Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her skal jeg ta med muslimske land og deres kriminalitetsrate sammenlignet med nordmenn.

 

Somalia: 51.5

Irak: 51.5

Marokko: 49.7

Libanon: 41.6

Pakistan: 36.7

Tyrkia: 33.8

 

Ikke-vestlige innvandre: 30.0

Etniske nordmenn: 13.5

 

tofagerl, hvordan forklarer du påstanden din om at kriminaliteten blandt ikke-vestlige innvandre skal være lavere enn etniske nordmenn?

 

http://www.ssb.no/emner/00/02/notat_200466/notat_200466.pdf

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

tofagerl, hvordan forklarer du påstanden din om at kriminaliteten blandt ikke-vestlige innvandre skal være lavere enn etniske nordmenn?

 

What? Det har jeg aldri sagt! Jeg leser fremdeles, det er en rapport på 153 sider.

 

Og libanon er et kristent land.

 

Edit: OK, det ser ut som om du har rett. Særlig blant unge menn. Andelen ikke-vestlige innvandrere som begår lovbrudd er større enn nordmenn. Det er dog ingenting som tyder på at landet blir farligere jo flere innvandrere som kommer til Norge, siden andelen innvandrere går opp, og kriminaliteten går ned. (Se tidligere kilde)

Endret av tofagerl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

tofagerl, hvordan forklarer du påstanden din om at kriminaliteten blandt ikke-vestlige innvandre skal være lavere enn etniske nordmenn?

 

What? Det har jeg aldri sagt! Jeg leser fremdeles, det er en rapport på 153 sider.

 

Og libanon er et kristent land.

Greit, du sa innvandre var "ikke overrepresentert i det hele tatt".

 

Det er ikke riktig på noen måte og spesielt ikke blandt ikke-vestlige innvandre. Det er jo ikke-vestlige innvandre som er relevant til tråden.

 

Libanon er majoritet muslim (60%) og minoritet kristen. (39%)

 

 

Dessuten er ikke innvandrere overrepresentert i det hele tatt:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

tofagerl, hvordan forklarer du påstanden din om at kriminaliteten blandt ikke-vestlige innvandre skal være lavere enn etniske nordmenn?

 

What? Det har jeg aldri sagt! Jeg leser fremdeles, det er en rapport på 153 sider.

 

Og libanon er et kristent land.

Greit, du sa innvandre var "ikke overrepresentert i det hele tatt".

 

Det er ikke riktig på noen måte og spesielt ikke blandt ikke-vestlige innvandre. Det er jo ikke-vestlige innvandre som er relevant til tråden.

 

Libanon er majoritet muslim (60%) og minoritet kristen. (39%)

 

 

Dessuten er ikke innvandrere overrepresentert i det hele tatt:

 

Greit, du skal få et poeng. Nyt det med helsa ;)

 

Men nei, Libanon er kristent. Det har de siste årene vippet over til en større andel muslimer, men landet ble opprettet spesifikt som et kristent land, noe som har skapt store samfunnsproblemer. Du burde lese litt om det, det er et glimrende eksempel på hvordan kristne undergraver muslimers rettigheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Edit: OK, det ser ut som om du har rett. Særlig blant unge menn. Andelen ikke-vestlige innvandrere som begår lovbrudd er større enn nordmenn. Det er dog ingenting som tyder på at landet blir farligere jo flere innvandrere som kommer til Norge, siden andelen innvandrere går opp, og kriminaliteten går ned. (Se tidligere kilde)

Innvandre fra Asia, Afrika, Sør- og Mellom-Amerika, Tyrkia har en kriminalitetsrate som er 2.5 ganger høyere enn etniske nordmenn. Antallet har økt fra 3.1% til 6.1% de siste 10 årene.

 

Det betyr at innvandringen fra 2000 til 2010 har økt kriminaliteten med 4.4% nasjonalt og 12.5% i Oslo. Grunnen til at kriminaliteten har blitt redusert er fordi etniske nordmenn har blitt mindre kriminelle.

Endret av Camlon
  • Liker 4
Lenke til kommentar

tofagerl, hvordan forklarer du påstanden din om at kriminaliteten blandt ikke-vestlige innvandre skal være lavere enn etniske nordmenn?

 

What? Det har jeg aldri sagt! Jeg leser fremdeles, det er en rapport på 153 sider.

 

Og libanon er et kristent land.

Greit, du sa innvandre var "ikke overrepresentert i det hele tatt".

 

Det er ikke riktig på noen måte og spesielt ikke blandt ikke-vestlige innvandre. Det er jo ikke-vestlige innvandre som er relevant til tråden.

 

Libanon er majoritet muslim (60%) og minoritet kristen. (39%)

 

 

Dessuten er ikke innvandrere overrepresentert i det hele tatt:

 

Greit, du skal få et poeng. Nyt det med helsa ;)

 

Men nei, Libanon er kristent. Det har de siste årene vippet over til en større andel muslimer, men landet ble opprettet spesifikt som et kristent land, noe som har skapt store samfunnsproblemer. Du burde lese litt om det, det er et glimrende eksempel på hvordan kristne undergraver muslimers rettigheter.

 

Når undergravet de muslimske rettigheter? Kristne hadde en klar majoritet fram til WW2. Såpass som rundt 80 % i 1930. Det er jo bare naturlig at landet blir kristent når folket faktisk er kristent. Hvilket land snakker du om når du nevner Libanon? Det under fransk mandat fra 1920 eller fra tiden under det ottomanske imperie? Under fransk styre prøvde de å balansere ut poster etter folketall i de forskjellige grupper. Blandt annet var også statsminister rollen låst til en sunni-muslim. Dette mens majoriteten var kristne. Noe voldsom undergraving skjedde vel ikke her? Jeg regner med at undergravingen ikke skjedde under det ottomanske riket heller, det ville virket rart for meg da diskriminering mot muslimer var heller det motsatte av hva som vanligvis skjedde her. Det ottomanske riket var mot slutten ganske hard mot ikke-muslimer i flere områder, heller enn diskriminerende mot muslimer. Etter andre verdenskrig hadde de en "uprising" der både muslimer og kristne sammen streiket mot regimet sammen, ikke kun undertrykkede muslimer her heller.. De som faktisk ble undertrykket var palestinerne som flyktet fra Israel, men de ble jo også undertrykket av muslimer såvel som kristne. Nøyaktig hvordan og når skjedde denne undergravingen, og siden dette kun er et eksempel, hvor skjedde så resten? Er dette en trend sier du? Måten du sier dette på tyder på at du ser på verden der muslimer konstant er ofre og kristne som overgripere. Lukter jeg 68'er?

 

Overgripelser i Libanon har gått begge veier historisk sett, og toppen før den nyere borgerkrig var vel massakren i 1860 der 10000-20000 kristne ble drept av muslimer. Nå er jeg ikke ekspert på Libanon da.

Endret av cFc
Lenke til kommentar

Over halvparten vil ha slutt på innvandringen

 

Av de spurte svarer 53,7 prosent at utsagnet «Vi bør ikke slippe inn flere innvandrere i Norge» passer helt eller ganske godt med deres egen oppfatning. I 2005, da undersøkelsen ble utført for første gang, mente 45,8 prosent av de spurte det samme.

 

Samtidig mener 48,7 prosent at integreringen går ganske eller meget dårlig, en økning på 12 prosentpoeng siden 2005.

 

Mulig folket våkner i tide.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Jeg påstår ganske riktig at det ikke har blitt farligere i Oslo de siste 10-15 årene. Siterer fra SSB:

Dette er anmeldte tilfeller, ikke sant? Når man kombinerer økt vold med lite ressurser til politiet, ser nok mange at det ikke nytter å gå til politiet. Det blir bare henlagt uansett. Dermed vil antall anmeldelser gå ned, selv om volden faktisk øker.

Lenke til kommentar
Du innrømmer i det minste at du ønsker å gå tilbake til et mer primitivt "øye for øye, tann for tann"-samfunn. Men når du påstår at dette vil gjøre at det blir slutt på overfallsvoldtekter, så tar du grundig feil.[/Quote]Det er kun ett av mange tiltak som må til.

 

For hva er et av problemene med mer primitive samfunn? Jo, menneskelivet har mindre verdi. Når staten viser at menneskelivet har så liten verdi, påvirker dette selvsagt holdningene blant folk flest. Og da blir det lavere terskel for å påføre andre skade.
Virkelighetsfjernt vrøvl. Ved å straffe forgripelser på uskyldige og sårbare mennesker strengere, viser man nøyaktig hvor høyt man verdsetter menneskeliv.

