Wyrd Skrevet 3. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2011 Jeg svarer ikke, jeg kommenterer. Det merker man. It's all meta and shit! Takk i like måte. Jeg lurer på hvor mange små, irriterende, meningsløse, konfrontasjonssøkende kommentarer du har forsøplet denne tråden med, inkludert personangrep. Du kan holde opp med å forsøple tråden. Om du ikke kan delta på en seriøs måte, så hold deg unna. Blir litt kjedelig for oss andre å diskutere med 3-åringer. 5 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2011 Hvis du har noen klager får du gå til mods. Slike ting taes utenfor tråden Lenke til kommentar
Wyrd Skrevet 3. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Hvis du har noen klager får du gå til mods. Slike ting taes utenfor tråden Tja. For at en innrapportering av postene dine skulle hatt en virkning, måtte det være helt åpenbart at de går imot forumreglene. Problemet er at innleggene dine er korte, irriterende og ofte inneholder forsiktige personangrep, og generelt sett ikke bidrar med noe saklig til debatten. Dette er forurensende, men ikke noe som moderatorene kommer til å stoppe. Endret 3. juli 2011 av Wyrd 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2011 Hvis du har noen klager får du gå til mods. Slike ting taes utenfor tråden Tja. For at en innrapportering av postene dine skulle hatt en virkning, måtte det være helt åpenbart at de går imot forumreglene. Problemet er at innleggene dine er korte, irriterende og ofte inneholder forsiktige personangrep, og generelt sett ikke bidrar med noe saklig til debatten. Dette er forurensende, men ikke noe som moderatorene kommer til å stoppe. Ah, akkurat som rasistene... De er forurensende, men vanskelig å bli kvitt dem... Lenke til kommentar
Wyrd Skrevet 3. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2011 Du har like stor rett til å komme med dine synspunkter som oss andre, men jeg vil i det minste be deg om å holde det saklig, og ikke bare kommentere for å kommentere, når du ikke egentlig har noe som helst å komme med. Slik adferd er bare provoserende og barnslig. 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2011 Pot, meet kettle. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 3. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2011 For ikke å snakke om dine fantastiske ordtak! Fising, hvilket ordforåd! Dude, Norge er sosialistisk. Innvandrerne kommer fra land som Somalia, Irak og Pakistan - du vet, høyreekstreme land? Tror du kanskje det betyr noe at folk flykter FRA landene som har dine politiske idealer, og TIL de landene som har MINE politiske idealer? De er ikke høyreekstreme økonomisk, bare sosialt. Norge tar vare på dem og gir dem trygd, så ikke rart de flykter hit. Men jeg synes det er mer interessant hvor høyutdannete innvandrere drar. Det er ikke Norge, men Australia, New Zealand, Sveits og Kanada. Land nærmest mine politiske idealer. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2011 Ja, det er noe i det. Hvis du har mulighet til å tjene penger gjør du det nok bedre i land som ligger lenger til høyre, mens de som trenger trygghet drar hit. Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juli 2011 Jonas Gahr Støres "Det nye vi" 5 Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 4. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2011 Veldig, veldig primitive løsninger du kommer med der. Høres som noe muslimske land kunne foreslått.Neppe. De fleste muslimske land praktiserer helt andre lover som i veldig stor grad bygger på mistillit til voldtektsutsatte kvinner og beskyttelse av voldtektsmenn, blant annet fengselsstraff for kvinner som anmelder sin egen voldtekt og ikke kan oppdrive 4 mannlige, muslimske øyevitner. Eksempel: http://www.brisbanetimes.com.au/queensland/she-wasnt-warned-rape-victim-to-sue-government-20110607-1fqcz.html#ixzz1OZgAChqo Muslimske menn har også rett til å kreve samleie av sin kone når som helst han vil, etter islamsk lov, og voldtekt mellom ektefeller er derfor en umulighet ifølge deres tankegang. Du prøver bare å endre tema. Jeg påpekte at straffemetodene du etterspør er ekstremt primitive. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 4. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2011 I praksis er det klart det betyr noe for meg, men i Norge er det jo faktisk lov og rett, og en god sjanse for at fyren blir tatt. I Afghanistan derimot, hadde voldtekten kanskje ført til at kvinnen ble steinet i hjel! Skjønner du problemstillingen? "Det er bedre at de kommer hit og voldtar enn at de er hjemme og voldtar, siden det er større sjanse for at de blir tatt her"? 