Gå til innhold

Internett Cafe OS

Anbefalte innlegg

En annen løsning er jo å sitte på ssh til alle maskiner i kaféen og ta en
sleep <antall sekunder betalt for>; killall X

For hver enkelt maskin ettersom folk bestiller tid.

Hvis folk sitter så lenge de vil, og siden betaler, kan du jo bare bruke samme metoden, og bare sjekke klokkeslettet når brukeren startet opp mot klokkeslettet da brukeren avsluttet.

MarcelSB

hvorfor i all verden kan ikke bare brukeren sitte der, og betale naar de er ferdige?

så kan de logge ut selv da....

altså så avansert som dette...

komme inn-->hei mr.sekretær-->sitte på nettet--->ferdig--->logge ut--->betale for hvor lenge den personen satt der

:woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, selvfølgelig, det kan man også gjøre. :wink:

Poenget er at det er tusenvis av måter å gjøre dette på, metodene jeg fortalte er bare noen av dem. Siden linux er et såpass fleksibelt og konfigurerbart system er det bare fantasien som setter grenser på hvordan slike oppgaver kan løses. :yes:

MarcelSB

Lenke til kommentar

Opera finnes også i Kiosk mode ;) Men vet ikke hvor relevant det er, du bør ta vekk mail og slik ifra den iallefall.

Ohh, tråder som DETTE får meg til å like Linux enda bedre! Fleksibillitet! :D

Jeg hadde tenkt å skrive noe lurt. Men jeg legger meg heller ;)

Lenke til kommentar
de må kunne forlenge tida de sitter der. det er ikke noe problem, en sentral DB som bimbo-sekretær bak disken kan fylle opp med et enkelt skjema på hennes konsol når brukeren betaler. En nice prosess sjekker jevnlig oppkoblede klienter mot denne databasen og gjør jobben sin, varsler når det er igjen 5 minutter, 1 minutt, og teller ned siste 5 sek kanskje.

Evt ringer hun hjem til admin som sitter hjemme på sofaen og gjør alt remote.

Dette høres flott ut, :D men finnes det en side som forklarer hvordan dette kan gjøres? :o

Og foresten, hvordan setter man "kiosk Mode"? :-?

Lenke til kommentar
Dette høres flott ut, :D men finnes det en side som forklarer hvordan dette kan gjøres? :o

Og foresten, hvordan setter man "kiosk Mode"? :-?

Hehe, slik må man finne utav selv ;) Skal vel ikke så alt for mye BASH scripting til for å få noe kult. Jeg anbefaler deg å lese om BASH scripting, det er meeeget! :D:yes:

Ellers så finner du vel noe om kiosk mode om du søker etter det i manualen eller på internett ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...