xico Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 smak og behag sier bare jeg. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Tilgi min uvitenhet, men akkurat hva er CL2 @ ram ?? CAS Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Hvorfor både dvd rom og dvd brenner. Kan du ikke bruke dvd brenner'n til lesing også? Eller har jeg gått glipp av noe viktig her. Ikke det at dvd rommen koster så mye, men.... Lenke til kommentar
jokki Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Gratuler med min pc sier nå jeg. Kan dere vennligst gjøre dere ferdig med denne ati vs. nvidia diskusjonen her og NÅ???? Det har vert MANGE av dem det har kansje ikke startet sånn, men det har i alle fall endt sånn. Det jeg lurer på er hvorfor i all verden bry seg så jævelig om en person kjøper et skjermkot DU ikke liker? Det er snakk om en person, ATI/nvidia går ikke konkurs av den grunn og verden går heller ikke under. Tror at trådstarteren tenkte seg litt om når han valgte 5900 kortet. Leste litt tester osv.For denne ati vs nvidia diskusjonen har vert MANGE ganger før. Når du trådstarter får pc-en i gang(håper for din skyld det i alle fall) SÅ tror jeg du får en kjempe pc som du kan skryte litt av på lan osv. Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Umenneskelig stygt kabinett. Det er kanskje tidenes mest utbrukte design. Hva med å skaffe seg noe som er litt greiere å byge i og ser penere ut? Som f.eks. et av de billigere Lian-Li-kabinettene eller f.eks. Skyhawk? De er dessuten myyye lettere, så om du drar på lan, slipper du å bære på deg ryggmargsbrokk. Selv valgte jeg Shuttle-boks med GeForce og Audigy Player. Genial forpakning. Lenke til kommentar
alfern Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg ville valgt å bytte ut DVD-ROM'en med en rask cd-brenner. Avlesning av DVD-plater kan jo DVD-brenneren ta seg av. Lenke til kommentar
Lasse69 Skrevet 16. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2003 Du har rett i det at jeg tenkte meg om før jeg valgte FX5900 istedenfor 9800, og leste massevis av tester. Det + at jeg er litt pro Nvidia av natur avgjorde valget mitt. + - brenner kostet knapt noe som helt i forskjell, så det var ikke prisen som avgjorde det, det var heller for enkelthets skyld jeg valgte + Brenner, jeg satset på en hest, kan du si. (Det er et utrykk som sier: Keep it simple, stupid!!) Kabinettet var det og et par grunner til jeg valgte, først og fremst, et supert kabinett når du jobber inni PC`en, romslig og masse plass for utbygging av disker, vifter m.m. Grunn nr 2 er at jeg allerede har 4 PC`er med dette kabinettet(Sort Chieftec Miditower og alle er i bruk), det inngir et monumentalt intrykk når disse 4(5 med den siste) står side ved side og summer på datarommet,eller som en kamerat utbrøt når han kom inn på datarommet, WOW, skal du hacke deg inn i Norges bank? Ikke at det er planen, men det ser definitivt slik ut for en ikkedatamann. Dette kombinert med 2 sorte 19" LCD skjermer en sort 15" LCD og 2 stk 21" skjermer så er det et meget velutstyrt datarom, og da er det jo litt viktig at det ser kult ut også, og ikke ser ut som et rotehull :wink: + En laptop som blir med meg rundt i huset Det er nesten som en skulle tro at data var en interesse for meg :wink: Men uansett, jeg konkluderer med at det PC oppsettet ikke er så galt, og at det er noenlunde harmoni i komponentvalget mitt. De diskusjonene som har vært vedrørende dette oppsettet er typisk ATI mot Nvidia, og det er egentlig bagateller i denne sammenhengen. Så jeg takker for alle innspillene jeg har fått på denne posten, og når jeg får hjem maskinen og rigget den opp så skal jeg poste noen testresultater bare for morro Hilsen Lasse Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 etter de uttallige tester jeg har sett har fx 5900 kommet best ut i de fleste. Nvidia er jo bra på bildekvalitet de da! Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 er dett FX5900 eller FX5900ultra han skal ha..? irriterer inni sjelen kjenner jeg.. hvis det er fx5900 så er det ikke å anbefale. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 må bare unnskylde.. selvfølgelig er det ett vanlig.. ikke ultra.. forresten http://www.digit-life.com/articles2/gffx/gffx-13.html Lenke til kommentar
