Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

Ang. minoriteter / majoriteter.

Hvis muslimer blir tallmessig overlegne så vil de "pushe"

frem Islam. Da blir det sharia lov på oss alle!

Det blir sikkert interessant for de fleste å få se

"The religion of Peace" i praksis.

 

De vil sikkert starte med å henge homofile på torget...

Who cares?

 

 

iran_execution-thumb-510x446.jpg

Disse er ikke homfile som blir hengt. Hvorfor drive å lyve?

 

Har vært 11 offentlige henrettelser hitil i år i Iran. I alle sakene er de skyldige dømt for gove forbrytelser inkl. serie-drap, og voldtekter, væpna ran og kidnappinger. Eksempelvis;

 

"Five men, nicknamed the Black Vultures, were hanged from cranes at two sites in the capital, watched by thousands of people"

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/2287381.stm

 

Jeg for min del er ingen stor tilhenger av dødsstraff (enten det skjer i elektrisk-stol eller giftsprøyte i et henrettelserom som i USA med publikum bak en glassvegg eller på torget som i noen tilfelle Iran)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du ser litt på kalifatets historie f.eks, så rundtbanket de europa/kristendommen gjentatte ganger over en periode på 1000 år.
Det er å ta litt vel hardt i. De erobret visse områder i Sør-Europa for en periode, klarte å sto imot korstogene, og islamifiserte deler av datidens kristne Midt-Østen. Jeg vil neppe kalle det "rundbanking" av hverken Europa eller Kristendommen. Videre skal det nevnes at dagens Midt-Østere langtifra er de sanne etterkommerne av disse folka.

 

Uansett, hadde ikke kalifatet sitt utspring i Midt-Østen, og dermed er irrelevant i denne sammenhengen?

 

Hvis du i tillegg åpner øynene dine og ser på noe langt viktigere, nemlig vitenskap, så ser du at Europa var i skammekroken helt siden Roma falt rundt år 300, og frem til vi fant opp dampmotoren (leve engelskmenn) nesten 1500 år senere.

Det er godt mulig at du ikke visste dette,

Joda. Middelalderen var ingen storhetstid for Europa på mange områder. Likevel sto det bedre til med oss enn de aller fleste andre folk rundt omkring i verden.

 

Før det? Ingen brydde seg om oss.
Igjen bare selvforaktende tøv. Endret av 793
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvis du ser litt på kalifatets historie f.eks, så rundtbanket de europa/kristendommen gjentatte ganger over en periode på 1000 år.
Det er å ta litt vel hardt i. De erobret visse områder i Sør-Europa for en periode, klarte å sto imot korstogene, og islamifiserte deler av datidens kristne Midt-Østen. Jeg vil neppe kalle det "rundbanking" av hverken Europa eller Kristendommen. Videre skal det nevnes at dagens Midt-Østere langtifra er de sanne etterkommerne av disse folka.

 

Har lurt litt på dette... På hvilken måte har den genetiske sammensetningen i Midt-Østen forandret seg siden de dagene?

Vet at slavehandel med bl.a. afrikanere og andre folkeslag kan ha hatt en viss påvirkning (og formørket en del av dem), men ville gjerne visst litt mer om det.

Lenke til kommentar
Hvis du ser litt på kalifatets historie f.eks, så rundtbanket de europa/kristendommen gjentatte ganger over en periode på 1000 år.
Det er å ta litt vel hardt i. De erobret visse områder i Sør-Europa for en periode, klarte å sto imot korstogene, og islamifiserte deler av datidens kristne Midt-Østen. Jeg vil neppe kalle det "rundbanking" av hverken Europa eller Kristendommen. Videre skal det nevnes at dagens Midt-Østere langtifra er de sanne etterkommerne av disse folka.

 

Uansett, hadde ikke kalifatet sitt utspring i Midt-Østen, og dermed er irrelevant i denne sammenhengen?

 

Hvis du i tillegg åpner øynene dine og ser på noe langt viktigere, nemlig vitenskap, så ser du at Europa var i skammekroken helt siden Roma falt rundt år 300, og frem til vi fant opp dampmotoren (leve engelskmenn) nesten 1500 år senere.

Det er godt mulig at du ikke visste dette,

Joda. Middelalderen var ingen storhetstid for Europa på mange områder. Likevel sto det bedre til med oss enn de aller fleste andre folk rundt omkring i verden.

 

Før det? Ingen brydde seg om oss.
Igjen bare selvforaktende tøv.

 

1. Hvilken sammenheng?

2. Nei, det sto ikke bedre til med oss. Det sto grusomt til med oss pga kristendommens anti-vitenskapelige holdninger. Hadde det ikke vært for at vi endelig kastet vekk den katolske kirkes holdninger mellom 1400 og 1800 hadde vi antageligvis vært på bånn på verdensrankingen fremdeles. Les litt om Martin Luther, Torquemada, Jean Cauvin, 30-års krigen (det nærmeste man kommer en religiøs krig i Europa) og selvsagt Galileo Galilei, et eksempel på kirkens fantastiske synder i denne tidsperioden.

3. Selvforakt? Hva vet du om meg? Jeg hevder ikke å representere Europa, eller å forakte Europa. Jeg diskuterer bare mot noen som forherliger Europa på basis av nasjonalisme og feilaktig historiekunnskap.

Lenke til kommentar
Hvis du ser litt på kalifatets historie f.eks, så rundtbanket de europa/kristendommen gjentatte ganger over en periode på 1000 år.
Det er å ta litt vel hardt i. De erobret visse områder i Sør-Europa for en periode, klarte å sto imot korstogene, og islamifiserte deler av datidens kristne Midt-Østen. Jeg vil neppe kalle det "rundbanking" av hverken Europa eller Kristendommen.

 

DU glemte Balkan og Bulgaria - et halvt årtusen med ottomansk styre.

 

 

Hvis du i tillegg åpner øynene dine og ser på noe langt viktigere, nemlig vitenskap, så ser du at Europa var i skammekroken helt siden Roma falt rundt år 300, og frem til vi fant opp dampmotoren (leve engelskmenn) nesten 1500 år senere.

Det er godt mulig at du ikke visste dette,

 

Kineserne holdt oppe konkurransen til 1600-tallet. Fra da av har det kun gått én vei. Alle verdens folkeslag har siden bukket under for europeisk makt.

Lenke til kommentar
Hvis du i tillegg åpner øynene dine og ser på noe langt viktigere, nemlig vitenskap, så ser du at Europa var i skammekroken helt siden Roma falt rundt år 300, og frem til vi fant opp dampmotoren (leve engelskmenn) nesten 1500 år senere.

Det er godt mulig at du ikke visste dette,

 

Kineserne holdt oppe konkurransen til 1600-tallet. Fra da av har det kun gått én vei. Alle verdens folkeslag har siden bukket under for europeisk makt.

 

Jeg referer til vitenskap, noe vi i Europa importerte frem til 1800-tallet. Den første virkelig store europeiske oppfinnelsen som hadde effekt på resten av verden var James Watt's dampmotor. Den første dampmotoren var faktisk ikke europeisk en gang, den ble oppfunnet 200 år før i det osmanske imperiet av Taqi al-Din, men det var ikke før skotten James Watt forandret litt på designet til Thomas Newcomen på 1770-tallet at det ble en suksess.

Lenke til kommentar

[...]

 

 

Ta en titt på de 12 punktene på Wikipedia sin liste over viktige oppdagelser i det 16. og 17. århundre. Se også på punktene Science and Philosophy og Inventions, discoveries, Introductions i artikkelen om 1500-tallet. Der er kun europeere bortsett fra én araber. Denne araberen var imidlertid en teologisk filosof.

Endret av Magnus_L
  • Liker 1
Lenke til kommentar

[...]

 

 

Ta en titt på de 12 punktene på Wikipedia sin liste over viktige oppdagelser i det 16. og 17. århundre. Se også på punktene Science and Philosophy og Inventions, discoveries, Introductions i artikkelen om 1500-tallet. Der er kun europeere bortsett fra én araber. Denne araberen var imidlertid en teologisk filosof.

 

Ja? Du skjønner at denne artikkelen omhandler den europeiske vitenskapelige revolusjonen? Altså at den per definisjon ser bort fra vitenskapelige oppdagelser i andre tidsaldre?

Den er med andre ord per definisjon eurosentrisk.

Lenke til kommentar

Se her for en islamosentrisk motpart: http://en.wikipedia....amic_Golden_Age

 

Nå bommet du med et par hundre år.

 

Om den første artikkelen var for europeisksentrisk for deg, kan det samme ikke sies om den andre linken. Du må gjerne også ta en titt på oppdagelser fra 1700-tallet.

 

Nei, det er nettopp det: jeg bommet ikke med et par hundre år. Du prøver å bevise at Europa er "best" fordi de gjorde enorme fremskritt i en forholdsvis kort tidsperiode. Jeg viser deg at selv om vi gjorde enorme fremskritt i akkurat DEN perioden, så er det fordi vi lå sist hele tiden før akkurat den perioden. Vi fikk en enorm fordel ved at all verdens teknologi plutselig ble gjort kjent for oss, slik at vi kunne jobbe på skuldrene til kjempene rundtomkring i verden, og bli verdens ledende vitenskapelige folkeslag.

Men hvis vi ikke hadde importert medisin, astronomi, fysikk, matematikk, kjemi og alle andre former for vitenskap fra andre land først, hadde vi fremdeles vært i middelalderen.

 

Med andre ord prøver jeg å få deg til å åpne øynene å se på vitenskapelig historie gjennom de siste 3-4000 år. Da vil du se at Europa har hatt to gullaldre på ca. 300 år hver - klassisk hellas, og 1800-tallet frem til nå. Allerede nå er Asia i ferd med å gå LANGT forbi Europa i vitenskapen, men globaliseringen har gjort slike "konkurranser" mellom verdensdeler temmelig uviktige.

 

Du må gjerne være stolt av å være europeer, men ta vekk skylappene, så ser du at vi er ikke akkurat unike i verdenssammenhengen. Vi fant opp kruttet for 150 år siden. Kina oppfant kruttet for 1200 år siden. Vi oppdaget Heliosentrismen for noen få hundre år siden, men det var kjent i andre verdensdeler tusen år før.

 

Du gjør en klassisk feil: du ser på historien forfra i en rett linje slik at det som kommer rett før oss ser større ut enn det som kommer lenger bak. Hvis du løfter hodet og ser på historien som en linje OVENFRA derimot, vil du se at ingen tidsperioder er viktigere enn andre, og at det alltid har vært enorme fremskritt - bare ikke her.

 

Med andre ord, du er eurosentrisk. Ikke rart, siden du er europeisk; men likevel feilaktig ift. et globalt verdensbilde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er nettopp det: jeg bommet ikke med et par hundre år. Du prøver å bevise at Europa er "best" fordi de gjorde enorme fremskritt i en forholdsvis kort tidsperiode. Jeg viser deg at selv om vi gjorde enorme fremskritt i akkurat DEN perioden, så er det fordi vi lå sist hele tiden før akkurat den perioden.

 

Jeg prøver utelukkende å bevise at Europa ikke var i noen "skammekrok" på 15-, 16- og 17-hundretallet. Ingenting annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er nettopp det: jeg bommet ikke med et par hundre år. Du prøver å bevise at Europa er "best" fordi de gjorde enorme fremskritt i en forholdsvis kort tidsperiode. Jeg viser deg at selv om vi gjorde enorme fremskritt i akkurat DEN perioden, så er det fordi vi lå sist hele tiden før akkurat den perioden.

 

Jeg prøver utelukkende å bevise at Europa ikke var i noen "skammekrok" på 15-, 16- og 17-hundretallet. Ingenting annet.

 

Javel? Hvorfor det? Det er jo ingen som har hevdet det?

Lenke til kommentar

Hvis du i tillegg åpner øynene dine og ser på noe langt viktigere, nemlig vitenskap, så ser du at Europa var i skammekroken helt siden Roma falt rundt år 300, og frem til vi fant opp dampmotoren (leve engelskmenn) nesten 1500 år senere.

 

Jo. Det har du absolutt hevdet.

 

Flisespikkeri. Du skjønner poenget mitt, regner jeg med? :)

Lenke til kommentar

Uansett om selve diskusjonen om hvem som henger foran på den vitenskapelige delen er informativ og interesant er den tross alt en avsporing av selve tråden, i alle fall slik diskusjonen har gått i de siste postene og derfor satser jeg på at de det gjelder vender tilbake til Topic snart.

Men om man føler at man ønsker å diskutere dette videre anbefaler jeg at vi splitter tråden her eller lager en ny topic så kan jeg hjelpe til å overføre innleggene det gjelder.

 

 

-Malvado ( Ikke kommenter semi-moderasjonen min).

 

Flere norske voldtekter

On topic : Det er ikke kun I Norge grove overgrep skjer , nå nylig i Spania ble to unge svenske jenter tatt av en Marrokansk inmigrant hvor den ene døde etter å ha fått skåret over halsen sin og den andre såvidt overlevde etter å ha fått kutt også i halsen.

 

Det er tydelig at det er enorme kulturforskjeller som gjør at disse mennene tror at det er riktig å oppføre seg på denne måte , desverre med tragisk utgang.

Lenke til kommentar
Forklarer du det med kultur-bakgrunn når nordmenn begår/dømmes for voldtekt og?

 

Fordi de vet at de gjør noe feil, men velger å gjøre det likevel. Enkelte kulturer tror de har rett til å gjøre det - en viss forskjell

 

Å? Hvor er denne kulturen som mener at voldtekt er en helt grei måte å tilbringe lørdagskvelden?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...