Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

Og i Akershus osv har det vært samme prosentsats siden 1950?

Hvorfor skriver du 1950, når du vet jeg har vist deg at innvandringen startet lenge senere?

 

Den har nok ikke vært på samme prosentsats, men det er Oslo som får hovedvekten av innvandrerene og dermed de som får mest problemer. Da kan du ikke bruke nasjonal statistikk for å vise at Oslo ikke får problemer.

 

Jo, for selv om de fleste kommer til Oslo (noe som ikke er sant, det er ikke over 50% av innvandrerne som kommer til Oslo, men vi kan være enige om at en _uforholdsmessig_ andel kommer hit. Og det er vi enige i at ikke er positivt) har innvandrerandelen økt tilsvarende i resten av landet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, for selv om de fleste kommer til Oslo har innvandrerandelen økt tilsvarende i resten av landet.

Beklager, men det arumentet gir ingen mening. Hvis innvandrerene er overrepresentert i kriminalitet så er ikke det synlig om antallet øker fra 3% til 6%. Andre faktorer vil drukne denne effekten.

 

Hvordan skal dette representere Oslo som har en andel på 18%?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg snakker om eldre, så snakker jeg ikke om deg. Du er en del av hippigenerasjonen.

I hvert fall nesten. Jeg pleier å si at jeg var 5 år for ung til å være hippie, og 5 år for gammel til å være punker. (Men jeg spilte i punkeband....) :)

 

Hvis vi titter på økonomisk frihet fra 1970-2010, så var Norge minst fritt i 1975 og den tiden var også en tid for kulturmarxisme. Faktisk de virkelige kulturmarxistene er ikke i min generasjon, de er blandt de som er noe eldre enn meg. Bare se på hvem som stemmer på Sverigedemokratene i Sverige, det er unge og eldre. Nesten ingen blandt de mellom 35 - 60 år.

Det er sant. Jeg har nevnt nymoralismen flere ganger her på forumet, og jeg synes den er skremmende.

 

Generasjonen før og spesielt generasjonen før det igjen, ville likt innvandringen til Norge svært dårlig.

Tja og ja. Mange opplagt, men de var på ingen måte enerådende. Og ikke noe å ta etter for moderne mennesker.

 

Den første drev med raseteori på samme måte som tyskerene drev på, bare i mindre grad. En av grunnene til at raseteori ble så sterkt i Tyskland var fordi deres vitenskapelige muiljø var sterkere.

Det er desverre sant.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, for selv om de fleste kommer til Oslo har innvandrerandelen økt tilsvarende i resten av landet.

Beklager, men det arumentet gir ingen mening. Hvis innvandrerene er overrepresentert i kriminalitet så er ikke det synlig om antallet øker fra 3% til 6%. Andre faktorer vil drukne denne effekten.

 

Hvordan skal dette representere Oslo som har en andel på 18%?

 

Wow, du stryker ganske kraftig i statistikk her. Hvis "innvandrerne" som du bruker som et veldig bredt begrep, er overrepresentert i kriminalitet vil det PER DEFINISJON bli synlig om antallet dobles. Antallet kriminalitet bør nemlig også da dobles.

 

Dette har ikke skjedd, verken i Oslo eller i Norge.

Lenke til kommentar

Wow, du stryker ganske kraftig i statistikk her. Hvis "innvandrerne" som du bruker som et veldig bredt begrep, er overrepresentert i kriminalitet vil det PER DEFINISJON bli synlig om antallet dobles. Antallet kriminalitet bør nemlig også da dobles.

 

Dette har ikke skjedd, verken i Oslo eller i Norge.

Nei, du stryker her. La oss si at innvandre er overrepresentert 3 ganger iforholdtil nordmenn. Hvis antallet dobler fra 3 til 6%, så vil det øke kriminaliteten med 6%. Andre effekter kan bety langt mer enn 6%, f.eks voldlig kriminalitet i Sverige økte med 45% fra 2000 til 2010.

Lenke til kommentar

Wow, du stryker ganske kraftig i statistikk her. Hvis "innvandrerne" som du bruker som et veldig bredt begrep, er overrepresentert i kriminalitet vil det PER DEFINISJON bli synlig om antallet dobles. Antallet kriminalitet bør nemlig også da dobles.

 

Dette har ikke skjedd, verken i Oslo eller i Norge.

Nei, du stryker her. La oss si at innvandre er overrepresentert 3 ganger iforholdtil nordmenn. Hvis antallet dobler fra 3 til 6%, så vil det øke kriminaliteten med 6%. Andre effekter kan bety langt mer enn 6%, f.eks voldlig kriminalitet i Sverige økte med 45% fra 2000 til 2010.

 

Nei, det er feil. For det første mente du at det ville øke kriminialiteten med 9% (3x3%), for det andre stemmer det ikke at kriminaliteten øker med 6%, bare antallet kriminelle.

 

Dessuten er ikke innvandrere overrepresentert i det hele tatt: http://www.ivarjohansen.no/temaer/innvandrereantirasisme/1871-innvandrere-og-kriminalitet-en-faktasamling.html

Lenke til kommentar

Nei, det er feil. For det første mente du at det ville øke kriminialiteten med 9% (3x3%), for det andre stemmer det ikke at kriminaliteten øker med 6%, bare antallet kriminelle.

 

Dessuten er ikke innvandrere overrepresentert i det hele tatt: http://www.ivarjohansen.no/temaer/innvandrereantirasisme/1871-innvandrere-og-kriminalitet-en-faktasamling.html

Lær deg matte. Jeg kan vise deg at det vil øke med 6% og ikke 9%. La oss si at kriminaliteten er 100 og antall folk er 100. Innvandre er 3 og står for 9. Hvis antall innvandre øker fra 3 til 6 så er antall folk 103 og kriminaliteten 109. Det er en økning på 5.8%.

 

Og hvis innvandre er ikke overrepresentert, hvorfor er de da klart overrepresentert i fengslene? I tilegg har vi mer troverdig statistikk fra Danmark.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wow, du stryker ganske kraftig i statistikk her. Hvis "innvandrerne" som du bruker som et veldig bredt begrep, er overrepresentert i kriminalitet vil det PER DEFINISJON bli synlig om antallet dobles. Antallet kriminalitet bør nemlig også da dobles.

 

Dette har ikke skjedd, verken i Oslo eller i Norge.

Nei, du stryker her. La oss si at innvandre er overrepresentert 3 ganger iforholdtil nordmenn. Hvis antallet dobler fra 3 til 6%, så vil det øke kriminaliteten med 6%. Andre effekter kan bety langt mer enn 6%, f.eks voldlig kriminalitet i Sverige økte med 45% fra 2000 til 2010.

 

Nei, det er feil. For det første mente du at det ville øke kriminialiteten med 9% (3x3%), for det andre stemmer det ikke at kriminaliteten øker med 6%, bare antallet kriminelle.

 

Dessuten er ikke innvandrere overrepresentert i det hele tatt: http://www.ivarjohan...ktasamling.html

 

 

 

 

Og du snakker om å linke til politiske motiverte sider. Fyren konkluderer med en ekstremt forenklet mening:

 

Islam krever lovlydighet

 

Islam er ikke en drivkraft til kriminalitet, men en inspirasjon til å leve lovlydig, skriver Sveinung Sandberg i en kronikk i Aftenposten.

Les mer. (10. oktober 2009).

 

Javel... I et muslimsk samfunn styrt av Sharia-lover ja. Men her hos oss? Isåfall burde jo ikke hele det pakistanske taxisamfunnet snyte på skatten?

 

Kan du linke direkte til en link som sier at innvandrere ikke er overrepresentert? Jeg så kun kjapt gjennom nå, men fyren linker jo kun til diverse sider uten å si noe spesielt om dem.

 

Dette var en av dem:

 

"Øverst på listen

 

Ikke-vestlige innvandrere topper kriminalstatistikken. Her forklarer tre tidligere kriminelle innvandrere hvorfor. INLO (9. juni n2006)"

 

Hva prøvde du egentlig å bevise? Denne setningen din er ekstremt ignorant og sier at du benekter en aktuell situasjon heller enn å kunne ha to meninger på en gang. Jeg ser gjerne at du moderer deg litt her. Dette blir veldig svensk, der man heller lyger enn å være kritisk. Han viser jo også til statistikk fra Sverige som viser at innvandrere er overrepresentert der også, viser bildet fra linken her:

 

post-102474-0-30567500-1309980621_thumb.png

 

 

 

Endret av cFc
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, det er feil. For det første mente du at det ville øke kriminialiteten med 9% (3x3%), for det andre stemmer det ikke at kriminaliteten øker med 6%, bare antallet kriminelle.

 

Dessuten er ikke innvandrere overrepresentert i det hele tatt: http://www.ivarjohan...ktasamling.html

Lær deg matte. Jeg kan vise deg at det vil øke med 6% og ikke 9%. La oss si at kriminaliteten er 100 og antall folk er 100. Innvandre er 3 og står for 9. Hvis antall innvandre øker fra 3 til 6 så er antall folk 103 og kriminaliteten 109. Det er en økning på 5.8%.

 

Og hvis innvandre er ikke overrepresentert, hvorfor er de da klart overrepresentert i fengslene? I tilegg har vi mer troverdig statistikk fra Danmark.

 

1: Den statistikken er bare korrekt hvis det er mer kriminalitet enn det er beboere, noe det åpenbart ikke er. Vi opererer med kriminalitet per 100.000 innbyggere i Norge.

 

2: Den statistikken vil jeg gjerne se, siden jeg aldri har hørt om overrepresentasjon blant fanger. Den danske statistikken kan du la ligge, da vi ikke er i Danmark.

Lenke til kommentar

1: Den statistikken er bare korrekt hvis det er mer kriminalitet enn det er beboere, noe det åpenbart ikke er. Vi opererer med kriminalitet per 100.000 innbyggere i Norge.

 

2: Den statistikken vil jeg gjerne se, siden jeg aldri har hørt om overrepresentasjon blant fanger. Den danske statistikken kan du la ligge, da vi ikke er i Danmark.

1. Ærlig talt! Kan du noe som helst i matte?

 

La oss lage et eksempel som er nærme Norge.

Populasjon: 5000K

Voldlig Kriminalitet: 25K

Per 100K: 500

 

Populasjon: 5150K

Voldlig Kriminalitet: 25K + 150K*3*25/4800 = 27.25K

Per 100K: 529.12

 

Økning: 5.8%

 

Hvis det er bare korrekt at en økning på 3% innvandre (3 ganger overrepresentert) gir en 6% økning i kriminalitet, hvis det er mer kriminalitet enn det er beboere, hvorfor får jeg nøyaktig samme tall om jeg bruker andre tall?

 

2. Jeg tror ikke du trenger mer enn en kort tur til fengslene for å kunne se det. Desverre gir Norge bare ut statistikk over utlendinger i fengsler, og ikke de med norsk statsborgerskap. Antall utlendinger er klart overrepresentert. http://www.siste.no/Innenriks/krim/article1836240.ece

Jeg tror heller ikke Norge er veldig forskjellig fra nabolandene våres.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Her er tall fra 1999, jeg finner ingen nyere statistikk: http://www.ssb.no/ssp/utg/9903/1.shtml

Den viser overrepresentasjon når det gjelder siktelser blant ikke-vestlige innvandrere, men viser også at denne lett forklares av kombinasjonen økt politifokus på innvandrere, og sosiale forskjeller.

 

Det er dog ikke i nærheten av noen 3x-faktor, og kriminaliteten har bare gått ned de siste 12 årene.

Lenke til kommentar

Spørsmålet var ikke om det ble 6 eller 9 %, spørsmålet var om de var overrepresentert 3x ift befolknignen, og det viser ingen statistikk. Og hvis du ikke har kilde på at det er overrepresentasjon i fengsel, hvorfor fremmer du det da som et fakta?

Fordi det er veldig tydlig at det er langt flere innvandre enn etniske nordmenn i fengsel? Og at utlendinger er overrepresentert? Eller at bådde dansk og svensk statistikk viser det samme? Hvis det var bare 4% muslimske innvandre i fengsel, så tror jeg ikke halalmat i fengsler ville vært en stor sak.

 

Du skrev

Nei, det er feil. For det første mente du at det ville øke kriminialiteten med 9% (3x3%), for det andre stemmer det ikke at kriminaliteten øker med 6%, bare antallet kriminelle.

Det var feil, kan du innrømme at du tok feil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spørsmålet var ikke om det ble 6 eller 9 %, spørsmålet var om de var overrepresentert 3x ift befolknignen, og det viser ingen statistikk. Og hvis du ikke har kilde på at det er overrepresentasjon i fengsel, hvorfor fremmer du det da som et fakta?

Fordi det er veldig tydlig at det er langt flere innvandre enn etniske nordmenn i fengsel? Og at utlendinger er overrepresentert? Eller at bådde dansk og svensk statistikk viser det samme? Hvis det var bare 4% muslimske innvandre i fengsel, så tror jeg ikke halalmat i fengsler ville vært en stor sak.

 

Du skrev

Nei, det er feil. For det første mente du at det ville øke kriminialiteten med 9% (3x3%), for det andre stemmer det ikke at kriminaliteten øker med 6%, bare antallet kriminelle.

Det var feil, kan du innrømme at du tok feil?

 

1: Den eneste referansen jeg finner til halalmat i fengsel har med at en enkeltperson som var siktet for å være en muslimsk terrorist ønsket det. Det sier ingenting om antall innvandrere.

2: Det første er feil, det er greit, matte er ikke min sterke side. Det andre er helt korrekt.

Lenke til kommentar

Her er tall fra 1999, jeg finner ingen nyere statistikk: http://www.ssb.no/ssp/utg/9903/1.shtml

Den viser overrepresentasjon når det gjelder siktelser blant ikke-vestlige innvandrere, men viser også at denne lett forklares av kombinasjonen økt politifokus på innvandrere, og sosiale forskjeller.