 

Våre forfedre har ikke slitt og kjempet for ditt barbariske utopi.
Hehe...Det var nøyaktig slik Romerne rakket ned på oss som bodde utenfor Romerrikets rekkevidde. Bare fordi vi fortsatt er i kontakt med det naturlige her i verden, er vi "barbarer" og "primitive" i deres øyne.

 

De har slitt og kjempet for en moderne rettsstat der man ikke tar i bruk barbariske straffemetoder som undergraver respekten for menneskeliv.

 

Du bringer skam over deres minne.

Latterlig. Du eier tydeligvis uhyre liten kunnskap om våre stamfedre og deres tankegods.

Her var det en salig blanding av stråmenn, edder og galle.

 

Jeg har aldri tatt til orde for å la være å straffe forbrytere. Jeg har derimot påpekt at primitive straffemetoder forråer samfunnet ved å svekke samfunnets respekt for menneskeliv.

 

Hva romerne gjorde eller ikke gjorde er irrelevant. Men her ser det jo faktisk ut til at du argumenterer med at f.eks. muslimske skikker som vi anser som barbariske ikke er barbariske likevel. Det er bare øyet som ser, er det det du sier?

 

Tenke seg til at du argumenterer som en kulturrelativist da :D

Lenke til kommentar

Over halvparten vil ha slutt på innvandringen

 

Av de spurte svarer 53,7 prosent at utsagnet «Vi bør ikke slippe inn flere innvandrere i Norge» passer helt eller ganske godt med deres egen oppfatning. I 2005, da undersøkelsen ble utført for første gang, mente 45,8 prosent av de spurte det samme.

 

Samtidig mener 48,7 prosent at integreringen går ganske eller meget dårlig, en økning på 12 prosentpoeng siden 2005.

 

Mulig folket våkner i tide.

 

Og på Dagbladets lille avstemning i den artikkelen, så ligger prosenten enda høyere. Hele 79% sier nei til innvandring. Men er ikke stort folket har å si da, de rødgrønne bestemmer jo, så her er det åpne grenser.

 

Edit; Hva synes dere om dette? http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10080225

Endret av apollox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At han ble drapstruet eller uttalelsene hans?

 

At han ble drapstruet gjenspeiler måten på hvordan mange av våre nye landsmenn opptrer på, nemlig helt horribelt. Heldigvis er dette mindretallet, har jeg erfart. (Nå nevnte ikke artikkelen noe om etnisiteten til hvem som sto bak drapstruslene, så jeg kaster sten i glasshus her)

 

Uttalelsene til Adil er jeg fullstendig enig i . Skal vi føre en slik innvandringspolitikk som vi gjør idag, som jeg er misfornøyd med selv, må innvandrere først og fremst lære seg språket vårt, respektere vår kultur og respektere samfunnet vi lever i i Norge idag.

Det nytter ikke å komme til Norge og bare kunne noen setninger norsk som selv tyske og japanske turister lærer seg. Jeg kjenner selv flere innvandrere som snakker tilnærmer flytende norsk, og jeg får ett lite støkk i meg når jeg treffer en av foreldrene, og deres sønn/datter må være tolk for meg og vice versa.

 

Hijab og disse andre plaggene de går i, har jeg ingenting imot, så lenge det brukes i det private. I jobbsammenheng ser det utrolig uprofesjonelt ut og ha på seg religiøse plagg.

Jeg hadde aldri latt meg imponere av en kvinnelig politibetjent i hijab, det hadde sett rimelig tåpelig ut, men hun hadde fått respekt som enhver annen betjent av lovens lange arm.

 

Vi, og regjeringen likeså, er alt for snill. Det nytter ikke å slippe inn gud og hvermann i dette landet.

 

edit: Typo

Endret av Friksjon
Lenke til kommentar

Drapstruslene ja selvfølgelig. Uttalelsene er jo hva ethvert normalt menneske mener, innvandrer eller ikke. Synd ikke alle av våre nye landsmenn tenker som Adil.

 

Utrolig at man skal bli drapstruet for å si at folk bør følge norske lover og regler når man bor i norge.

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Over halvparten vil ha slutt på innvandringen

 

Av de spurte svarer 53,7 prosent at utsagnet «Vi bør ikke slippe inn flere innvandrere i Norge» passer helt eller ganske godt med deres egen oppfatning. I 2005, da undersøkelsen ble utført for første gang, mente 45,8 prosent av de spurte det samme.

 

Samtidig mener 48,7 prosent at integreringen går ganske eller meget dårlig, en økning på 12 prosentpoeng siden 2005.

 

Mulig folket våkner i tide.

 

Nytter ikke at folket våkner om det ikke finnes partier som støtter folket. Det er jo også forskjell på å egentlig være helt mot innvandring og på å yttre en slik mening i offentlighet. Da blir man med en gang stemplet som rasist.

Lenke til kommentar

Det finnes vel strengt tatt, fra tid til annen, partier som "støtter folket" i denne saken. Problemet er at folket ikke støtter disse partiene...

 

Kan det ha noe med at disse partiene har så sykt mye annet galskap på partiprogrammene, alternativt veldig lite foruten innvandringsspørsmål osv da...?

 

Har også sett at motsetningene mellom disse "grupperingene" kan virke som større enn motsetningene mellom en etnisk minoritet med islamsk bakgrunn og en prest fra de indre bygder.

 

De gjør jo ikke annet enn å krangle med hverandre og splitter seg selv opp i små fraksjoner på samme måte som små fanatiske religiøse sekter som tviholder på sine ting..

 

Å svelge kameler er vel noe av det vanskeligste for noen kan de virke som...

 

Så nasjonens fall kan vel nesten også legges på deres kappe... At ingen har klart å stable på plass et seriøst parti som taler folkets røst (slik vi diskuterer) er vel kanskje et paradoks, men helt klart et dårlig tegn.

Lenke til kommentar

Det finnes vel strengt tatt, fra tid til annen, partier som "støtter folket" i denne saken. Problemet er at folket ikke støtter disse partiene...

 

Det er, med FrP som unntak, ikke et eneste innvandringsfiendtlig parti som har kommet over promillestadiet her i landet. Hvorfor kan være verd en egen tråd...

 

Geir :)

 

Det kan vel diskuteres. FrP er jo liberale, og skriver i sitt program: "På prinsipielt grunnlag burde det ideelt sett være en friest mulig bevegelse over landegrensene, av varer, tjenester, kapital og arbeidskraft". Det høres mer ut som fri innvandring enn ingen innvandring for meg.

 

Uansett er det jo mange andre saker som er viktige, og der faller nok en god del av velgerne av.

 

FrP er av de aller fleste grunner uaktuelle for meg.

 

Man har jo også partier nærmere sentrum som Demokratene og Kystpartiet, men de har jo også annen politikk enn bare innvandring.

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10080353

 

(VG Nett) Et titall biler ble totalt utbrent på Ellingsrud i Oslo natt til lørdag.

 

Politiet og brannvesenet antar at brannen er påsatt.

 

Ti biler ble totalt utbrent, men ytterligere tre biler ble brannskadd, opplyser operasjonsleder Marianne Grinaker i Oslo politidistrikt.

 

 

 

 

Alt går bra med integreringen ja. For de som har fulgt litt ekstra med så er bilbrenning, en trend i belastede miljøer som har høy innvandrerandel i Europa, virkelig slått an i Oslo i år.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan det ha noe med at disse partiene har så sykt mye annet galskap på partiprogrammene, alternativt veldig lite foruten innvandringsspørsmål osv da...?

 

Har også sett at motsetningene mellom disse "grupperingene" kan virke som større enn motsetningene mellom en etnisk minoritet med islamsk bakgrunn og en prest fra de indre bygder.

 

De gjør jo ikke annet enn å krangle med hverandre og splitter seg selv opp i små fraksjoner på samme måte som små fanatiske religiøse sekter som tviholder på sine ting..

 

Å svelge kameler er vel noe av det vanskeligste for noen kan de virke som...

 

Så nasjonens fall kan vel nesten også legges på deres kappe... At ingen har klart å stable på plass et seriøst parti som taler folkets røst (slik vi diskuterer) er vel kanskje et paradoks, men helt klart et dårlig tegn.

(egen utheving)

 

Det er et problem som har rammet alle ytterliggående organisasjoner, rent historisk. Det er bare å se på norsk arbeiderbevegelse på 20 og 30-tallet, dessuten norsk venstrebevegelse på 70-tallet..

Lenke til kommentar

Alt går bra med integreringen ja. For de som har fulgt litt ekstra med så er bilbrenning, en trend i belastede miljøer som har høy innvandrerandel i Europa, virkelig slått an i Oslo i år.

 

Er ikke det noe som primært skjer når det er opptøyer osv da?

 

Dette høres jo mer ut som pøbelstreker fra ungdommer som ikke har noe annet å bedrive tiden men..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...