Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

Kandasa har mer eller mindre svart for meg.

Jeg har selv bodd på Gran Canaria i 13 år og jobbet i turistmiljøet i flere år, holdningene til de som jeg jobbet med sammen var selvsagt kraftig varierende (jobbet sammen med både marrokanere og Europere) , men de fleste her var svært klar over hva som var greit eller ikke pga tiden de har vært i miljøet.

Problemene oppstår gjerne med nylig flyttede / innvandrere som ikke forstår de sosiale reglene og tror at ting skal skje på en viss måte, feks at svenske / Skandinaviske jenter får man sex med om man blir med på rommet.

 

Derfor er dette kraftig relevant med innvandring, spesielt når man har nye statsborgere eller kommende statsborgere (eller alle som venter på å bli kastet ut av landet) som sannsynligvis ikke har forstått de sosiale normene enda. Verre er det selvsagt om visse holdninger sprer seg blandt slike miljøer da det fort kan bli voldtektsbølger utifra det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forklarer du det med kultur-bakgrunn når nordmenn begår/dømmes for voldtekt og?

 

Fordi de vet at de gjør noe feil, men velger å gjøre det likevel. Enkelte kulturer tror de har rett til å gjøre det - en viss forskjell

Sier du det?

 

Hvis du skulle stilles for domstol og dømmes for voldtekt, kan du nevne hvilke muslimske land du hadde foretrukket å bli dømt i? (fremfor Norge, Sverige etc.)

Lenke til kommentar

Her er en oversikt over (noen) land med statistikk på antall voldtekter (anmeldte) ift. innbyggertall:

http://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics

 

Utvalgte tall:

 

Sverige: 53.2 per 100k innbyggere i året. (Merk: Litt annen definisjon? Står noe om det i artikkelen.)

Norge:19.8

Lesotho: 91.6

Det er svært få muslimske land i statistikken. Er ikke sikker på hvorfor... Muligens fordi det ikke taes alvorlig i rettsvesenet, muligens fordi statistikerne har konsentrert seg om noe annet.

Lenke til kommentar

Det er svært få muslimske land i statistikken. Er ikke sikker på hvorfor... Muligens fordi det ikke taes alvorlig i rettsvesenet, muligens fordi statistikerne har konsentrert seg om noe annet.

 

Mitt inntrykk er at de tar dette svært alvorlig i muslimske land som har et fungerende rettsvesen..

 

I Iran tror jeg neste stopp blir nærmeste lyktestolpe om du blir tatt så gjentakelsesfaren er ikke overhengende stor ^^

 

Men så er jo vi hvite kvinner åpent bytte siden vi ikke er muslimer da og byr oss frem osv...

Endret av αкαѕнα
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kandasa har mer eller mindre svart for meg.

Jeg har selv bodd på Gran Canaria i 13 år og jobbet i turistmiljøet i flere år, holdningene til de som jeg jobbet med sammen var selvsagt kraftig varierende (jobbet sammen med både marrokanere og Europere) , men de fleste her var svært klar over hva som var greit eller ikke pga tiden de har vært i miljøet.

Problemene oppstår gjerne med nylig flyttede / innvandrere som ikke forstår de sosiale reglene og tror at ting skal skje på en viss måte, feks at svenske / Skandinaviske jenter får man sex med om man blir med på rommet.

 

Derfor er dette kraftig relevant med innvandring, spesielt når man har nye statsborgere eller kommende statsborgere (eller alle som venter på å bli kastet ut av landet) som sannsynligvis ikke har forstått de sosiale normene enda. Verre er det selvsagt om visse holdninger sprer seg blandt slike miljøer da det fort kan bli voldtektsbølger utifra det.

 

Med andre ord er det kulturen til de skandinaviske jentene som er skyld i dette? Interessant poeng...

 

Det er svært få muslimske land i statistikken. Er ikke sikker på hvorfor... Muligens fordi det ikke taes alvorlig i rettsvesenet, muligens fordi statistikerne har konsentrert seg om noe annet.

Men så er jo vi hvite kvinner åpent bytte siden vi ikke er muslimer da og byr oss frem osv...

 

Hvite kvinner er vel generelt et temmelig uvanlig syn i Iran.

Lenke til kommentar

Hvite kvinner er vel generelt et temmelig uvanlig syn i Iran.

 

Voldtekt også...

 

Det er vel heller kultur-forskjellene som er skyld i dette. De skandinaviske jentene er vandt med å oppføre seg på en måte, mens de utlandske guttene er vandt med at jenter oppfører seg på en annen måte.

 

Nettopp.. det er der det ligger... Noen gutter tror de kan forsyne seg fritt av matfatet bare fordi de kan se varene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel heller kultur-forskjellene som er skyld i dette. De skandinaviske jentene er vandt med å oppføre seg på en måte, mens de utlandske guttene er vandt med at jenter oppfører seg på en annen måte.

 

Nettopp. Norske jenter drar til annet land: det andre landet ilegges skylden for "kulturforskjellen"

Folk fra andre land drar til Norge: Det andre landet ilegges skylden for "kulturforskjellen"

 

Jeg er litt usikker på om det går an å gjøre rasismen klarere.

Lenke til kommentar

Hvorfor gjøre dette så innviklet? Voldtekt (og andre forbrytelser for den saks skyld) begås av individer

 

Det er ikke kultur bakgrunn som er avgjørende for en bankraner i Teheran eller Oslo, for å si det sånn

 

Det har på en måte vært mitt ståsted hele tiden, men jeg er i mindretall.

Det finnes ingen voldtektsglad kulturl. Det finnes ingen hemmelig plan hvor muslimske menn drar til Norge med planer om å voldta. Alt dette kommer av rasisme og fremmedfrykt.

 

Sannheten er at seksualforbrytere vanligvis ikke passer inn i vanlige "Motiver" eller lignende, og folk godtar ikke det ulogiske i det hele, og prøver å sette det inn i et system hvor nordmenn er uskyldige. Idioti.

Lenke til kommentar

Hvorfor gjøre dette så innviklet? Voldtekt (og andre forbrytelser for den saks skyld) begås av individer

 

Det er ikke kultur bakgrunn som er avgjørende for en bankraner i Teheran eller Oslo, for å si det sånn

Ja, det er individer som utfører handlingene. Men vi må se på det større bildet om en samlet gruppe begår kriminelle handlinger langt flere ganger enn andre grupperinger. Kulturforskjeller kan være en pekepinne. Krigstraumer kan også være en pekepinne.

Lenke til kommentar

Nettopp. Norske jenter drar til annet land: det andre landet ilegges skylden for "kulturforskjellen"

Folk fra andre land drar til Norge: Det andre landet ilegges skylden for "kulturforskjellen"

 

Jeg er litt usikker på om det går an å gjøre rasismen klarere.

 

Hvor fikk du det fra egentlig...

 

Det er den som voldtar som har skylden, uansett land.

 

Men drar jeg til et annet land bør jeg forsøke å tilpasse meg deres kultur slik at jeg ikke opptrer helt uanstendig (i deres øyne).

 

Det handler om å respektere deres skikker rett og slett..

Lenke til kommentar

Nettopp. Norske jenter drar til annet land: det andre landet ilegges skylden for "kulturforskjellen"

Folk fra andre land drar til Norge: Det andre landet ilegges skylden for "kulturforskjellen"

 

Jeg er litt usikker på om det går an å gjøre rasismen klarere.

 

Hvor fikk du det fra egentlig...

 

Det er den som voldtar som har skylden, uansett land.

 

Men drar jeg til et annet land bør jeg forsøke å tilpasse meg deres kultur slik at jeg ikke opptrer helt uanstendig (i deres øyne).

 

Det handler om å respektere deres skikker rett og slett..

 

Det fikk jeg fra innlegget til Malvado, hvor han mer eller mindre skylder på den spanske kulturen som "gir lov til" at spanjoler voldtar svensker. Noe som selvsagt ikke er korrekt.

 

Jeg er forøvrig helt enig i det om å tilpasse seg kulturen, noe som betyr at i Norge skal ikke jenter trenge å kle seg usexy, mens på gata i Iran, Saudi Arabia, Lesotho tydeligvis og andre steder, kan det være svært dumt å gå rundt i miniskjørt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...