AnonymDiskusjon Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Hei. Blant alle jeg kjenner, så er jeg den som er minst syk. Jeg er så og si aldri syk, max 1-2 forkjølelser om året. Jeg har også alkoholproblemer og drikker alkohol hver dag. Kan det være det som gjør at jeg nesten aldri er syk? Har hørt flere som har sagt det, men ikke vet jeg. Jeg er en kar på 22 år. Postet av anonym: 1770d88b023f221e9abc18c2a1d852d5 1 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Ja, det stemmer, det. I og med at du aldri blir syk, kan jeg fortelle deg hvordan et legebesøk foregår: Pasient: Jeg føler meg ikke helt frisk. Legen: Ok, her har du en whisky, så blir du nok frisk. (Hvorfor man bruker seks år på medisinstudiet for å lære dette, skjønner jeg ikke..) Litt mer alvorlig: Nei, det er ikke sånn. Det er fryktelig mange faktorer som spiller inn, men alkohol er ikke en "vidundermedisin". 5 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Er en grunn for at Vodkaen ikke selges på apoteket akkurat. Fernet Branca derimot, det er medisin på flaske. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Nei det er nok ikke slik. Og du bør slutte å drikke så mye.. Lenke til kommentar
HesteHoven Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 "Og du bør slutte å drikke så mye.." Har man alkoholproblemer tror jeg nok ikke det der hjelper så veldig. Nei. Alkohol hjelper deg godt hvis du først blir syk, vondt i halsen og etter i nesen. Da min far var mindre (Rundt 16-17) fikk han et lite glass med alkohol fordi det er bra for halsen. Selv bruker jeg å "gurgle" litt og for meg hjelper det veldig. Og nei. Jeg snakker ikke øl, cider eller rusbrus. Det må være litt sterkere. Noen blir enkelt og greit bare mindre syk enn andre En jeg kjenner har ikke vert syk på 18 år, annet enn kreft og matforgiftning men regner med det ikke er slik syk du tenker. Han er aktiv ute og går mye tur i fjellet. Selv er jeg syk gjerne 1 gang hvert 2 år og vil si det er ganske lite Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) Nå spør jo TS om det er hans alkoholbruk som forhindrer sykdom, og som gjør at han holder seg frisk. Og det var det jeg svarte på. Har du pusset brillene dine? Endret 31. mars 2011 av medlem-1432 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå