Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke logge på hjemmeserver fra jobb maskin

Anbefalte innlegg

Har en W7 Enterprise laptop som jeg bruker en del hjemme også, og den har jeg problemer med å få logget på hjemmeserveren (WHS 2011 RC)

Hjemme fungerer de andre Pc'ene fint, både en Mac, to stk W7 maskiner (64 bit) men denne får ikke logget på.

Regner med at det har noe med domene å gjør? Den er tilknyttet jobb domene, og den kjører også DA (direct access?) så vidt jeg vet.

Jeg prøver å logge på ved å skrive inn \WORKGROUP\Administrator og så passord, men får da at det ikke er korrekt passord. Men ser da at domenet er "blankt" istedet for at det står jobben sitt.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, vi trenger litt mer info.

Hva logger du på med? remote desktop? via VPN? noe annet?

Det høres ut som du faktisk når login-skjermen? Hvis det stemmer (bekreft er du snill) så kan vi ihvertfall utelukke de mest typiske nettverksfeilene slik som at du ikke har NATet porter til hjemmeserveren din.

-Stigma

Lenke til kommentar

Hmm, vi trenger litt mer info.

Hva logger du på med? remote desktop? via VPN? noe annet?

Det høres ut som du faktisk når login-skjermen? Hvis det stemmer (bekreft er du snill) så kan vi ihvertfall utelukke de mest typiske nettverksfeilene slik som at du ikke har NATet porter til hjemmeserveren din.

-Stigma

Ah, selvfølgelig :)

Remote Desktop fungerer fint, der får jeg logge på med både Adminstrator bruker samt "min" bruker. (Kristoffer)

Jeg når ikke filene som er delt, fra windows utforsker. Da får jeg et "logon" bilde, hvor brukernavn og passord må tastes (det er her jeg ser at det står min arb.giver sitt domene under)

Uansett hva jeg taster, får jeg ikke tilgang til filene...

Dårlig forklart, men dog. Kan lage noen screendumps hvis det er interessant :)

Lenke til kommentar

Ah, forstår.

Quick qorkaround (som du sikkert vet fra før- men jeg nevner uanestt) er at du kan kopiere filene gjennom remote desktop. Det har selvfølgeig noen ufordeler som mangel må mulighet for streaming og dirkte lagring osv.

More to the point: Jeg tror det også vil ha noe med domeneet å gjøre - jeg tror du må legge inn permission for din bruker under det domenet du opererer under fra jobben. Dette er dog noe jeg ikke her perfekt forståelse av selv da jeg ikke har hatt behov for å gjøre det eksakt samme - men du vil helt sikkert kunne ordne dette under advanced sharing permissions. Jeg måtte nok eksperimentert noe selv for å finne ut nøyaktig hvordan det gjøres, så jeg tror ikke jeg kan gi deg noen step-by-step instruksjon, men jeg håper det hjalp deg på riktig vei likevel.

Kansje noen andre her som har lik erfaring som deg kan gi litt mer spesifikke instruksjoner.

I og med at du snakker om delte filer så er det vel også noe mer enn bare remote desktop du bruker? noe VPN opplegg for å okntakte ditt hjemme-LAN anntar jeg? Dette kan du gjerne spesifisere noe bedre. Screenshots er alltid bra selvfølgelig.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...