Spartapus Skrevet 19. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Jeg synes det blir vel sneversynt å komme med en dogmatisk fordømmelse av en praksis som er vært allmennt akseptert i store deler av verden i tusener av år. At det ikke hører hjemme i norsk tradisjon er jeg godt fornøyd med, men det er ingen grunn til at alle skal føye seg etter vår kultur, selv ikke - vil jeg påstå i globaliseringens tidsalder - om de befinner seg i landet. For å snu det på hodet; hvis jeg flytter til et muslimsk land og får sønner vil jeg ikke begynne å omskjære dem, og jeg ville opplevd det som et grovt overtramp om jeg ble påkrevd å gjøre det ved lov. Nei, la folk styre sine familier slik de ser best. Å regulere det med lov fungerer ikke uten å overåke folk i hjemmet døgnet rundt og det skaper bare konflikt og avstand. Endret 19. juli 2011 av Spartapus Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 19. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2011 Omskjæring av barn burde vært ulovlig: uavhengig av kjønn. Jeg passer mine egne saker og gir egentlig beng i hvordan andre oppdrar barna sine. Det er av rent praktiske årsaker at jeg ikke ville gjort det ulovlig, for det er ikke sånn at en lovtekst endrer kulturelle holdninger over natten - slikt tar generasjoner - og jeg tror man vil fortsette å omskjære jentebarn hvis man faktisk mener at dette er viktig, straff eller ei. Hvis de det gjelder er ellers fungerende samfunnsborgere virker det utrolig bortkastet å gjøre dem til straffedømte, da man forvandler en inntektskilde til en utgiftspost og en fornøyd innvandrer til en fremmedgjort innvandrer. Vi har ingenting å tjene på å gjøre integreringen mer vanskelig enn den allerede er. Vel... Poenget er at denne "trenden" kan endre seg over tid dersom det er ulovlig... Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 19. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2011 Ja, etter minst en generasjon. I mellomtiden skapes det mange kriminelle. Jeg ser heller ikke hvorfor det er noen bekymring for nordmenn hvordan andre oppdrar barna sine. Lenke til kommentar
793 Skrevet 19. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2011 Ja, etter minst en generasjon. I mellomtiden skapes det mange kriminelle. Jeg ser heller ikke hvorfor det er noen bekymring for nordmenn hvordan andre oppdrar barna sine.Det er med rette en stor bekymring for Nordmenn når fremmedetniske barn (som er godt på vei til å bli en majoritet i flere områder i Norge) blir oppdratt til at vold og seksuelle overgrep mot Nordmenn er greit (om ikke påkrevd). 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2011 De blir oppdratt til å voldta nordmenn? DET må jeg ha en kilde på! Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 19. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2011 Haha! Det må være den villeste påstanden jeg har hørt i mitt 19 år lange liv. Kanskje for hundrevis av år siden, men nå lever vi i 2011 og om noen blir oppdratt til og bokstavelig talt voldta noen må det være noe riv ruskende gale. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 19. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2011 Ja, etter minst en generasjon. I mellomtiden skapes det mange kriminelle. Jeg ser heller ikke hvorfor det er noen bekymring for nordmenn hvordan andre oppdrar barna sine. Tja... Men nå er de i Norge, og da bør de legge fra seg noe av overtroen og mye av den overtroiske praksisen som er vanlig i hjemlandet... Disse barna burde ikke bli utsatt for denne idiotiske praksisen i det hele tatt... 1 Lenke til kommentar
793 Skrevet 19. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2011 At mange mulimske ungdommer blir oppdratt til at det er helt greit å voldta norske (og generelt vestlige) jenter, er viden kjent. Kanskje for hundrevis av år siden, men nå lever vi i 2011 og om noen blir oppdratt til og bokstavelig talt voldta noen må det være noe riv ruskende gale.Ja, velkommen til den Vestlige verden anno 2011. 3 Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 19. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2011 Vær så snill å opplys oss med noen kilder da, siden det "er viden kjent". Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 19. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2011 Ja, velkommen til den Vestlige verden anno 2011. Takk for det, nå forventer jeg kilder opp og ned i mente. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2011 Tja, om de er oppdratt til å voldta vet jeg ikke. Det insinuerer at det er foreldrenes vilje. Men voldtekt synes vel etablert i de etniske grupper det er snakk om: I Pakistan som hevn og æreskode, på Balkan som del av etnisk krig og i Afrika som våpen. Og det er vel kjent at møtet mellom østlig (f. eks. pakistansk) og vestlig kultur har satt den normale kulturelle oppdragelsen ut av funksjon. Det førte til at barna som kom til Norge med arbeidsinnvandrende foreldre fra Pakistan dannet Young Guns, A-gjengen, B-gjengen med mere. De havnet i ingenmannsland, den tradisjonelle oppdragelsen hjemmefra fungerte ikke i Norge, og ingen kunne lære dem norsk folkeskikk, siden mødrene ikke var integrert. Geir 1 Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juli 2011 http://www.dagbladet.no/2011/07/18/nyheter/innenriks/skippergata/oslo/17358604/ Mann slått ned i Oslo sentrum. Gjerningsmannen beskrives å være en «mann fra romfolket», og skal være mellom 170 og 175 centimeter høy. 2 Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 19. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Når Einsatzgruppen rullet inn i sovjet for en stund tilbake, la tyskerne merke til noe som kanskje overrasket dem noe. Deres hat til minoritetene (semitter og andre steppefolk) som hadde befestet seg i Europa var ikke begrenset til dem selv. Slaverne (den europeiske folkegruppen i øst) som hadde blitt invandert av tyskerne selv, og som i lang tid hadde befunnet seg i et multikulturelt diktatur med de samme minoritetene, gikk nå gledelige med på å drepe disse menneskene, og intensiteten disse drapene ble utført med, sjokkerte tyskerne. I de baltiske statene, ble størsteparten av minoritetene drept av innbyggerne selv på få uker. Folk hadde over lengere tid gått lei minoritetene, men ettersom at staten ignorerte dette og fortsatte hensynløst å fylle landene opp med fremmede folkegrupper, vokste frustrasjonen og hatet i disse menneskene, og da staten og diktaturet endelig kollapset, eksploderte folket i raseri og lot det gå utover minoritetene som ble jaktet ned og drept. Vi ser igjen de samme tendensene i øst-euorpa, spesielt Russland hvor det daglig er etniske sammenstøt og hvor alvorlighetsgraden øker for hver dag. Nå er ikke situasjonen helt lik i vest-europa, trolig fordi vi ikke har en lang historie med å leve sammen med fremmede folkegrupper, men frustrasjonen i den gjennomsnittlige nordmannen er nå i full fart med å bygge seg opp. Folk er lei, og fortsetter den tankeløse innvandringspolitikken her til lands med de samme bieffektene vi ser, vil vi kanskje stå ovenfor en situasjon som vi har sett gang på gang i historien og som vil gjenta seg. Endret 19. juli 2011 av dicktator 4 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 19. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2011 Begynner å bli litt lynsjestemning rundt om i landet ja, spesielt når man ser at de evneveike politikerne ikke setter igang tiltak for å kaste ut pakket som ikke oppfører seg, men faktisk tvert imot heller innvilger opphold til dømte voldsmenn. 1 Lenke til kommentar
stalagmitt Skrevet 19. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2011 Man må skille mellom snille og slemme innvandrere. Gutten med flere forsøker å stigmatisere for å skape oppslutning om sin rasistiske ideologi. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg skjønner ikke helt det der. De hiver da ut folk som har vært her i mange år, som har jobb og barn i skolen og det hele uten dikkedarier, mens forbrytere får bli fordi saksbehandlingen tar for lang tid... Eller, jeg skjønner det. Men jeg liker det ikke. Geir Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2011 Byråkrati i et nøtteskall. Vanskelig å gjøre det rette, superenkelt å gjøre det "gale". Men men, bedre enn å bo i USA, Tyskland, Hellas eller Somalia. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2011 Vel som det heter om byråkrater: Tilgi dem ikke, for de vet hva de gjør... Geir Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 19. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2011 Byråkrati i et nøtteskall. Vanskelig å gjøre det rette, superenkelt å gjøre det "gale". Men men, bedre enn å bo i USA, Tyskland, Hellas eller Somalia. Nå ja.. men hva blir situasjonen om 50 år.. Vi sår jo allerede i dag den fremtiden våre barn skal høste... Fy flate for et kulturelt kaos det kommer til å bli.. Gettoer og bydeler under fremmed kontroll og det som verre er vil jo bli helt vanlig også her til lands... 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 19. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2011 Tror ikke jeg ville bodd i Somalia nei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg