Gå til innhold

Jeg hadde 16000.- i min lomme, nå har jeg bestilt maskin.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@ m3gSe|v: ja de jukser i Splinter Cell

@ corcky: klokka er halv 2. orker ikke finne fram tester nå. kan sikkert gjøre det i morra.

corcky, i hexus testen skriver de: "antialiasing is something that needs looking at" med fx5900 kortet.... + at R9800 vinner da 2 av de 4 testene på den første benchmark siden og fx5900 vinner ingen + leggmerke til UT2003 MAX settings!

Lenke til kommentar

Jeg var også nvidia fan helt til jeg fikk mitt Hercules 9800 kort.

På komplett selger dem sapphire Radeon 9800 til 3500 nå.Det hadde jeg klart valgt fremfor GE force FX :)

For det første så er kortet mye mindre og yter like bra.

For det andre så koster det mye mindre.

For det tredje så har JEG lest en ganske ny test fra enten tomshardware eller anandtech at Radeon 9800 slår FX 5900.sikkert noen andre her som har linken og kan legge den ut.husker ikke hvor jeg leste det i farten.

Jeg trodde også at ATI kunne by på en del problemer,men jeg har ikke hatt et eneste ett enda.

Mye bedre funksjoner har kortet også, synes i hvertfall jeg da.

1. Okay Radeon har bedre litereffekt. Men yter ikke like bra...

2. Ja det er billigere men også dårligere.

3. Det har du ikke. :)

Så kan du få lov til å nevne hvilke funksjoner som er så bra på ATI kortet.

Dette sier Toms om FX5900

Now, the FX 5900 is able to outpace the Radeon 9800 PRO in all relevant benchmarks and can reclaim the performance throne for NVIDIA. The card offers unrivaled FSAA speed combined with very good anisotropic filtering image quality and performance, thanks to the new Detonator FX driver, giving it a comfortable lead over its rival.

Anandtech

From the ATI camp the $499 Radeon 9800 Pro 256MB, just like the NV35, is a difficult purchase to justify; even more difficult in this case because the GeForceFX 5900 Ultra does outperform it in a number of tests.

What stood out the most about NVIDIA was how some of their best people could look us in the eye and say "we made a mistake" (in reference to NV30). When we first saw NV35 running last year we already had a much better taste in our mouths than what had been left after NV30; now after putting it through its paces, we can honestly say that NV35 is everything that was right about NV30 plus everything that was lacking in NVIDIA's first FX GPU.  

The Doom3 performance of the NV35 is definitely promising, especially considering that we benchmarked with an un-optimized driver. However a lot can change between now and the release of the game, it will be interesting to see how quickly ATI will incorporate Doom3 optimizations into their current drivers in the event that we get another such opportunity to benchmark Doom3 in the near future.

Hvor er det du har hentet infoen fra da? :roll:

Konklusjonen hos begge sidene er at FX5900 er det beste kortet.

Lenke til kommentar

Meget bra maskin det der,når det gjelder grafikkortet som så mange er opptatt av spiller det ingen rolle om du har et fx ultra eller et 9800 du vil ikke klare å merke forskjell på de to i praksis, hadde jeg skullet forandre noe ville det vert prosessorn og heller kjøpt en 2,8 da ytelsesforskjellen er forsvinnende liten men det er ikke prisen.

Ellers vil jeg ønske lykke til og velkommen i klubben :D:D

Lenke til kommentar

Hvor er det du har hentet infoen fra da? :roll:

Konklusjonen hos begge sidene er at FX5900 er det beste kortet.

oki,da var det ikke de sidene..

Men jeg stilte spørsmålet om hva som var best jeg oxo,så var det en her på forumet som slang ut en side jeg leste litt på.sto der at Radeon slo FX i ytelse,men det er jo sikkert en del tester som de slår hverandre på akkurat som intel og AMD :)

pointet var jo at han hadde spart litt penger på å kjøpe ukens tilbud på komplett nå.

Lenke til kommentar

Ser man det ja. Litt merklig at det er så stor variasjon mellom kortene på forskjellige hardware sider.

Står likevel på at FX5900 er bedre. Noe det også burde være siden det er nyere og har en god del bedre specs.

ATI er kanskje fortsatt best på AA og AF.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan kjølingen på FX5900 er.

En kompis av meg har Asus FX5800 og den hørtes ut som en støvsuger når "Turboen" på vifta slo seg på.

Tror man blir fornøyd uansett hvilket kort man velger av disse :)

Ser at prisen på FX og Radeon er ganke like oxo nå.

Lenke til kommentar

Hvordan i helvette begynnte detta med et nytt Nvidia VS ATI diskusjon ???

GeCcO, føler vi oss truffene (du svarte først på MIO sitt innlegg)

Nå må dere faan meg skjerpe dere !!!!!

Her lurer karen på om det han har handla fungere og om eventuelle rettelser, og så har vi 20 innlegg eller så - for og imot Nvidia og ATI !

Herregud ass !

Går jo ikke ann å spørre om hjelp her på forumet, blir jo bare krangel ut av det... detta gjentar seg vel litt for mye ?

Nei, trenger dere virkelig hjelp, gå mot engelske forumer, der er de for å hjelpe, ikke grangle om at det de har er best !

Lenke til kommentar

hvorfor i all verden krangler dere om et par skjermkort, hvem som er best og ikke best, selv har jeg et G-Force 4 Ti 4200 kort, det er kjempe bra egentlig, men kunne seff ønska meg ATi eller Matrox. mannen som har valgt seg pc`en blir fornøyd med det han har valgt, det er et bra system han har valgt punktum finale.

Lenke til kommentar

hvorfor i all verden krangler dere om et par skjermkort, hvem som er best og ikke best, selv har jeg et G-Force 4 Ti 4200 kort, det er kjempe bra egentlig, men kunne seff ønska meg ATi eller Matrox. mannen som har valgt seg pc`en blir fornøyd med det han har valgt, det er et bra system han har valgt punktum finale. ville faktisk valgt nesten det samme selv, bortsett fra å bytte ut noe da, sånn som disken å satt inn en Seagate i stede, men smak og behag.

Lykke til med pc`en din :D

Lenke til kommentar

Uansett om FX5900 yter en smule bedre enn Radeon 9800 pro er 9800 pro et bedre kort... Mindre i størrelse, mindre bråk, mindre varme osv. Hvis du ofrer det for et par ekstra FPS i 3Dmark03 eller UT2003 er du ganske teit.. (IMO)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...