tom waits for alice Skrevet 12. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2011 Ja, la oss benytte mere skattepenger på folk som i utgangspunket ikke er annet enn en utgift. Vel, det er kanskje smartere enn å gjøre ingenting, når resultatet er voldtekter... Jaja. Hadde ikke skjedd om han ikke var her. Men det er han. Vi kan alle drømme om en ideell verden, men så lenge det ikke er noen av oss gitt å leke Gud, får vi nøye oss med å gjøre det beste ut av elendigheten. Geir 1 Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 12. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2011 Vi trenger flere innvandrere. Lenke til kommentar
bas Skrevet 12. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2011 ^^Hvorfor trenger vi flere invandrere? Norge som nasjon har klart seg lenge og vel før denne hodeløse invandringa begynte. 1 Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 12. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2011 ^^Hvorfor trenger vi flere invandrere? Norge som nasjon har klart seg lenge og vel før denne hodeløse invandringa begynte. Nei, Norge var et U-land før innvandringen begynte. Dessuten er innvandrere verdt mer enn nordmenn. 1 Lenke til kommentar
bas Skrevet 12. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2011 ^^Hvorfor trenger vi flere invandrere? Norge som nasjon har klart seg lenge og vel før denne hodeløse invandringa begynte. Nei, Norge var et U-land før innvandringen begynte. Dessuten er innvandrere verdt mer enn nordmenn. Ok, du om det. Sånn åpenbar trolling gidder jeg ikke diskutere engang. Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 12. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2011 ^^Hvorfor trenger vi flere invandrere? Norge som nasjon har klart seg lenge og vel før denne hodeløse invandringa begynte. Nei, Norge var et U-land før innvandringen begynte. Dessuten er innvandrere verdt mer enn nordmenn. Ok, du om det. Sånn åpenbar trolling gidder jeg ikke diskutere engang. Neida, beklager, du er visst ny til diskusjonen, jeg bare aper etter marxistene her. Jeg er imot all fremmedetnisk innvandring til Norge. Alle ikke vestlige innvandrere som er her, er gjester og skal på lang sikt tilbake til sine hjemland! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 12. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2011 ..er din innstilling. Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 12. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2011 ..er din innstilling. Sa kulturmarxisten. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 12. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2011 Jeg er fristet til å spør. Hva slags holdninger har man, om man er en "kulturmarxist" ? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 12. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2011 ..er din innstilling. Sa kulturmarxisten. Hvem? Det var jeg som sa det. Og jeg er ikke kulturmarxist. Det burde vel egentlig være lov å si at dette begynner å bli usaklig. Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 12. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2011 Den store innvandringen i Norge er ganske skummel med tanke på at vi er så utrolig få her og dermed ekstra sårbare for innvandring og konsekvenser som kommer med dette. Så en dokumentar på NRK om "Det Muslimske Brorskapet". Der sa lederne rett ut at de vil islamisere Europa og få hele Europa til å følge Sharialoven, måten de sier at de skal islamisere Europa på, er ved å "bruke demokratiet som djevelen har gitt oss mot oss". Dette kan vel la seg gjøre hvis vi tar inn mange ikke-vestlige innvandrere og de generelt sett får en del flere barn enn oss. Nå er det jo ikke slik at den vanlige muslim er ond og vil ta over Europa, men det at de blir tvunget til å gå med burka og lignende skaper et godt skille mellom dem og oss har ganske stor påvirkning og gjør at de holder seg mer sammen. Det ble også vist bilder fra de muslimske landene for litt mer enn 100 år siden, og der kunne man se at ikke en eneste kvinne gikk med hodeplagg som skulle dekke håret, og det står ingenting i Koranen om at kvinner må dekke håret, det eneste er brystene. Det at kvinner skal dekke til håret er altså et nyere fenomen og skal være et middel for å skape et skille mellom dem og oss. Det er klart at en kvinne som går med burka og ser en haug med unge kvinner ligge halvnaken i parken og deige seg tenker inni seg at hun egentlig er bedre enn de tøsene. Det tror i alle fall jeg at jeg hadde gjort. Mulig jeg er helt off topic nå og skriver mye drit, men 90% er fra dokumentaren, så ikke skyt meg. 2 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 13. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2011 ..er din innstilling. Sa kulturmarxisten. Ja, alle som ikke mener det samme som deg er kommunister/marxister... Alle som ikke vil kaste utlendinger (uansett om de er lovlydige eller ikke) ut av landet, er jo selvsagt marxister... jaaaada.. Så da er vel du Nazisten på forumet du da? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 13. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2011 (endret) Jeg er fristet til å spør. Hva slags holdninger har man, om man er en "kulturmarxist" ? Det lurte jeg på også, så jeg søkte.. Snublet over dette: Kulturmarxisme er marxistisk teori anvendt på kulturelle forhold. Den klassiske marxismen ser klassenes kamp om de materialistiske ressursene som den mest sentrale styringsfaktoren for samfunnets sosiale forhold, der en gruppe kontrollerer produksjonsfaktorene og dermed kontrollerer og undertrykker den øvrige befolkningen. Denne teorien utvides i kulturmarxismen, hvor man også tar for seg kjønn, rase, seksuell legning m.fl. som en ytterligere inndeling av samfunnets maktforhold. Den væpende revolusjonen, som i marxismen sees som nødvendig for at den økonomisk priviligerte samfunnsklassen skal oppgi sin kontroll, erstattes i kulturmarxismen med begreper som kvinnekamp, seksuell frigjøring og flerkultur. Den teoretiske anvendelsen er på de fleste måter den samme som for klassisk marxisme, men de praktiske innføringsmetoder skiller seg altså vesentlig. I vesten, der marxismen ikke lyktes å ta makten gjennom bruk av vold ble det kulturmarxismen som skulle vise seg å ha størst suksess gjennom media, kunst, teater, film og andre kulturinstitusjoner. Samtidig lyktes det med bakgrunn i Frankfurtskolen å etablere et omfattende politisk hegemoni innen skolevesenet, høyere utdanning og forskning, og dermed styre de intellektuelle impulsene i samfunnet. Politisk korrekthet Den marxistiske revolusjonen beskrives av Marx å måtte gå via et mellomstadie , sosialismen, før den kan nå sitt endelige mål kommunismen. I dette mellomstadiet er det proletariatets diktatur kommer til å styre, ved at opposisjon fra kommunismens motstandere holdes nede før samfunnet til slutt faller til ro med den kommunistiske styreform der alle vil få sine materielle behov oppfyllt. Siden kulturmarxismen er rettet mot et kulturellt hegemoni har den således ikke samme mulighet til fysisk besittelse av viktige faktorer. Kulturmarxismens forsøk på å nøytralisere sine motstandere og avvise sine kritikere har gitt opphav til uttrykket politisk korrekthet, der motstand av kulturmarxismen og liberale verdier i sin helhet tabuiseres, fordømmes, latterliggjøres, patologiseres og i tilfeller også forbys. Kilde: http://no.metapedia..../Kulturmarxisme Finner ikke begrepet i noen store leksikon. Verken på wikipedia, DNL, eller noe annet sted. Ellers finner jeg begrepet brukt av Det liberale folkepartiet etc. så det kan jo være et oppdiktet begrep som motstandere av kommunisme har laget, formet og fylt med et innhold som passer deres ideologi... TurboEdit: Nei, nå fant jeg det.. http://en.wikipedia....ultural_Marxism Cultural Marxism is a generic term referring to a loosely associated group of Marxists who have sought to apply critical theory to matters of family composition, gender, race, and cultural identity within Western society. Endret 13. juli 2011 av turbonello Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 13. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2011 ..er din innstilling. Sa kulturmarxisten. Ja, alle som ikke mener det samme som deg er kommunister/marxister... Alle som ikke vil kaste utlendinger (uansett om de er lovlydige eller ikke) ut av landet, er jo selvsagt marxister... jaaaada.. Så da er vel du Nazisten på forumet du da? Selv om jeg ikke vil kalle Simon Aldra en kulturmarxist, så virker det ikke som om du forstår hva kulturmarxisme er for noe. Kulturmarxisme er ikke marxisme, men handler mer om at vesten er årsaken til at fattigdom eksisterer og fordi vi er skyld i det så er vi pliktet til å ta imot asylsøkere. Det handler om å sympatisere med kriminelle, fordi de er bare et produkt av et sykt samfunn, etc. Det er brukere som er kulturmarxister, f.eks statsviter. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 13. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2011 (endret) ..er din innstilling. Sa kulturmarxisten. Ja, alle som ikke mener det samme som deg er kommunister/marxister... Alle som ikke vil kaste utlendinger (uansett om de er lovlydige eller ikke) ut av landet, er jo selvsagt marxister... jaaaada.. Så da er vel du Nazisten på forumet du da? Selv om jeg ikke vil kalle Simon Aldra en kulturmarxist, så virker det ikke som om du forstår hva kulturmarxisme er for noe. Nei, har aldri hørt om det... Kulturmarxisme er ikke marxisme, men handler mer om at vesten er årsaken til at fattigdom eksisterer og fordi vi er skyld i det så er vi pliktet til å ta imot asylsøkere. Det handler om å sympatisere med kriminelle, fordi de er bare et produkt av et sykt samfunn, etc. Det er brukere som er kulturmarxister, f.eks statsviter. Okei. Greit å vite... Men tviler på at noen her går under den kategorien. Jeg vil tro det er ytterst få. Jeg er i alle fall ingen sympatisør av kriminelle utlendinger fordi de er et produkt av et sykt samfunn... Endret 13. juli 2011 av turbonello Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 14. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2011 Det har, i mine øyne, ikke noe å gjøre med rase eller farge. Problemet ligger i kultur og etnisitet. Sjekk ut meningen bak ordet etnisitet. UNESCO som ville erstatte ordet rase med etnisitet på 50-tallet, så det betyr teknisk sett det samme. Etnisitet og rase er ikke det samme. Jeg vil si at det er direkte rasistisk å påstå at etnisk bakgrunn og rase er det samme, da etnisitet handler om kultur (hva som knytter en gruppe mennesker sammen). Rase handler om biologi. Dersom man knytter rase opp mot kultur sier man samtidig at mennesker med primitive kulturer (f.eks. kulturer basert på islam) er genetisk primitive. Det tar jeg sterk avstand fra. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 14. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2011 Ja, la oss benytte mere skattepenger på folk som i utgangspunket ikke er annet enn en utgift. http://www.dagbladet.no/2011/07/10/nyheter/ran/innenriks/17254544/ Her er en sosialistene feilet i å oppdra. Men det er vel selvsagt kun mangefull oppfølgning fra helsevesenet som er problemet her. Glem det faktum at dette hadde ikke skjedd om han var her.. men her igjen så vil vel sosialistene si at det hadde skjedd et annet sted og derfor er det minst like ille herpderp. Ja, faktisk kan man argumentere for at det er bra at dette knivranet skjedde i trygge Norge enn i f.eks det landet han kommer fra, for bare gud vet hva slags primitiv straff han kunne fått der. Hvordan er denne saken relevant? Benekter du at det de har gjort i Stavanger har hatt en virkning? Hadde de nå engang _fått_ 21 års fengsel. Standard er vel nærmere 4... Bare se på "helikopterlegen", drevet på med pedofili i årevis, og slipper unna med ti års forvaring? WTF! Hvordan driver man på med pedofili? Pedofili er en seksuell legning. Er du enig med rasistene i at andre seksuelle legninger enn heterofili medfører tvangshandlinger? Lenke til kommentar
Wyrd Skrevet 14. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Etnisitet og rase er ikke det samme. Jeg vil si at det er direkte rasistisk å påstå at etnisk bakgrunn og rase er det samme, da etnisitet handler om kultur (hva som knytter en gruppe mennesker sammen). Rase handler om biologi. Nei, etnisitet og rase er ikke det samme. Rase er utelukkende biologisk, mens etnisitet gjerne inkluderer en bestemt biologisk rasetilhörighet, men også inkluderer kultur, språk og tradisjoner. F.eks. nordmenn og nederlendere tilhörer ulike etnisiteter, men den samme nordeuropeiske rasen. Det samme kan sies om mange folkeslag utenfor Europa, som rent rasemessig sett er ekstremt like, men som likevel har ulike etniske identiteter nedarvet fra historien. Men som sagt inngår som oftest en bestemt rase i den etniske gruppen. Etniske nordmenn er som kjent hvite europeere, for eksempel. Endret 14. juli 2011 av Wyrd Lenke til kommentar
cFc Skrevet 14. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Hvordan det går etterhvert: Kantina på skolen er omgjort til bønnerom, og jenter med mensen sitter bakerst og får ikke delta. Hår må skjules, og dette styres med jernhånd.. Fredagsbønner tas på skolen da ellers ville barna forlatt skolen på fredager. Landet er Kanada. Multikulturister og kulturrelativister er nok fornøyd. http://www.steynonli...t/view/4259/28/ I saken får du også se skolen for 30 år siden. Endret 14. juli 2011 av cFc Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2011 Hvordan det går etterhvert: Kantina på skolen er omgjort til bønnerom, og jenter med mensen sitter bakerst og får ikke delta. Hår må skjules, og dette styres med jernhånd.. Fredagsbønner tas på skolen da ellers ville barna forlatt skolen på fredager. Landet er Kanada. Multikulturister og kulturrelativister er nok fornøyd. http://www.steynonli...t/view/4259/28/ I saken får du også se skolen for 30 år siden. "Å nei, å nei! Religiøs frihet!" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg