Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dumt å miste jomfruhinna?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurte på om det er dumt å miste jomfruhinna før man har sex? Jeg er en jente på 16 år. Men jeg er veldig glad i å onanere med gjenstander, men tør ikke ha for store gjenstander. Så, gjør det noe om man mister jomfruhinna?

Don't blame me, I'm just curious!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De aller fleste brister jomfruhinna når man f.eks rir hest, svømmer, jogger, osv osv.. Altså, er i aktivitet. Så fraværet av blodet på lakenet tilsier ikke at man ikke er jomfru. Kan bare tenke meg hvor mange unge jenter som er blitt steinet på grunn av det.. *grøss*

Men altså, hvis du er en helt normal jente som driver med fritidsaktiviteter, bruker tampong og koser deg selv innimellom så er sjansene store for at jomfruhinna di allerede har bristet, selv om den er tøyelig og bruk av tampong f.eks ikke nødvendigvis fører til brist.

Lenke til kommentar

Så var det på nytt tid å opplyse folk. «Jomfruhinna» er, etter min mening, et seksuelt undertrykkende ord designet for å «stagge» jenter og kvinners seksualitet. «Jomfruhinna» eksisterer, men er ikke noe hinne.

Finner ikke noe tilsvarende materiale hos RFSU på norsk, men her har vi hva RFSU mener om saken på svensk og engelsk.

Lenke til kommentar

Så var det på nytt tid å opplyse folk. «Jomfruhinna» er, etter min mening, et seksuelt undertrykkende ord designet for å «stagge» jenter og kvinners seksualitet. «Jomfruhinna» eksisterer, men er ikke noe hinne.

Finner ikke noe tilsvarende materiale hos RFSU på norsk, men her har vi hva RFSU mener om saken på svensk og engelsk.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hymen

Søk også på ''hymen'' på google, og ta en titt på bildene.

Lenke til kommentar

http://en.wikipedia.org/wiki/Hymen

Søk også på ''hymen'' på google, og ta en titt på bildene.

Det er en myte som har levd ekstremt lenge, og er skremmende utbredt blant vanlig folk. Dette er allikevel noe fagfolk er fult klar over. Hvilken kompetanse er det du sitter inne med som gjør at du mener RFSU tar feil?

Lenke til kommentar

Det er en myte som har levd ekstremt lenge, og er skremmende utbredt blant vanlig folk. Dette er allikevel noe fagfolk er fult klar over. Hvilken kompetanse er det du sitter inne med som gjør at du mener RFSU tar feil?

Jeg mener ikke at RFSU tar feil, men skjønner godt hvorfor man kaller det en hinne, kanskje du og gjør det hvis du faktisk søker på hymen som jeg ba deg om å gjøre?

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke at RFSU tar feil, men skjønner godt hvorfor man kaller det en hinne, kanskje du og gjør det hvis du faktisk søker på hymen som jeg ba deg om å gjøre?

Ja, jeg veit nok godt hvorfor myte er der. Jeg bare sier den er feil. Det er ikke noen hinne der, tett eller ei, og teorien sier at man ikke kommer til å merke noe ubehag såfremt man er kåt og våt nok.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...