Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

Synes du at jentene skal tilpasse seg den nye kulturen i Oslo også?

 

det blir de jo pent nødt til, og det gjør de jo også...

 

Er jo allerede helt uaktuelt å gå visse steder på kvelden/natten.

 

Ikke det at det egentlig bør være farlig eller at det er det, men man er redd fordi det har skjedd ting før.

 

Det er en del at den nye kulturen vi ha skapt, frykt for å bli utsatt for noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting er helt sikkert: det er dere som har skapt den redselen. Ingen jeg kjenner har noe imot å gå alene om kvelden. Selvsagt er enkelte av jentene litt mer komfortable med å gå to og to, særlig de siste månedene, men det er faktisk en god ide åkke som; voldtekt er en ting, ran er et annet problem, for ikke å snakke om at du rett og slett kan falle og slå hodet på en stein. Uansett er det smart å være to.

Lenke til kommentar

Selvsagt er enkelte av jentene litt mer komfortable med å gå to og to, særlig de siste månedene, men det er faktisk en god ide åkke som; voldtekt er en ting, ran er et annet problem, for ikke å snakke om at du rett og slett kan falle og slå hodet på en stein. Uansett er det smart å være to.

 

men andre ord har du allerede akseptert følgende kultur berikelser:

 

1. ingen vil hjelpe oss jenter om vi detter å slår oss så vi må nødt å gå to slik at den andre kan redde oss om vi detter.

2. Voldtekt, ran og slikt er bare noe som skjer og man må sikre seg selv ved å gå to og to.

 

Velkommen til nye Norge.. landet der man bør gå to og to slik at man ikke blir antastet eller ranet...

 

Jajaja.. jeg vet jeg drar deg litt i beinet, men du ser jo hvor gale slik argumentasjon blir..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du drar ganske hardt i beinet, vil jeg påstå :)

Jeg sier bare at å gå to og to er like smart nå som det alltid har vært, være det seg i 1999, 1959, 1599 eller år 99.

Det er en forholdsvis begrenset økning i overfallsvoldtekter for tiden. Ja, det er et problem. Nei, det er ikke verdt å bruke milliarder i samfunnsdiskusjon. Ja, det er verdt å studere årsakene og prøve å snu trenden. Nei, det er ikke "kulturforskjell" som er skyld. Nei, det er ikke jentenes feil.

 

Og nei - det er i hvert fall ikke min feil :)

Lenke til kommentar
Fordi de vet at de gjør noe feil, men velger å gjøre det likevel. Enkelte kulturer tror de har rett til å gjøre det - en viss forskjell

Sier du det?

 

Hvis du skulle stilles for domstol og dømmes for voldtekt, kan du nevne hvilke muslimske land du hadde foretrukket å bli dømt i? (fremfor Norge, Sverige etc.)

 

"Hvis" er vel et element her. Mulig det er fordi enkelte har sjanse for å bli dømt at de heller kommer hit og gjør det? Her får de til og med kunst for flere millioner å kose seg med under soning hvis de mot formodning blir tatt. De flykter liksom fra overgrep osv, men det å voldta her virker det som er greit - for det har de rett til å gjøre, kvinner er underlegen deres stand uansett, så det at de selv gjør samme grusomme handlinger de liksom flykter fra (overgrep) er vist i deres øyne ok. (ikke alle, men endel)

Lenke til kommentar

Hvorfor gjøre dette så innviklet? Voldtekt (og andre forbrytelser for den saks skyld) begås av individer

 

Det er ikke kultur bakgrunn som er avgjørende for en bankraner i Teheran eller Oslo, for å si det sånn

 

Det har på en måte vært mitt ståsted hele tiden, men jeg er i mindretall.

Det finnes ingen voldtektsglad kulturl. Det finnes ingen hemmelig plan hvor muslimske menn drar til Norge med planer om å voldta. Alt dette kommer av rasisme og fremmedfrykt.

Sannheten er at seksualforbrytere vanligvis ikke passer inn i vanlige "Motiver" eller lignende, og folk godtar ikke det ulogiske i det hele, og prøver å sette det inn i et system hvor nordmenn er uskyldige. Idioti.

Copy/paster et innlegg jeg hadde fra et annet forum:

 

Jeg liker hvordan fremmedfrykt og rasisme-kortet blir brukt over en lav sko i denne tråden.

 

Det at man tar hensyn til kulturelle forskjeller - dermed vet at gjeldende person/gruppe kan reagere betraktelig annerledes enn forventet - i tillegg til kriminalstatistikk og slenger oppå personlige erfaringer, betyr ikke at man er rasist eller har fremmedfrykt.

 

Eksempelvis i hjembyen min er det kurderne som styrer en stor andel av markedet innen diverse lugubre aktiviteter - men de er fortsatt fantastisk hyggelig å feste med, og definitivt noen du vil ha på din egen side. De behandler også jentene med respekt og drikker moderate menger - når de først drikker. Selv om de har mye gode kvaliteter, driver de fortsatt en god del på den andre siden av loven.

 

Mine erfaringer med afrikanske innvandrere er derimot fryktelig. Kniver, blind vold, tyveri, aggressiv narkotikahandel osv.

 

 

Jeg er ekstremt skeptisk til de fleste ikke-vestlige innvandrere før jeg har pratet med dem og vet hva jeg kan forvente. Jeg vet at sannsynligheten for at vedkommede gjør noe som kan skade meg eller mine - på noen som helst måte - er større enn en random trønder. Det at man er skeptisk, vet dette og har det i bakhodet, gjør en ikke til en rasist. En tror ikke de er mindre verd, men en vet at de - gjennomsnittlig - er mer tilbøyelig for uhumskheter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor gjøre dette så innviklet? Voldtekt (og andre forbrytelser for den saks skyld) begås av individer

 

Det er ikke kultur bakgrunn som er avgjørende for en bankraner i Teheran eller Oslo, for å si det sånn

 

Det har på en måte vært mitt ståsted hele tiden, men jeg er i mindretall.

Det finnes ingen voldtektsglad kulturl. Det finnes ingen hemmelig plan hvor muslimske menn drar til Norge med planer om å voldta. Alt dette kommer av rasisme og fremmedfrykt.

Sannheten er at seksualforbrytere vanligvis ikke passer inn i vanlige "Motiver" eller lignende, og folk godtar ikke det ulogiske i det hele, og prøver å sette det inn i et system hvor nordmenn er uskyldige. Idioti.

Copy/paster et innlegg jeg hadde fra et annet forum:

 

Jeg liker hvordan fremmedfrykt og rasisme-kortet blir brukt over en lav sko i denne tråden.

 

Det at man tar hensyn til kulturelle forskjeller - dermed vet at gjeldende person/gruppe kan reagere betraktelig annerledes enn forventet - i tillegg til kriminalstatistikk og slenger oppå personlige erfaringer, betyr ikke at man er rasist eller har fremmedfrykt.

 

Eksempelvis i hjembyen min er det kurderne som styrer en stor andel av markedet innen diverse lugubre aktiviteter - men de er fortsatt fantastisk hyggelig å feste med, og definitivt noen du vil ha på din egen side. De behandler også jentene med respekt og drikker moderate menger - når de først drikker. Selv om de har mye gode kvaliteter, driver de fortsatt en god del på den andre siden av loven.

 

Mine erfaringer med afrikanske innvandrere er derimot fryktelig. Kniver, blind vold, tyveri, aggressiv narkotikahandel osv.

 

 

Jeg er ekstremt skeptisk til de fleste ikke-vestlige innvandrere før jeg har pratet med dem og vet hva jeg kan forvente. Jeg vet at sannsynligheten for at vedkommede gjør noe som kan skade meg eller mine - på noen som helst måte - er større enn en random trønder. Det at man er skeptisk, vet dette og har det i bakhodet, gjør en ikke til en rasist. En tror ikke de er mindre verd, men en vet at de - gjennomsnittlig - er mer tilbøyelig for uhumskheter.

 

Jeg liker hvordan dine ikkerelevante enkelteksempler er viktigere enn alt annet i din oppfatning av virkeligheten. Du må være utrolig intelligent!

Lenke til kommentar

men det å voldta her virker det som er greit - for det har de rett til å gjøre, kvinner er underlegen deres stand uansett

Nei det er feil. Det finnes kanskje noen få omdiskuterte saker der ute i verden som kan gi det inntrykket, men generellt så straffes voldtekt hardt (var derfor jeg spurte deg hvilket muslimsk land du ville foretrukket å bli voldtektsdømt i, fremfor Norge?)

 

Egentlig burde folk som kommer fra Irak, Afghanistan, etc. og begår voldtekt i Norge, dømmes mye hardere enn nordmenn, fordi de av alle burde vist bedre at de begår en alvorlig ugjerning. Men det lar seg selvsagt ikke gjennomføres i praksis dog (loven er lik for alle og alt det der)

 

Men som jeg har spurt opptil flere ganger i tråden, -er det kultur-bakgrunn som får nordmenn til å begå voldtekt også? De fleste vil avvise dette, ergo må vi konstatere at voldtekt (og andre forbrytelser) først og fremst begås av individer med kriminelt sinnelag

Lenke til kommentar

Men som jeg har spurt opptil flere ganger i tråden, -er det kultur-bakgrunn som får nordmenn til å begå voldtekt også? De fleste vil avvise dette, ergo må vi konstatere at voldtekt (og andre forbrytelser) først og fremst begås av individer med kriminelt sinnelag

Voldtektene nordmenn står for, er av en annen type enn overfallsvoldtektene man opplever i Oslo (og andre plasser). De siste 5 år har det ikke vært en eneste etnisk norsk person som har begått overfallsvoldtekter.

 

Festvoldtektene vil jeg derimot si også er et kulturproblem. Folk drikker så mye at de ikke lenger vet hva de gjør, og da er det dømt å gå galt en eller annen gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker hvordan dine ikkerelevante enkelteksempler er viktigere enn alt annet i din oppfatning av virkeligheten. Du må være utrolig intelligent!

Virkeligheten er veldig enkel: man blir påvirket av miljøet man er i. Miljøet er forskjellig på forskjellige steder, med andre ord får man forskjellige oppvekster og forskjellige verdier.

 

Det at jeg vet at et annet menneske mest sannsynlig har hatt et vesentlig forskjellig oppvekst enn meg, og dermed ikke kan forutsi reaksjonsmønsteret til vedkommede, ei dets verdier, gjør meg ikke til en rasist.

 

Om du tror at det ikke er forskjell på hva man blir lært opp til er normen i forskjellige land, så kan du få leve i din naive verden - men jeg vil ikke at din naivisme skal gjøre at jeg frykter for mine venninner, familie og kjære.

 

Nei, det eksisterer ikke en "voldtektsglad" kultur, som jeg vet om - men det finnes kulturer hvor voldtekt er mer akseptert enn i andre kulturer.

Lenke til kommentar

De siste em årene har det ikke vært en eneste etnisk norsk person som har BLITT DØMT for å ha begått en overfallsvoldtekt.

 

Veldig viktig forskjell.

 

Har du noen grunn til å tro at det finnes en større andel udømte overfallsvoldtekter blant etniske nordmenn enn det finnes blant ikke-etniske nordmenn?

 

Ja.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...