Makky Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 NRK ringte og sa de hadde fått tak i liste fra GET at jeg hadde TV. Har kabelselskapene begynt å gi ut lister ellerprøvde han seg siden blokka bruker GET? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Ingen selskap kan nekte NRK i å gi ut disse listene. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Ingen selskap kan nekte NRK i å gi ut disse listene. Jeg tror ikke du forsto hva trådstarter mente. NRK har fått en [kunde]liste av GET med trådstarters navn. Han spør om dette er vanlig praksis. Lenke til kommentar
Melkesjokoladen Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 NRK ringte og sa de hadde fått tak i liste fra GET at jeg hadde TV. Har kabelselskapene begynt å gi ut lister ellerprøvde han seg siden blokka bruker GET? Get er pliktig til å gi informasjon ved salg av lisenspliktig gjenstander, herunder sikkert en Get-boks/kort/antenne/parabol du har fått av de(?) Dette er lovfestet, og ikke noe du eller Get kan gjøre med. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) Nå selger vel ikke Get lisenspliktige mottakere? - Kravet er vel at det skal være en tv-tuner, NRK har siklet på kundelistene til Get siden jeg jobbet der for 20 år siden, men synes det høres merkelig ut at de skulle ha fått det. - Get boksen er vel mer som et modem, og inntil de endrer forskriften så er det ikke lisenspliktig så lenge den ikke har en tuner. (Med mindre de har endret forskriften uten at jeg har fått det med meg :o) Edit: Leste på nett at det var fremlagt et lovforslag om å gi NRK tilgang til kundelister fra Get/CD etc tidlig i år, men fant ikke ut hvordan det evt hadde gått eller når det blir/er blitt behandlet. aha: De har hatt delvis tilgang siden 2009, da var det jo ganske nytt http://e24.no/media/datatilsynet-kritisk-til-nrks-lisensjakt/4007017 Endret 30. mars 2011 av kjetilkl Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Ingen selskap kan nekte NRK i å gi ut disse listene. Jeg tror ikke du forsto hva trådstarter mente. NRK har fått en [kunde]liste av GET med trådstarters navn. Han spør om dette er vanlig praksis. Ja, helt vanlig. 1 Lenke til kommentar
Makky Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Ingen selskap kan nekte NRK i å gi ut disse listene. Jeg tror ikke du forsto hva trådstarter mente. NRK har fått en [kunde]liste av GET med trådstarters navn. Han spør om dette er vanlig praksis. Ja, helt vanlig. Helt vanlig praksis at GET gir ut kundeliste eller at han bløffer? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Ingen selskap kan nekte NRK i å gi ut disse listene. Jeg tror ikke du forsto hva trådstarter mente. NRK har fått en [kunde]liste av GET med trådstarters navn. Han spør om dette er vanlig praksis. Ja, helt vanlig. Helt vanlig praksis at GET gir ut kundeliste eller at han bløffer? Hvis NRK spør, så kan ikke GET nekte. Det er det jeg har blitt fortalt av sjefene i Canal Digital angående problemet når kunder ringer inn og spør Lenke til kommentar
Makky Skrevet 31. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2011 Jaja... da blir det vel bare å betale når regninga kommer Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 En annen ting å tenke på er at det ikke går klart frem hva slags opplysninger Lisensavdelingen får fra f.eks Get. - Hvis de bare får liste over abonnementene, men f.eks ikke hva slags pakke som abbonnenten har, går det jo an å prøve seg med at man bare har internett fra de. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Nå skal det i denne sammenhengen, selv om det er litt off-topic nevnes at lisenskontrollørene ikke er helt friske. Sist jeg fikk besøk av kontrollør på døra, presterte vedkommende å spørre om naboene betaler lisens og har TV ... Hvordan i huleste skal jeg vite det? Noen som vet om DET er normal praksis, eller om det er normal praksis å kontrollere posten til naboen for å se om de får faktura fra NRK? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Nå selger vel ikke Get lisenspliktige mottakere? så lenge du kjøper en HD-dekoder derfra så er vel den sakt lisenspliktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå