Gå til innhold

Browser-tråd

Arin

Browsers.  

4 stemmer

1. 1. Hvilken browser bruker du?

• IE9
      0
    • Morzilla Firefox
      0
    • Google Chrome
    • Safari
      0
    • Opera
    • Andre
      0

Anbefalte innlegg

Et spørsmål som ofte blir stilt er: Hvilken er den beste browseren, or hvilken er den dårligste?

Vel, det varierer veldig på hva du vil bruke den til. God forbid, IE er den dårligste. De to største browserene er IE og Safari. Default browserene for PC og Mac.

IE - Internet Explorer, Microsoft. IE er en treg, dårlig responsiv og lite brukervennlig browser. Den er usikker og har dårlig beskyttelse mot virus og pop-up ads. Og det er Microsoft. Det finnes mye bedre.

Safari - Mac default, Apple. Safari er en ok browser, men er fremdeles ikke perfekt. Den er ny, litt treg, og har hatt noen problemer med flash. Er ikke så utrolig sikker som en ville tro fra Apple, men den holder.

Så over til de bedre browserene.

Google Chrome. Chrome er en rask, brukervennelig og lett browser som passer de flestes internettbruk. Hvis man bare skal innpå, lese aviser, bruker forums, spille spill osv. er Chrome min anbefaling. Den har også mange extensions og addons. Veldig god sikkerhet. Kommer med adblocker og pop-up block.

Morzilla Firefox. En henholdsvis rask og brukervennelig browser. Jeg liker den ikke på grunn av alle barene og slik man får med Firefox (og IE i tillegg), men den blir ikke særlig tregere det bare tar opp plass. Den har, som Chrome, mange extensions og addons som gjør den veldig brukervennelig og enkel. Ganske god sikkerhet her også. Har også en adblock.

Andre browsere, som Opera og Netscape, har jeg ikke prøvd. Jeg har sett i visse målinger at Opera scorer ganske høyt på fart, men sikkerhet er jeg ikke sikker på. Netscape vet jeg ingening om.

Hva er deres meninger om browsere? Hvilken bruker du?

That is all.

Endret av Arin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det her en spøk?

Største browser er IE, så kommer firefox. Safari er nr 3 el 4 med chrome, alt ettersom hvordan man ser det. Opera kommer nok etter de igjen.

IE9 som er den siste utgaven av nettleseren til MS er hverken treg, uresponsiv eller brukervennlig. Jeg regner med at du bruker windows som OS, og ja det er microsoft som er bak windows.

Firefox 4: De har gjort ett godt stykke arbeid med den siste utgaven, mye mer strømlinjeformet og designmessig en stor oppgradering.

Chrome: Bruker denne fast pga dens minimalistisk design. Vet ikke om jeg anbefaler denne til alle da den ikke har så mye egenskaper synlig, slik at det er ett mas å finne frem til ting. Men for superbrukere anbefales denne.

Opera er ett altmulig nettleser som kan egentlig gjøre alt. Faktisk så burde Google ha brukt opera som mal når de designet chrome os. torrent, emailleser, filserver osv osv. Meget rask og nydelig design trekker opp.

Konklusjon: Jeg anbefaler alle de store browserne på det sterkeste, alle har sine styrker men utgangspunktet vil du bli fornøyd uansett hvilken du velger deg.

Lenke til kommentar
Er det her en spøk?

Det er ikke en spøk, det er min mening basert på det jeg synets. Jeg spurte jo etter din mening også, ikke sant?

Målingene jeg bruker er muligens utdaterte, så hvis du har rett har vel jeg feil. Jeg mener likevel at IE er dårlig, og Firefox/Chrome er de beste.

Lenke til kommentar

Prøv IE9 først før du feller en dom. Syns personlig IE9 har blitt veldig bra men det var ikke nok til å få meg til å bytte over fra chrome.

Jeg har prøvd IE9. Den er det eneste alternativet jeg har på f.eks skolen, kjørt på Win7. Jeg oppfatter den som dårlig og treg når det kommer til det jeg skal bruke den til (som er Youtube, facebook, twitter, blogg og forums.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...