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2011 I praksis er det klart det betyr noe for meg, men i Norge er det jo faktisk lov og rett, og en god sjanse for at fyren blir tatt. I Afghanistan derimot, hadde voldtekten kanskje ført til at kvinnen ble steinet i hjel! Skjønner du problemstillingen? "Det er bedre at de kommer hit og voldtar enn at de er hjemme og voldtar, siden det er større sjanse for at de blir tatt her"? Nei, det var ikke det jeg sa. Prøv igjen. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 4. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2011 Hva er det du prøver å si da? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2011 I praksis er det klart det betyr noe for meg, men i Norge er det jo faktisk lov og rett, og en god sjanse for at fyren blir tatt. I Afghanistan derimot, hadde voldtekten kanskje ført til at kvinnen ble steinet i hjel! Skjønner du problemstillingen? Dette! Jeg vil ikke at folk skal voldta, og spesielt ikke i Norge, men det er tross alt noe positivt ved å bo i Norge; vi har en tendens til å arrestere voldtektsmenn i stedet for å tvinge de til å gifte seg med offeret. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 4. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2011 Hva er problemstillingen du viser til? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2011 Hva er problemstillingen du viser til? Hva? Kan du ikke bare stille meg et spørsmål i stedet for å plukke rundt mine innlegg? Lenke til kommentar
Wyrd Skrevet 4. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2011 Du prøver bare å endre tema. Jeg påpekte at straffemetodene du etterspør er ekstremt primitive. Metodene jeg la frem er effektive og rettferdige. Jeg spurte deg om å komme med bedre forslag, noe du tydeligvis ikke var i stand til. Noe sier meg at disse "ikke-primitive" metodene deres er veldig diffuse, og går ut på å gi "psykologisk" behandling etc. 1 Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 4. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2011 Hva er problemstillingen du viser til? Hva? Kan du ikke bare stille meg et spørsmål i stedet for å plukke rundt mine innlegg? Du spurte: "Skjønner du problemstillingen?" Dette etter at du tilsynelatende hadde lagt ut om at det er bedre at voldtektsmennene kommer hit sidend et er større mulighet for å ta dem. Du prøver bare å endre tema. Jeg påpekte at straffemetodene du etterspør er ekstremt primitive. Metodene jeg la frem er effektive og rettferdige. Jeg spurte deg om å komme med bedre forslag, noe du tydeligvis ikke var i stand til. Noe sier meg at disse "ikke-primitive" metodene deres er veldig diffuse, og går ut på å gi "psykologisk" behandling etc. Bedre forslag enn å henrette folk? Ærlig talt. Vi har faktisk straffemetoder den dag i dag som ikke går ut på å ta livet av noen. Men det blir vel for sivilisert for de som er tilhengere av ekstremt primitive straffemetoder. Lenke til kommentar
Wyrd Skrevet 4. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2011 Bedre forslag enn å henrette folk? Ærlig talt. Vi har faktisk straffemetoder den dag i dag som ikke går ut på å ta livet av noen. Men det blir vel for sivilisert for de som er tilhengere av ekstremt primitive straffemetoder. Lavtstående, æreløse voldtektsmenn som nedverdiger uskyldige norske kvinner på det aller groveste fortjener ikke noe bedre. Hvorfor ikke bare henrette dem og bli kvitt dem en gang for alle? Dette er voksne menn - ingen har tvunget dem til å voldta og nedverdige uskyldige kvinner. Når de først har gått over streken til en SÅ ekstrem grad, er det ingen grunn til at et sterkt og moralsk samfunn skal vise dem noen nåde tilbake. Dagens veike norske samfunn setter nesten voldtektsmenn høyere enn ofrene, man skulle nesten tro de elsker overgripere, så mye forståelse man har for dem. Hvorfor ikke bare sette meg inn i disse "ikke-primitive", "siviliserte" metodene dine? Er det sivilisert å ha så milde straffer for grove overfallsvoldtekter at man så å si ikke risikerer det minste ved å begå en slik forbrytelse? Slik det er idag, er det "verste" man risikerer å få et lite fengselsopphold og "psykologisk behandling". 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2011 Noen av oss mener at selv om ikke nødvendigvis gjerningsmennene fortjener bedre, så gjør vi som samfunn det. Vi fortjener bedre enn å synke til voldsmennenes nivå. Geir 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg