktum at nordmenn har noe av verdens beste helse. I tillegg er fødselstallene blant norske på vei opp. Hva var poenget ditt igjen sa du?

 

Da kan vi med andre ord konkludere med at det ikke (sånn helsemessig) er "russiske kaviar" av ypperste klasse vi importerer da... ??

 

Jeg har ikke sett noen tall på våre hvilken helse våre nye landsmenn har sånn i gjennomsnitt i forhold til oss som har nisselua tredd godt ned over øynene...

 

Men hva var poenget ditt igjen sa du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...