Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Får bedre kondis ?!?

Anbefalte innlegg

Hey,

Vi hadde biptesten idag, til dere som ikke vet hva bip testen er, så er det en kondisjons test. Man må løpe til andre siden når man hører "Bip"(spilt på bånn). i starten går det rolig , også begynner det å gå fortere og fortere. F.eks vis jeg hører et bip skal jeg løpe til andre siden, helt til jeg hører et bip igjen..da skal jeg løpe til motsatt side..(altså , man skal løpe fram og tilbake)..osv

forrige gang på bip testen fikk jeg en svak 9(runder) . Nå fikk jeg 11, kom på en delt andre plass i klassen. den som kom på første fikk 12, han pleier å trene kondisjon. Men jeg, som ikke pleier å være ute lenger fikk nesten det samme som han!? Har ikke vært ute og spilt fotball..elelr noe det siste året , men mange i klassen har gjort det. Jeg går bare på fotball anhver uke varer 2 timer + gym timer hver uke..(pleier ikke å være like aktiv). Jeg er 14 år.

I barndommen var jeg veldig aktiv, jeg løp mye og spilte mye fotball. Ifjor var jeg også aktiv, men dette var i sommerferien. Jeg har tenkt å være aktiv i sommerferien i år også, tror jeg har lagt på meg litt :| kan jeg bli tynnere vis jeg er ute max 2 timer hver dag i sommerferien?, også hvorfor kom jeg på andre plass når jeg ikke er fult så aktiv?

Postet av anonym: a7e852e9264870e701e72132bbc22274

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

^ og du kan rett og slett bare hatt en god dag ;)

Man får vanligvis ikke bedre kondis av å sitte på latsiden dag inn og dak ut.

Første gang jeg tok biptesten fikk jeg 10 og en meter i fra 11.

Andre gang, halvåret etter fikk jeg 7 og etter det igjen fikk jeg 9 osv.

Trente i tiden jeg tok den første gang og litt andre gang men tredje gang hadde jeg vert sofasittende i nesten ett og ett halvt år.

Er nok ingen fasit på dette annet enn at man faktisk får bedre kondis av å trene og at det kan variere fra dag til dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...