Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og der fant jeg i det minste ut hvor avataren til TWFA kom fra :D

Jeg savner den originale avatern din, jeg... Den før Sam Jackson parodien...

Jeg har min neste faste avtar klar. Det blir av ulike årsaker litt senere på sommeren, i mellomtiden leker/provoserer jeg litt med dem.

 

Men det var en av punktene som overasket meg spesielt. "8. Inviterer folk hjem på middag" Inviterer ikke nordmenn folk til middag, det er måten vi treffer venner og bekjente.

Vi inviterer hvis det har en hensikt, enten å treffe folk vi kjenner/er i slekt med, eller folk vi ønsker noe fra. For en del folk har invitasjonen en egenverdi. Denne uken hadde vi to middager med venner/familie. Det synes vi var slitsomt. For sydligere folk er det naturlig med mange rundt bordet, det trenger ikke være en anledning.

 

5. Snakker med fremmede - Jeg har ikke opplevetet at mange innvandre begynner å prate med meg. Det er for det meste gamle damer som begynner tilfeldige samtaler. Synes uansett ikke det er fryktelig viktig med tilfeldige samtaler med fremmede spesielt ikke hvis jeg er sliten.

Innvandrere prater ikke med fremmede nordmenn, av samme grunn som vi ikke prater med hverandre. Om de ikke er i Bergen da. Etterhvert prater de ikke med hverandre heller, men det betyr vel bare at de blir integrert... ;)

 

1. Hilser på hverandre når de møtes - Hvis dere møter noen dere kjenner, hilser dere ikke på dem og prater litt? Jeg hilser på alle jeg kjenner om jeg møter dem, hvis jeg ikke har veldig dårlig tid, men da prøver jeg helst å unngå at de ser meg.

Igjen, vi hilser på kjentfolk og de nærmeste naboene for høflighets skyld. Ellers ikke. Har du lagt merke til hvordan kassdamene/-mennene i butikken hilser når det blir din tur i køen? Det har de lært på nymotens kurs i kundebehandling. I mange år gjorde ikke nordmenn sånn. Gode gamle Harald Heide Steen jr. hadde en kronikk et sted (A-magasinet?) for mange år siden hvor han beskrev hvordan postmannen kom på døra med posten og gjerne slo av en prat om alt og ingenting.

 

Da har man lite å fremheve altså om dette er hva som er verdig en plass på deres topp 10 liste :ermm:

Kanskje det er symptomatisk for innvandringsdebatten? At forskjellene tross alt er så små at man - på begge sider - må fokusere på detaljer?

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Kanskje det er symptomatisk for innvandringsdebatten? At forskjellene tross alt er så små at man - på begge sider - må fokusere på detaljer?

 

[...]Bleike vikinger kan ikke stille opp med mye krutt under disse ti punktene.[...]

 

Vet du.. hele artikkelen gir inntrykk av å være skrevet fordi de er programforpliktet til å ha en hvis menge antinorsk propaganda..

 

For det første, hvilken betydning hadde det egentlig hatt dersom artikkelen faktisk hadde belyst noen sosiale aspekter som faktisk var unike for dem??

 

- ingen verdens ting faktisk...

 

For det andre så gir artikkelen fullstendig blaffen i alle de andre mørkesidene ved å være etnisk minoritet i et følelseskaldt land som Norge er..

 

Kanskje artikkelen heller skulle skrevet litt om de store kulturelle forskjellene vi som etniske folk faktisk har, men det blir vel for mye å forlange...

 

Neida.. her tar vi opp helt trivielle ting som..

 

For noe søppel... :nei:

 

PS: Måtte forresten bare lage meg ny sigg... Tenker du er fornøyd med den Geir??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rimelig vanlig blant alle mennesker å hilse på dem man kjenner...

 

Snålt å gjøre noe poeng ut av det....

 

Da har man lite å fremheve altså om dette er hva som er verdig en plass på deres topp 10 liste :ermm:

 

Har du gått deg en tur i Norge i det siste, eller? Nordmenn er jo nesten redd ukjente mennesker, og hilser ikke før man er helt nødt. I andre land er folk mye mer åpne og imøtekommende, det tilsier i hvert fall personlig erfaring.

Lenke til kommentar

Har du gått deg en tur i Norge i det siste, eller? Nordmenn er jo nesten redd ukjente mennesker, og hilser ikke før man er helt nødt. I andre land er folk mye mer åpne og imøtekommende, det tilsier i hvert fall personlig erfaring.

 

Joda.. og du har nok dessverre litt rett, selv om det er veldig forskjellig fra person til person, landsdel og alt det der...

 

Det er en naturlig konsekvens av at landet blir fylt opp med fremmede, og at man setter ut pigger for å beskytte seg..

 

Beklageligvis påpeker du altså nok en berikelse ved det multikulturelle eksperimentet...

 

Sad story.. ble litt trist nå..

Lenke til kommentar

Vi inviterer hvis det har en hensikt, enten å treffe folk vi kjenner/er i slekt med, eller folk vi ønsker noe fra. For en del folk har invitasjonen en egenverdi. Denne uken hadde vi to middager med venner/familie. Det synes vi var slitsomt. For sydligere folk er det naturlig med mange rundt bordet, det trenger ikke være en anledning.

Jeg forstår ikke dette. Kaster dere dem ut før dere spiser middag, eller inviterer dere dem med hjem etter at dere spiser middag? Jeg synes en invitasjonen mangler noe om man ikke spiser middag.

 

Det er ikke mye strev. Ja, man må sørge for at huset ser ok ut, men det er bare fint å få ryddet litt opp. Middagen tar litt lengre tid enn normalt, men det er ikke strevsomt. Jeg har aldri sett på det som noe stort. Hvis vi ønsker å treffe noen bekjente vi ikke har sett på lenge så er det fint å invitere dem hjem til middag. Hvis du og kona di har lyst til å treffe noen venner, dere ikke har sett på et halvt år. Hvordan gjør du det?

 

 

Igjen, vi hilser på kjentfolk og de nærmeste naboene for høflighets skyld. Ellers ikke.

Virkelig? Jeg hilser på folk fordi det er hyggelig å småprate med vennene mine, også fordi jeg ønsker å holde kontakt med dem sosialt. Den siste grunnen til at jeg prater med dem, er fordi jeg prøver å være høflig.

 

Har du lagt merke til hvordan kassdamene/-mennene i butikken hilser når det blir din tur i køen? Det har de lært på nymotens kurs i kundebehandling. I mange år gjorde ikke nordmenn sånn. Gode gamle Harald Heide Steen jr. hadde en kronikk et sted (A-magasinet?) for mange år siden hvor han beskrev hvordan postmannen kom på døra med posten og gjerne slo av en prat om alt og ingenting.

Her så går det som oftest slik (husker ikke helt hva de sier, fordi jeg lytter ikke)

"How are you?"

"I'm good" (smiler)

"that will be ... dollars and ... cents" (jeg betaler og de sier)

"thank you and have a good day"

"thank you" og jeg nikker og drar.

 

Det er sikkert en del av deres nymoten kundebehandling, men jeg foretrekker det foran masse småprat eller stillhet. Det er hyggelig å prate med postmannen om du er kjent med han, eller kan komme til å bli kjent, men ellers nei takk. Derfor gir det lite mening å småprate med postmannen i en storby.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Igjen, vi hilser på kjentfolk og de nærmeste naboene for høflighets skyld. Ellers ikke.

Virkelig? Jeg hilser på folk fordi det er hyggelig å småprate med vennene mine, også fordi jeg ønsker å holde kontakt med dem sosialt. Den siste grunnen til at jeg prater med dem, er fordi jeg prøver å være høflig.

Jeg burde kanskje hatt et komma der. Det var naboene jeg mente med høflighet, ikke kjentfolk.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Om vi er kristnet eller islamifisert betyr ikke en dritt i det lange løp... Europeisk islam vil forhåpentligvis gå gjennom de samme reformene som kristendommen gjorde.

 

Dette fikk meg til å tenke på dette sitatet:

 

"If you worship your enemy, you are defeated.

If you adopt your enemies religion you are enslaved.

If you breed with your enemy you are destroyed."

- Polyodros

 

Husk at religion ofte er en del av et folks historiske identitet.

Om du adopterer fiendens religion er du allerede delvis beseiret, i og med at folkets egne tenkemåter og tradisjoner blir utskiftet med fiendens.

Når vi har såpass store mengder av rasefremmede i Europa - en befolkning som øker - vil det få katastrofale følger for de europeiske etnisitetenes genetiske sammensetning og etniske identitet om vi begynner å følge disse menneskenes religion, i dette tilfellet hovedsakelig Islam.

 

edit: tastefeil

Endret av Wyrd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare hvis du har tolket det riktig. Jeg kan forøvrig ikke finne noen referanser til det sitatet utenfor Stormfront og lignende sider, så jeg mistenker at noen har funnet det opp.

Hvilket i og for seg ikke spiller noen rolle, men det tyder jo på at noen ønsker å tillegge sitatet mer tyngde enn det har hvis det bare er noe Petter fra Jømna sa over en vodka forrige fredagskveld...

