Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg ser en person som snakker et nordisk språk, er lys i huden og har blondt hår, tolker jeg h*n som nordisk. Det er egentlig ganske vanskelig å la være.

Dessverre vet vi ikke slags kriterier de har brukt for å beskrive en person som nordisk. Hadde det vært alt det der, hadde jeg vært enig, men det er fortsatt en usikker merkelapp å feste på en voldtektsperson.

Lenke til kommentar

Hvis jeg ser en person som snakker et nordisk språk, er lys i huden og har blondt hår, tolker jeg h*n som nordisk. Det er egentlig ganske vanskelig å la være.

De skriver ofte at de er norske hvis de har en norsk pass og er født i Norge. Det betyr ikke at de faktisk er etnisk norske.

Lenke til kommentar

Fellesnevner for samtlige saker, er at det er vanskelig å komme med mange kjennetegn.

 

Ja, tre stykker beskrives som nordiske, en beskrives som ukjent, og da gjenstår 15 stykk som ikke-vestlig.

 

Igjen, de er bare beskrevet som nordiske.

 

Det at han beskrives som 'nordisk' trenger ikke å bety at han er etnisk nordmann. Mennesker av nordisk rase finnes f.eks. i betydelig antall i Øst-Europa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å touche innom overgrepsproblematikken som tråden opprinnelig dreide seg om: Ifølge TV2-nyhetene i kveld er antallet overfallsvoldtekter i Oslo hittil i år doblet i forhold til samme tid i år. Det har på årets første 6 måneder vært 19 stykker (29 i hele landet), hvorav bare 4 har ført til siktelse. Noen av gjerningsmennene er oppgitt å ha "nordisk utseende", noen ikke-vestlig.

 

Link

 

Geir :)

Lenke til kommentar

En oppgang i overfallsvoldtekter blant nordiske, om vi skal tro Rohde:

Kilde

Ni av de 19 anmeldelsene er forsøk på overfallsvoldtekt hvor overgriperne ikke har lykkes. Tre av gjerningspersonene beskrives som nordiske

 

Det være seg slik at vi stoler på at informasjonen fra innvandringsmotstanderne her inne stemmer. Et stort flertall ikke-vestlige? Ja, men slettes ikke utelukkende.

Men tallene gjelder for Oslo. Er dette virkelig et representativt tall for hele landet?

 

Hvordan er ståa i andre byer? Hvordan er det på landet?

Lenke til kommentar

For å touche innom overgrepsproblematikken som tråden opprinnelig dreide seg om: Ifølge TV2-nyhetene i kveld er antallet overfallsvoldtekter i Oslo hittil i år doblet i forhold til samme tid i år. Det har på årets første 6 måneder vært 19 stykker (29 i hele landet), hvorav bare 4 har ført til siktelse. Noen av gjerningsmennene er oppgitt å ha "nordisk utseende", noen ikke-vestlig.

 

Hehe, har de plutselig begynt å operere med rasebegreper når de nevner voldtektsmenn, nå ('nordisk'). De har jo vært mistenkelig forsiktige med dette tidligere. Men lurer litt på hvilken rase de mener med "ikke-vestlig". Er det en arabid kaukasoid, eller en negroid fra Afrika et sted, f.eks.?

 

Nå skal det igjen nevnes at 'nordisk' ikke trenger å bety at forbryterne er etniske skandinaver. Det finnes nok av folk med "nordisk" utseende i bl.a. Øst-Europa.

Endret av Wyrd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg får dårlig samvittighet av å fortsette debatten om Europa og vitenskap. Det har gått for langt av topic. Moderator kunne alltids, om vedkommende orket, klippet ut innleggene og lagt dem i en egen tråd.

 

Til alle som lurer på om det noensinne har skjedd en overfallsvoldstekt begått av en etnisk nordmann, så kan jeg si at svaret er ja. Det skjedde for 7-8 år siden i nærheten av der jeg bor. Han var ruset på amfetamin.

Lenke til kommentar

Hehe, har de plutselig begynt å operere med rasebegreper når de nevner voldtektsmenn, nå ('nordisk'). De har jo vært mistenkelig forsiktige med dette tidligere. Men lurer litt på hvilken rase de mener med "ikke-vestlig". Er det en arabid kaukasoid, eller en negroid fra Afrika et sted, f.eks.?

 

Nå skal det igjen nevnes at 'nordisk' ikke trenger å bety at forbryterne er etniske skandinaver. Det finnes nok av folk med "nordisk" utseende i bl.a. Øst-Europa.

Det trenger ikke å bety østeuroperisk heller. F.eks. se her

 

Somali_Rapist_Abdulgadir.jpgSomali_Rapist_Mursal.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til alle som lurer på om det noensinne har skjedd en overfallsvoldstekt begått av en etnisk nordmann, så kan jeg si at svaret er ja. Det skjedde for 7-8 år siden i nærheten av der jeg bor. Han var ruset på amfetamin.

 

Ingen har fornektet at det forekommer. Fortsatt er det nifst hvor overrepresentert ikke-europeiske innvandrere er med tanke på at de er en minoritet her til lands.

 

Det trenger ikke å bety østeuroperisk heller. F.eks. se her

 

Somali_Rapist_Abdulgadir.jpgSomali_Rapist_Mursal.jpg

 

Ja, de så jo riktig "svenske" ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, jeg sliter også med å se hvilken som er svensk og hvilken finsk, men det har ingenting med statsborgerskap å gjøre.

Poenget er at det er dårlig integrering i samfunnet, og at mange unge menn med helt jævlige barndommer og oppvektster ikke får psykologisk hjelp til å bli "normale" igjen, slik at de ikke klarer et normalt sosialt liv i Norge.

 

Kan vi være enige om det?

 

Så kan vi heller krangle om løsningen ;)

Lenke til kommentar

Ja, jeg sliter også med å se hvilken som er svensk og hvilken finsk, men det har ingenting med statsborgerskap å gjøre.

Poenget er at det er dårlig integrering i samfunnet, og at mange unge menn med helt jævlige barndommer og oppvektster ikke får psykologisk hjelp til å bli "normale" igjen, slik at de ikke klarer et normalt sosialt liv i Norge.

Jeg er ikke enig. Mange av de som voldtar har hatt helt normal oppvekst. Dette handler mer om kvinnesyn, og om seksuell frustrasjon og kan ikke løses med bare psykologisk hjelp. For å løse voldtektsproblemer må vi ta det fra alle ender. Vi må ha psykologisk hjelp, vi må prøve å få innvandrerene til å få et bedre kvinnesyn, vi må forbedre forholdet mellom etniske nordmenn og innvandre, vi må ha lengre straffer, vi må ta flere voldtektsmenn og vi må gi mer hjelp til kvinner.

 

Vi må ikke glem at det er individer som voldtar og de er ansvarlig for overgrepene de gjør. Vi kan ikke skylde på muslimene. Men det betyr ikke at vi ikke kan se på årsak og konsekvens. Hvis vi tar imot mange asylsøkere så vil voldtektsraten gå opp. Når vi tar imot grupper så må vi se på dem som en gruppe og ikke individer fordi det er umulig å vite om en spesifik innvandrer vil bidra positivt eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg sliter også med å se hvilken som er svensk og hvilken finsk, men det har ingenting med statsborgerskap å gjøre.

Poenget er at det er dårlig integrering i samfunnet, og at mange unge menn med helt jævlige barndommer og oppvektster ikke får psykologisk hjelp til å bli "normale" igjen, slik at de ikke klarer et normalt sosialt liv i Norge.

Jeg er ikke enig. Mange av de som voldtar har hatt helt normal oppvekst. Dette handler mer om kvinnesyn, og om seksuell frustrasjon og kan ikke løses med bare psykologisk hjelp.

 

Hørte du hva tofagerli sa? Diss som gjør voldtekt har ofte dårlig kvinnesyn. Dette er et resultat av det de har sett eller blitt lært i barndommen sin, enten av far eller onkel. Når det ligger såpass rotfestet i minnet ditt som 20-åring, vel da trenger man psykologisk hjelp.

 

 

Integrering er noe som begge sidene har feilet med, og det er begges sin skyld at integrering ikke har gått som planlagt. Når det er sagt står alle likt ovenfor loven og det unnskylder ikke deres oppførsel.

Lenke til kommentar

Hørte du hva tofagerli sa? Diss som gjør voldtekt har ofte dårlig kvinnesyn. Dette er et resultat av det de har sett eller blitt lært i barndommen sin, enten av far eller onkel. Når det ligger såpass rotfestet i minnet ditt som 20-åring, vel da trenger man psykologisk hjelp.

 

Integrering er noe som begge sidene har feilet med, og det er begges sin skyld at integrering ikke har gått som planlagt. Når det er sagt står alle likt ovenfor loven og det unnskylder ikke deres oppførsel.

Han sa at folk voldtar på grunn av an jævlig oppvekst. Det sa jeg var for enkelt.

 

Det er selvfølgelig slik at de ikke ville hatt det synet med en annen oppvekst, men det er etterpåklokskap. Poenget er at psykologisk hjelp kan ikke være den eneste løsningen. Spesielt hvis de ikke sliter med traumer, men har bare et dårlig kvinnesyn. Da er det sannsynligvis bedre å få dem i fengsel og bruke noen år på å forbedre deres kvinnesyn. I dag er ikke det mulig, fordi straffene er altfor korte. Forandring tar tid.

 

BTW: Hvis det ikke er mulig å forandre deres syn og de utfører voldtekt igjen så må vi ha progressive straffer. Vi kan ikke ha folk som er en fare for samfunnet ute i gatene.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Med dagens politistyrke kan man ikke særlig forvente et fullt innsats på å ta forbryterne, enten etniske eller av annen opphav.

 

Det interessante er at samfunnet i Norge ikke stiller krav til Norge. Her forventer vi liksom ikke at de blir patriotisk og elske fedrelandet- Rett og slett fordi vi er stiller for svake krav og tenker for mye på individets behov.

 

På denne måten kan det norske samfunnet åpne seg mer, som gjør at integreringen går i rett vei, og innvandrere slipper å føle seg fremmed eller gjest i et land som de er født i. Dog skal det nevnes at det er flere faktorer i bildet. Blant annet hvordan vi må stoppe en for stor minoritet representasjon i enkelte boligområder

Lenke til kommentar

Hehe, har de plutselig begynt å operere med rasebegreper når de nevner voldtektsmenn, nå ('nordisk'). De har jo vært mistenkelig forsiktige med dette tidligere.

Oslopolitiet har gjort dette i flere år, de. Det er slik trådstarter med flere vet at "alle overfallsvoldtekter de siste årene er begått av ikkevestlige innvandrere."

 

Men lurer litt på hvilken rase de mener med "ikke-vestlig". Er det en arabid kaukasoid, eller en negroid fra Afrika et sted, f.eks.?

Og det må du antagelig fortsette å lure på, siden bare fire av nitten voldtekter har ført til siktelse.

 

Nå skal det igjen nevnes at 'nordisk' ikke trenger å bety at forbryterne er etniske skandinaver. Det finnes nok av folk med "nordisk" utseende i bl.a. Øst-Europa.

Ja, antagelig er det ikke kjent. Ifølge Rohde så er gjerningsmennene blitt "forsiktige", de slår ned ofrene bakfra og passer på å ikke legge igjen DNA-spor. Og de snakker antagelig ikke så mye med ofrene.

 

Det er en annen situasjon. Disse snakker om statsborgerskap, Oslo-politiet opererer med etnisk utseende. Ingen av de to somalierne du viser bilder av ser spesielt norske ut.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...