Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Noen skoler er lettere en andre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det stemmer at det er lettere å få gode karakterer på skoler som er kjent for å ikke ha "akademiske elever", altså skoler med TIP-, bygg-, helsefag-linjer.

 

Men, vil du ha gode karakter og så slite kuken av deg når du skal på høgskole/universitet slik at du ikke får sosialisert deg? Eller vil du inn på en"eliteskole" som trener deg opp til å takle hverdagen som student på en god måte?`

 

Jeg gikk på en eliteskole, og det har hjulpet meg sinnssykt mye. Null problem å skrive oppgaver feks. Mine medstudenter svetter nå vi må skrive en liten oppgave på 3000ord, jeg har ingen problem med å skrive oppgaver på 7-8000 ord. Rett og slett fordi jeg ble drillet til å skrive oppgaver på 2-3000 ord på VGS.

 

 

MEN; Du gjør det bedre til eksamen ved eliteskolene, enn jallaskolene som du hører er lette. Pluss det er mye mer ruskete elever på disse jallaskolene(les alkohol, rus, vold og mobbing.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det stemmer at det er lettere å få gode karakterer på skoler som er kjent for å ikke ha "akademiske elever", altså skoler med TIP-, bygg-, helsefag-linjer.

 

Men, vil du ha gode karakter og så slite kuken av deg når du skal på høgskole/universitet slik at du ikke får sosialisert deg? Eller vil du inn på en"eliteskole" som trener deg opp til å takle hverdagen som student på en god måte?`

 

Jeg gikk på en eliteskole, og det har hjulpet meg sinnssykt mye. Null problem å skrive oppgaver feks. Mine medstudenter svetter nå vi må skrive en liten oppgave på 3000ord, jeg har ingen problem med å skrive oppgaver på 7-8000 ord. Rett og slett fordi jeg ble drillet til å skrive oppgaver på 2-3000 ord på VGS.

 

 

MEN; Du gjør det bedre til eksamen ved eliteskolene, enn jallaskolene som du hører er lette. Pluss det er mye mer ruskete elever på disse jallaskolene(les alkohol, rus, vold og mobbing.)

 

Jeg går i 9.klasse, men da blir det jo "Urettferdig" fordi. i 10.klasse så vil de "dumme" gjøre det bedre en deg :| noe som fører til at de vil få komme på bedre vgs

Lenke til kommentar

Trodde det samme jeg, men viste seg at lærerne på skolen med flere linjer faktisk var strengere enn privatskolen med kun to linjer.

 

Avhenger selvsagt av hvor i landet en er hen, men det stemmer stort sett at skoler som er kjent for å være "vanskelige" oftest er det. Men igjen, jeg ler litt av personer som går på "taper-skoler". Er lett å gi litt bedre karakterer til ungdommer som sliter med motivasjonen generelt(byggfag/elektro etc)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...