Lenke til kommentar

Bare hvis du har tolket det riktig. Jeg kan forøvrig ikke finne noen referanser til det sitatet utenfor Stormfront og lignende sider, så jeg mistenker at noen har funnet det opp.

Hvilket i og for seg ikke spiller noen rolle, men det tyder jo på at noen ønsker å tillegge sitatet mer tyngde enn det har hvis det bare er noe Petter fra Jømna sa over en vodka forrige fredagskveld...

 

Jeg kom over det på Skadi... :devil: Kult forum forresten. :w00t:

Lenke til kommentar

Bare hvis du har tolket det riktig. Jeg kan forøvrig ikke finne noen referanser til det sitatet utenfor Stormfront og lignende sider, så jeg mistenker at noen har funnet det opp.

Hvilket i og for seg ikke spiller noen rolle, men det tyder jo på at noen ønsker å tillegge sitatet mer tyngde enn det har hvis det bare er noe Petter fra Jømna sa over en vodka forrige fredagskveld...

Jepp, noe lignende som sitatet jeg har i signaturen min.

 

- The most familiar quotations are the most likely to be misquoted... Some have settled down to false versions that have obscured the true ones. They have passed over from literature into speech.

Lenke til kommentar

Har du gått deg en tur i Norge i det siste, eller? Nordmenn er jo nesten redd ukjente mennesker, og hilser ikke før man er helt nødt. I andre land er folk mye mer åpne og imøtekommende, det tilsier i hvert fall personlig erfaring.

 

Joda.. og du har nok dessverre litt rett, selv om det er veldig forskjellig fra person til person, landsdel og alt det der...

 

Det er en naturlig konsekvens av at landet blir fylt opp med fremmede, og at man setter ut pigger for å beskytte seg..

 

Beklageligvis påpeker du altså nok en berikelse ved det multikulturelle eksperimentet...

 

Sad story.. ble litt trist nå..

Jeg har av den erfaringen at vi nordmenn er redd for hverandre også, kanskje litt mindre enn overfor "mørkhudete".

Vi er litt "kalde" her i oppe i nord.

 

Jeg personlig merker mer framgående nordmenn (positiv) når det er gjerne noe i felles, la oss si jeg er på kafeteriaen på skolen, eller er i en hobby butikk for X aktivitet. Når en først for startet en samtale, er det mye godt og rart man får fram ^^

Lenke til kommentar

 

 

5. Snakker med fremmede - Jeg har ikke opplevetet at mange innvandre begynner å prate med meg. Det er for det meste gamle damer som begynner tilfeldige samtaler. Synes uansett ikke det er fryktelig viktig med tilfeldige samtaler med fremmede spesielt ikke hvis jeg er sliten.

Innvandrere prater ikke med fremmede nordmenn, av samme grunn som vi ikke prater med hverandre. Om de ikke er i Bergen da. Etterhvert prater de ikke med hverandre heller, men det betyr vel bare at de blir integrert... ;)

 

 

 

Opplever veldig ofte at Afrikanere er sleivkjefta mot meg når jeg er i Oslo. Opplever det ikke her i sør i like stor grad da. De snakker selvfølgelig Engelsk og da =P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1. Hilser på hverandre når de møtes

 

Nei! Ingen av mine erfaringer tyder på at dette stemmer.

 

2. Reiser seg for eldre og gravide på bussen

 

Det eneste poenget artikkelforfatterne har kommet gjennom med.

 

3. Spør om å dele taxi

 

Jeg foretrekker at folk ikke spør.

 

 

4. Spiser mat med smak

 

Har ikke brunosten smak? Eller brunsausen? Mitt inntrykk er at innvandrere flest holder seg unna den slags.

 

5. Snakker med fremmede

 

Jeg kan ikke fordra at fremmede vil snakke med meg om livet og ingenting.

 

6. Tar jobben du ikke vil ha

 

De tar på en annen side skattepenger som vi vil ha.

 

7. Spiser mer frukt og grønnsaker

 

Og har generelt sett dårligere helse.

 

 

8. Inviterer folk hjem på middag

 

Det skal finnes en viss grense for når man kan invitere folk på middag og ikke.

 

 

9. Hilser på naboen

 

Jeg vet ikke hvilken sær liten avkrok av Norge denne artikkelforfatteren bor i - hilser han aldri når han møter naboen sin?

 

10. De feirer bryllup i fem dager til ende

 

Er dette også blitt en dyd?

Endret av Magnus_L
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...