Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

Så religiøse skal ha lov til å omskjære jentebabyer fordi det er en del av religionen deres?

 

Du må ha hukommelse som en gullfisk... Som tidligere sagt: med mindre det er eksplisitt ulovlig i Norge, er enhver religiøs handling tillatt. Det inkluderer omskjæring av gutter, men ikke jenter. Det inkluderer bønn fem ganger daglig, det inkluderer at jenter må gå med slør, og det inkluderer at menn må gå med turban alt etter hvilken religion vi snakker om.

Hvis vi ikke tillater omskjæring av jentebabyer diskriminerer vi jo. Det er ikke bra, sier jo du.

 

Eller åpner du plutselig for å diskriminere nå?

 

Nå er det nok. Du har fått svaret ditt, og uansett hvordan du prøver å vri ordene mine mot meg, kommer jeg ikke til å plutselig finne ut at du har rett.

Jeg skjønner at det kan være ubehagelig for deg å bli konfrontert med egne selvmotsigelser...

 

Vi har ingenting å tjene på å godta lemlestelse av småbarn. Vi har alt å tape på å la primitive og barbariske skikker og holdninger få fotfeste i landet vårt.

Jeg tror det vil lette integrering hvis man har færrest mulig krav til kulturell assimilasjon og kun krav til økonomisk bidrag og lovlydighet. Er det virkelig et problem hva andre foreldre gjør med sine barn, så lenge det ikke går utover deg eller dine?

Ja, det er et problem hvis noen skader barna sine. Vi har faktisk lover og regler som skal beskytte både barn og voksne mot overgrep, og slike lover er helt nødvendige.

 

Husk forøvrig på at barn som blir mishandlet hjemme gjerne blir lettere kriminelle, utagerende, osv., så vi får faktisk et verre samfunn hvis vi tillater slike ting.

 

Din måte å møte ukultur på fører ikke til bedre integrering. Det fører bare til flere problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner at det kan være ubehagelig for deg å bli konfrontert med egne selvmotsigelser...

 

Hvilken selvmotsigelse? Det jeg har sagt hele veien har vært veldig klart: Det er religiøs frihet i Norge, så lenge man ikke bryter loven. Kjønnslemlestelse er hverken lov eller en religiøs praksis, det er bare noe du TROR har noe med Islam å gjøre.

Omskjæring av penis er vanlig i andre religioner, og det er også tillatt i Norge, selv om jeg tror du får problemer med å finne en lege villig til å gjøre det.

Lenke til kommentar

Nå er det offisielt "hungersnød" i Somalia, så da håper jeg alle (innvandringsmotstandere eller ei) donerer hvis de har en hundrelapp eller tre til overs til organisasjoner som importerer mat dit; det er den klart beste måten å hindre innvandring til Norge fra akkurat det området akkurat nå, og i tillegg en jævlig god måte å føle seg litt bedre på :)

Absolutt ikke! De to eneste mulige utfallene det kan få, er enten;

1. Mesteparten av pengene går til korrupte krigsherrer som kun forverrer situasjonen der nede, som bare bidrar til Somalierenes lidelser og gjør at de "må" få oppholdstillatelse i Vesten.

 

2. Mesteparten av pengene går faktisk til de sultrammede i Somalia (på ett eller annet utrolig vis), og legger forholdene til rette for at de kan fortsette å få enda flere barn i et miljø som HELT KLART OG TYDELIG IKKE er i stand til å fø så mange mennesker. Dermed blir bare lidelsene satt på vent, mens problemet vokser i størrelse. De blir (i bunn og grunn) gjort fullstendig avhengige av at Vesten skal komme til unnsetning når noe går gærent med landet deres, og kommer hverken noengang til å lære eller kjempe og arbeide for å gjenreise landet sitt.

 

Det er det glade vanvidd...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Så du ser heller at Somaliere sulter ihjel slik at landet får enda større problemer?

Ja, dessverre. Virkeligheten er iblant så hard. De er nødt, på ett eller annet tidspunkt, akkurat som oss i Europa, Nordøst-Asia og andre steder i Verden, at man ikke kan bygge sine liv på sandgrunn (no pun intended), ellers kommer deres ulykke kun til å forverres og vokse med tiden.

 

Om man ikke har midlene til å fø for sin nåværende familiemedlemmer, kan man heller ikke få flere barn. Det er såpass enkelt som så.

 

En annen mulighet, vil være å utdele mat med en forpliktende sterilisering av mottakeren. Men det ville vel bare vært "umedmennesklig og rasistisk" i dine øyne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For at Somalia og lignende land skal klare seg, må de starte en forandring. At vi pøser penger og mat i hodet på dem hjelper ikke særlig, da de fortsatt sitter i samme situasjon. Det som trengs er utdanning og infrastruktur. De må selv gripe fatt i landet og forandre det, ikke vi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For at Somalia og lignende land skal klare seg, må de starte en forandring. At vi pøser penger og mat i hodet på dem hjelper ikke særlig, da de fortsatt sitter i samme situasjon. Det som trengs er utdanning og infrastruktur. De må selv gripe fatt i landet og forandre det, ikke vi.

yup, gir man mat forsørger bare for at det blir fler folk som blir født og igjen fler mennesker som sulter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg skjønner at det kan være ubehagelig for deg å bli konfrontert med egne selvmotsigelser...

Hvilken selvmotsigelse? Det jeg har sagt hele veien har vært veldig klart: Det er religiøs frihet i Norge, så lenge man ikke bryter loven. Kjønnslemlestelse er hverken lov eller en religiøs praksis, det er bare noe du TROR har noe med Islam å gjøre.

Omskjæring av penis er vanlig i andre religioner, og det er også tillatt i Norge, selv om jeg tror du får problemer med å finne en lege villig til å gjøre det.

Vi har også lover mot kjønnsdiskriminering og lover som beskytter barn.

 

Men likevel mener du det er riktig å la religiøse fundamentalister behandle småjenter som mindreverdig søppel.

Lenke til kommentar

Det eneste virkelige effektive tiltaket mot overbefolkning i f. eks. Somalia, er sosialisme. Når staten sørger for økonomisk sikkerhet for den eldre generasjonen, vil det ikke lenger være nødvendig å få så utrolig mange barn. Se statistikken for Cuba etter revolusjonen.

 

Virkelig, det eneste effektive tiltaket?

 

Hans Rosling holder her et foredrag der han blant flere andre ting viser at økt økonomisk vekst fører til lavere fertilitetsrate.

 

Man kan sikkert diskutere inn i evigheten om fordeler med sosialisme vs kapitalisme, men at kapitalisme fører til mer økonomisk vekst er neppe dikutabelt.

 

At noe fungerte for Cuba betyr ikke at det er den eneste måten, heller ikke at det nødvendigvis var sosialismen som var årsaken.

Lenke til kommentar

Vel, erfaring tilsier at å innføre et mer kapitalistisk system fører til økt økonomisk vekst. Det er dermed mulig å tenke seg at at å innføre et kapitalistisk system i Somalia kan føre til økt økonomisk vekst som deretter kan føre til lavere fertilitetsrate og nedbremsing av befolkningsveksten. Innføring av et kapitalistisk system må sies å være et tiltak på lik linje med å innføre et sosialistisk system.

 

Nå tror jeg ikke det bare er å innføre noe som helst i Somalia, landet er i fullt kaos, men det er en annen sak.

Lenke til kommentar

Vel, erfaring tilsier at å innføre et mer kapitalistisk system fører til økt økonomisk vekst. Det er dermed mulig å tenke seg at at å innføre et kapitalistisk system i Somalia kan føre til økt økonomisk vekst som deretter kan føre til lavere fertilitetsrate og nedbremsing av befolkningsveksten. Innføring av et kapitalistisk system må sies å være et tiltak på lik linje med å innføre et sosialistisk system.

 

Nå tror jeg ikke det bare er å innføre noe som helst i Somalia, landet er i fullt kaos, men det er en annen sak.

Nå var det vel gjerne forutsetning for en del lån til uland på 70-tallet at man skulle forsøke å skape et kapitalistisk forbrukersamfunn i løpet av en tiårsperiode. For å sette det i perspektiv var det en økonomisk og samfunnsmessig utvikling som for oss i den industrielle verden tok noe mellom ett hundre og femti og to hundre år.

 

Det samme ble vel forsøkt i Russland etter Sovjetunionens fall. Sjokkterapi og salg av så mye offentlige eiendom som overhodet mulig.

 

Nå skal vi ikke late som om dette er den eneste årsaken til at Russland er der landet er i dag, men det har spilt en rolle.

 

Sjokkterapi ga ikke samme effekt i Storbritannia under revolusjonære Thatcher, men det har kanskje noe å gjøre med at økonomien og samfunnet var et forbrukersamfunn og industrialisert. Det, og massive innskudd av friske petroleums-Pund i den britiske økonomien. Reddet ræva til Thatcher-regjeringen.

Lenke til kommentar

Det eneste virkelige effektive tiltaket mot overbefolkning i f. eks. Somalia, er sosialisme. Når staten sørger for økonomisk sikkerhet for den eldre generasjonen, vil det ikke lenger være nødvendig å få så utrolig mange barn. Se statistikken for Cuba etter revolusjonen.

Morsomt nok var Somalia et sosialistisk land før de kollapset.

vense

Det er heller ingen statistikk som viser at sosialisme i fattige land fører til lavere fødselsrater. I Sør-Amerika

Brazil: 1.8

Chile: 1.9

Uruguay: 2.0

Argentina: 2.2

Colombia: 2.4

Peru: 2.5

Venezuela: 2.5

Paraguay: 3

Bolivia: 3.4

 

Chile er det mest høyrevridde landet i søramerika, Venezuela er det mest venstrevridde. Ser man på Afrika, så har de landene med mest økonomiske frihet, altså Botswana og Maritius en fertilitetsrate på 2.8 og 1.5. Velstandsøkning reduserer fertilitetsraten, og det vil ikke sosialisme føre til i Somalia.

Lenke til kommentar

Det samme ble vel forsøkt i Russland etter Sovjetunionens fall. Sjokkterapi og salg av så mye offentlige eiendom som overhodet mulig.

Det var fordi de skylde masse land, masse penger og måtte betale for det. Det hadde ingenting kapitalisme å gjøre.

 

Russlands økonomi er forsatt overregulert og ineffektiv sammenlignet med vesten. Men det er bedre forhold enn det ville ha vært om de forsettet med tidligere politikk, særlig om de prøvde ut en mellomting.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...