Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi det var handlingen og ikke deres etniske opphav som gjorde dem til "pakk".

Ja, men da var det ingen grunn til å kalle dem "genetisk pakk", med mindre man ville poengtere det rasistiske aspektet???

Geir :)

Jeg er ikke egentlig uenig i at det er i overkant, men når det er en handling som utløser reaksjonen så er det mye som skal til for at jeg ser på det som rasistisk...

Strengt tatt kan man jo regne hvem som helst som "genetisk pakk" da alle har gener. Utfører noen fra en gruppe noe vi mener er forkastelig vil de kunne kalle genetisk pakk uavhengig om folk som stammer fra god gammaldags innavl fra de innerste bygder i Norge eller fra mer eksotiske land.

Det er bare dine fordommer og "skitne" tanker som automatisk svartmaler dem og tenker på våre nye kulturbærere når ordet pakk nevnes i samme setning..

Ganske trist egentlig, men det skjer de aller fleste ^^

Lenke til kommentar

Jeg er ikke egentlig uenig i at det er i overkant, men når det er en handling som utløser reaksjonen så er det mye som skal til for at jeg ser på det som rasistisk...

Der er vi forskjellige. Rasisme er rasisme, selv om det kan være "forståelig" at den utløses. Noen skylder på det ene og noen skylder på det andre. Skylder man på genetikk er man rasist.

Strengt tatt kan man jo regne hvem som helst som "genetisk pakk" da alle har gener. Utfører noen fra en gruppe noe vi mener er forkastelig vil de kunne kalle genetisk pakk uavhengig om folk som stammer fra god gammaldags innavl fra de innerste bygder i Norge eller fra mer eksotiske land.

Ja, og det ene er ikke noe bedre enn det andre, det rammer bare langt flere mennesker enn beskyldninger om innavl i en norsk bygd. Men nå er det ikke slik at "genetisk" brukes om alle som har gener. Det brukes om alle som har de samme genetiske trekkene, det som mange her kaller raser.

Det er bare dine fordommer og "skitne" tanker som automatisk svartmaler dem og tenker på våre nye kulturbærere når ordet pakk nevnes i samme setning..

Neida, bare les den delen av posten til dicktator du selv siterte. Han sa eksplisitt hvem han tenkte på, mine eventuelle fordommer behøvde ikke bidra i det hele tatt.

Geir :)

Lenke til kommentar

Det var utvilsomt hvem du mente...

Jeg har ikke fremmet noen påstand, bare kommentert den ^^

Neida, bare les den delen av posten til dicktator du selv siterte. Han sa eksplisitt hvem han tenkte på, mine eventuelle fordommer behøvde ikke bidra i det hele tatt.

Urk.. hadde ikke rasisme kikkerten på jeg så jeg fikk det ikke med meg engang ^^

Lenke til kommentar

I USA hevder en forsker at innvandring i storbyene i USA er tidels ansvarlig for mindre kriminalitet-

In a peer-reviewed paper appearing in the June 2010 issue of Social Science Quarterly, Wadsworth argues not only that “cities with the largest increases in immigration between 1990 and 2000 experienced the largest decreases in homicide and robbery,” which we knew, but that after considering all the other explanations, rising immigration “was partially responsible.”

http://www.newsweek.com/2010/05/27/reading-ranting-and-arithmetic.html

Hvorfor skjer det motsatte i Oslo? Kan det være integreringspolitikk og norsk kultur?

Lenke til kommentar

Det bor mange muslimer i USA, men hvis man ser prosentvis på innvandringen hvert år, så tror jeg prosenten muslimer blant innvandrere er mye lavere i USA kontra Norge, uten at jeg har tall å vise til. Men hovedforskjellen er vel at de ikke får fritt spillerom her borte til å praktisere den ukulturen de har med seg fra hjemlandet, i motsetning til i Norge.

Lenke til kommentar

Men når man påpeker at det er det genetiske så blir det jo rasen som er i fokus da.

i dagens problemer er vel "programering" mer relevant en rasisme, en labrador og golden retriver går godt sammen.

red.; stavanger har jo svaret på bortprogramering av overfallsvoldtekt satt på spissen, i form av kurs i nordisk oppførsel

Endret av erlendeg
Lenke til kommentar

Det bor mange muslimer i USA, men hvis man ser prosentvis på innvandringen hvert år, så tror jeg prosenten muslimer blant innvandrere er mye lavere i USA kontra Norge, uten at jeg har tall å vise til. Men hovedforskjellen er vel at de ikke får fritt spillerom her borte til å praktisere den ukulturen de har med seg fra hjemlandet, i motsetning til i Norge.

Amerikanske muslime er velintegrert, tjener mer enn gjennomsnittlig amerikaner og er velutdannete. Det finnes byer som Dearborn Michigan som har 30% arab-amerikaner som ikke har mere kriminalitet som voldtekter enn andre byer av lignende størrelse.

Forskjellen er ikke Islam men innvandrernes utdannelse og oftest moderate forhold til Islam. Norge tar inn fattige asylsøkere mens USA tar inn mer professorer og ingeniører når det gjelder muslime innvandrere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg tar ikke til orde for å rasere noe som helst. Jeg tar ti orde for å fortsette en liberal og tolerant tradisjon som har vært dominerende i Norge i svært mange år.
..Hvilket har raseringen av vår flertusenårige arv som en uunngåelig følge.

Titusenvis av år med arv og etnisitetsbygging, hva skal jeg tolke det som? Snakker vi om rase, eller snakker vi om kultur?
Både og. Det er dét som er definisjonen av 'etnisitet'.

For norsk kultur er i alle fall ikke flere titusen år gammel.
Jo, den har spor over titusen år gamle.

Ja. Se hvor den "jævla" toleransen har ført oss. Vi lever i ett av verdens tryggeste og sikreste land, med en materiell velstand som er uhørt. Og som var uhørt.
Hehe...Og er dette takket være eller på tross av denne "toleransen"? Videre er det mange land som er tryggere og har en bedre velstand enn Norge.

Det kan godt være at du aldri har tatt til orde for kollektive reaksjoner mot folkegrupper på grunnlag av enkeltindividers handlinger.
Det har jeg så absolutt gjort. Jeg har dog aldri "generalisert én gruppe til å representere en enda større gruppe" (i dette tilfellet; fremmedetniske innvandrere i Norge).

Kultur kom som et direkte resultat av landbruk.
Jeger-sankere hadde ikke kultur? Tull. Og deler av denne kulturen har blitt videreført til oss, selv etter at jordbruket kom på banen.

Og det du snakker om nå, det ER smålige uenigheter med foreldregenerasjonen.
Splittelse angående videreførelsen av vår Nasjon og Folk er en "smålig uenighet"? Det er heller et spørsmål om liv og død.

Hun har opplevd krigen, hun har vært minutter fra å bli bombet, hun var gift med en mann som satt flere år i tysk konsentrasjonsleir. Hun vet hvordan en dårlig verden ser ut. I dag har vi det, for å si det med hennes ord, alt for godt.
Bare fordi vi slipper å frykte å få bomber og granater i hodet, er det ikke vanskelig å se at vi som nasjon og samfunn er på vei rett ned i grøfta. Endret av 793
Lenke til kommentar

..Hvilket har raseringen av vår flertusenårige arv som en uunngåelig følge.

Vås. Vi har ingen slik homogen kultur, vi har en kulturarv, men denne er så kompleks at det blir rent latterlig å snakke om det som noe definerbart. Det er definitivt ikke truet.

Både og. Det er dét som er definisjonen av 'etnisitet'.

Jo, på sett og vis. Men denne kulturarven du snakker om eksisterer i så fall ikke, utover det rent genetiske, og det er i seg selv ikke så forferdelig viktig for meg.

Kulturen? Eller genetikken? Genetikk, kanskje. Kultur, som i noe vi kan gjenkjenne i dag; definitivt ikke.

Hehe...Og er dette takket være eller på tross av denne "toleransen"? Videre er det mange land som er tryggere og har en bedre velstand enn Norge.

Det er nok både og. For å si det med en gammel satirisk sang av Hallo i Uken, "det er kompliserte årsaksforhold". Hvilke land er tryggere og har bedre velstand enn Norge?

Det har jeg så absolutt gjort. Jeg har dog aldri "generalisert én gruppe til å representere en enda større gruppe" (i dette tilfellet; fremmedetniske innvandrere i Norge).

Greit, du har bare tatt til orde for kollektive straffemetoder. Det er i mine øyne mye det samme.

Jeger-sankere hadde ikke kultur? Tull. Og deler av denne kulturen har blitt videreført til oss, selv etter at jordbruket kom på banen.

Kultur er mye rart. Men om vi skal se på kultur, som i kultur som har noen relevanse til dagens kultur eller kultur som kan identifiseres for 400 år siden, så skal det godt gjøres å finne noe som samsvarer med jeger-sanker-tiden.

Splittelse angående videreførelsen av vår Nasjon og Folk er en "smålig uenighet"? Det er heller et spørsmål om liv og død.

Det er ikke et spørsmål om liv og død. Det er et spørsmål om skremte mennesker som har litt for livlig fantasi.

Bare fordi vi slipper å frykte å få bomber og granater i hodet, er det ikke vanskelig å se at vi som nasjon og samfunn er på vei rett ned i grøfta.

Jeg har store vanskeligheter med å se det. Nå sa de på sesjonen at synet mitt ikke er så bra, men de mente også at synet mitt var utmerket når jeg tok på meg briller så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro..

:)

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2011/07/10/nyheter/ran/innenriks/17254544/

Jeg ser det ble tatt frem hvordan Stavanger har hatt hell i å kurse innvandrere i "nordisk oppførsel", denne karen må nok ha falt utenfor. Uansett er det ikke hans feil, problemet er antagelig en traumatisk barndom og manglende oppfølgning av det norske helsevesenet. Det er synd på han som må ty til knivran for å overleve. Her må Lysbakken komme på banen slik at jobbsøknaden til denne berikeren blir prioritert.

Ja til et fargerikt felleskap!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Kulturen? Eller genetikken? Genetikk, kanskje. Kultur, som i noe vi kan gjenkjenne i dag; definitivt ikke.

Bare fordi vi ikke umiddelbart ville gjenkjent formen som vår kultur var i for flere tusen år siden, betyr det ikke at vår kultur per i dag ikke har sitt utspring i denne tusenårgamle kulturen. Etter din tankerekke, er ikke dagens Norske språk en videreføring av det Norrøne språket, ettersom vi ikke ville vært istand til å snakke Norrønt idag.

Hehe...Og er dette takket være eller på tross av denne "toleransen"?

Det er nok både og.
På hvilken måte har den multikulturalistiske "toleransen" bidratt til å bedre de sosial-økonomiske forholdene i Norge? Vær så snill.

Greit, du har bare tatt til orde for kollektive straffemetoder.

Jepp. Akkurat på samme måte som at det er straffbart for ALLE å kjøre i beruset tilstand bare fordi en uhyre liten promille av de som gjør det faktisk kræsjer.

Men om vi skal se på kultur, som i kultur som har noen relevanse til dagens kultur eller kultur som kan identifiseres for 400 år siden, så skal det godt gjøres å finne noe som samsvarer med jeger-sanker-tiden.
SELVFØLGELIG skal det det! Det er tross alt 5-6 tusen år siden! Det betyr da likevel ikke at vår kultur ikke er delvis arvet fra kulturen til disse jeger-sankerne.

Jeg har store vanskeligheter med å se det. Nå sa de på sesjonen at synet mitt ikke er så bra, men de mente også at synet mitt var utmerket når jeg tok på meg briller så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro..
De sjekka ikke hodet ditt også mens de var igang? Endret av 793
Lenke til kommentar

Bare fordi vi ikke umiddelbart ville gjenkjent formen som vår kultur var i for flere tusen år siden, betyr det ikke at vår kultur per i dag ikke har sitt utspring i denne tusenårgamle kulturen. Etter din tankerekke, er ikke dagens Norske språk en videreføring av det Norrøne språket, ettersom vi ikke ville vært istand til å snakke Norrønt idag.

Selvfølgelig er det en videreføring av det norrøne språket. Det er også en videreføring av dansk, svensk, tysk, og i moderne tid påvirket sterkt av latinske språk som fransk og i de siste femti åra engelsk.

At de tusenvis av åra der nordmenn av ymse sort har bebodd dette landet har hatt effekter lengre ned på veien. Men å snakke om det som flere "titusen år med kultur og etnisitetsbygging" (fritt sitert) blir absurd, det er som om kultur utenfra ikke har hatt noen merkbar effekt. Dagens norske kultur er vel så mye et resultat av fiktiv nasjonalromantisk identitetsbygging på 1800-tallet som reell historie.

På hvilken måte har den multikulturalistiske "toleransen" bidratt til å bedre de sosial-økonomiske forholdene i Norge? Vær så snill.

Den historiske toleransen som har dominert Norge har styrket landets evne til å utnytte og komme opp med nye ideer, både innen næring og kultur. Skal vi se på multikulturalismen er det nok å peke på tusenvis av innvandrere som arbeider i viktige jobber i Norge, til og med en og annen gründer. Problemer er det, det skal jeg være den siste som benekter, men nå syns jeg virkelig du svartmaler.

Jepp. Akkurat på samme måte som at det er straffbart for ALLE å kjøre i beruset tilstand bare fordi en uhyre liten promille av de som gjør det faktisk kræsjer.

Jeg visste ikke at vi har kollektive straffereaksjoner mot alle menn i Norge. Det er tross alt vi som står for de aller fleste lovbruddene i samfunnet.

Skal vi straffe oss menn kollektivt?

SELVFØLGELIG skal det det! Det er tross alt 5-6 tusen år siden! Det betyr da likevel ikke at vår kultur ikke er delvis arvet fra kulturen til disse jeger-sankerne.

Du sa flere titusen år, for å ha det nevnt. Det jeg sier er ikke at den kultur vi i forskjellig art kan identifisere oss med i dag har elementer som langt ned på veien kan relateres til dette samfunnet, jeg sier at det er så små elementer at det er av minimal betydning.

De sjekka ikke hodet ditt også mens de var igang?

Det er i grenseland mot å være et personangrep. Har du ikke argumenter å komme med? Det er nemlig jevnt over en svært dårlig ide å ta mannen i stedet for ballen.

La meg stille deg dette spørsmålet: Hva er du redd for? At vi skal få en mørkere hudfarge? Eller at kulturen vi identifiserer oss med i dag skal dø ut? I spørsmålet om det første, hvorfor er en mørkere hudfarge et problem? Og hvordan kan vi bare gå ut fra, uten videre, at kulturblanding til slutt vil føre til en underlegen kultur?

Lenke til kommentar
At de tusenvis av åra der nordmenn av ymse sort har bebodd dette landet har hatt effekter lengre ned på veien. Men å snakke om det som flere "titusen år med kultur og etnisitetsbygging" (fritt sitert) blir absurd, det er som om kultur utenfra ikke har hatt noen merkbar effekt.
Nei, det er det ikke.

Dagens norske kultur er vel så mye et resultat av fiktiv nasjonalromantisk identitetsbygging på 1800-tallet som reell historie.
Dagens norske kultur er godt på vei utvasket og forvitret. Det er derfor jeg snakker om vår kulturARV, som jeg ønsker å se gjenopplivet.

Den historiske toleransen som har dominert Norge har styrket landets evne til å utnytte og komme opp med nye ideer, både innen næring og kultur.
Nevn noen eksempler, er du grei.

Jeg visste ikke at vi har kollektive straffereaksjoner mot alle menn i Norge.

Faen som du rører.

Det er tross alt vi som står for de aller fleste lovbruddene i samfunnet.

Skal vi straffe oss menn kollektivt?

Inget samfunn kan fungere eller videreføres uten menn, så nei.

Du sa flere titusen år, for å ha det nevnt.
Hvilket jeg aldri har motsagt og fortsatt står for.

De sjekka ikke hodet ditt også mens de var igang?

Det er i grenseland mot å være et personangrep. Har du ikke argumenter å komme med? Det er nemlig jevnt over en svært dårlig ide å ta mannen i stedet for ballen.

Slutt å dra fram idiotiske paraleller fra ditt eget liv, så skal jeg slutte å kommentere dem.

La meg stille deg dette spørsmålet: Hva er du redd for? At vi skal få en mørkere hudfarge? Eller at kulturen vi identifiserer oss med i dag skal dø ut? I spørsmålet om det første, hvorfor er en mørkere hudfarge et problem?
La meg svare med et nytt spørsmål; Har du noe imot at forskjellige arter og raser innenfor resten av dyreverdenen dør ut eller blir utvannet til det ugjenkjennelige? Har det noe å si at isbjørner og tigre dør ut? Vi har jo nok av brunbjørner og katter...

Det handler om en generell verdsettelse av det mangfoldet som utgjør kloden vår, og en kjærlighet til mine egne. Jeg har ikke lyst til å se mitt eget (folke)slag svinne hen. Jeg er også overbevist om at kun vi hvite Europeere er i stand til å bygge og opperettholde et samfunn etter Vestlige leveforhold. Man kan jo se seg rundt omkring i verden og merke seg hvor godt lav levestandard stemmer overens med befolkninger av andre raser (uten at jeg gidder noen flere diskusjoner rundt dét emnet).

Og hvordan kan vi bare gå ut fra, uten videre, at kulturblanding til slutt vil føre til en underlegen kultur?
Har jeg noen gang sagt at andres kultur er 'underlegen' vår (hva nå enn det skal bety)? Jeg føler bare en høyere verdsettelse, kjærlighet og forbindelse med min egen kulturarv, ettersom den har blitt avlet fram og utøvd siden tidens morgen av mine egne forfedre, som jeg for alltid vil være knyttet til gjennom blod og ånd, hvilket (etter min mening) er ansvarlig for den grunnleggende utformingen av meg selv som menneske.

Tilegnelse av andre folkeslags grunnleggende levesett (kjernekultur og livssyn), anser jeg som overfladisk, rotløst og kunstig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...