tom waits for alice Skrevet 15. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2011 Nei det er jeg enig i. Det er ikke skolens oppgave å vurdere menneskers verdi, enten det er jenter, innvandrere eller andre. Men det er en mening jeg kan ytre fordi jeg bor i et and hvor det er lov å ha egne meninger. Geir Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 15. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2011 Vi må sende hjem alle kriminelle ikke-etniske norske individer. Det inkluderer folk som er født i Norge og som fortsetter i den utelandske trenden. 5 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2011 Hvordan vil du få til det? Geir Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 15. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2011 Hvordan det går etterhvert: Kantina på skolen er omgjort til bønnerom, og jenter med mensen sitter bakerst og får ikke delta. Hår må skjules, og dette styres med jernhånd.. Fredagsbønner tas på skolen da ellers ville barna forlatt skolen på fredager. Landet er Kanada. Multikulturister og kulturrelativister er nok fornøyd. http://www.steynonli...t/view/4259/28/ I saken får du også se skolen for 30 år siden. "Å nei, å nei! Religiøs frihet!" Jeg skjønner ikke. Mener du slikt er akseptabelt? Skremmende. For mine døtre? Nei. For min nabos døtre? Ja. Det er nemlig slik at norsk lov tar utgangspunkt i at mennesker skal få velge selv. Det er derfor det er ulovlig med tvang. Krisesentrene går til politiet dersom det er fare for liv og helse, som for eksempel hvis trusler blir ytret. Det er som sagt straffbart. Dette burde det ikke være nødvendig for meg å fortelle deg; dette burde du allerede vite. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 15. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2011 Hvordan det går etterhvert: Kantina på skolen er omgjort til bønnerom, og jenter med mensen sitter bakerst og får ikke delta. Hår må skjules, og dette styres med jernhånd.. Fredagsbønner tas på skolen da ellers ville barna forlatt skolen på fredager. Landet er Kanada. Multikulturister og kulturrelativister er nok fornøyd. http://www.steynonli...t/view/4259/28/ I saken får du også se skolen for 30 år siden. "Å nei, å nei! Religiøs frihet!" Jeg skjønner ikke. Mener du slikt er akseptabelt? Skremmende. For mine døtre? Nei. For min nabos døtre? Ja. Det er nemlig slik at norsk lov tar utgangspunkt i at mennesker skal få velge selv. Det er derfor det er ulovlig med tvang. Krisesentrene går til politiet dersom det er fare for liv og helse, som for eksempel hvis trusler blir ytret. Det er som sagt straffbart. Dette burde det ikke være nødvendig for meg å fortelle deg; dette burde du allerede vite. Jøje meg, snakk om å være naiv. Tror du virkelig politiet er i stand til å hjelpe disse kvinnene? Disse miljøene er veldig lukket og har en sterk indre justis. De blir fryst ut av sin familie og omtrent alle dem kjenner. Etter en dag så vet alle i miljøet at du er en synder og behandler deg som du skulle vært en spedalsk. Og i verste fall blir du drept av en mannlig slektning. Politiet har ingen mulighet til å gjøre noe med det og de som går til det skrittet å drepe, bryr seg ikke om at de må i fengsel. De ser på det som en plikt og er forventet til å drepe. Ære er veldig viktig i disse miljøene. Vi bor ikke i kardemomme by. 2 Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 15. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2011 Hvordan vil du få til det? Geir Sende de kriminelle innvandrerne hjem mener du? 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2011 Du sier du vil sende hjem alle. Hvordan vil du sende "hjem" de som er født i Norge og kanskje endog er norske statsborgere? Hva er "hjem" i de tilfellene, og hvis du mener foreldrenes hjemland, hvorfor skal de ta imot norskfødte kriminelle når du ikke vil ha deres ditto? Geir 1 Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 15. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2011 Fordi de ikke er "etnisk norske"? 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2011 Jeg skjønner at det er fordi de ikke er etnisk norske han vil sende dem ut. Det besvarer ikke spørsmålet: Hvorfor skal et annet land ta imot en kriminell person som er født i Norge, hvis Norge ikke vil ta imot kriminelle som er født i deres (og andre) land? Geir Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 15. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) Du sier du vil sende hjem alle. Hvordan vil du sende "hjem" de som er født i Norge og kanskje endog er norske statsborgere? Hva er "hjem" i de tilfellene, og hvis du mener foreldrenes hjemland, hvorfor skal de ta imot norskfødte kriminelle når du ikke vil ha deres ditto? Geir Sende dem til det landet foreldrene kom fra selvsagt. Dersom de landene ikke vil ta dem imot, foreslår jeg hardt kroppsarbeid på Svalbard? Uansett skal alle utlendinger som begår kriminalitet settes til hardt kroppsarbeid. Jeg skjønner at det er fordi de ikke er etnisk norske han vil sende dem ut. Det besvarer ikke spørsmålet: Hvorfor skal et annet land ta imot en kriminell person som er født i Norge, hvis Norge ikke vil ta imot kriminelle som er født i deres (og andre) land? Geir Vi tar fra vedkommende statsborgerskap og sparker han ut av Norge vel? Evt. kan de ansettes som hushjelper for Kristin Halvorsen og Jens Stoltenberg Endret 15. juli 2011 av nico69 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2011 Hvordan det går etterhvert: Kantina på skolen er omgjort til bønnerom, og jenter med mensen sitter bakerst og får ikke delta. Hår må skjules, og dette styres med jernhånd.. Fredagsbønner tas på skolen da ellers ville barna forlatt skolen på fredager. Landet er Kanada. Multikulturister og kulturrelativister er nok fornøyd. http://www.steynonli...t/view/4259/28/ I saken får du også se skolen for 30 år siden. "Å nei, å nei! Religiøs frihet!" Jeg skjønner ikke. Mener du slikt er akseptabelt? Skremmende. For mine døtre? Nei. For min nabos døtre? Ja. Det er nemlig slik at norsk lov tar utgangspunkt i at mennesker skal få velge selv. Det er derfor det er ulovlig med tvang. Krisesentrene går til politiet dersom det er fare for liv og helse, som for eksempel hvis trusler blir ytret. Det er som sagt straffbart. Dette burde det ikke være nødvendig for meg å fortelle deg; dette burde du allerede vite. Jøje meg, snakk om å være naiv. Tror du virkelig politiet er i stand til å hjelpe disse kvinnene? Disse miljøene er veldig lukket og har en sterk indre justis. De blir fryst ut av sin familie og omtrent alle dem kjenner. Etter en dag så vet alle i miljøet at du er en synder og behandler deg som du skulle vært en spedalsk. Og i verste fall blir du drept av en mannlig slektning. Politiet har ingen mulighet til å gjøre noe med det og de som går til det skrittet å drepe, bryr seg ikke om at de må i fengsel. De ser på det som en plikt og er forventet til å drepe. Ære er veldig viktig i disse miljøene. Vi bor ikke i kardemomme by. Så hva er din løsning? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2011 Vi snakker om to forskjellige ting her. Det ene er religiøs frihet, det andre er religiøs tvang. Det at vi har religiøs frihet i Norge er positivt. Hvis vi IKKE hadde hatt det, hadde vi per definisjon tvunget religiøse til å misse bønnetider, gå i feil drakt i forhold til sin religion og så videre. Det at foreldre utfører religiøs tvang overfor sine døtre er ikke Norges feil, det er foreldrenes feil, og er ikke grunn nok til å fjerne religiøs frihet! Det ville nemlig føre til et større overgrep på en større andel av befolkningen. Med andre ord er det at døtre blir tvunget til å gå med hodeplagg den minste av to onder. I tillegg finnes det løsninger for disse døtrene. Krisesentre, politiet, rådgivere, lærere osv kan alle bistå i slike situasjoner. Her snakker vi selvsagt ikke om folk som blir tvunget til å gå med hodeplagg, men om langt verre ting som tvunget giftemål, voldtekt, kjønnslemlestelse osv. Og her er det en jobb og gjøre, men dette er FREMDELES et mindre onde enn å forhindre alle religiøse i å utøve sin religion. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2011 Vi tar fra vedkommende statsborgerskap og sparker han ut av Norge vel? Til hvilket land skal du sparke ham? Hvor hører et menneske uten statsborgerskap hjemme? Spesielt hvis han er kriminell og vi ikke vil ha ham selv... Geir Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 16. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2011 Vi tar fra vedkommende statsborgerskap og sparker han ut av Norge vel? Til hvilket land skal du sparke ham? Hvor hører et menneske uten statsborgerskap hjemme? Spesielt hvis han er kriminell og vi ikke vil ha ham selv... Geir De trenger sikkert folk på grønnland... har hørt det er mange ledige tomter der Alternativt finnes det også mye plass på både sør og norpolen, og midt i Sahara ørkenen... Ellers så kan man jo ta en spansk en og bare si at halvparten av Libya er et land som tilhører de forviste og så setter vi de som bodde der før i flyktningeleir... Denne metoden funket jo bra i Israel og da har vi i alle fall samlet problemet på en plass.. 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2011 Det er ikke lov å fradømme noen statsborgerskapet uten videre. Det er svært komplisert lovgivning for nettopp å sikre at folk IKKE blir gående statsløse, for da blir det umulig å straffe de. Dere tenker helt feil. Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 16. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2011 Det har, i mine øyne, ikke noe å gjøre med rase eller farge. Problemet ligger i kultur og etnisitet. Sjekk ut meningen bak ordet etnisitet. UNESCO som ville erstatte ordet rase med etnisitet på 50-tallet, så det betyr teknisk sett det samme. Etnisitet og rase er ikke det samme. Jeg vil si at det er direkte rasistisk å påstå at etnisk bakgrunn og rase er det samme, da etnisitet handler om kultur (hva som knytter en gruppe mennesker sammen). Rase handler om biologi. Dersom man knytter rase opp mot kultur sier man samtidig at mennesker med primitive kulturer (f.eks. kulturer basert på islam) er genetisk primitive. Det tar jeg sterk avstand fra. Greit nok at du tar sterk avstand fra det, men biologisk sett så tar du feil Se denne saken f.eks: http://www.wired.com/wiredscience/2009/05/songbirdculture/ Boerne opplever mange overgrep, men de tok aldri land fra Afrikanerne: http://www.timeslive.co.za/ilive/2011/07/11/white-settlers-never-stole-any-land-from-africans På tide at vi hvite skal bli påtvunget dårlig samvittighet. Nord-Europa blir fremtidens slagmark: http://www.dagbladet.no/2011/07/15/kultur/nils_rune_langeland/europa/islam/velferdsstaten/17321062/ 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2011 Vi hvite? Er du boer? Har noen påstått at du har stjålet mark fra Afrikanere? Har noen påstått at du har deltatt i slavetransport? At du har begått rasedrap? Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 16. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2011 Vi tar fra vedkommende statsborgerskap og sparker han ut av Norge vel? Til hvilket land skal du sparke ham? Hvor hører et menneske uten statsborgerskap hjemme? Spesielt hvis han er kriminell og vi ikke vil ha ham selv... Geir Tja, hva foreslår du? Vi kan sette ham i en robåt og la han seile sin egen sjø? Vi hvite? Er du boer? Har noen påstått at du har stjålet mark fra Afrikanere? Har noen påstått at du har deltatt i slavetransport? At du har begått rasedrap? Boere stjal faktisk ikke land. De kom til urørt mark. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2011 (endret) Vi hvite? Er du boer? Har noen påstått at du har stjålet mark fra Afrikanere? Har noen påstått at du har deltatt i slavetransport? At du har begått rasedrap? Boere stjal faktisk ikke land. De kom til urørt mark. Og mitt spørsmål er: HAR NOEN PÅSTÅTT DET MOTSATTE? Slutt å still dere i martyrposisjon, og stå som menn! Forbanna lissom-offer! Slutt å bruk stråmenn som noen feige drittsekker, og diskuter det vi faktisk prater om her, ikke noe ingen har sagt, ment eller en gang tenkt! Hvis jeg skulle diskutert som dere hadde jo diskusjonen gått sånn: Nasse: Jeg liker ikke terrorister. Jeg: Hvordan VÅGER du å påstå at alle muslimer er terrorister? Nasse: Hæh? Jeg: Forbanna rasist! Kommer her og påstår at alle med brun hud spiser vannmelon og kylling! Endret 16. juli 2011 av tofagerl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg