Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken

Anbefalte innlegg

Helt fantastisk. Jeg har kjempemye erfaring med innvandrere, og du avskriver meg fordi jeg ikke har "nok" erfaring. Det er bare du som vet best, bare du.

Ved siden av den fantastiske skotten du driver med er argumentasjonen din som revet rett ut av en "howto" skrevet at radikale scientologer.

Sorry, men du vet ikke nok om meg til å si noe om meg, så vennligst kom deg til helvete ut av hodet mitt"

Igjen lager du stråmenn. Jeg har ikke sagt at du ikke har nok erfaring, fordi jeg vet ikke hvor mye erfaring du har. Det jeg derimot vet er at nordmenn har en tendens til å skryte til seg mer erfaring enn de virkelig har. Du skrev at du jobbet på en klasse med 90% innvandre. Jeg spurte, hvorfor sluttet du? Du skrev at du bor på østkanten, jeg skrev at det er trolig fordi du ikke har råd til noe bedre, fordi en ung 29-åring som har undervist i noen år kommer ikke til å være rik. Du skrev at du spiste mat på østkanten, det gjorde jeg også da jeg bodde i Norge. De har god billig mat.

Det er greit å bo på østkanten for øyeblikket. Det er ganske stygt der, men det er ikke spesielt farlig. Det vil bli langt verre å bo på østkanten om 20 år. I tillegg så kan det være du får barn. Da vil du få se en helt annen verden. Det er grunnen til at jeg sier du vil komme til å forandre din mening når du blir eldre.

Forresten, hvor på østkanten bor du? Hvilken bydel?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi diskuterer ikke meg, vi diskuterer innvandring. Hvorfor tror du det vil bli farlig å bo på oslo øst om 20 år?

Fordi antall innvandre fra Asia, Afrika, Sør- og Mellom-Amerika, Tyrkia øker med 20000 per år. Det var 140K av dem i 2000. Antallet av dem vil øke fra 300K i 2010 til 700K i 2030 om innvandringen forblir på dagens nivå og ikke øker. Noe som den trolig ikke gjør, fordi de henter fettere og kusiner fra hjemlandet. En stor andel av dem vil flytte til Oslo og de vil flytte til østkanten. Etniske nordmenn flytter vekk fra østkanten. Det betyr at konsentrasjonen av innvandre vil gå opp fra 50% til over 90% som i Sverige og det vil bli umulig å integrere dem. Sverige har vist oss hva som skjer når andelen blir så høy.

http://www.ssb.no/emner/02/01/10/innvbef/tab-2011-04-28-06.html

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, det var ikke det jeg spurte om. Jeg spurte om hvorfor det vil bli farlig plutselig. Det har blitt økt antall innvandrere i Norge siden 50-tallet uten at det har blitt særlig farlig. Hvorfor skulle de neste 20 årene plutselig bli forskjellige?

Det er ikke riktig. Dette er folkemengde av ikke-vestlige innvandre siden 1970.

1970: 3 549

1980: 22 382

1990: 76 782

2000: 140 269

2010: 302 140

Norge har aldri opplevet noen lignende og forsetter vi politikken har vi nesten en million i 2030. Det vil føre til store problemer på østkanten i Oslo.

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, det var ikke det jeg spurte om. Jeg spurte om hvorfor det vil bli farlig plutselig. Det har blitt økt antall innvandrere i Norge siden 50-tallet uten at det har blitt særlig farlig. Hvorfor skulle de neste 20 årene plutselig bli forskjellige?

Påstår du at det ikke har blitt farligere i Oslo de siste 10-15 årene? Hva med for kvinner, spesielt de som er ute å går seint på kveld? Nå har jo overfallsvoldtekt fenomenet spredt seg rundt omkring i Norge, og gjort flere plasser, blandt annet Bergen og Trondheim til mye mer ubehagelige steder for kvinner å være etter mørketid.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Påstår du at det ikke har blitt farligere i Oslo de siste 10-15 årene? Hva med for kvinner, spesielt de som er ute å går seint på kveld? Nå har jo overfallsvoldtekt fenomenet spredt seg rundt omkring i Norge, og gjort flere plasser, blandt annet Bergen og Trondheim til mye mer ubehagelige steder for kvinner å være etter mørketid.

Jeg påstår ganske riktig at det ikke har blitt farligere i Oslo de siste 10-15 årene. Siterer fra SSB:

Stabilitet i anmeldt voldskriminalitet

I 2010 ble 25 900 voldslovbrudd anmeldt, hvorav 7 000 er trusler og 18 300 er tilfeller av fysisk vold. Dette er på nivå med de foregående tre-fire årene (se figur). Når vi tar hensyn til befolkningsøkningen har det totale omfanget av anmeldt voldskriminalitet holdt seg relativt stabilt siden tusenårsskiftet, på rundt 5,5 per 1 000 innbyggere.

Fordelingen av de ulike typene fysisk vold har imidlertid endret seg noe de siste årene. Antall anmeldte tilfeller av mishandling i familieforhold og vold mot offentlig tjenestemann øker, samtidig med en nedgang i legemsfornærmelser og legemsbeskadigelser. Endringene i registreringene av voldslovbrudd ser ut til å fortsette, og etter ikraftsettelsen av de nye bestemmelsene om mishandling i familieforhold (i 2006) øker denne typen mest. I 2010 ble totalt i overkant av 2 400 tilfeller av mishandling i familieforhold anmeldt (se figur).

thumb-2011-03-21-06.png

thumb-2011-03-21-05.png

Store regionale forskjeller

Lenke til kommentar

Kanskje du burde flytte ut av Norge og slutte å spytte på det våre forfedre har slitt og kjempet for i tusenvis av år. Om de fortsatt var i live, ville de gjort både deg og resten av de kultur-marxistiske grauthuefrendene dine arveløse.

Du tar faktisk til orde for å rasere ganske mange år med toleranse som en viktig del av det norske samfunnet. Du ser ut til å glemme at den gruppen du generaliserer til å representere en enda større gruppe er en svært, svært liten minoritet blant svært mange.

Får jeg lov til å være i Norge, da?

Ikke at jeg ser på deg som en kulturmarxist, men jeg er ganske sikker på at våre forfedre ikke ville likt hva som skjer med Norge i dag. Bare prat med litt eldre folk i Norge.

Jeg er ganske sikker på at våre forfedres forfedre ikke likte det vi gjorde med Norge på 30-tallet heller. Vi hadde statsministere så sent som begynnelsen av 1900-tallet som sterkt mislikte industrialiseringen og urbaniseringen av befolkningen.

Hver generasjon ser på endring med skepsis. Svært ofte stor skepsis.

Lenke til kommentar

Vel, JEG bor på østkanten. Jeg har vært lærer for en klasse med 90% innvandrere, jeg spiser på grønland, jeg klipper håret på grønland, jeg har gått på skole på grønland...

Hva er det du vil fra meg?

Var det en skoleklasse som oset av norsk kulturarv??

Og selv om du er godt integrert blant våre nye landsmenn er det ikke det samme som at alle i hele Norge deler din kjærlighet for bydelen, og ønsker lignende tilstander over hele fjøla...

Det som er bra for deg er ikke nødvendigvis bra for alle...

Og din skoleklasse er jo nettopp et eksempel på det vi frykter vil bli et "problem" på flere skoler. Barna er fremtidens borgere, og en naturlig konsekvens av flertall på skolen er flertall ellers i samfunnet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Du innrømmer i det minste at du ønsker å gå tilbake til et mer primitivt "øye for øye, tann for tann"-samfunn. Men når du påstår at dette vil gjøre at det blir slutt på overfallsvoldtekter, så tar du grundig feil.[/Quote]Det er kun ett av mange tiltak som må til.

For hva er et av problemene med mer primitive samfunn? Jo, menneskelivet har mindre verdi. Når staten viser at menneskelivet har så liten verdi, påvirker dette selvsagt holdningene blant folk flest. Og da blir det lavere terskel for å påføre andre skade.
Virkelighetsfjernt vrøvl. Ved å straffe forgripelser på uskyldige og sårbare mennesker strengere, viser man nøyaktig hvor høyt man verdsetter menneskeliv.

Våre forfedre har ikke slitt og kjempet for ditt barbariske utopi.
Hehe...Det var nøyaktig slik Romerne rakket ned på oss som bodde utenfor Romerrikets rekkevidde. Bare fordi vi fortsatt er i kontakt med det naturlige her i verden, er vi "barbarer" og "primitive" i deres øyne.

De har slitt og kjempet for en moderne rettsstat der man ikke tar i bruk barbariske straffemetoder som undergraver respekten for menneskeliv.

Du bringer skam over deres minne.

Latterlig. Du eier tydeligvis uhyre liten kunnskap om våre stamfedre og deres tankegods.
Endret av 793
Lenke til kommentar

To punkter, ene er at vi ikke har noen reell økning i kriminalitet etter 2000 som er bra. Det andre punktet er at selv om totalbildet ikke har beveget seg så har vi jo sett grove overfallsvoldtekter som virkelig har slått hardt til i det siste flere plasser i landet, som gir en økt utrygghet og har ødelagt titals liv i år. Dette har helt klart forandret seg og vil nok fortsette og øke om vi ikke får en omdreining i forebygging og generell politikk. Ren statistikk om nasjonal kriminalitet sier noe om sjangsen for at en tilfelig person skal bli utsatt for kriminalitet. Ser vi total kriminalitet som har stått stille siden 2000 så er det klart at sjangsen for å bli utsatt har krympet da folketallet har økt. Mørketall finnes sikkert, men de er det vanskelige å si noe om. For alt jeg vet kan de også ha synket de siste årene. Dog har vi hatt en økning etter hva jeg vet i overfallsvoldtekter, blandt de aller mest alvorlige kriminelle handlingene, samt en økende ghettoifisering i Oslo-Øst. Dette har da gitt utslag i omfattende hærverk og bilbranner i det siste. Så jeg mener at dog 10 gode år, rent kriminalitetsmessig, så har vi store utfordringer.

Alt i alt, du har nok rett at risikoen for å bli utsatt for kriminalitet de siste 10 årene har krympet.

Lenke til kommentar

To punkter, ene er at vi ikke har noen reell økning i kriminalitet etter 2000 som er bra. Det andre punktet er at selv om totalbildet ikke har beveget seg så har vi jo sett grove overfallsvoldtekter som virkelig har slått hardt til i det siste flere plasser i landet, som gir en økt utrygghet og har ødelagt titals liv i år. Dette har helt klart forandret seg og vil nok fortsette og øke om vi ikke får en omdreining i forebygging og generell politikk. Ren statistikk om nasjonal kriminalitet sier noe om sjangsen for at en tilfelig person skal bli utsatt for kriminalitet. Ser vi total kriminalitet som har stått stille siden 2000 så er det klart at sjangsen for å bli utsatt har krympet da folketallet har økt. Mørketall finnes sikkert, men de er det vanskelige å si noe om. For alt jeg vet kan de også ha synket de siste årene. Dog har vi hatt en økning etter hva jeg vet i overfallsvoldtekter, blandt de aller mest alvorlige kriminelle handlingene, samt en økende ghettoifisering i Oslo-Øst. Dette har da gitt utslag i omfattende hærverk og bilbranner i det siste. Så jeg mener at dog 10 gode år, rent kriminalitetsmessig, så har vi store utfordringer.

Alt i alt, du har nok rett at risikoen for å bli utsatt for kriminalitet de siste 10 årene har krympet.

Overfallsvoldtektene er unntaket som bekrefter reglene. Vi ser jo allerede at samfunnet har reagert kraftig, slik at politiet nå har satt i gang en egen gruppe som skal oppklare sakene.

Vel, JEG bor på østkanten. Jeg har vært lærer for en klasse med 90% innvandrere, jeg spiser på grønland, jeg klipper håret på grønland, jeg har gått på skole på grønland...

Hva er det du vil fra meg?

Var det en skoleklasse som oset av norsk kulturarv??

Jeg liker deg ikke, og gidder ikke svare på dette utrolige ledende og rasistiske innlegget.

