Gutten fra eventyret Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. juni 2011 Jo, det er det jeg sier. Dessverre må fremmedkulturelle bli mer norsk-kulturelle (warning: may not be an actual expression). Blant annet må de slutte å røyke khat, behandle kvinner bedre, og bli vant til norske lover og regler. Man røyker ikke khat. SSB: 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2011 Hva legger du i dette egentlig? Skal man gi de atter flere fordeler? La de få enda flere rettigheter enn nordmenn som har jobbet hele livet? Engelsk ordbok: To integrate - to meld with and become part of the dominant culture. Vår kultur er den dominante kulturen i Norge. Ved integrering, blir de en del av den. Deres syn på kvinner og lignende vil bli byttet ut med vårt syn på kvinner og lignende. De blir så og si norske. Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. juni 2011 Å ja, blir de det ja. Sier du det.. interessant. 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2011 Jo, det er det jeg sier. Dessverre må fremmedkulturelle bli mer norsk-kulturelle (warning: may not be an actual expression). Blant annet må de slutte å røyke khat, behandle kvinner bedre, og bli vant til norske lover og regler. Man røyker ikke khat. SSB: Hva skal det bildet signalisere? Dette forumet tillater ikke poster som bare bruker bilder, videoer eller lignende. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2011 Å ja, blir de det ja. Sier du det.. interessant. Ja, ved et fungerende integreringssystem, blir de det. Problemet i Norge er at vårt system er dårlig. Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. juni 2011 Å ja, blir de det ja. Sier du det.. interessant. Ja, ved et fungerende integreringssystem, blir de det. Problemet i Norge er at vårt system er dårlig. Å jahasså ja. Hva skal vi gjøre for å bedre "integreringen" da mener du? 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2011 Hva syntes du selv? Jeg syntes du stiller for mange spørsmål og svarer på for få. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2011 Å jahasså ja. Hva skal vi gjøre for å bedre "integreringen" da mener du? Hadde jeg hatt alle svarene til det, hadde jeg hatt kontor på stortinget. Men jeg stemmer på de jeg mener har løsningen. Det er jo bare å se på hva andre land gjør for å stramme inn og bedre integrering (danmark f.eks) Lenke til kommentar
Lindalol Skrevet 16. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) Hva syntes du selv? Jeg syntes du stiller for mange spørsmål og svarer på for få. - Deporter innvandrere som lever på stønad eller som bryter norsk lov. - Stopp all familiegjenforening, asyl of flyktingsinnvandring til Norge. - Begrens norsks tatsborgerskap til etniske europeere. Endret 16. juni 2011 av Lindalol Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2011 Det har ingenting med integrering å gjøre. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2011 Å jahasså ja. Hva skal vi gjøre for å bedre "integreringen" da mener du? Den nederlandske modellen med eksamen i integrering, kultur og språk som må være bestått før man kan søke om varig oppholdstillatelse kan kanskje være verd et forsøk. Skjønt den gir jo ingen garanti for at de lever som de har lært etterpå. Edit: Det er litt tidlig å trekke noen erfaring av den ennå, men om noen år burde vi se effekten, om det er noen. Geir 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2011 Jeg syntes forslagene om at kriminell aktivitet av alvorlig nok grad (ingen forenklede forelegg) bør føre til automatisk avvisning av statsborgerskap er temmelig gode. Dog kanskje med en ankemyndighet dersom det er spesielle saksforhold. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2011 Vi kan nok nekte kriminelle statsborgerskap, men ikke like lett ta det fra noen som alt har fått det. Vi kan ikke gjøre noen statsløse, og som hovedregel godtar ikke Norge doble statsborgerskap. Geir Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2011 Vi kan nok nekte kriminelle statsborgerskap, men ikke like lett ta det fra noen som alt har fått det. Vi kan ikke gjøre noen statsløse, og som hovedregel godtar ikke Norge doble statsborgerskap. Geir Ja, jeg mente at dette måtte skje før beslutning ang. statsborgerskap taes. Og bør inkludere straffbare handlinger i andre land. Lenke til kommentar
Cubus Skrevet 16. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2011 For noe tull, du snakker om utrydding av den hvite rasen, ikke flytting av den. Ja, hva tror du skjer når man bytter ut befolkningen med en annen? Definer byttet ut, du surrer særdeles mye, på den ene siden påstår du at etnisk hvite blir jaget ut, på den andre påstår du at den hvite rasen kommer til å bli utryddet. Bestem deg. Det er faktisk begge deler. Som resultat av innvandring flykter folk til Whitopia! Andre byer andre land med en hvit majoritet. I fremtiden vil hvite ende opp som en minoritet i både USA og Europa. I USA er det uunngåelig! Her i Europa kun HVIS innvandringen fortsetter på samme nivå! DET er jo forutsetningen! Når man ser på fødselstallene til hvite i Europa er det sørgelige tall som dukker opp. Vi går tilbake i fødselsrate og andre raser går frem eller holder seg stabile. Jeg mener å huske at fødselsraten bør være på minimum 2.3 for å opprettholde befolkningen. Alle land i Europa er under det. Det høyeste er Island med 2.08 mens bunnen er på 1.2...Slovakia, Bulgaria etc Det de fleste ikke skjønner er hvor raskt befolkningen endres. Overlater den jobben til Mark Steyn (Must see fra 3:40-4:30): Jeg syns det blir tragisk at anti-rasister ikke bryr seg om at den hvite rase vil forsvinne - Hvis man virkelig var anti-rasist ville man bry seg om alle raser. Men det gjør de ikke! 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2011 Kanskje vi skal forby at blåøyde personer blander seg med brunøyde mennesker også? Da er jo det fare for at blåøynene forsvinner. Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 16. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) Det landet med den høyeste fødselraten i Europa er Færøyene, 2.44. Endret 16. juni 2011 av Zaftig Lenke til kommentar
Cubus Skrevet 16. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2011 Det landet med den høyeste fødselraten i Europa er Færøyene, 2.44. Færøyene VIL BESTÅ! :!: 1 Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 16. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2011 Det landet med den høyeste fødselraten i Europa er Færøyene, 2.44. Færøyene VIL BESTÅ! :!: Hehe, antageligvis, Jeg har nylig lest at fødselsraten er på vei opp også, og den største ikke Skandinaviske folkegruppen er Polakker med ynkelige 0.2%. 1 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 16. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2011 Hva er sammenhengen mellom innvandring til Norge og fertilitetsraten til norske kvinner, Cubus? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg