Gå til innhold

kjøpe nye deler til laptop

SG_93

Anbefalte innlegg

hei jeg har en Asus Aspire TimelineX 4820TG med en I5 prosessor

og jeg lurte på om det er mulig å bytte ut noen av delene med noe bedre

for eksempel bytte ut prosessor eller grafikk kort

https://prisguiden.no/produkt/acer-aspire-timelinex-4820tg-i7-640m-144045

det her er samme pc'en bare med bedre prosessor

problemet som jeg ser er at hvis dette altså går ann

så må jeg vel ha mer\bedre vifte i pc'en som sannsynligvis ikke er plass til :dontgetit:

Endret av SG_93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig liten sjans til å kunne bytte deler i pcen din. Da dem fleste er "loddet" fast.

Eneste som kan byttes, som regel er RAM brikkene og HDD :)

Men, det finst noen få bærbare pcer hvor du kan bytte cpu og skjermkort.

Min erfaring er at på de aller fleste nyere bærbare sitter prosessoren i sokkel og kan relativt enkelt skiftes.

Bærbare med dedikerte skjermkort er også som oftest i egen sokkel. Det samme gjelder WIFI og Bluetooth (og eventuelt 3G).

I tillegg kan du enkelt skifte DVD mot eksempelvis Blueray.

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor trådstarter skal begynne å skifte deler allerede nå. Til det vil prisen bli alt for høy i forhold til gevinsten i mine øyne.

Lenke til kommentar

Du må nok byttet ut kjøleløsningen i samme slengen, og muligens kan det bli for lite strøm.

Det er sikkert mulig men delene er dyre da dem bare er beregnet for folk som stort sett har ødlagte komponenter og skal erstatte disse. Det er jo også en mulighet for at din versjon av datamaskinen har et annet hovedkort.

Om det skulle fungert så er det ikke verd det pga prisen på delene, og å installere dem er ikke noe å anbefale for en som ikke har god peiling og erfaring med loddejernet.

Lenke til kommentar

Du må nok byttet ut kjøleløsningen i samme slengen, og muligens kan det bli for lite strøm.

Det er sikkert mulig men delene er dyre da dem bare er beregnet for folk som stort sett har ødlagte komponenter og skal erstatte disse. Det er jo også en mulighet for at din versjon av datamaskinen har et annet hovedkort.

Det du sier her er selvølgelig mulig, men lite sannsynlig. Ingen produsenter ønsker å produsere flere komponenter enn nødvendig. Jeg har selv skiftet til bedre prosessor og skjermkort på en HP, men da med deler som jeg har fått fra bekjente som har defekte maskiner.

Om det skulle fungert så er det ikke verd det pga prisen på delene, og å installere dem er ikke noe å anbefale for en som ikke har god peiling og erfaring med loddejernet.

Med mindre du har ti tommeltotter klarer de fleste å skifte komponenter. Det du trenger er en service manual for din PC. Jeg fant ikke en gratis for 4820TG, men her er link til den for 4820T: http://support.acer.com/acerpanam/Manuals/acer/2010/ServiceGuides/SG_AS4820T_20100525.pdf

Her kan du se at du ikke trenger å lodde noe i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...