Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken

Anbefalte innlegg

Jeg har fremdeles ikke sett noen grunn til at det skal være noen grunn til at hvite mennesker skal frykte kultur og genetisk blanding.
Fordi absolutt alt av historie og varselstegn tyder på at det vil være skadelig for oss, både som folk og samfunn.

Se på Brasil i forhold til Argentina...Dagens Sør-Afrika i forhold til Apartheidstiden...Flomrammede Haiti i forhold til flomrammede Japan...

Europeere (og, for den saks skyld, Nord-Øst Asiatere) har asbolutt ALT å tape på genetisk og kulturell utblanding.

Eksemplene dine er litt pussige, i og med at Europeere er de som har skapt alle de problemene. Så kanskje problemet ikke er innvandring, men europeere ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er bare det at dagens norske (og for den saks skyld, alle andre vestlige) barn blir oppdratt og lært opp til å ikke føle noen form for bånd med andre individer langs etniske linjer, slik stort sett alle andre barn blir. De blir lært til å føle skam og forakt, eller i beste fall - antipati, for sitt eget folk, sin arv og sine forfedres historie gjennom alt fra populærkultur, skoleundervisning og nyhetsbildet i hovedstrømsmedia (alt i grove trekk, selvsagt)

Vi blir lært opp til hvor fæl den hvite mann har vært opp igjennom hele historien og at vi skylder dem noe..

Det kan godt være vi skylder dem noe, men det å utslette oss selv gjør ikke saken bedre i alle fall..

Hvor kommer all denne skammen fra egentlig?? Er det kristendommen eller??

• Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg har fremdeles ikke sett noen grunn til at det skal være noen grunn til at hvite mennesker skal frykte kultur og genetisk blanding.
Fordi absolutt alt av historie og varselstegn tyder på at det vil være skadelig for oss, både som folk og samfunn.

Se på Brasil i forhold til Argentina...Dagens Sør-Afrika i forhold til Apartheidstiden...Flomrammede Haiti i forhold til flomrammede Japan...

Europeere (og, for den saks skyld, Nord-Øst Asiatere) har asbolutt ALT å tape på genetisk og kulturell utblanding.

Eksemplene dine er litt pussige, i og med at Europeere er de som har skapt alle de problemene. Så kanskje problemet ikke er innvandring, men europeere ;)

:wow:

:rofl:

• Liker 2
Lenke til kommentar

:wow:

:fun:

Endret av Cubus
Lenke til kommentar

Du ba om kilde på temmelig godt kjente historiske hendelser. Jeg har dybdekunnskap om de historiske hendelser med bakgrunn fra nevnte bok. Det finnes sikkert hundrevis av nettsider med lignende informasjon, men jeg tipper at du ikke engang vet hvordan du bruker google scholar, så jeg ga deg en veldig lettfinnelig bok, siden den er pensum i alle HIS1000/2000 kurs på UiO.

Alternativt kan du google. Hvis det ikke er ønskelig, så finn nærmeste hav og hoppe i.

Lenke til kommentar
For noe jævla sprøyt. De levde i gjørmehytter før Europeerne kom, de hadde det ganske mye bedre mens Europeerne hersket over dem, og de gikk tilbake til å leve i gjørmehytter etter de hadde slaktet og jaget vekk Europeerne som takk for hjælpa. De kan fortsette å leve i gjørmehyttene sine for alt jeg bryr meg, men ikke faen om vi Europeere skal sitte igjen med skylda, gjelda og dårlig samvittighet.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
For noe jævla sprøyt. De levde i gjørmehytter før Europeerne kom, de hadde det ganske mye bedre mens Europeerne hersket over dem, og de gikk tilbake til å leve i gjørmehytter etter de hadde slaktet og jaget vekk Europeerne som takk for hjælpa. De kan fortsette å leve i gjørmehyttene sine for alt jeg bryr meg, men ikke faen om vi Europeere skal sitte igjen med skylda, gjelda og dårlig samvittighet.

Og der kommer rasismen frem.

Google følgende imperier fra førkoloniel tid. Ikke kom her og si at europeerne var unike.

Kina (Q'in)

Mali

Aztec

Sheba

Kartago

Japan (Shogunatene)

Mongolene

Alle sammen var på sine måter rikere, kraftigere og ikke minst LANGT LANGT mer avansert enn Europa på det samme tidspunkt. Europa var taperen i klassen helt frem til 1700-tallet.

http://www.akademika.no/node/2259754

Kapitlene om europeisk utforskning, og om handel på 15-1800 tallet.

Jeg bare lurer, hvis England var fattig i dag fordi de ble kommunistisk etter krigen. Er vikingene skyld i alle problemene som finnes i England?

Makan til ansvarsfraskrivelse.

Jeg har ikke det minste peiling på hva du sier. Vennligst formuler korrekte setninger.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke det minste peiling på hva du sier. Vennligst formuler korrekte setninger.

Han sier at vi ikke kan påta oss noe ansvar for handlinger som er utført for over 100 år siden eller lenger tilbake...

Det er jo egentlig et førsteklasses argument synes jeg.

Sett i lys at ingen av oss levde på den tiden overgrepene ble gjort kan ikke vi ta over oss noen form for kollektivt ansvar eller skyld for de overgrep som ble begått.

Sett i lys av at noen i dette landet faktisk tror på arvesynd er det kanskje ikke så rart, men jeg personlig føler at disse lider av varig svekkede sjelsevner..

Det er dog min personlige oppfatning.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Han sier at vi ikke kan påta oss noe ansvar for handlinger som er utført for over 100 år siden eller lenger tilbake...

Det er jo egentlig et førsteklasses argument synes jeg.

Sett i lys at ingen av oss levde på den tiden overgrepene ble gjort kan ikke vi ta over oss noen form for kollektivt ansvar eller skyld for de overgrep som ble begått.

Sett i lys av at noen i dette landet faktisk tror på arvesynd er det kanskje ikke så rart, men jeg personlig føler at disse lider av varig svekkede sjelsevner..

Det er dog min personlige oppfatning.

Ja, enig, men jeg forstår fremdeles ikke hvorfor det er relevant?

Lenke til kommentar

Google følgende imperier fra førkoloniel tid. Ikke kom her og si at europeerne var unike.

Kina (Q'in)

Mali

Aztec

Sheba

Kartago

Japan (Shogunatene)

Mongolene

Alle sammen var på sine måter rikere, kraftigere og ikke minst LANGT LANGT mer avansert enn Europa på det samme tidspunkt. Europa var taperen i klassen helt frem til 1700-tallet.

Haha, seriøst? Hørt om indoeuropeerne (blant våre egne forfedre) som spredte sitt språk og sin kultur over store landområder, grekerne, romerriket, kelterne, germanerne etc?

Alt dette var lenge før 1700-tallet, og alle disse europeiske kulturene var godt utviklede for sin tid.

Du kjenner tydeligvis ikke til ditt eget folks historie engang!

Jeg har naturligvis all respekt for gamle øst-asiatiske sivilisasjoner som den kinesiske, japanske etc, men at du degraderer pre-1700'talls-europeere på denne måten er jo intet annet enn latterlig.

Europeere har alltid vært et kreativt og progressivt folkeslag.

Endret av Wyrd
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kina (Q'in)

Mali

Aztec

Sheba

Kartago

Japan (Shogunatene)

Mongolene

Haha, seriøst? Hørt om indoeuropeerne (blant våre egne forfedre) som spredte sitt språk og sin kultur over store landområder, grekerne, romerriket, kelterne, germanerne etc?

Alt dette var lenge før 1700-tallet, og alle disse europeiske kulturene var godt utviklede for sin tid.

Du kjenner tydeligvis ikke til ditt eget folks historie engang!

Jeg har naturligvis all respekt for gamle øst-asiatiske sivilisasjoner som den kinesiske, japanske etc, men at du degraderer pre-1700'talls-europeere på denne måten er jo intet annet enn latterlig.

Europeere har alltid vært et kreativt og progressivt folkeslag.

Haha, seriøst? Hørt om ENCELLEDE ORGANISMER, som er våre forfedre? De er ansvarlige for alt som har skjedd i løpet av de siste tre milliardene år, deriblant har de vunnet alle fotballkamper, aller kriger og alle dueller.

Lenke til kommentar

Ja, enig, men jeg forstår fremdeles ikke hvorfor det er relevant?

Det er blitt nevnt flere ganger, av hvem husker jeg ikke, at vi har et ansvar ovenfor den tredje verden fordi vi misbrukte dem og koloniserte dem, tok dem til slaver osv...

Da skal liksom vi hjelpe dem opp av gjørma vi har satt dem i..

En ting som forundrer meg litt er hvorfor de ikke klarer å komme seg opp av gjørma selv etter flere hundre år. Dresden og diverse andre tyske byer ble bygd opp igjen på noen få år...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...