Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

BTW: Hvis det ikke er mulig å forandre deres syn og de utfører voldtekt igjen så må vi ha progressive straffer. Vi kan ikke ha folk som er en fare for samfunnet ute i gatene.

Ja, som jeg har sagt så mange ganger før: På et eller annet tidspunkt må hensynet til fremtidige ofre telle mer enn utsiktene til rehabilitering.

 

Geir :)

 

Men det vestlige rettsystemet er vel egentlig for å beskytte de kriminelle mot straffen de automatisk, etter hvert som faenskapen traver, ville fått ;P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forskning har vist at teorien om allmennprevensjon har noe for seg
Er dette en pen metode for å fortelle folk at allmennprevensjon ikke fungerer?

 

Hadde graden av straff definert kriminalitetsraten hadde vel strengt tatt Norge vært det mest barbariske landet i verden, all den tid vi ligger tett mot bunnen hva strafferammer angår (tror jeg).

Endret av Magnusjs
Lenke til kommentar

Joda, har lest en del om temaet, da spesielt innenfor sosiologiske- og sosialantropologiske tidsskrifter.

 

Det viktigste for bekjempelse av kriminalitet er nok forebygging. For allmennprevensjon er et middel man har forsøkt å benytte seg av opp og i mente, men som sannsynligvis ikke har ledet noen vei.

Endret av Magnusjs
Lenke til kommentar

Ja, jeg sliter også med å se hvilken som er svensk og hvilken finsk, men det har ingenting med statsborgerskap å gjøre.

Poenget er at det er dårlig integrering i samfunnet, og at mange unge menn med helt jævlige barndommer og oppvektster ikke får psykologisk hjelp til å bli "normale" igjen, slik at de ikke klarer et normalt sosialt liv i Norge.

 

Kan vi være enige om det?

 

Nei.

Jeg har lite tro på alt dette snakket om "integrering". Alle steder hvor det finnes et betydelig antall negroide innbyggere, er de overrepresentert innen kriminalitet. Jeg tror aldri at et multietnisk samfunn kan bli like fredelig og stabilt som et rent etnisk samfunn.

Problemet er hvem vi tar inn i landet vårt, ikke hvor god den såkalte "integreringen" er.

 

Så kan vi heller krangle om løsningen ;)

 

Har noen forslag.

 


  •  
  • Strengere straffer for voldtekt. For eksempel: dødsstraff, mye lengre fengselsopphold eller landsforvisning i de tilfellene hvor forbryteren har innvandrerbakgrunn.
  • Skarpladde våpen til norske kvinner i våre storbyer. Vil få avskummet til å tenke seg om to ganger før de forsøker å angripe kvinner på gaten.
  • Mye mer restriktiv innvandring. Ikke tillat innvandring fra folkeslag som har vist seg å skape påfallende mye problemer dit de kommer.

Endret av Wyrd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Strengere straffer for voldtekt. For eksempel: dødsstraff, mye lengre fengselsopphold eller landsforvisning i de tilfellene hvor forbryteren har innvandrerbakgrunn.
  • Skarpladde våpen til norske kvinner i våre storbyer. Vil få avskummet til å tenke seg om to ganger før de forsøker å angripe kvinner på gaten.
  • Mye mer restriktiv innvandring. Ikke tillat innvandring fra folkeslag som har vist seg å skape påfallende mye problemer dit de kommer.

Dine første to eksempler er totalt uaktuelle for det norske samfunn. Et sterkt flertall i Norge er sterkt imot dødsstraff, og det er også resten av den vestlige verden (unntatt USA...).

Å gi våpen vil kvinner er idiotisk, da det er med på å eskalere problemet. Hvis en kvinne først blir overfallsvoldtatt, betyr det at hun ikke er sterk nok til å stå imot denne personen. Hva vil da et våpen hjelpe? Det er bare noe voldtektsforbryteren kan rive bort og bruke selv om nødvendig.

 

Man vet ikke om noen er voldtektsforbryter før det faktisk skjer, og da er det som oftest forsent til å begynne å vifte med skytevåpen.

Og ikke glem den psykologiske byrden med å skyte og drepe et annet menneske.

 

Den siste er dog litt mer sannsynlig. Redusert innvandring, spesielt for problemområder.

Lenke til kommentar

Dine første to eksempler er totalt uaktuelle for det norske samfunn. Et sterkt flertall i Norge er sterkt imot dødsstraff, og det er også resten av den vestlige verden (unntatt USA...).

 

Om forslagene er aktuelle ut ifra dagens situasjon i Norge (folkeopinion osv) er noe annet. Jeg luftet mine personlige tanker, slik dere andre også har lov til å gjøre.

Jeg er for nulltoleranse når det gjelder grov kriminalitet som overfallsvoldtekter, og mener at slikt avskum bør vises ingen nåde.

Dagens rettsvesen i Norge har alt for mye "forståelse" for disse forbryterne. Det er rett og slett avskyelig hvilke milde straffer som blir utdelt.

 

Å gi våpen vil kvinner er idiotisk, da det er med på å eskalere problemet. Hvis en kvinne først blir overfallsvoldtatt, betyr det at hun ikke er sterk nok til å stå imot denne personen.

 

Det er om mannen lykkes i å snike seg innpå henne uten at hun merker det før det er for sent.

 

Hva vil da et våpen hjelpe? Det er bare noe voldtektsforbryteren kan rive bort og bruke selv om nødvendig.

 

Om hun får øye på ham før han er tett nok inne på henne til at han kan bruke vold, kan hun rett og slett ta frem skytevåpenet om hun føler seg truet. Det vil gjøre inntrykk.

 

Man vet ikke om noen er voldtektsforbryter før det faktisk skjer, og da er det som oftest forsent til å begynne å vifte med skytevåpen.

Og ikke glem den psykologiske byrden med å skyte og drepe et annet menneske.

 

Psykologisk byrde? Om jeg hadde reddet en kvinne fra et par voldtektsmenn og drept begge to i prosessen, ville jeg vært stolt.

Hvilken verdi har livet til en mann med så lite ære at han nedverdiger en kvinne på det groveste?

 

Den siste er dog litt mer sannsynlig. Redusert innvandring, spesielt for problemområder.

 

Da er vi enige her ihvertfall.

Endret av Wyrd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En oppgang i overfallsvoldtekter blant nordiske, om vi skal tro Rohde:

Kilde

Ni av de 19 anmeldelsene er forsøk på overfallsvoldtekt hvor overgriperne ikke har lykkes. Tre av gjerningspersonene beskrives som nordiske

 

Det være seg slik at vi stoler på at informasjonen fra innvandringsmotstanderne her inne stemmer. Et stort flertall ikke-vestlige? Ja, men slettes ikke utelukkende.

Øst-europeere...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg sliter også med å se hvilken som er svensk og hvilken finsk, men det har ingenting med statsborgerskap å gjøre.

Poenget er at det er dårlig integrering i samfunnet, og at mange unge menn med helt jævlige barndommer og oppvektster ikke får psykologisk hjelp til å bli "normale" igjen, slik at de ikke klarer et normalt sosialt liv i Norge.

 

Kan vi være enige om det?

 

Nei.

Jeg har lite tro på alt dette snakket om "integrering". Alle steder hvor det finnes et betydelig antall negroide innbyggere, er de overrepresentert innen kriminalitet. Jeg tror aldri at et multietnisk samfunn kan bli like fredelig og stabilt som et rent etnisk samfunn.

Problemet er hvem vi tar inn i landet vårt, ikke hvor god den såkalte "integreringen" er.

 

Så kan vi heller krangle om løsningen ;)

 

Har noen forslag.

 


  •  
  • Strengere straffer for voldtekt. For eksempel: dødsstraff, mye lengre fengselsopphold eller landsforvisning i de tilfellene hvor forbryteren har innvandrerbakgrunn.
  • Skarpladde våpen til norske kvinner i våre storbyer. Vil få avskummet til å tenke seg om to ganger før de forsøker å angripe kvinner på gaten.
  • Mye mer restriktiv innvandring. Ikke tillat innvandring fra folkeslag som har vist seg å skape påfallende mye problemer dit de kommer.

Veldig, veldig primitive løsninger du kommer med der. Høres som noe muslimske land kunne foreslått.

Lenke til kommentar

Veldig, veldig primitive løsninger du kommer med der. Høres som noe muslimske land kunne foreslått.

 

Jeg syns løsningene mine er effektive, jeg. Men om du har noen bedre løsninger, så kom med dem! :thumbup:

 

*Vente på at det skal komme noe svevende prat om "integrering" og psykologisk behandling............*

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om forslagene er aktuelle ut ifra dagens situasjon i Norge (folkeopinion osv) er noe annet. Jeg luftet mine personlige tanker, slik dere andre også har lov til å gjøre.

Jeg er for nulltoleranse når det gjelder grov kriminalitet som overfallsvoldtekter, og mener at slikt avskum bør vises ingen nåde.

Dagens rettsvesen i Norge har alt for mye "forståelse" for disse forbryterne. Det er rett og slett avskyelig hvilke milde straffer som blir utdelt.

Nulltoleranse er bra. Men hvorfor skal vi ta livet av dem? Landsforvis dem, så blir vi kvitt dem på en mye billigere måte.

Det er om mannen lykkes i å snike seg innpå henne uten at hun merker det før det er for sent.

Om hun får øye på ham før han er tett nok inne på henne til at han kan bruke vold, kan hun rett og slett ta frem skytevåpenet om hun føler seg truet. Det vil gjøre inntrykk.

Så hvis hun føler seg truet, skal hun begynne å vifte med våpenet sitt? Selvsagt vil det gjøre inntrykk, enhver person som går ute på kveldstid vil jo være livredd for å bli tatt for å være skummel.
Psykologisk byrde? Om jeg hadde reddet en kvinne fra et par voldtektsmenn og drept begge to i prosessen, ville jeg vært stolt.

Hvilken verdi har livet til en mann med så lite ære at han nedverdiger en kvinne på det groveste?

Det er lett å si at man er stolt over å ta livet til noe andre, men har du faktisk snakket med noen som har tatt noens liv på nært hold?

 

*Vente på at det skal komme noe svevende prat om "integrering" og psykologisk behandling............*

Integrering er med på å bytte ut et individs kultur med vår egen. Når et individ tenker og føler seg som en nordmann, hva er da problemet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nulltoleranse er bra. Men hvorfor skal vi ta livet av dem? Landsforvis dem, så blir vi kvitt dem på en mye billigere måte.

 

Om forbryteren er somalier, pakistaner e.l., er naturligvis landsforvisning den enkleste løsningen. Men hvor skal vi landsforvise en etnisk nordmann? Naturligvis er det mulig, men da er det ikke lenger noe åpenbart land å sende ham til.

Spørsmålet ditt kan forresten speiles tilbake:

Hvorfor skal vi bruke masse ressurser på å ha dem fengslet over en lang periode? Kanskje det er en løsning å forverre forholdene i norske fengsler, f.eks. kun gi dem vann og brød, og mindre "flotte" seller?

Blir mindre fristende da, kan jeg tenke meg.

 

Så hvis hun føler seg truet, skal hun begynne å vifte med våpenet sitt? Selvsagt vil det gjøre inntrykk, enhver person som går ute på kveldstid vil jo være livredd for å bli tatt for å være skummel.

 

Kvinner bør generelt bli mye mer forsiktige og føre var når de ferdes gatelangs på kvelden. Om de bruker alle sansene er det ikke lett for noen å komme seg inn på dem før de merker det.

Om f.eks. en gruppe arabere begynner å forfølge henne, kan hun vise at hun er bevæpnet.

 

Det er lett å si at man er stolt over å ta livet til noe andre, men har du faktisk snakket med noen som har tatt noens liv på nært hold?

 

Jeg sier ikke at jeg ville vært "stolt av å ta livet av andre", men at jeg ikke ville angret et fnugg om jeg hadde drept en f.eks. en voldtektsforbryter i kamp. Det kan jeg virkelig ikke forestille meg at jeg ville angret på. Kanskje jeg hadde fått fengselsstraff, men det ville isåfall vært en pris verdt å betale.

Nei, jeg har ikke snakket personlig med noen som har tatt liv. Det er ingen i slekten min, og kjenner ingen andre heller.

 

Integrering er med på å bytte ut et individs kultur med vår egen. Når et individ tenker og føler seg som en nordmann, hva er da problemet?

 

Problemet er at de ikke kan "bli" nordmenn fordi de ikke er det. Hvorfor skal vi utslette deres egen etniske, historiske og kulturelle identitet?

Om du ikke ønsker et multikulturelt samfunn, må innvandringen stoppes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om forbryteren er somalier, pakistaner e.l., er naturligvis landsforvisning den enkleste løsningen. Men hvor skal vi landsforvise en etnisk nordmann? Naturligvis er det mulig, men da er det ikke lenger noe åpenbart land å sende ham til.

Spørsmålet ditt kan forresten speiles tilbake:

Hvorfor skal vi bruke masse ressurser på å ha dem fengslet over en lang periode? Kanskje det er en løsning å forverre forholdene i norske fengsler, f.eks. kun gi dem vann og brød, og mindre "flotte" seller?

Blir mindre fristende da, kan jeg tenke meg.

Når det er snakk om etniske nordmenn, er det noe helt annet. Der er jeg en stor fan av rehabilitering. Såklart, offeret har hovedprioritet og fokus, men rehabilitering og nyttig arbeid for lovbryteren er greit å ha. Vi trenger noen til å plukke søppel langs veien.

Å forverre et system som fungerer er ikke vits. Norge har blant verdens beste fengsle, med en av verdens laveste gjentagelses-statistikk. Jeg mistenker at statistikken blir litt ødelagt av våre nye landsmenn som er ute etter å utnytte systemet, men for den vanlige nordmann er det bare positivt med et slikt fengselssystem vi har idag.

Kvinner bør generelt bli mye mer forsiktige og føre var når de ferdes gatelangs på kvelden. Om de bruker alle sansene er det ikke lett for noen å komme seg inn på dem før de merker det.

Om f.eks. en gruppe arabere begynner å forfølge henne, kan hun vise at hun er bevæpnet.

Mennesker generelt burde tatt et oppgjør med seg selv og innsett at det å drikke seg sørpe dritings i helgene er jævlig idiotisk å gjøre. Men jeg vil ikke ha folk som går rundt i gatene med våpen. Det inviterer bare til mer våpenbruk.

Jeg sier ikke at jeg ville vært "stolt av å ta livet av andre", men at jeg ikke ville angret et fnugg om jeg hadde drept en f.eks. en voldtektsforbryter i kamp. Det kan jeg virkelig ikke forestille meg at jeg ville angret på. Kanskje jeg hadde fått fengselsstraff, men det ville isåfall vært en pris verdt å betale.

Nei, jeg har ikke snakket personlig med noen som har tatt liv. Det er ingen i slekten min, og kjenner ingen andre heller.

Jeg kjenner heller ingen som har skutt eller drept noen, men jeg har lest historiene til mange som har gjort det.

Jeg skal ikke si hva du ville følt, for det vet ikke jeg. Jeg vet ikke selv hvordan jeg ville reagert. Alt jeg vet, er at å stå der med et skarpladet våpen, er jævlig skummelt.

Problemet er at de ikke kan "bli" nordmenn fordi de ikke er det. Hvorfor skal vi utslette deres egen etniske, historiske og kulturelle identitet?

Om du ikke ønsker et multikulturelt samfunn, må innvandringen stoppes.

Det er ikke snakk om å utslette deres indentitet, men å gjøre deres identitet en del av vår. Hvis noen kommer til Norge for å bo her, bør de nesten bli en del av samfunnet, og ikke opprette egne samfunner i Norge. (se Sverige)

Lenke til kommentar
Veldig, veldig primitive løsninger du kommer med der. Høres som noe muslimske land kunne foreslått.

Jeg syns løsningene mine er effektive, jeg. Men om du har noen bedre løsninger, så kom med dem! :thumbup:

 

*Vente på at det skal komme noe svevende prat om "integrering" og psykologisk behandling............*

Nå gidder jeg ikke kaste perler for svin her. Jeg bare konstaterer at du selv er det du hater.

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om å utslette deres indentitet, men å gjøre deres identitet en del av vår. Hvis noen kommer til Norge for å bo her, bør de nesten bli en del av samfunnet, og ikke opprette egne samfunner i Norge. (se Sverige)

 

Du sa at vi skal lære dem å tenke og føle som nordmenn, om jeg husker riktig.

Ja, om noen kommer til Norge for å bo her en periode, må de selvsagt følge våre lover og gi noe tilbake til samfunnet, men jeg ønsker ikke assimilering, og ønsker heller ikke å "gjøre deres identitet til en del av vår".

 

Nå gidder jeg ikke kaste perler for svin her.

 

Da tolker jeg det dit hen at du ikke har noen bedre, mer effektive forslag. Helt greit, det. ;)

 

Jeg bare konstaterer at du selv er det du hater.

 

Hmm. Der må du nesten utdype litt. Jeg ønsker å gi grove voldtektsforbrytere en straff som fortjent, og dette gjør meg til...hva? :hmm:

Lenke til kommentar

 

Du sa at vi skal lære dem å tenke og føle som nordmenn, om jeg husker riktig.

Ja, om noen kommer til Norge for å bo her en periode, må de selvsagt følge våre lover og gi noe tilbake til samfunnet, men jeg ønsker ikke assimilering, og ønsker heller ikke å "gjøre deres identitet til en del av vår".

