Red Frostraven Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 (endret) Så hvorfor gjorde ikke gud seg kjent før i år 2000 før vår tidsregning, flere hundre tusen år etter at menneskene kom ned fra trærne? Og hvorfor klarte ikke GUD å gi riktige instruksjoner første gangen? JEG, et menneske, klarer å gjøre meg forstått på alle verdens språk med en eneste laptop, printer og google translate. Jeg kunne laget ETT sett med regler som ALLE I VERDEN ville kunne forstå. Med et SNEV av makt og innflytelse ville jeg klare å publisere disse reglene slik at 90% av verdens befolkning hørte om dem i løpet av livet -- de nøyaktige og riktige reglene. Det er meg. Var ikke gud noe mektigere enn meg, selv om han ikke hadde en laptop og google translate for 4000 år siden? Og hvorfor ga han bare reglene til ett lite folkeslag som innvandret til midtøsten fra Asia? (Det er en GUD det er snakk om her!) Endret 2. april 2011 av Red Frostraven Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 (endret) Det er bare Jesus Kristus (Gud) som kan komme inn i himmelriket, for vanlige mennesker er det umulig. Bør man ikke da kunne saksøke kristendommen for feil markedsføring? Nei, det er en løsning. Matt 7:14 > trang er den porten og smal er den veien som fører til livet, og få er de som finner den. Joh 10:9 > Jeg er porten. Joh 14:6 > Jeg er veien, sannheten og livet. Hvis du i kler deg, det nye mennesket (Jesus Kristus) kommer du inn. I Jesus Kristus er du ikke lengere et vanlig menneske. Du er da, det nye mennesket som kan gå inn i det nye og evige livet, i himmelriket. Ef 4:24 > Kle dere i det nye mennesket, som er skapt i Guds bilde til et liv i sann rettferd og hellighet. 2 Kor 5,17 > den som er i Kristus, er en ny skapning. Ved hjelp av GT (skriftene) kommer du ingen vei. Og hvorfor klarte ikke GUD å gi riktige instruksjoner første gangen? Selv i dag, er det for mange, vannskelig å forstå ovenfornevnte program. Da det krever en viss forestillingsevne. Gal 3:27 > Alle dere som er døpt til Kristus, har kledd dere i Kristus. Endret 2. april 2011 av IHS Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 (endret) Endret 2. april 2011 av HEAL Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 (endret) Når hensikten med bibellesingen er å lede oppmerksomheten bort fra Jesus Kristus, blir det meningsløst, HEAL Du kan ikke, i kle deg Jesus Kristus og komme inn i himmelriket, ved å lese bibelen. Kol 3:9 > dere har kledd av dere det gamle mennesket og dets gjerninger og iført dere det nye Ef 4:24 > Kle dere i det nye mennesket Når du har i kledd deg Jesus Kristus, er du i Jesus Kristus. Rom 8:1 > Så er det da ingen fordømmelse for dem som er i Kristus Jesus. Rom 6:23 > Guds nådegave er evig liv i Kristus Jesus Ef 2:6 > I Kristus Jesus har han reist oss opp fra døden sammen med ham og satt oss i himmelen med ham. I Jesus Kristus er du i himmelen, nå. Endret 2. april 2011 av IHS Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Når hensikten med bibellesingen er å lede oppmerksomheten bort fra Jesus Kristus, blir det meningsløst, HEAL Du kan ikke, i kle deg Jesus Kristus og komme inn i himmelriket, ved å lese bibelen. Det er du som leier merksemda bort frå Kristus, IHS, ved å bevisst forkaste evangeliet om Jesus i GT. Du gjer Gud til ein løgnar og du villeier andre til å tru på di villfaring. Dette er regelrett vranglære, og det håper eg du skjønar. Kva er så ditt føremål med å lese i bibelen? Kan du vel gå i striden med eit halvt sverd? Lat deg ikkje dåre av djevelens røyst å tvile på det Gud verkeleg har sagt. Du hugsar korleis det gjekk sist. I Jesus Kristus er du i himmelen, nå. Op 22,19: "og dersom nokon tek noko bort av orda i denne profetiske boka, då skal Gud ta frå han hans del i livsens tre og i den heilage byen, som det er skrive om i denne boka." Du er ikkje i Kristus dersom du fornektar Bibelen som Guds Ord. Du kan ikkje ikle deg Kristus og kome inn i himmelriket, utan også å tru det som står om han i Bibelen. Spar oss for meir cherry-picking, du overgår sjølv djevelen i all hans subtilitet. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Ef 2:6 > I Kristus Jesus har han reist oss opp fra døden sammen med ham og satt oss i himmelen med ham. I Jesus Kristus er du i himmelen, nå. Op 22,19: "og dersom nokon tek noko bort av orda i denne profetiske boka, då skal Gud ta frå han hans del i livsens tre og i den heilage byen, som det er skrive om i denne boka." Op 20,6: "Salig og hellig er den som får ta del i den første oppstandelsen. Over dem har den annen død ingen makt" Joh 11:25 > Jesus sier til henne: «Jeg er oppstandelsen og livet. Den første oppstandelsen begynte i det første århundre og pågår enda, HEAL De kristne som er i Kristus Jesus, er i himmelen, nå. Ef 2:6 > I Kristus Jesus har han reist oss opp fra døden sammen med ham og satt oss i himmelen med ham. Endret 3. april 2011 av IHS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Når hensikten med bibellesingen er å lede oppmerksomheten bort fra Jesus Kristus, blir det meningsløst, HEAL Du kan ikke, i kle deg Jesus Kristus og komme inn i himmelriket, ved å lese bibelen. Kol 3:9 > dere har kledd av dere det gamle mennesket og dets gjerninger og iført dere det nye Ef 4:24 > Kle dere i det nye mennesket Når du har i kledd deg Jesus Kristus, er du i Jesus Kristus. Rom 8:1 > Så er det da ingen fordømmelse for dem som er i Kristus Jesus. Rom 6:23 > Guds nådegave er evig liv i Kristus Jesus Ef 2:6 > I Kristus Jesus har han reist oss opp fra døden sammen med ham og satt oss i himmelen med ham. I Jesus Kristus er du i himmelen, nå. Du er ikkje i Kristus dersom du fornektar Bibelen som Guds Ord. Du kan ikkje ikle deg Kristus og kome inn i himmelriket, utan også å tru det som står om han i Bibelen. Spar oss for meir cherry-picking, du overgår sjølv djevelen i all hans subtilitet. Tull, bibelen er ingen forutsettning for komme inn i himmelriket. Vær oppriktig, HEAL Det som plager deg er at du må gjøre noe for å komme inn i himmelriket. Det er den aktive deltagelsen du er i mot. Ef 4:24 > Kle dere i det nye mennesket Joh 15:4 > Bli i meg, så blir jeg i dere. Du må være i Jesus Kristus (i kled Jesus Kristus) for å komme inn i himmelriket. Jesus Kristus er i himmelen, de som er i Jesus Kristus er i himmelen. Mat 23:13 > Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere! Dere stenger himmelriket for menneskene. Selv går dere ikke inn, og dem som vil gå inn, slipper dere ikke inn. Hvordan i kler du deg Jesus Kristus, HEAL ? Hva må du gjøre for å være og bli værende i Jesus Kristus, HEAL ? Hva var det de skriftlærde (GTlærde) ikke ville gå inn i ? Endret 3. april 2011 av IHS Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Tull, bibelen er ingen forutsettning for komme inn i himmelriket. Joh 14,23f: "Jesus svara: Den som elskar meg, held fast på ordet mitt. Og Far min skal elska han, og vi skal koma til han og ta bustad hjå han. Den som ikkje elskar meg, held ikkje fast på orda mine. Og det ordet de høyrer, er ikkje mitt, men Faderens, han som har sendt meg." Som du ser er det ein direkte samanheng mellom vårt forhold til Guds Ord og Kristi gjerning i oss. Joh 8,47: "Den som er av Gud, høyrer Guds ord. De høyrer ikkje, fordi de ikkje er av Gud" Dette er ikkje sagt for å skremme deg, men det er eit svært farleg spor du har lagt deg ut på. Eg trur vårt syn på Bibelen som Guds sanne Ord ganske sikkert vil vere det viktigaste leddet i kampen mot vår tids avkristning. Les som det står, tro som det står, aldri et Ord av skriften forgår Vær oppriktig, HEAL Det som plager deg er at du må gjøre noe for å komme inn i himmelriket. Det er den aktive deltagelsen du er i mot. Naturlegvis støttar eg ikkje di katolske innblanding av heilaggjering i rettferdiggjeringa. Vi er frelst av nåde, ikkje av gjerningar. Sjå tidlegare innlegg for meir inngåande argumentasjon. Eg ser inga meining med å kaste fleire perler for svin. Hvordan i kler du deg Jesus Kristus, HEAL ? Ingen kan kle seg i Jesus Kristus utan at han vert fødd på ny gjennom anger og omvending. Dette innbefattar at vi gjennom lova ser vår eigen skrøpelegdom, ser kor makteslause vi er under syndenaturen, og kva konsekvensar synda vil ha dersom vi held fram å leve i den. Lova viser oss så til Golgata, til den ufortente frelsa for Jesu skuld, at hans død er vår død, at hans siger er vår siger. Dersom du i ditt hjarte trur og med din munn vedkjenner at dette gjeld for deg, så er du frelst og Herrens Ande bur i deg. Rosenius seier dette om samanhengen mellom lov og evangelium: "Det er loven som pløyer. Evangeliet er sæden. Og det er sant at veksten kommer ikke når bare vi pløyer. Det er nødvendig med sæd. Men pløyer vi ikke jorden, så blir sæden uten frukt. Den bare tørker opp på den harde jordoverflaten, og blir spist opp av fuglene." Hva må du gjøre for å være, å bli værende i Jesus Kristus, HEAL ? For å verte verande i Kristus må vi leve ope og sannferdig i forhold til Gud og våre medmenneske. Vi må la Guds Ord verke på alle område i våre liv, formane, rettleie, styrkje og forvandle. Vi kan ikkje halde tilbake enkelte synder, men legge alt framfor Jesus i oppriktig anger og ønskje om eit liv utan synd. Dette er å leve i lyset. For å kunne leve eit slikt liv er det sjølvsagt viktig å ta til seg mykje og riktig åndeleg ernæring. Når vi brukar tid saman med Gud gjennom bøn, bibel, brorskap og brødsbryting (Apg 2,42), vil Gud styrkje trua og skape i oss ein ny kjærleik for våre medmenneske. Hugs då på at det ikkje er vår utføring av desse elementa som frelser. Vår bøn og bibellesing ville aldri hatt nokon verdi om ikkje Gud ville møte oss gjennom dei. Vår tru kan ikkje eksistere utan at Gud skaper den i hjartet vårt. Vår kjærleik er eit tomt bedrag dersom det ikkje har sitt opphav i Gud. 1. Joh 4,7f: "De kjære, lat oss elska kvarandre! For kjærleiken er frå Gud, og den som elskar, er fødd av Gud og kjenner Gud. Den som ikkje elskar, har aldri kjent Gud, for Gud er kjærleik." 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Tull, bibelen er ingen forutsettning for komme inn i himmelriket. Vær oppriktig, HEAL Det som plager deg er at du må gjøre noe for å komme inn i himmelriket. Det er den aktive deltagelsen du er i mot. Ef 4:24 > Kle dere i det nye mennesket Joh 15:4 > Bli i meg, så blir jeg i dere. Du må være i Jesus Kristus (i kled Jesus Kristus) for å komme inn i himmelriket. Jesus Kristus er i himmelen, de som er i Jesus Kristus er i himmelen. Mat 23:13 > Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere! Dere stenger himmelriket for menneskene. Selv går dere ikke inn, og dem som vil gå inn, slipper dere ikke inn. Hvordan i kler du deg Jesus Kristus, HEAL ? Hva må du gjøre for å være og bli værende i Jesus Kristus, HEAL ? Hva var det de skriftlærde (GTlærde) ikke ville gå inn i ? For å verte verande i Kristus må vi leve ope og sannferdig i forhold til Gud og våre medmenneske. Vi må la Guds Ord verke på alle område i våre liv, formane, rettleie, styrkje og forvandle.... Feil, for å bli værende i Jesus Kristus må du gjøre følgende. bilde kilde: www.bibel.no Joh 15,4 > Bli i meg, så blir jeg i dere. Joh 6,56 > Den som spiser min kropp og drikker mitt blod, blir i meg og jeg i ham. Hvis du på denne måten blir ett (forener deg) med Jesus Kristus. Kommer du selvfølgelig, som en ny skapning, som et nytt menneske, inn i himmelriket, nå. Du kan ikke lese deg til dette, HEAL Endret 3. april 2011 av IHS Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Korleis kan du påstå at du er i Kristus når du fornektar evangeliet om han i GT? Kva garanti har du for dette når du ikkje trur på ein heil bibel? 1 Lenke til kommentar
Tobben70 Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Kanskje dere skal be gud om å skrive et innlegg om hvem som har rett? 3 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg ler meg skakk hver gang de religiøse krangler over påstandene i bibelen... Det burde jo BEVISE at dette vissvasset er trykket ut av menn som ikke hadde peiling og ikke en gud som flott ville ha klart å formidle seg selv hvis han hadde funnets, men disse to over her klarer ikke å ta til seg at det er bare påstander de tror på og tror i sin forvirring at det er DE og bare de som har den "rette" vrsjonen av kristendommen.... er det rart at religion er på toppen når det gjelder krig og ufred i verden sier jeg.... Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Det er egentlig litt søtt at dere diskuterer hvem som har rett i sin tolkning av et eventyr Verken GT eller NT er gjeldene, dette er hva som gjelder i dag. Og for meg personlig, kardemommeloven. Vet at bilder er totalt unødvendig i dette innlegget, men jeg har en tendens til å bli inspirert av IHS og hans flittige bildebruk Forøvrig, Red Frostraven, håper det er greit at jeg siterer deg i signaturen min 1 Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Kanskje dere skal be gud om å skrive et innlegg om hvem som har rett? Mao å spør Gud om han er ein løgnar? IHS sitt tankespinn er ikkje kristendom, det er religiøst svada. Dersom vi kan velje å vrake mellom bibelvers på denne måten, kvifor er det ikkje like rett å tru på GT og forkaste NT? Kvifor skal vi tru på Bibelen i det heile? Berre gjennom ein heil bibel kan vi forstå heilskapen i Guds Ord. Jeg ler meg skakk hver gang de religiøse krangler over påstandene i bibelen... Det burde jo BEVISE at dette vissvasset er trykket ut av menn som ikke hadde peiling For det første er ikkje kristendom ein religion, det handlar ikkje om plikter og riter, men om ein kjærleg gud som har gjort alt ferdig ferdig for oss, slik at vi av berre nåde kan stige inn i hans heilagdom. Religion er kva vi må gjere for å oppnå Guds gunst. Evangeliet er kva Jesus har gjort for at vi skal ha fred med Gud. Vi rettferdige ved trua på Jesus og kan kvile i vissa på at hans verk er nok for oss. Det neste du må ha klart føre deg er at vi her ikkje snakkar om meir bagatellmessige forhold som dåpssyn og tungetale, men Bibelens autoritet, om skrifta er menneskeord eller inspirert av Den Heilage Ande. Dersom ein person fornektar sistnemnde er det uråd for ein person og ha eit rett forhold til Gud. Det må vere Bibelen som fortel oss kva som er sanning, og vi innrettar oss etter dette, ikkje motsett at vi stiller oss over Gud og tolkar Guds Ord i lys av mennesketankar. At personar er usamde er heller ikkje prov for noko som helst, anna enn at personar er usamde. Eg kan til dømes hevde at den vesle gongetabellen er humbug, og at den er erstatta av den store. Vi har her to sprikande tolkingar, ergo er det etter din logikk prov for at ingen av dei kan vere rette. Dersom vi deretter ser nøyare etter, ser vi ein samanheng. 8*13 = 8*10 + 8*3 = 104, vi ser altså at den store gongetabellen byggjer på den vesle, dersom vi forkastar den vesle gongetabellen forkastar vi den store også, implisitt. Det same forholdet finn vi mellom GT og NT, dersom GT ikkje er Guds Ord kan heller ikkje NT vere det. Endret 3. april 2011 av HEAL Lenke til kommentar
Tobben70 Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Kanskje dere skal be gud om å skrive et innlegg om hvem som har rett? Mao å spør Gud om han er ein løgnar? IHS sitt tankespinn er ikkje kristendom, det er religiøst svada. Dersom vi kan velje å vrake mellom bibelvers på denne måten, kvifor er det ikkje like rett å tru på GT og forkaste NT? Kvifor skal vi tru på Bibelen i det heile? Berre gjennom ein heil bibel kan vi forstå heilskapen i Guds Ord. Så du tror bokstavlig på alt som står i bibelen? Da har du et problem! 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Tull, bibelen er ingen forutsettning for komme inn i himmelriket. Vær oppriktig, HEAL Det som plager deg er at du må gjøre noe for å komme inn i himmelriket. Det er den aktive deltagelsen du er i mot. Ef 4:24 > Kle dere i det nye mennesket Joh 15:4 > Bli i meg, så blir jeg i dere. Du må være i Jesus Kristus (i kled Jesus Kristus) for å komme inn i himmelriket. Jesus Kristus er i himmelen, de som er i Jesus Kristus er i himmelen. Mat 23:13 > Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere! Dere stenger himmelriket for menneskene. Selv går dere ikke inn, og dem som vil gå inn, slipper dere ikke inn. Hvordan i kler du deg Jesus Kristus, HEAL ? Hva må du gjøre for å være og bli værende i Jesus Kristus, HEAL ? Hva var det de skriftlærde (GTlærde) ikke ville gå inn i ? For å verte verande i Kristus må vi leve ope og sannferdig i forhold til Gud og våre medmenneske. Vi må la Guds Ord verke på alle område i våre liv, formane, rettleie, styrkje og forvandle.... Feil, for å bli værende i Jesus Kristus må du gjøre følgende. bilde kilde: www.bibel.no Joh 15,4 > Bli i meg, så blir jeg i dere. Joh 6,56 > Den som spiser min kropp og drikker mitt blod, blir i meg og jeg i ham. Hvis du på denne måten blir ett (forener deg) med Jesus Kristus. Kommer du selvfølgelig, som en ny skapning, som et nytt menneske, inn i himmelriket, nå. Du kan ikke lese deg til dette, HEAL Korleis kan du påstå at du er i Kristus når du fornektar evangeliet om han i GT? Kva garanti har du for dette når du ikkje trur på ein heil bibel? Det er fire evangelier om Jesus Kristus og de er i NT, ikke i GT Garanti ? Joh 6,56 og Joh 15,4 er Jesu Kristi ord. Matt 24:35 > Himmel og jord skal forgå, men mine ord skal aldri forgå. Endret 3. april 2011 av IHS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 For det første er ikkje kristendom ein religion, ... HEAL ? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 For det første er ikkje kristendom ein religion, Det er ikke en religion, men mange religioner. Eller, det er jo en religion da, men den er en religion som er fragmentert i svært mange retninger. det handlar ikkje om plikter og riter, men om ein kjærleg gud som har gjort alt ferdig ferdig for oss, slik at vi av berre nåde kan stige inn i hans heilagdom. Med andre ord, kristendommen er en religion. Et hvert livssyn som inkluderer en gudinne, gud, guder, gudinner eller kombinasjoner av disse er per definisjon religion. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 For det første er ikkje kristendom ein religion, ... HEAL ? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Det er fire evangelier om Jesus Kristus og de er i NT, ikke i GT Garanti ? Joh 6,56 og Joh 15,4 er Jesu Kristi ord. Matt 24:35 > Himmel og jord skal forgå, men mine ord skal aldri forgå. Bare 4? Jeg vet om mange flere evangelier om han... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå