trake Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Hei. Holder på å montere en Zalman CNP8000A, men har støtt på et problem: Cpuen sitter fast i stock-kjøleren så jeg får den ikke løs :S Sitter minnebrikker og en slags kjøleribbe rett ved siden av så jeg får ikke stukket noe inn imellom heller. Noen tips på hvordan jeg kan få den løs? Lenke til kommentar
trake Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Kom forresten på om det kan være noe jeg har glemt å løsne, men det er vel bare de to "stål-klypene" som skal løsnes på en stock-kjøler AM3? Lenke til kommentar
ScienceSucker Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) Bruk en føner for å varme det opp, da burde den løsne. Edit: Riktig, det er bare en stål ting på hver side av kjøleribbene. Normalt et "håndtak" du vipper opp så skal du klare å få den løs. Endret 30. mars 2011 av ScienceSucker Lenke til kommentar
trake Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Hmm. Kom visst hele cpuen også der, men den ser da uskadet ut, men sitter fortsatt fast i den kjøleren...har varmet den så mye at jeg brenner meg nå... Lenke til kommentar
trake Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Er det mulig at det kan ha blitt brukt en slags lim på den? Pcen ble bygget hos komplett. Kan ikke huske at noen cpuer jeg har hatt har suttet så kraftig. Lenke til kommentar
ScienceSucker Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Cpuen skal tåle 60-70 grader uten å bli ødelagt. Varm heller opp selve kjøleblokken. Lenke til kommentar
trake Skrevet 2. april 2011 Forfatter Del Skrevet 2. april 2011 Kan vel informere om at alt gikk bra til slutt. Fikk den av, og fikk installert den nye kjøleren. Så takk for tipset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå