Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

p-pillen Microgynon - Noen erfaringer?

anubiz

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med p-pillen Microgynon? Den med 21 piller.

Jeg gikk på Mercilon 28 i et halvt år men fikk så uregelmessige blødninger så sluttet på de en måneds tid, og nå skal jeg begynne på Microgynon.

Har hørt at noen blør hele den første og andre uka og har fått veldig uren hud og gått opp i vekt.

Noen som har gått på den eller går på den som vil dele sin erfaring med meg?:)

Vet det er forskjellig fra person til person men vil bare høre erfaringer.

(Håper jeg skrev det på riktig sted)

post-235570-0-58503000-1301503805_thumb.jpg

Endret av anubiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er supre. De første og siste p-pillene jeg gikk på, og det gikk så det sang i nesten to år. Sluttet med dem pga jeg begynte å få mensensmerter selv om jeg hoppet over mensen ved å bare hoppe på nytt brett med en gang, men nå gjorde jeg dette veldig ofte også, så var helt og holdent min skyld at de ikke funket like bra lenger mot menssmerter.

Ingen urenheter eller nevnverdige mellomblødninger, selv om dette er helt normale bivirkninger de første 3-6 månedene man går på p-piller.

Lenke til kommentar

Jeg begynte på pillene andre dag mens, og sluttet å blø dagen etter. Altså blødde to dager, og det var en del veldig mørkt slim. Kan det ha vært festeblødning? For helsesøstra sa at jeg ville blø ferdig de seks dagene jeg pleier å blø når jeg har mensen da jeg startet på dem :s

Noen som vet? Pleier man å stoppe å blø når man starter på p-piller?

edit: hadde forresten ubeskyttet sex den 19. og 20. mars og første dag mens var 6. mars.

Blødde den 3. og 4. april, begynte på pillene 4 april.

Endret av anubiz
Lenke til kommentar

Jeg begynte på pillene andre dag mens, og sluttet å blø dagen etter. Altså blødde to dager, og det var en del veldig mørkt slim. Kan det ha vært festeblødning? For helsesøstra sa at jeg ville blø ferdig de seks dagene jeg pleier å blø når jeg har mensen da jeg startet på dem :s

Noen som vet? Pleier man å stoppe å blø når man starter på p-piller?

edit: hadde forresten ubeskyttet sex den 19. og 20. mars og første dag mens var 6. mars.

Blødde den 3. og 4. april, begynte på pillene 4 april.

Ta en graviditetstest for å være sikker, men det er nok ikke en uvanlig bivirkning av oppstart på p-pillen når man slutter å blø. Du vet, mensen kan være så uforutsigbar i utgangspunktet, så når du tilfører hormoner så vil rare ting skje.

Hvor lenge pleier du å ha mensen i en vanlig syklus?

Lenke til kommentar

Får det alltid hver 29 dag +- en dag, og varer alltid i fem dager, noen ganger seks.

Også har jeg vært sykt oppblåst i litt over en uke, altså noen dager etter ubeskyttet samleie.

Altså, magen stikker ut en del, noe som er veldig unormalt for meg som er 179 høy og veier 62 kg. Og føler meg veldig oppblåst

Lenke til kommentar

Får det alltid hver 29 dag +- en dag, og varer alltid i fem dager, noen ganger seks.

Også har jeg vært sykt oppblåst i litt over en uke, altså noen dager etter ubeskyttet samleie.

Altså, magen stikker ut en del, noe som er veldig unormalt for meg som er 179 høy og veier 62 kg. Og føler meg veldig oppblåst

Det er helt normalt å føle seg oppblåst når man skal få eller har mensen.

Ta en graviditetstest for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar

Ja vet, men pleier bare å bli litt oppblåst i en eller to dager og har hatt det sånn i tre år, og nå har jeg vært helt sykt oppblåst i en uke og noen dager : p

skal få kjøpt en graviditetstest om noen dager, da jeg har penger og sånn. Er det noe aldersgrense på kjøpe det?

Lenke til kommentar

Ja vet, men pleier bare å bli litt oppblåst i en eller to dager og har hatt det sånn i tre år, og nå har jeg vært helt sykt oppblåst i en uke og noen dager : p

skal få kjøpt en graviditetstest om noen dager, da jeg har penger og sånn. Er det noe aldersgrense på kjøpe det?

Ingen aldersgrense, og du får tak i test til 70-80 kr. Mindre hvis du bestiller online, og de billige funker like bra som de dyrere.

Lenke til kommentar

Det er ikke vits i å ta noen test før det har gått et par-tre uker siden samleiet der du evt ble gravid.

Ja, det er helt vanlig at mensen stopper når man begynner på p-piller i begynnelsen av perioden, og brun utflod er også fullstendig normalt den første tiden på p-piller. Det har ingenting med festeblødning å gjøre.

Oppblåsthet er også fullstendig normalt som følge av hormonforandringene som skjer i kroppen når man går på p-piller. Det gir seg som regel rimelig snart.

Lenke til kommentar

Det er ikke vits i å ta noen test før det har gått et par-tre uker siden samleiet der du evt ble gravid.

Ja, det er helt vanlig at mensen stopper når man begynner på p-piller i begynnelsen av perioden, og brun utflod er også fullstendig normalt den første tiden på p-piller. Det har ingenting med festeblødning å gjøre.

Oppblåsthet er også fullstendig normalt som følge av hormonforandringene som skjer i kroppen når man går på p-piller. Det gir seg som regel rimelig snart.

Er snart tre uker siden.

Men jeg begynte å bli veldig oppblåst før jeg begynte på p-pillene, og siden det er unormalt for meg så begynte jeg å lure.

Er liten sjanse for at jeg er gravid men lurt å ta en test så jeg slipper å beskymre meg

Lenke til kommentar

Selvsagt burde du ta en test så du er sikker. Og du burde heller ikke begynt på pillene før du visste at du ikke var gravid.

Siden du er forbi mensen kan du for øvrig ta testen med en gang uansett. Jeg så ikke datoene for ubeskyttet samleie før etter det forrige svaret mitt.

Lenke til kommentar

Selvsagt burde du ta en test så du er sikker. Og du burde heller ikke begynt på pillene før du visste at du ikke var gravid.

Siden du er forbi mensen kan du for øvrig ta testen med en gang uansett. Jeg så ikke datoene for ubeskyttet samleie før etter det forrige svaret mitt.

Har jo hørt at det ikke er noe skadelig å ta p-piller hvis man er gravid, bare at det ikke er noe vits?

Lenke til kommentar

Fra pakningsvedlegget til Microgynon:

"Graviditet

Microgynon skal ikke brukes av gravide eller av kvinner som tror de kan være gravide. Dersom du tror at du kan være gravid mens du bruker Microgynon, bør du kontakte legen din så snart som mulig."

Man trenger jo ikke å tulle mer med kroppen enn nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...