tek73 Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Grunn nr 2 er at jeg allerede har 4 PC`er med dette kabinettet(Sort Chieftec Miditower og alle er i bruk), det inngir et monumentalt intrykk når disse 4(5 med den siste) står side ved side og summer på datarommet,eller som en kamerat utbrøt når han kom inn på datarommet, WOW, skal du hacke deg inn i Norges bank? Ikke at det er planen, men det ser definitivt slik ut for en ikkedatamann. Dette kombinert med 2 sorte 19" LCD skjermer en sort 15" LCD og 2 stk 21" skjermer så er det et meget velutstyrt datarom, og da er det jo litt viktig at det ser kult ut også, og ikke ser ut som et rotehull :wink: Hilsen Lasse Kongeargumenter. Go get em tiger Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Integrert lydkort trekker vel en del av prosessorkraften, og det vil vi jo ikke ha noe av :wink: I de fleste tester utført med I865P/I875P hovedkort, især Abit IC7 og Chaintech 9CJS ZENITH (som forøvrig har 7.1-kanals lyd med svært god kvalitet) bruker det integrerte lydkortet i underkant av 1% av CPU'en din... Så det var en dårlig påstand du kom med... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Umenneskelig stygt kabinett. Det er kanskje tidenes mest utbrukte design. Hva med å skaffe seg noe som er litt greiere å byge i og ser penere ut? Som f.eks. et av de billigere Lian-Li-kabinettene eller f.eks. Skyhawk? De er dessuten myyye lettere, så om du drar på lan, slipper du å bære på deg ryggmargsbrokk. Selv valgte jeg Shuttle-boks med GeForce og Audigy Player. Genial forpakning. Hvordan kan du si at designet er utbrukt? Det var tross alt Chieftec som først kom med det designet, alle de andre tok etter de... Lenke til kommentar
Lasse69 Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 Integrert lydkort trekker vel en del av prosessorkraften, og det vil vi jo ikke ha noe av :wink: I de fleste tester utført med I865P/I875P hovedkort, især Abit IC7 og Chaintech 9CJS ZENITH (som forøvrig har 7.1-kanals lyd med svært god kvalitet) bruker det integrerte lydkortet i underkant av 1% av CPU'en din... Så det var en dårlig påstand du kom med... Teknisk sett så har jeg jo rett da, jeg sa ikke hvor mye det trakk, jeg sa bare at det trakk :wink: Nei, helt seriøst, grunnen til at jeg ikke ønsker å bruke det integrerte lydkortet er tidligere erfaringer med denne løsningen. Når prossessoren/maskinen virkelig måtte jobbe så begynte lyden å hakke ganske så alvorlig. Nå var det jo på en helt klart mye tregere maskin enn den jeg nå har kjøpt meg, men allikevel, en mindre bekymring å tenke på.(Og maskinen skal få kjørt seg den, det skal være sikkert ) Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 jeg ville byttet grafikk-kort Lenke til kommentar
mr x Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 ser veldig bra ut det der,men ingen amd xp 3000. vel hvis du skal overklokke er kansje pentium 3.0 et bedre valg. er ikke mye og si på ditt valg av grafikkort,"The Way FX is Meant to be Played!! " til dere som sier at non ultra fx 5900 er så mye dårligere enn ultra. ultra har ca 28,2 i båndbredde og non-ultra har ca 25.og non ultra overklokker men lett til ultra nivå.(ca 1000 mellom de kortene i 3d mark 2001) lykke til ps:sleng inn et 3dmark når du får ihop pc. :wink: Lenke til kommentar
oorzako Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 "Megselv" skrev: "Men så har det vært snakk om at de kanskje også jukser i vanlige spill... " (nVidia) kan jeg spørre hvordan i helvete går det ann. Hvordan i helvete kan det cheate i et spill.. ofmg ofmg.. jaja... Irreterer meg å se alle folkene som GIDDER å lage en ny Ati Vs nVidia krangel.. bare teit, både 5900Ultra og 9800Pro er to kjempe kort! Bare de funker så er vell det akkurat det samme... Koster det samme gjør de uanz.. Jaja... jeg er iallefall fornøyd med overgangen fra Ti4600 til Fx5900Ultra 256mb.... kortet ruler.. Men ja, gratulerer med ny pc Lasse!"#¤%&/() Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Blir vel andre r000 når Detonator FX 50.xx kommer ut. Lenke til kommentar
Lasse69 Skrevet 20. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2003 Howdy ! Nå har jeg hatt PC`en oppe i to dager og testet det meste 3DMark 2001SE : 17716 (CPU temp 66 grader, er ikke det litt høyt ?) 3DMark 2003 : 4651 (CPU temp 67 grader, og det er enda høyere??) Den kjører fint avgårde på 3228 Mhz :wink: Foreløpig så er jeg megafornøyd, skulle jeg ha noe å klage på så måtte det være en anelse viftestøy, men med en slik maskin så er vel det nesten uungåelig, jeg er ihvertfall fornøyd jeg :D:D Hilsen Lasse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå