Trillios Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 God dag har en laptop som blir fryktelig varm både på GPU og begge CPU kjernene ligger på 80-95 C under spilling og GPU ligger på 80-90 C noen som vet hva jeg kan gjøre for og senke mengde med varme produsert eller med økt avledning (tenkte og tape til noen vifter under, men probeleme er det at jeg mangler noe for og drive viftene (har et lite 12v batteri, men det er ikke mye og de koster en edl i forhold til det som trengs) har en ACER(ACER FTW) med en I5 450M som kjører ved 2.6 Ghz og et GT320(M?) kan vell også nevnes det at harddisken er på 320GB og spinner ved 5400RPM og når 40C under spilling Lenke til kommentar
Geeek Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Rens den for støv hvis det er noe. Lenke til kommentar
Trillios Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 men da er vell spørsmåle mer hvordan åpner jeg opp for og rense har ingen anelse på hvor få tak i trykkluft på noks Lenke til kommentar
Geeek Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Akkurat hvordan du åpner den kan ikke jeg fortelle deg, men den har nok noe som heter skruer. Luft får du kjøpt på Biltema eller lignende. Lenke til kommentar
Trillios Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) får vell ta meg en tur innom biltema, og hva er denne nye teknologien kalt skruer (vet jo ka det er for de som ikke skjønner at jeg er sarkastisk) Endret 30. mars 2011 av Trillios Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Alle acer maskinene er forskjellige. De har somregel en luke på undersiden som sitter med alt fra 4 til 10 skruer. Skru av den luken, og se etter støv. Om viften har en slags "boks" rundt seg, skru ut viften. Støvet bruker å legge seg i kjøleribben og/eller i viften. Det grove støvet kan du ta med fingrene, men det andre kan du blåse bort med trykkluft på boks. Om du hadde nevnt modellnummer på pc'n, så kan jeg kankje finne en guide til deg. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Man har jo slike. Hvor gode de er aner jeg ikke, men litt bedre temperaturer vil du nok se. Clas Ohlson har forøvrig trykkluft også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå