Mariannee Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Hei. Jeg lurte på om det er dumt å miste jomfruhinna før man har sex? Jeg er en jente på 16 år. Men jeg er veldig glad i å onanere med gjenstander, men tør ikke ha for store gjenstander. Så, gjør det noe om man mister jomfruhinna? Don't blame me, I'm just curious! 1 Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Neida, det gjør ingenting. 1 Lenke til kommentar
Trondms Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Mange som "ødelegger" jomfruhinna under trening og lek, så dette er ingenting å bry seg om. Gutta merker ikke noen forskjell alikevel. Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Vel, de merker vel at blodet ikke er der, hvis de forventer at jenta skal være jomfru, som i visse kulturer/religioner. 1 Lenke til kommentar
Sergeij Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 www.klara-klok.no +rep ok Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Etter det eg har høyrt skal det vere fult mogleg ja, men det gjer vel ikkje noko? Då slepper det å vere noko å bekymre seg for ved ein eventuell debut. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 De aller fleste brister jomfruhinna når man f.eks rir hest, svømmer, jogger, osv osv.. Altså, er i aktivitet. Så fraværet av blodet på lakenet tilsier ikke at man ikke er jomfru. Kan bare tenke meg hvor mange unge jenter som er blitt steinet på grunn av det.. *grøss* Men altså, hvis du er en helt normal jente som driver med fritidsaktiviteter, bruker tampong og koser deg selv innimellom så er sjansene store for at jomfruhinna di allerede har bristet, selv om den er tøyelig og bruk av tampong f.eks ikke nødvendigvis fører til brist. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Mistenker at de fleste gutter egentlig bare er glad til... 2 Lenke til kommentar
Randomizer Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Om hinna er borte første gangen du har sex, er det en fordel på alle måter. Ikke ubehag for deg, og dere slipper å avbryte fordi du starter å blø. Så kjør på. Lenke til kommentar
Mariannee Skrevet 4. april 2011 Forfatter Del Skrevet 4. april 2011 Tusen takk for svarene Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Så var det på nytt tid å opplyse folk. «Jomfruhinna» er, etter min mening, et seksuelt undertrykkende ord designet for å «stagge» jenter og kvinners seksualitet. «Jomfruhinna» eksisterer, men er ikke noe hinne. Finner ikke noe tilsvarende materiale hos RFSU på norsk, men her har vi hva RFSU mener om saken på svensk og engelsk. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Så var det på nytt tid å opplyse folk. «Jomfruhinna» er, etter min mening, et seksuelt undertrykkende ord designet for å «stagge» jenter og kvinners seksualitet. «Jomfruhinna» eksisterer, men er ikke noe hinne. Finner ikke noe tilsvarende materiale hos RFSU på norsk, men her har vi hva RFSU mener om saken på svensk og engelsk. http://en.wikipedia.org/wiki/Hymen Søk også på ''hymen'' på google, og ta en titt på bildene. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Så var det på nytt tid å opplyse folk. «Jomfruhinna» er, etter min mening, et seksuelt undertrykkende ord designet for å «stagge» jenter og kvinners seksualitet. «Jomfruhinna» eksisterer, men er ikke noe hinne. Finner ikke noe tilsvarende materiale hos RFSU på norsk, men her har vi hva RFSU mener om saken på svensk og engelsk. http://en.wikipedia.org/wiki/Hymen Søk også på ''hymen'' på google, og ta en titt på bildene. Det er en myte som har levd ekstremt lenge, og er skremmende utbredt blant vanlig folk. Dette er allikevel noe fagfolk er fult klar over. Hvilken kompetanse er det du sitter inne med som gjør at du mener RFSU tar feil? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Ut i fra bildene på Google så ser det ut som om hinna varierer fra å være en relativt vid greie til å være full av bittesmå hull til eller også relativt tett i de verste tilfellene... Men jeg holder meg til RFSU i forhold til hva som er vanlig... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Betre at den forsvinn før debuten vil eg påstå. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Det er en myte som har levd ekstremt lenge, og er skremmende utbredt blant vanlig folk. Dette er allikevel noe fagfolk er fult klar over. Hvilken kompetanse er det du sitter inne med som gjør at du mener RFSU tar feil? Jeg mener ikke at RFSU tar feil, men skjønner godt hvorfor man kaller det en hinne, kanskje du og gjør det hvis du faktisk søker på hymen som jeg ba deg om å gjøre? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Det er en myte som har levd ekstremt lenge, og er skremmende utbredt blant vanlig folk. Dette er allikevel noe fagfolk er fult klar over. Hvilken kompetanse er det du sitter inne med som gjør at du mener RFSU tar feil? Jeg mener ikke at RFSU tar feil, men skjønner godt hvorfor man kaller det en hinne, kanskje du og gjør det hvis du faktisk søker på hymen som jeg ba deg om å gjøre? Ja, jeg veit nok godt hvorfor myte er der. Jeg bare sier den er feil. Det er ikke noen hinne der, tett eller ei, og teorien sier at man ikke kommer til å merke noe ubehag såfremt man er kåt og våt nok. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Ja, jeg veit nok godt hvorfor myte er der. Jeg bare sier den er feil. Det er ikke noen hinne der, tett eller ei, og teorien sier at man ikke kommer til å merke noe ubehag såfremt man er kåt og våt nok. Men det er ''noe'' der. Enkelte jenter blør ikke etter første samleie uten grunn. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Men en hinne tilsier at den er rimelig tett... Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Men en hinne tilsier at den er rimelig tett... Neida, en hinne trenger ikke nødvendigvis være ''hel''. Som vi vet at det er noe der nede, en hudflik eller lignende, men mensenblodet kommer fremdeles ut, så den kan ikke være tett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg