Gå til innhold

[Løst] Skifte Skjermkort - Acer Aspire M3400


Anbefalte innlegg

Jeg har da tenkt å skifte skjermkort i min halv år gamle M3400. Men er ganske usikker.

Har tenkt å kjøpe dette

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619971

I overskirfta står det PSI-EXPRESS 2.0 og på Utvidet info står det 2.1 ????

+ Det gamle jeg har er et DDR3 skjermkort og det andre er GDDR5.

 

Er usikker på mange ting her.

 

Acer Aspire M3400 har Nvidia Geforce GT320, men det er ikke bra nokk for spillene i dag.

har mål om å ha GTA IV highest på allt. Så plis hjelp meg litt a ? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som evt. kan sette kjepper i hjula er powersupplyet som antagelig ikke har mye overhead for sterkere enheter enn det maskinen ble levert med. Det er også derfor vi aldri anbefaler å kjøpe branded stasjonære maskiner som Acer, HP etc.

 

Mhm.. Jeg kan ikke så mye om pc men kan noe da, Så jeg kjøpte denne pc'en siden jeg synes den var bra til prisen. Men nå vil jeg jo ha nytt skjermkort så.. :p

Hva kan skje annet en at skjermkortet ikke passer?

Lenke til kommentar

Jaja, det er jo nettopp pga oppgraderingsmulighetene, eller mangel på slike at man aldri skal bruke penger på slike merkemaskiner.

 

Du bør nok sjekke hvor mange watt powersupplyet er på og om maskinen kan ta standard formfaktor pci kort, hvis ikke er jeg stygt redd for at du kaster penger ut av vinduet her.

Men hvis den har nok power og kan bruke standard formfaktor grafikkort så er det bare å kjøpe.

Lenke til kommentar

Jaja, det er jo nettopp pga oppgraderingsmulighetene, eller mangel på slike at man aldri skal bruke penger på slike merkemaskiner.

 

Du bør nok sjekke hvor mange watt powersupplyet er på og om maskinen kan ta standard formfaktor pci kort, hvis ikke er jeg stygt redd for at du kaster penger ut av vinduet her.

Men hvis den har nok power og kan bruke standard formfaktor grafikkort så er det bare å kjøpe.

 

Her fant jeg noe du kan se på

http://www.advance.no/Item.aspx?id=4837693&utm_campaign=comp&utm_medium=cpc&utm_source=kelkoo&tduid=a9d48e118ebc950e4cd4178fe19344ba

Lenke til kommentar

Hvis det der stemmer så sitter det enten ett 220 eller 300watts powersupply i den maskina di.

 

Anbefalt power til ett 6950 kort er 500watt så da tror jeg du skal glemme hele greia hvis du ikke samtidig oppgraderer powersupplyet. Men du har antagelig samme problem med formfaktor der og, muligens større da jeg vet at disse maskinene ofte har veldig pussig designede powersupply som ingen andre lager.

Lenke til kommentar

Hvis det der stemmer så sitter det enten ett 220 eller 300watts powersupply i den maskina di.

 

Anbefalt power til ett 6950 kort er 500watt så da tror jeg du skal glemme hele greia hvis du ikke samtidig oppgraderer powersupplyet. Men du har antagelig samme problem med formfaktor der og, muligens større da jeg vet at disse maskinene ofte har veldig pussig designede powersupply som ingen andre lager.

 

Uff det var veldig synn :(

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke svare 100% på spørsmålet ditt da jeg ikke veit hvordan innmaten ser ut i den maskinen.

Hvis powersupplyet er standard formfaktor så er det null problem å bytte til ett kraftigere power, men siden disse merkemaskinene veldig ofte ikke følger normale standarder med tanke på dimensjoner så er jeg i utgangspunktet skeptisk.

 

Hadde du spurt her før du kjøpte maskinen så hadde du fått vite alt dette før du kjøpte den, og blitt routet til ett profesjonelt datafirma som kunne solgt deg en oppgraderbar maskin.

 

Det er regel nr.1 når man skal ha en stasjonær spillmaskin, ALDRI kjøp en merkemaskin fra de store elektronikkjedene da den i utgangspunktet lave prisen blir kjempedyr siden du må bytte hele maskinen når f.eks skjermkortet blir for slappt.

 

Det finnes dog skjermkort som ikke krever 500Watt power og som sannsynligvis vil kunne gi deg en bedre spillopplevelse.

Men jeg kan ikke garantere at de passer heller med tanke på formfaktor.

Lenke til kommentar

Radeon 5750 burde gå greit, og gi deg en kraftig ytelsesforbedring

 

Såg bra ut men det står anbefalt strømforsyning 450W noe som jeg ikke har :( Sparer til en Alienware m17x laptop akkurat nå, har den om 2 måneder kansje. Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar

Du får mye bedre ytelse og fleksibilitet i en stasjonær maskin hvis du ikke trenger en bærbar.

Mange finner ut at de får en bedre løsning ved å kjøpe en stasjonær til spill og heller kjøpe en billig bærbar til vanlig bruk, skole, jobb etc.

 

Alienware er jo en bra bærbar men du vil kunne få mer for pengene i form av spillytelse ved å gå for en high-end Asus eller en maskin fra Multicom.(Compal bærbar)

 

Men det er opp til deg, ønsker du hjelp til å leite frem noe så er det bare å hyle så er vi her for å bistå vi. :thumbup:

Lenke til kommentar

Du får mye bedre ytelse og fleksibilitet i en stasjonær maskin hvis du ikke trenger en bærbar.

Mange finner ut at de får en bedre løsning ved å kjøpe en stasjonær til spill og heller kjøpe en billig bærbar til vanlig bruk, skole, jobb etc.

 

Alienware er jo en bra bærbar men du vil kunne få mer for pengene i form av spillytelse ved å gå for en high-end Asus eller en maskin fra Multicom.(Compal bærbar)

 

Men det er opp til deg, ønsker du hjelp til å leite frem noe så er det bare å hyle så er vi her for å bistå vi. :thumbup:

 

Satser på Alienware. Da har jeg maskin til LAN, skole , hard gaming å video redigering :) , Men det er jo dyrt da, men PC er dyrt vis du skall ha noe bra!

 

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

+ Jeg er konfirmant 7-ende mai :D

 

Alienware m17x

 

8GB DDR3 1333mhz RAM

2 GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 6970M med PowerXpress

Intel® Core™ i7-2630QM Processor (6M Cache, 2.00 GHz) Quadcore, 2.9 Ghz turbo)

 

16000 kr.

 

 

Sånn skal jeg ha den :), foresten, trenger jeg mere enn 320gb hdd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...