Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om Norge blir ødelagt med 7,7% arbeidsledighet blant innvandrere, så må jo Spania være tilbake i Steinalderen nå, med 20% arbeidsledighet og 45% blant unge.

 

Frykten er per i dag ubegrunnet. I juni i år var registrerte arbeidsledige 2,5% av den totale arbeidsstyrken. Stort lavere enn det kan det egentlig ikke være uten at det blir håpløst å ansette mennesker. Men, nå er det gjerne sånn at mange tar midlertidige lavstatusjobber for å klare seg mens de søker på andre, så den reelle konkurransen er langt høyere, og her sliter i min erfaring innvandrerne med å nå opp.

 

Jøss, var vist 15 år gammel denne asylsøkeren som utførte en voldtekt utenfor stortinget, han er også sluppet fri også kommer det frem av artikkelen.

 

http://www.dagbladet.no/2011/07/18/nyheter/voldtekt/innenriks/siktelse/17356848/

 

Det skulle jo bare mangle. Jeg forstår at folk lar seg rive med av avisoverskriftene, men det er viktig å huske på at Dagbladet først og fremst er interessert i selge aviser, ikke å gi en korrekt saksfremstilling. Man er ikke en voldtektsmann før man faktisk er blitt dømt for det, men overskriften "mulig voldtekt" er altfor kjedelig for forsiden.

Lenke til kommentar

Det skulle jo bare mangle. Jeg forstår at folk lar seg rive med av avisoverskriftene, men det er viktig å huske på at Dagbladet først og fremst er interessert i selge aviser, ikke å gi en korrekt saksfremstilling. Man er ikke en voldtektsmann før man faktisk er blitt dømt for det, men overskriften "mulig voldtekt" er altfor kjedelig for forsiden.

 

Joda.. det er riktig det der med Dagladet og salg aviser osv... Men nå å rull inn litt her da.. vi trenger ikke være domstol...

 

Det var sikkert frivillig, hun var jo over beruset og sa ikke nei, ergo var det frivillig...

 

Yeaa..

Lenke til kommentar

Problemet her er at offeret ikke vil melde seg. Dermed mangler hennes syn på frivillighetsaspektet.

 

Hun er nok i en situasjon nå som endel jenter havner i: Hun er var for full til å kunne handle rasjonelt og gjøre motstand, og i ettertid er hun lite lysten på å havne i VG og Blabla og kanskje bli identifisert for familie og venner.

 

Det er synd, men forståelig, at hun kvier seg.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Joda.. det er riktig det der med Dagladet og salg aviser osv... Men nå å rull inn litt her da.. vi trenger ikke være domstol...

 

Det var sikkert frivillig, hun var jo over beruset og sa ikke nei, ergo var det frivillig...

 

Yeaa..

 

Ingen av oss som sitter her vet noe som helst om hva som skjedde. Det eneste vi kan si med sikkerhet er at det var et seksuelt møte mellom en jente og en gutt som av noen ble oppfattet som en voldtekt, men ikke av andre (stortingsvaktene). Jeg vet ikke hvor beruset hun var, jeg vet ikke hva hun sa, jeg vet ikke hvordan det hele så ut og det tror jeg heller ingen andre her gjør.

 

Jeg synes det er problematisk for rettstaten at avisene kan stemple noen som kriminell før det er felt dom, da de sosiale konsekvensene kan bli noe man føler på kroppen hver dag enten man er skyldig eller ei. I teorien kan hvem som helst anmelde hvem som helst for hva som helst, og det er altfor lettvint til at det burde være grunnlag for avisoverskrifter der man blir stemplet som det ene og det andre. I dette tilfellet er ikke personen engang blitt anmeldt.

 

Nå må ikke dette tolkes dithen at jeg er noen forsvarsperson for innvandrere med diskriminerende kvinnesyn, tvert imot har jeg flere ganger tatt til orde for at innvandring burde sorteres og sluses inn eller ut av landet ift. til tidligere erfaringer med de forskjellige etnisiteter/kulturer, slik at man kan bruke statistikk til å få inn de innvandrerne som kan forventes å fungere best i samfunnet og stenge ute resten. Noe så pragmatisk faller imidlertid menneskerettighetsfanatikerne tungt for brystet, så vi legger på mange måter til rette for kontinuerlig økende voldtekter ved at vi fortsetter å slippe inn mennesker som er overrepresentert på voldtektsstatistikken inn i et seksuelt liberalt land, samtidig som voldtekt i seg selv er et utrolig vanskelig forhold å bevise uten vitner eller fysiske skader. Dessverre ser det ut til at mange synes dette er helt greit, for de rødgrønne - som man bare kan drømme om vil føre en asylpolitikk som går på tvers av menneskerettighetene - sitter fortsatt på 25-30% av stemmen iflg. meningsmålinger. Nå leser jeg at krisen i Somalia utløser en flom av flyktninger, så det er kanskje på tide nordmenn spør seg selv hva slags land de egentlig vil ha.

Lenke til kommentar

Hvor har Camlon sagt at integrering ødelegger Norge? Det han sa var at integreringen ikke fungerer.

 

Og at standpunktet mitt ift. integrering ødelegger Norge. 1+1=2, ikke sant?

 

Når det gjelder USA, så har jeg forklart hvorfor muslimer der er mer vellykkede. Det er de høyt utdannede som kommer dit, og i tillegg de som faktisk innser at de må jobbe for føden.

 

Mexicanerne som kommer er ihvertfall ikke høyt utdannede. Likevel, de lovlige mexicanske innvandrerne ligger ikke noe under snittet i USA.

Lenke til kommentar
Nei, i denne saken var det snakk om at jenter med mensen ikke får lov til å be sammen med andre folk. Det er en regel i Islam. Du må gjerne være uenig i den regelen, du kan for den saks skyld være uenig i hele religionen (jeg er!) men du kan ikke hindre religiøse å forholde seg til sin religion i Norge; for vi har religionsfrihet.

Nettopp! I denne saken var det snakk om at skolen promoterer en ond ideologi der jentene er annenrangs, og fysisk flyttes til dårligere plasser for å vise hvor liten verdi de faktisk har.

 

Slik ekstremt ondskapsfull behandling av små barn synes jeg ikke kan rettferddiggjøres ved å vise til religionsfrihet! I skolen skal man ha frihet FRA religion.

 

Sitat fra artikkelen:

 

The picture is taken from the back of the cafeteria. In the distance are the boys. They're male, so they get to sit up front at prayers. Behind them are the girls. They're female, so they have to sit behind the boys because they're second-class citizens – not in the whole of Canada, not formally, not yet, but in the cafeteria of a middle school run by the Toronto District School Board they most certainly are.

 

And the third row? The ones with their backs to us in the foreground of the picture? Well, let the Star's caption writer explain:

 

At Valley Park Middle School, Muslim students participate in the Friday prayer service. Menstruating girls, at the very back, do not take part.

 

Jeg blir forbannet og provosert over slik direkte og ubesløret ondskap.

 

Det er ditt problem. De syntes sikkert synd på deg, som ikke har oppdaget den "korrekte" religionen. Men det er uansett ikke en politisk beslutning, og i Norge ER DET IKKE LOV Å DISKRIMINERE MOT RELIGIØSE! Fatter du hva jeg sier? Det du er for er mot grunnloven!

Så religiøse skal ha lov til å omskjære jentebabyer fordi det er en del av religionen deres?

Lenke til kommentar
Hvor har Camlon sagt at integrering ødelegger Norge? Det han sa var at integreringen ikke fungerer.

Og at standpunktet mitt ift. integrering ødelegger Norge. 1+1=2, ikke sant?

 

Når det gjelder USA, så har jeg forklart hvorfor muslimer der er mer vellykkede. Det er de høyt utdannede som kommer dit, og i tillegg de som faktisk innser at de må jobbe for føden.

Mexicanerne som kommer er ihvertfall ikke høyt utdannede. Likevel, de lovlige mexicanske innvandrerne ligger ikke noe under snittet i USA.

Det er ufyselig av deg å late som ditt standpunkt til integrering er det eneste mulige. Ergo er det 1+1=99 i regnestykket ditt.

 

I USA får man forøvrig mindre gratis enn i Norge. Man må jobbe for føden.

Lenke til kommentar
Så religiøse skal ha lov til å omskjære jentebabyer fordi det er en del av religionen deres?

 

Meningsløs kulturimperialisme er en fin måte å ødelegge integrering som kunne fungert ved å bli opphengt i smålig detaljstyring av folks liv. Jeg går utfra at vi begge kommer fra en bakgrunn som tilsier at vi har lite til over for omskjæring av jenter eller omskjæring overhodet, så vi er enige om at dette er en praksis vi ikke vil ta i med ildtang, men det er strengt tatt av underordnet betydning hvorvidt innvandrerforeldre omskjærer barna eller ikke så lenge de er fungerende samfunnsborgere som bidrar økonomisk og overholder loven. Det er viktig at vi begrenser målsetningen med integreringen til jobb og lovlydighet, for straks man skal begynne å presse sine kulturelle tradisjoner over på andre går inn man på et svært sårbart og etter min mening irrelevant felt, og man risikerer å skape konflikter med innvandrere som ellers ville fungert godt.

Lenke til kommentar

Hva skjer så med denne asylsøkeren? En tur på Oslo politikammer og en liten smekk på rumpa? Deretter vandrer han fritt ut i Oslos gater, mens Jens og hele den rødgrønne regjeringen sitter på ræv og gjør ingen verdens ting.

 

Det er jo en selvfølge.. Det er jo dem det er synd på...

 

Vi som bor her er jo ikke mye verd :ohmy:

Lenke til kommentar

Stortingsvakter fulgte voldtekt direkte på video

 

Nøkkelordet finnes i ingressen; asylsøker. Hva skjer så med denne asylsøkeren? En tur på Oslo politikammer og en liten smekk på rumpa? Deretter vandrer han fritt ut i Oslos gater, mens Jens og hele den rødgrønne regjeringen sitter på ræv og gjør ingen verdens ting.

Hva skulle de ha gjort? Ingen anmeldelse, og ikke vet de hvem offeret var, eller om det er riktig gjerningsmann...

Lenke til kommentar
Så religiøse skal ha lov til å omskjære jentebabyer fordi det er en del av religionen deres?

 

Meningsløs kulturimperialisme er en fin måte å ødelegge integrering som kunne fungert ved å bli opphengt i smålig detaljstyring av folks liv. Jeg går utfra at vi begge kommer fra en bakgrunn som tilsier at vi har lite til over for omskjæring av jenter eller omskjæring overhodet, så vi er enige om at dette er en praksis vi ikke vil ta i med ildtang, men det er strengt tatt av underordnet betydning hvorvidt innvandrerforeldre omskjærer barna eller ikke så lenge de er fungerende samfunnsborgere som bidrar økonomisk og overholder loven. Det er viktig at vi begrenser målsetningen med integreringen til jobb og lovlydighet, for straks man skal begynne å presse sine kulturelle tradisjoner over på andre går inn man på et svært sårbart og etter min mening irrelevant felt, og man risikerer å skape konflikter med innvandrere som ellers ville fungert godt.

 

Omskjæring av barn burde vært ulovlig: uavhengig av kjønn.

Lenke til kommentar

Hva skulle de ha gjort? Ingen anmeldelse, og ikke vet de hvem offeret var, eller om det er riktig gjerningsmann...

 

Overvåkningskamera burde vel gi en ganske grei pekepinn på gjerningsmann, i tillegg til mange vitner som går forbi og ser hendelsen. Uten offeret = ingen sak.

 

Har vi en statistikk som viser om/at asylsøkere straffes mindre hardt enn etniske nordmenn? Eller er det der bare en frase dere liker å komme med?

 

Geir :)

 

Hadde vært interessant med en slik statistikk.

Forøvrig er det bare en frase jeg bruker, uavhengig om gjerningsmannen er etnisk norsk eller asylsøker.

Endret av Friksjon
Lenke til kommentar

 

Så religiøse skal ha lov til å omskjære jentebabyer fordi det er en del av religionen deres?

 

Du må ha hukommelse som en gullfisk... Som tidligere sagt: med mindre det er eksplisitt ulovlig i Norge, er enhver religiøs handling tillatt. Det inkluderer omskjæring av gutter, men ikke jenter. Det inkluderer bønn fem ganger daglig, det inkluderer at jenter må gå med slør, og det inkluderer at menn må gå med turban alt etter hvilken religion vi snakker om.

Lenke til kommentar
Omskjæring av barn burde vært ulovlig: uavhengig av kjønn.

 

Jeg passer mine egne saker og gir egentlig beng i hvordan andre oppdrar barna sine. Det er av rent praktiske årsaker at jeg ikke ville gjort det ulovlig, for det er ikke sånn at en lovtekst endrer kulturelle holdninger over natten - slikt tar generasjoner - og jeg tror man vil fortsette å omskjære jentebarn hvis man faktisk mener at dette er viktig, straff eller ei. Hvis de det gjelder er ellers fungerende samfunnsborgere virker det utrolig bortkastet å gjøre dem til straffedømte, da man forvandler en inntektskilde til en utgiftspost og en fornøyd innvandrer til en fremmedgjort innvandrer.

 

Vi har ingenting å tjene på å gjøre integreringen mer vanskelig enn den allerede er.

Lenke til kommentar

 

Så religiøse skal ha lov til å omskjære jentebabyer fordi det er en del av religionen deres?

 

Du må ha hukommelse som en gullfisk... Som tidligere sagt: med mindre det er eksplisitt ulovlig i Norge, er enhver religiøs handling tillatt. Det inkluderer omskjæring av gutter, men ikke jenter. Det inkluderer bønn fem ganger daglig, det inkluderer at jenter må gå med slør, og det inkluderer at menn må gå med turban alt etter hvilken religion vi snakker om.

 

Du kommer alltid med personangrep du. Ble du mobbet på barneskolen? :)

 

Hvorfor er det greit å omskjære gutter? Er du muslim?

Lenke til kommentar

Det er ikke påbudt å omskjære hverken gutter eller jenter i Islam, det er en kulturell praksis som er ulovlig i Norge.

Jøder og katolikker, derimot, omskjærer som regel gutter.

 

Jeg er ateist, og hvis du mener at å peke ut at fyren "glemmer" jævlig ofte er personangrep, så lurer jeg på hvor skjørt ego du egentlig har?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...