Lasse69 Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg hadde som nevnt i en tidligere post så hadde jeg 16000.- til å bruke på ny maskin. Jeg spurte om innspill, og kan bare bøye meg i støvet for alle de gode forslagene jeg fikk som svar Jeg må innrømme at jeg havnet noe over 16000.- , men slik går det når du vil ha både i pose og sekk :wink: Jeg har bestillt maskinen, men det er ikke for sent for meg å foreta noen endringer så jeg er mer enn gjerne åpen for forslag hvis jeg har gjort noen åpenbare tabber i mitt oppsett. Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort Kabinett m/360W DX-01B-D-U m/USB/FW MSI 865PE NEO2-FIS2R Hovedkort S478/800 I865PE,SATA,ATX,LAN,Dual-DDR, Firewire Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 512kB "Northwood" TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Floppydisk Intern Maxtor S-ATA/150 120GB 7200RPM 8MB DiamondMax Plus 9, 8 MB cache (1) NEC DVD-spiller IDE 16x/48x Sort Bulk, (DV-5900c) NEC DVD-brenner IDE ND-1100A Sort, Bulk DVD+R/+RW 4X/2,4X/16X/10X/40X/12X Gainward GeForce FX 5900 128MB DDR 2.2ns AGP, "Ultra/1200XP GS", Retail Creative Soundblaster Audigy Player Lydkort PCI med Firewire, Bulk Lenke til kommentar
Mio Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Er det ikke integrert lydkort på dette hovedkortet? PC'n der blir helt rå.men personlig hadde jeg valgt Radeon 9800 istedet Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Syns det ser bra ut jeg! Hadde kanskje vært kjekt med CL2 @ ram...men det er ikke så nøye! CL2,5 på en så rå maskin merkes vel knapt? Heldiggris! 8) Lenke til kommentar
Lasse69 Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 Tilgi min uvitenhet, men akkurat hva er CL2 @ ram ?? Lenke til kommentar
TheBirg Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Vel ser masse bra ut det der, og støtter helt klart ditt valg av lydkort, de innebygde er ofte ikke så bra, type standard ala Creative Soundblaster serien ! (og innebygde lydkort tar litt av kaka på prossesoren, lydkort har jo egen ! ) Lenke til kommentar
Lasse69 Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 Integrert lydkort trekker vel en del av prosessorkraften, og det vil vi jo ikke ha noe av :wink: GeForce FX ar det to grunner til at jeg valgte, Først og fremst grunnet tester der 9800pro og FX 5900 blir sammenliknet, FX5900 er hakket kvassere på de fleste av disse. + Jeg må innrømme at jeg er litt pro Nvidia og samtidig litt anti ATI (Dette grunnet dårlig erfaring med ATI for noen år siden, men slikt sitter lenge i) Lasse Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Integrert lydkort trekker vel en del av prosessorkraften, og det vil vi jo ikke ha noe av Nei, for det har du jo stor mangel på. Sjølv kjøyrer eg onboard lydkort med optisk spdif kabel... kan ikkje akkurat sei eg merker forskjell, men det du merker er at det svir på lommeboka. ATi er blitt gode i det siste. Det skal dei ha. Driverene er blitt mykje bedre. Sjølv brukte eg kun nVidia, men no har eg ati og er ganske så fornøyd. Amd, Intel, nVidia, ATi <--- ALT VIRKER! Lenke til kommentar
Mio Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Integrert lydkort trekker vel en del av prosessorkraften, og det vil vi jo ikke ha noe av :wink: GeForce FX ar det to grunner til at jeg valgte, Først og fremst grunnet tester der 9800pro og FX 5900 blir sammenliknet, FX5900 er hakket kvassere på de fleste av disse. + Jeg må innrømme at jeg er litt pro Nvidia og samtidig litt anti ATI (Dette grunnet dårlig erfaring med ATI for noen år siden, men slikt sitter lenge i) Lasse Jeg var også nvidia fan helt til jeg fikk mitt Hercules 9800 kort. På komplett selger dem sapphire Radeon 9800 til 3500 nå.Det hadde jeg klart valgt fremfor GE force FX For det første så er kortet mye mindre og yter like bra. For det andre så koster det mye mindre. For det tredje så har JEG lest en ganske ny test fra enten tomshardware eller anandtech at Radeon 9800 slår FX 5900.sikkert noen andre her som har linken og kan legge den ut.husker ikke hvor jeg leste det i farten. Jeg trodde også at ATI kunne by på en del problemer,men jeg har ikke hatt et eneste ett enda. Mye bedre funksjoner har kortet også, synes i hvertfall jeg da. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 og ikke minst MYE bedre bildekvalitet enn nvidia Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 og ikke minst MYE bedre bildekvalitet enn nvidia Jara... den der er gammel og oppbrukt. Finn på noke bedre neste gang. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Gå for fx 5900 som vil være det beste kortet. (om du da ikke bare tenker 3d mark ) Kunne ha spart penger på å kjøpe en 2,8ghz. De klokker omtrent like bra. Jeg personlig hadde også valgt Corsair/Geil minne da jeg har dårlig erfaring med Twinmos minne. Lenke til kommentar
Cthulhu Dawn Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 og ikke minst MYE bedre bildekvalitet enn nvidia Jara... den der er gammel og oppbrukt. Finn på noke bedre neste gang. øøøh.... men det er jo sant! så skjønner ikke helt vitsen med det der... Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 GeForce FX ar det to grunner til at jeg valgte, Først og fremst grunnet tester der 9800pro og FX 5900 blir sammenliknet, FX5900 er hakket kvassere på de fleste av disse.Å veit du hvorfor? fordi nVidia driverne cheater.... Jara... den der er gammel og oppbrukt. Finn på noke bedre neste gang. Som sagt, de cheater. Den måten de behandla han OmegaDrive er også en grunn til å ligge langt unna nVidia Tilgi min uvitenhet, men akkurat hva er CL2 @ ram ??CAS latencyen, hvor lang respons tid minne har. Mindre er bedre Lenke til kommentar
corcky Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 GeForce FX ar det to grunner til at jeg valgte, Først og fremst grunnet tester der 9800pro og FX 5900 blir sammenliknet, FX5900 er hakket kvassere på de fleste av disse.Å veit du hvorfor? fordi nVidia driverne cheater.... Jara... den der er gammel og oppbrukt. Finn på noke bedre neste gang. Som sagt, de cheater. Den måten de behandla han OmegaDrive er også en grunn til å ligge langt unna nVidia Herregud da mann.. Greitt de cheatet i 3d mark 03 med 8 shadere. ATI cheatet med 2. Men så er det jo oss da som ikke bryr oss om 3d mark resultat men ytelse i spill. Der kommer Fx 5900 ut en del foran Radeon 9800. Nvidia har heller ikke sluppet Detonator 50 driverene enda som er beregnet på fx kortene og som nok sikkert vil "booste" kortet ytterligere. Lenke til kommentar
Cthulhu Dawn Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Gå for fx 5900 som vil være det beste kortet. (om du da ikke bare tenker 3d mark )Kunne ha spart penger på å kjøpe en 2,8ghz. De klokker omtrent like bra. Jeg personlig hadde også valgt Corsair/Geil minne da jeg har dårlig erfaring med Twinmos minne. er ikke helt enig i at fx5900 er det beste kortet. både R9800 og fx5900 vinner i forskjellige tester. så man kan vel ikke si at fx5900 er BEDRE. siden det ikke vinner ALLE tester, men bare noen (få) ... Lenke til kommentar
corcky Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 og ikke minst MYE bedre bildekvalitet enn nvidia Jara... den der er gammel og oppbrukt. Finn på noke bedre neste gang. øøøh.... men det er jo sant! så skjønner ikke helt vitsen med det der... Nei det er ikke sant. Det var sant på geforce 2 tiden. Nå er bildekvaliteten lik. (jeg merker ikke forskjell) Har testet Radeon 9500 og FX 5800 på en Samsung 757NF og begge ga meget skarpt bilde med gode farger og kontraster. (merket stor forskjell i fra et Geforce 2 GTS kort.) Lenke til kommentar
corcky Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Gå for fx 5900 som vil være det beste kortet. (om du da ikke bare tenker 3d mark )Kunne ha spart penger på å kjøpe en 2,8ghz. De klokker omtrent like bra. Jeg personlig hadde også valgt Corsair/Geil minne da jeg har dårlig erfaring med Twinmos minne. er ikke helt enig i at fx5900 er det beste kortet. både R9800 og fx5900 vinner i forskjellige tester. så man kan vel ikke si at fx5900 er BEDRE. siden det ikke vinner ALLE tester, men bare noen (få) ... Noen få? Geforce FX5900 vinner så og si alle testene med Geforce FX5800 på andreplass i de fleste av de. FX5900 Lenke til kommentar
Cthulhu Dawn Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 tenkte på tester fra forskjellige sider... Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Herregud da mann.. Greitt de cheatet i 3d mark 03 med 8 shadere. ATI cheatet med 2. På nVidia kortene var det snakk om opp mot 40% forskjell når de kjørte en versjon av 3dmark som motvirka denne juksinga. For ATi var det snak om 1-2% Men så er det jo oss da som ikke bryr oss om 3d mark resultat men ytelse i spill.Men så har det vært snakk om at de kanskje også jukser i vanlige spill... Uansett er det andre argumentet mitt god nok grunn til at jeg skal ligge langt unna alt som heter nVidia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå