Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

Det er et problem som har rammet alle ytterliggående organisasjoner, rent historisk. Det er bare å se på norsk arbeiderbevegelse på 20 og 30-tallet, dessuten norsk venstrebevegelse på 70-tallet..

Heldigvis, vil kanskje noen av oss si (i etterpåklokskapens lys, selvsagt.) Det sikrer at ingen av disse blir større enn de strengt tatt fortjener.

 

En stor andel av befolkningen er skeptisk til ytterligere innvandring. Men når disse gærningene foreslår tvungen sterilisering så ramler forstandige mennesker av, og så blir det med forsøket.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt går bra med integreringen ja. For de som har fulgt litt ekstra med så er bilbrenning, en trend i belastede miljøer som har høy innvandrerandel i Europa, virkelig slått an i Oslo i år.

 

Er ikke det noe som primært skjer når det er opptøyer osv da?

 

Dette høres jo mer ut som pøbelstreker fra ungdommer som ikke har noe annet å bedrive tiden men..

 

Nei. Det skjer naturligvis av høyere frekvens under de store opptøyene, men f. eks i Frankrike er dette et stadig problem. Danmark og Sverige har også har også sine problemer. Var for ikke lenge siden en artikkel om en stakkar danske som måtte legge ned bedriften sin da firmabilen hans ble brent ned for andre gang, hadde ikke råd til ny forsikring da denne naturligvis ble svindyr eller og da derfor ikke ny firmabil. Bilbrenning er et stadig problem flere steder. Pøbelstreker ja, men stort sett av samme gjerningsmenn. Selfølgelig under opptøyer og demonstrasjoner kan dette skje, men disse nattlige toktene der biler setter i brann uten at det er noen synlig grunn er et relativt stort problem flere plasser.

 

Selfølgelig ikke bare biler, men også skoler, bibliotekt, kommunal pynt osv. Når brannmennene kommer, blir de av og til møtt med steinkastende ungdom og unge voksne. Frankrike, Sverige og Holland er vel de værst rammede land, men også Danmark har dette. Tyskland og UK vet jeg ikke noe om angående dette.

 

Frankrike:

 

 

 

For much of the world, they became iconic of France's worst social ills: the burned-out carcasses of thousands of cars set ablaze during nearly three weeks of nationwide rioting in 2005. But as yet another orgy of automobile arson on Wednesday demonstrated, the torching of cars in France has not only become an everyday event; it's also now a regular form of expression for disenfranchised suburban youths wanting to make sure the rest of the country doesn't forget they exist.

 

(...)

According to figures from the French Interior Ministry, 1,147 cars went up in smoke on New Year's Eve — a 30% rise on the 879 autos torched the same night in 2007. As often is the case, the worst-hit areas were the disadvantaged neighborhoods that sit beyond the suburban peripheries of most French cities. A total of 422 cars were burned in Paris-area housing projects, compared to 12 in the relatively well-policed Parisian intra muros.

 

(...)

 

Later the practice became an ambush tactic to draw law and fire authorities to the scene — where they'd then be attacked by gangs. (...)

 

 

http://www.time.com/time/world/article/0,8599,1869392,00.html

 

Danmark:

Fire gange om ugen sætter brandstiftere ild til børneinstitutioner, containere, biler eller knallerter i en af de danske ghettoer.

 

(...)

 

 

Unge står bag brande

 

»Der er jo ingen, der har lyst til at bo et sted, hvor tingene bliver brændt af,« siger beboerformand Leif Scherrebeck, som håber, at situationen forbedres, når boligforeningen har brugt yderligere 6 mio. kr. på at nedgrave alle områdets containere.

 

Boligforeningen vurderer, at det er børn fra 6 år og op til 18 år, der står bag brandene.

 

Ifølge professor Michael Hviid Jacobsen fra Aalborg Universitet ønsker en hård kerne af indvandrerunge i Danmarks ghettoer slet ikke, at deres område bliver til et almindeligt boligkvarter, men vil »fastholde deres miljø som en ghetto, der er farlig, og som nyder den skræk, det spreder, når man tænder ild«.

 

6-åringer, altså de har de voksnes stille støtte mens de gjør dette. For å fraskille seg stor-samfunnet.

 

http://jp.dk/indland/article2189904.ece

 

Bare noen linker jeg fant kjapt for å vise litt til dette fenomenet.

 

 

 

 

 

Endret av cFc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ifølge professor Michael Hviid Jacobsen fra Aalborg Universitet ønsker en hård kerne af indvandrerunge i Danmarks ghettoer slet ikke, at deres område bliver til et almindeligt boligkvarter, men vil »fastholde deres miljø som en ghetto, der er farlig, og som nyder den skræk, det spreder, når man tænder ild«.

Dette er et problem. Innvandrerungdom identifiserer seg med kriminell rap- og dop-kultur. Og det bare foreldrene (når ghettoene først har fått etablere seg) som kan ta tak i det.

 

Slik gjorde vi det når ungene var små, enten det nå var innvandrere med i bildet eller ikke. Vi hadde foreldremøter på skolen, og i kameratflokken, og avtalte innetider med mere. Så når noen prøvde seg med "Jammen, alle andre får lov", så kunne vi svare avkreftende fordi vi hadde snakket med foreldrene til de andre. Når en gjeng fra andre bydeler begynte å henge her oppe om kveldene, medbringende knark, så gikk foreldrene her ut og satte seg i buss-skurene og på lekeplassene utover kvelden. Da mistet de interessen etter hvert.

 

Jeg tror at mange innvandrerforeldre er så lammet av kultursjokket at de ikke klarer å holde styr på sine egne unger. Edit: Det er ved siden av språk og kultur kanskje en av de tingene som burde være obligatorisk undervisning for innvandrere: Hvordan man motvirker ghettofisering av ungene deres.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke i det hele tatt at det er slikt overalt; men noen plasser er det slikt at foreldrene vil ha det. De vil ikke ha noen innblanding fra storsamfunnet. De vil ha disiplin. Dette går også i med de religiøse lederne i området. Her brukes de unge som en lokal "vaktstyrke", som holder sørger for at jentene går med sjal og at det ikke kommer noen fra andre samfunn inn og prøver å forandre på området. Blandt annet i Frankrike, Malmø og enkelte plasser i Nederland, England (der kristne ledere har blitt fortalt når de besøkte muslimske ledere at nå var de på muslimsk jord) har det vokst seg til å bli slikt. Plasser der hele blokker, voksne som unge menn kommer ut for å blokkere for politi eller andre mennesker. Det finnes en video på youtube fra Malmø som er et veldig godt eksempel. Der noen unge radikale går inn i Malmø og protesterer mot politivold mot innvandrere. Dette vil ikke de ha noe av, og iløpet av kort tid blir disse radikale, etniske svenske ungdommene jaget vekk av en horde innvandrere i forskjellige aldersegmenter. Til tross for at de protesterte mot politiet som er i konstant konflikt med de yngre bander i Malmø. Nå sier jeg ikke at dette er slikt ALLE i noen ghettoer vil ha det, men en stor andel. Å tro at man kan sette mennesker med en hard religiøs tro og en stamme-lojalitet på skolebenken og si ifra om at ungene gjør noe galt, når kanskje til og med deres religiøse ledere er for dette, og så forandre dem, blir litt naivt i enkelte tilfeller TWFA. Dessuten er denne lokale "dugnadsånden" for det felles lokalområdet noe som er ganske spesifikt for Skandinavia, så vest-europa i litt mindre grad. Å tro at menneesker som knapt kan språket, skal ta til seg denne lokale kulturen ovenfor deres originale kultur fra Pakistan, Nord-Afrika osv, der denne lokal-holdningen er ikke-eksisterende, er urealistisk. Selfølgelig kan det skje om man har en sunn innvandring med si, godt under 5 % innvandrere i et gitt område, men da ikke i rene ghettoer der samtlige "original-etniske" er flyttet ut.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg er ikke totalt pessimistisk, dog er jeg det om man skal ha en barnehagetantepolitikk. Da tror jeg det er over og ut for Oslo-Øst på sikt. Allerede nå, til tross for at Tofagerl liker plassen, er det mange som har flyttet ut da området blir utholdelig. Antall nordmenn er synkende mens innvandrere kommer inn med fremmede kulturer i høy fart.

 

http://www.aftenpost...icle4168627.ece

 

- Men du og mannen din flyttet selv fra Groruddalen til Lambertseter, et område med bedre etnisk miks. Bidrar ikke dere som ressurssterk familie til ghettoisering?

 

- Jo... og jeg er ikke stolt av den avgjørelsen. Men jeg gjorde det for barna mine. Det er vondt å si det, for jeg brenner for Groruddalen og jeg savner «landsbyen» og tryggheten. Men jeg vil ikke ofre barna mine i et sosialt eksperiment.

 

Shazia Sarwar

 

http://www.document....-multikulturen/

 

Det er ferietid, og jeg sitter langt inne i skogen på trammen til en hytte. De siste årene har vært spesielle. Ingenting har vært seg likt. Forandring fryder, sies det. Men ikke alltid. Noen ganger er forandringen av en slik art at man må revurdere det meste. Men heldigvis, her inne i skogen er det stort sett været som endrer seg litt fra dag til dag.

 

Når nabolaget du bor i er totalt forandret av andre kulturer, du opplever at svært mange i nabolaget ikke behersker ditt språk, og ledende politikere forventer at det er du som skal tilpasse deg disse nye fremmede menneskene, får man til slutt nok. Multikulturens spilleregel nummer én ser ut til å være at den opprinnelige befolkningen sakte men sikkert skal tvinges i kne. Kort sagt: Verden ser ikke lenger ut som den gjorde i går. Hva gjør man da?

(...)

Det føles mest som å flykte. At man er en internflyktning. Men hvem bryr seg? Vi er majoritet og bor i verdens beste og rikeste land, er hva man lærer. Vi som er rike skal dele. Jeg har gitt bort mitt hjemsted.

Det er nok, det holder nå.

 

Danske lover og politimetoder alà New York 80-00 tallet er det som skal til for å få orden og trygghet. Gjør det vanskeligere å innvandre, spesielt med den danske vrien om at hvis familien har mer reell tilknytting til Pakistan og dets kultur enn Danmark, så får de heller gjenforenes i Pakistan. Utkastelse skal også være aktuellt av de som voldeligste ungdommene, da på kulturellt grunnlag om personen er født i Norge. Når innvandringen har bremset får vi heller satse på å fokusere totalt på de som er her, og faktisk stille krav. Skatt skal betales før trygd kan utbetales. Hardt må settes mot hardt, det er ikke noen annen måte.

 

Bilde fra biler som inntil igår kveld var fine før innvandrerungdom i Grorudalen bestemte seg for å ha det litt gøy:

 

DSC00999-280x210.jpgDSC00998-280x210.jpg

 

 

 

 

Fortvilede bileiere sto og så på sine utbrente biler og praten gikk livlig. Ingen ser ut til å være i tvil om hvem som står bak. Det prates om innvandrerungdom, og om frykt for voldsomheter som følger av muslimsk tilstedeværelse. Det er en trist sommermorgen på Ellingsrud.

 

http://www.document....r-en-krigssone/

Endret av cFc
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Blir så jævlig irritert! Hvorfor er denne type kulturelt og genetisk pakk i det hele tatt her til lands? Hvorfor må vi på liv og død ta inn ikke vestlige? De har vist oss gang på gang at de som en stor gruppe ikke er i stand til å leve i siviliserte samfunn med moderne levesett. Ja, det er noen som kan oppføre seg, men vi trenger dem ikke. Det er null verdi å ha dem i landet. Arbeidskraften vi behøver, kan hentes andre steder i Europa. Skal vi drive bistand og hjelpe 3. verdens borgere, kan vi bidra med ressurser i deres eget hjemland, ikke fylle Norge opp med mennesker som rotter seg sammen i grupper og koster samfunnet langt mere enn hva de gir i retur.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Blir så jævlig irritert! Hvorfor er denne type kulturelt og genetisk pakk i det hele tatt her til lands? Hvorfor må vi på liv og død ta inn ikke vestlige?

 

Er vel litt drøyt å dra alle over en kam da... Man kan vel heller bruke erfaringer som dette og lignende til å konkludere med at noen alltid vil være bråkmakere.

 

Hvor mange er jo vanskelig å si, men dersom problemene eskalerer etter økt innvandring bør en kanskje ta hintet... ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor står det ingeting om det hærværket i groruddalen i VG og Dagbladet? Man skulle tro et titalls biler i brann ville kvalifisert til en liten artikkel, men de skriver vel ingenting som kan vinkles negativt mot våre nye landsmenn. Patetisk.

 

Edit: og etter litt grundigere søking, så fant jeg en liten notis langt nede på både VG og DB. De skriver iallefall om det da, men det var ikke store greia.

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Ja, beklager jeg var litt kjapp på avtrekkeren. Jeg skummet bare over de øverste artiklene på hver avis, og forventet at det skulle være en storsak, men det er vel ikke noe nyhetsverdi på hærværk i groruddalen lengre.

 

Hvis noe slikt hadde skjedd i f.eks Trondheim, så hadde det vært en enorm sak lokalt iallefall.

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Blir så jævlig irritert! Hvorfor er denne type kulturelt og genetisk pakk i det hele tatt her til lands?

"Genetisk pakk"? Godt å se at folk forteller nøyaktig hvor de står hen. Ellers kunne noen komme i skade for tro på dere når dere sier "Jeg er ikke rasist, men..."

 

Geir :)

 

Det er ikke rasisme å lange ut mot en gruppe som gjør seg fortjent til den slags oppmerksomhet.

 

Det er en generalisering på bakgrunn av handling og på grunn av at de rent genetisk tilhører samme gruppe så blir de satt i samme bås.

 

Uttalelsen treffer dog andre som også måtte tilhøre samme gruppe og derfor er det jo litt uheldig..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir så jævlig irritert! Hvorfor er denne type kulturelt og genetisk pakk i det hele tatt her til lands?

"Genetisk pakk"? Godt å se at folk forteller nøyaktig hvor de står hen. Ellers kunne noen komme i skade for tro på dere når dere sier "Jeg er ikke rasist, men..."

 

Geir :)

 

Hvem er dere?

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...