 

Det er dog ikke i nærheten av noen 3x-faktor, og kriminaliteten har bare gått ned de siste 12 årene.

Jeg fant litt mer ordentlig statistikk, skjult i SSBs arkiver. Dette er antall straffede. Ikke glem at dette er all kriminalitet. Ikke-vestlige innvandre er enda mer overepresentert blandt voldelig kriminalitet, så jeg må nok opp til en 4x faktor.

 

Her finner vi

Ikke-vestlige innvandre: 3000 per 100K

Nordmenn: 1350 per 100K

 

http://www.ssb.no/emner/00/02/notat_200466/notat_200466.pdf

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Nei, det er feil. For det første mente du at det ville øke kriminialiteten med 9% (3x3%), for det andre stemmer det ikke at kriminaliteten øker med 6%, bare antallet kriminelle.

 

Dessuten er ikke innvandrere overrepresentert i det hele tatt: http://www.ivarjohan...ktasamling.html

Lær deg matte. Jeg kan vise deg at det vil øke med 6% og ikke 9%. La oss si at kriminaliteten er 100 og antall folk er 100. Innvandre er 3 og står for 9. Hvis antall innvandre øker fra 3 til 6 så er antall folk 103 og kriminaliteten 109. Det er en økning på 5.8%.

 

Og hvis innvandre er ikke overrepresentert, hvorfor er de da klart overrepresentert i fengslene? I tilegg har vi mer troverdig statistikk fra Danmark.

 

1: Den statistikken er bare korrekt hvis det er mer kriminalitet enn det er beboere, noe det åpenbart ikke er. Vi opererer med kriminalitet per 100.000 innbyggere i Norge.

 

2: Den statistikken vil jeg gjerne se, siden jeg aldri har hørt om overrepresentasjon blant fanger. Den danske statistikken kan du la ligge, da vi ikke er i Danmark.

 

 

 

 

 

 

 

http://mobil.aftenposten.no/article.htm?articleId=4110517

 

Hver tredje fengselsfugl er utenlandsk statsborger

 

Hver tredje insatt i Norske fengsler er utenlandsk statsborger. Dette er 240 prosent økning i løpet av det siste tiåret.

 

 

 

 

 

http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/article3444201.ece

 

Kriminalitet: 2,3 prosent av bosatte innvandrere og deres barn er straffet, mens det gjelder 1,4 prosent av befolkningen generelt, ifølge 2002-tall. Ikke-vestlige innvandrere er mer utsatt for lovbrudd enn andre, viser 1998-tall.

 

 

 

 

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/seks-av-ti-i-fengsel-er-utlendinger-3066801.html

 

Seks av ti i fengsel er utlendinger

 

Norske fengsel blir fylt opp av utlendinger, og blant varetektsfanger er de nå i flertall.

 

Sterk trend

 

På landsbasis har nær en av tre fanger utenlandsk bakgrunn. Omlag 60 prosent av varetektsfangene har utenlandsk bakgrunn, skriver Bergens Tidende.

 

 

 

 

Ser fortsatt gjerne at du moderer din utalelse om at utlendinger ikke er overrepresent blandt kriminalitet, spesielt da den linken du ga nettopp beviste at de var det.

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er tall fra 1999, jeg finner ingen nyere statistikk: http://www.ssb.no/ssp/utg/9903/1.shtml

Den viser overrepresentasjon når det gjelder siktelser blant ikke-vestlige innvandrere, men viser også at denne lett forklares av kombinasjonen økt politifokus på innvandrere, og sosiale forskjeller.

 

Det er dog ikke i nærheten av noen 3x-faktor, og kriminaliteten har bare gått ned de siste 12 årene.

Jeg fant litt mer ordentlig statistikk, skjult i SSBs arkiver. Dette er antall straffede.

 

Her finner vi

Ikke-vestlige innvandre: 3000 per 100K

Nordmenn: 1350 per 100K

 

http://www.ssb.no/em...otat_200466.pdf

 

Hvilken side?

 

 

 

Det er du som snakker om utlendinger, ikke meg. Jeg snakker om innvandrere.

Lenke til kommentar

Hvilken side?

Side 116

 

Dette er ren gave fra gud. Ikke rart at SSB holder denne artikelen skjult.

 

Lavere mørketall blant innvsandrere?

 

Undersøkelser av siktede i 1995 viste at innvandrere oftere enn nordmenn fikk saken avgjort på

påtalenivå, dvs. ved ulike typer henleggelser eller ved at de ble tilbudt å vedta et forelegg og dermed være ferdig med saken. Videre ble innvandrere frifunnet oftere enn nordmenn

 

Det er faktisk større mørketall blandt innvandre enn etniske nordmenn.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...