 

Dette minner meg om tidligere debatt om kvinners rettigheter, OK hvis de bor her men de blir aldri som menn og boer ikke oppfoere seg som det. Dette skaper uendelig konflikt naar du ikke la statsborger delta helt i samfunn.

Lenke til kommentar

 

Du sa at vi skal lære dem å tenke og føle som nordmenn, om jeg husker riktig.

Ja, om noen kommer til Norge for å bo her en periode, må de selvsagt følge våre lover og gi noe tilbake til samfunnet, men jeg ønsker ikke assimilering, og ønsker heller ikke å "gjøre deres identitet til en del av vår".

 

Dette minner meg om tidligere debatt om kvinners rettigheter, OK hvis de bor her men de blir aldri som menn og boer ikke oppfoere seg som det. Dette skaper uendelig konflikt naar du ikke la statsborger delta helt i samfunn.

 

At de fremmedetniske som lever i Norge følger våre lover og gir noe tilbake til samfunnet (i arbeid) er helt nødvendig.

Noe du derimot ikke kan kreve, er at vi etniske skandinaver skal føle like sterk tilhørighet til disse fremmedetniske som vi føler for vår egen ætt - mennesker vi deler århundrer med historie med, for ikke å glemme felles opphav og blodstilhørighet!

Jeg vet hvem mitt folk er, og jeg vet hvem mine forfedre er. Jeg kjenner min avstamning og vår historie.

Noe annet jeg vet, er at midt-østingene, afrikanerne og asiatene ikke kommer til å bli "nordmenn" før de er så assimilert med urbefolkniongen at det ikke lenger er mulig å skille mellom de ulike folkegruppene lenger, både kulturelt og GENETISK.

En slik assimilering er forøvrig ikke noe jeg ønsker, da jeg vil bevare den nordiske egenart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så lenge man fortsetter å sette allskens fremmedetniske innvandreres ve og vel ovenfor tryggheten til våre egne kvinner, kommer det aldri til å bli noen forbedring. Valget er opp til oss Nordmenn, enn så lenge.

 

Å gi våpen vil kvinner er idiotisk, da det er med på å eskalere problemet. Hvis en kvinne først blir overfallsvoldtatt, betyr det at hun ikke er sterk nok til å stå imot denne personen. Hva vil da et våpen hjelpe? Det er bare noe voldtektsforbryteren kan rive bort og bruke selv om nødvendig.
Jeg vil benytte denne anledningen til å foreskrive deg litt mindre 'Steven Segal', og at du tar til deg noe av denne reportasjen:

 

Man vet ikke om noen er voldtektsforbryter før det faktisk skjer, og da er det som oftest forsent til å begynne å vifte med skytevåpen.
Hva med overgriperens viten om at tilfeldige forbipasserende også kan være bevæpna?

 

Og ikke glem den psykologiske byrden med å skyte og drepe et annet menneske.
Da trengs det en kulturforandring som fjerner folks skyldfølelse for å verne om sin egen sikkerhet og liv.

 

Veldig, veldig primitive løsninger du kommer med der. Høres som noe muslimske land kunne foreslått.
Neppe. De fleste muslimske land praktiserer helt andre lover som i veldig stor grad bygger på mistillit til voldtektsutsatte kvinner og beskyttelse av voldtektsmenn, blant annet fengselsstraff for kvinner som anmelder sin egen voldtekt og ikke kan oppdrive 4 mannlige, muslimske øyevitner. Eksempel: http://www.brisbanetimes.com.au/queensland/she-wasnt-warned-rape-victim-to-sue-government-20110607-1fqcz.html#ixzz1OZgAChqo

 

Muslimske menn har også rett til å kreve samleie av sin kone når som helst han vil, etter islamsk lov, og voldtekt mellom ektefeller er derfor en umulighet ifølge deres tankegang.

 

Poenget er at det er dårlig integrering i samfunnet, og at mange unge menn med helt jævlige barndommer og oppvektster ikke får psykologisk hjelp til å bli "normale" igjen, slik at de ikke klarer et normalt sosialt liv i Norge.

 

Kan vi være enige om det?

Nei. Jeg mener alle voksne individer er ene og alene ansvarlige for sine egne handlinger. Man skal ikke være avhengig av Staten og dens institusjoner for å bli betraktet som et egenrådig menneske.

 

Slik innstilling minner meg litt om denne sketsjen:

http://www.youtube.com/watch?v=-8oH8JHaE00

Endret av 793
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...