Lenke til kommentar

Jeg påstår ganske riktig at det ikke har blitt farligere i Oslo de siste 10-15 årene. Siterer fra SSB:

Stabilitet i anmeldt voldskriminalitet

I 2010 ble 25 900 voldslovbrudd anmeldt, hvorav 7 000 er trusler og 18 300 er tilfeller av fysisk vold. Dette er på nivå med de foregående tre-fire årene (se figur). Når vi tar hensyn til befolkningsøkningen har det totale omfanget av anmeldt voldskriminalitet holdt seg relativt stabilt siden tusenårsskiftet, på rundt 5,5 per 1 000 innbyggere.

Fordelingen av de ulike typene fysisk vold har imidlertid endret seg noe de siste årene. Antall anmeldte tilfeller av mishandling i familieforhold og vold mot offentlig tjenestemann øker, samtidig med en nedgang i legemsfornærmelser og legemsbeskadigelser. Endringene i registreringene av voldslovbrudd ser ut til å fortsette, og etter ikraftsettelsen av de nye bestemmelsene om mishandling i familieforhold (i 2006) øker denne typen mest. I 2010 ble totalt i overkant av 2 400 tilfeller av mishandling i familieforhold anmeldt (se figur).

thumb-2011-03-21-06.png

thumb-2011-03-21-05.png

Store regionale forskjeller

Du vet at dette ikke er statistikk for Oslo, men Norge som helhet. Statistikken din er verdiløs.

For det andre kan man ikke se på kriminaliteten på så kort perspektiv. Anmeldt kriminalitet påvirkes av mange faktorer. F.eks. i England så økte antall anmeldelser, men kriminaliteten ble faktisk redusert fordi folk rapporterte mer. Rapporterer folk mer nå, eller mindre? Er politiet flinkere til å løse kriminalitet? Det var en massiv økning til 2000, også blandt nordmenn. Hvis de faktorene som førte til høy kriminalitet i 2000, forsvant etter 2000 vil det redusere kriminaliteten.

Det vi derimot vet er at byområder med høy konsentrasjon av innvandre fører til utrygge områder, med masse sosiale problemer. Det problemet vil ikke bli mindre om vi tredobler antallet innvandre på østkanten og øker konsektrasjonen til over 90%. Det kan vi se fra Sverige. Forskjellen i Oslo, er at østkanten er mye større en de bydelene i Sverige.

Lenke til kommentar

Kanskje du burde flytte ut av Norge og slutte å spytte på det våre forfedre har slitt og kjempet for i tusenvis av år. Om de fortsatt var i live, ville de gjort både deg og resten av de kultur-marxistiske grauthuefrendene dine arveløse.

Du tar faktisk til orde for å rasere ganske mange år med toleranse som en viktig del av det norske samfunnet.

Ja, og se hvor den jævla "toleransen" har ført oss!

DU, på den andre siden, tar til orde for å rasere titusenvis av år med arv- og etnisitetsbygging.

Du ser ut til å glemme at den gruppen du generaliserer til å representere en enda større gruppe er en svært, svært liten minoritet blant svært mange.
Har jeg noen gang gjort noe slik?

Får jeg lov til å være i Norge, da?
Flott forsøk på å prøve å avbilde Nasjonalister som totalitære fanatikere som ønsker å ta kontroll over alle og enhvers liv. Så lenge du ikke står som en direkte trussel for mitt folks sikkerhet, velferd og fremtid, har jeg hverken noen tanker eller ønsker om å landsforvise deg.

Jeg er ganske sikker på at våre forfedres forfedre ikke likte det vi gjorde med Norge på 30-tallet heller. Vi hadde statsministere så sent som begynnelsen av 1900-tallet som sterkt mislikte industrialiseringen og urbaniseringen av befolkningen.

Hver generasjon ser på endring med skepsis. Svært ofte stor skepsis.

Beklager, men den sammenligningen holder ikke vann. Jeg snakker her om fjellfaste idealer og livssyn som holdt seg konstant og rådende i våre forfedres befolkning i titusenvis av år. Ikke smålige uenigheter med foreldregenerasjonen...
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Statistikken er for hele Norge, fordi hele Norge har fått/får flere innvandrere, ikke bare Oslo.

Det gjør de ikke. Utenfor Oslo er det nesten helt blendahvitt. Dette er andelen av innvandre som del av befolkningen i fylket i synkende rekkefølge

Oslo: 18%

Akershus: 6.8%

Buskerud: 6.5%

Norge: 6.0%

Østfold: 5.4%

Rogaland: 4.8%

Hordaland: 3.9%

Lenke til kommentar

Ja, og se hvor den jævla "toleransen" har ført oss!

DU, på den andre siden, tar til orde for å rasere titusenvis av år med arv- og etnisitetsbygging.

Nå må du faenmeg rulle inn rullegardinen.

Jeg tar ikke til orde for å rasere noe som helst. Jeg tar ti orde for å fortsette en liberal og tolerant tradisjon som har vært dominerende i Norge i svært mange år. Titusenvis av år med arv og etnisitetsbygging, hva skal jeg tolke det som? Snakker vi om rase, eller snakker vi om kultur? For norsk kultur er i alle fall ikke flere titusen år gammel. Enkelte elementer finner vi tilbake til da istiden var over, fiskeriene, for eksempel. Eller skogbruk og landbruk. Landbruk drev vi forøvrig ikke med for ti tusen år siden. Men jeg har vanskelig for å se hvordan i heiteste helvete jeg raserer norsk fiskerinæring..

Ja. Se hvor den "jævla" toleransen har ført oss. Vi lever i ett av verdens tryggeste og sikreste land, med en materiell velstand som er uhørt. Og som var uhørt.

Har jeg noen gang gjort noe slik?

Det kan godt være at du aldri har tatt til orde for kollektive reaksjoner mot folkegrupper på grunnlag av enkeltindividers handlinger. I så fall beklager jeg, det er av og til vanskelig å holde styr på det.

Flott forsøk på å prøve å avbilde Nasjonalister som totalitære fanatikere som ønsker å ta kontroll over alle og enhvers liv. Så lenge du ikke står som en direkte trussel for mitt folks sikkerhet, velferd og fremtid, har jeg hverken noen tanker eller ønsker om å landsforvise deg.

Det var ikke intensjonen min. Min intensjon var å avklare om jeg også bare kan flytte ut av Norge, siden jeg tydeligvis ikke bare er uenig med ditt vrengebilde av virkeligheten, men svært uenig.

For min egen del skal det også være sagt at jeg ikke har noen ide om å landsforvise deg, bare for å ha det helt klart.

Beklager, men den sammenligningen holder ikke vann. Jeg snakker her om fjellfaste idealer og livssyn som holdt seg konstant og rådende i våre forfedres befolkning i titusenvis av år. Ikke smålige uenigheter med foreldregenerasjonen...

Og her kommer dette med titusenvis av år igjen.. Kultur kom som et direkte resultat av landbruk. De første eksemplene vi har på landbruk finner vi rundt 7000 år før Kristus. Altså for ni tusen år siden. Titusenvis av år? Den må du lenger ut på jordet med. Denne homogene nordmannen du prøver å male frem har rett og slett aldri eksistert. Vi var et etnisk og religiøst mer homogent land før (og forresten var det ikke så rent få som mente det var direkte frastøtende da vi tvangsinnførte reformasjonen her i landet, men det får bli en annen diskusjon), men noen homogen kultur fantes ikke. Leit Kultur er en myte.

Og det du snakker om nå, det ER smålige uenigheter med foreldregenerasjonen.

Jeg snakker ikke rent sjelden om samfunnet med et eldre menneske. Min bestemor. Hennes holdning til virkeligheten ligger så fjernt fra det du fremstiller at det er vanskelig å tro.

Hun har opplevd krigen, hun har vært minutter fra å bli bombet, hun var gift med en mann som satt flere år i tysk konsentrasjonsleir. Hun vet hvordan en dårlig verden ser ut. I dag har vi det, for å si det med hennes ord, alt for godt.

Lenke til kommentar

Og i Akershus osv har det vært samme prosentsats siden 1950?

Hvorfor skriver du 1950, når du vet jeg har vist deg at innvandringen startet lenge senere?

Den har nok ikke vært på samme prosentsats, men det er Oslo som får hovedvekten av innvandrerene og dermed de som får mest problemer. Da kan du ikke bruke nasjonal statistikk for å vise at Oslo ikke får problemer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...